Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy mají rok na splacení devíti miliard. Na dluh si asi opět půjčí

České dráhy mají rok a čtvrt na rozhodnutí, z čeho zaplatí celkem devět miliard korun majitelům svých dluhopisů. Nejpravděpodobnější bude vydání nových dluhopisů. Vysoké dluhy a jejich splácení polykají prakticky celý zisk Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V74l88a69s84t72i70m10i59l 62F42i26a86l26a 1332761734

Ale my chceme jezdit skoro zadarmo supermodernima vlakama nejlepe alespon 250 na tazich a 120 na lokalkach a to tak aby byla firma vydelecna a nepotrebovala dotace

0/−1
9.2.2015 17:30
Foto

Z23d53e30n57k95a 33S29c55h55o14e59n48b97a57e40c31h18l86e62r 29K56r45u34z79o84v67a 6908262797909

Drahy si mely uvědomit driv ze uz maji lidi dost tech dobytkacu zatu cenu

+3/−1
9.2.2015 5:16

M23a14r43t35i87n 92N43e51r47m55u41t 9347607928849

By mě zajímalo, jestli to mají v plánu splatit aspoň před koncem světa

+2/0
8.2.2015 14:28

J41i67ř45í 62H35u73m21p88o51l85í29k 4204777206501

socialistický stát či socialismem prolezlé ČSD. Dluhy se splácejí dluhy a managment tloustne!!8-o

+2/−1
8.2.2015 9:39
Foto

P90a93v94e61l 28M27a80k61o94v14e56c 8968975201

Nejen řecký a český státní dluh je nesplatitelný, ale na rozdíl od jednotlivých států České dráhy mohou zkrachovat..., a podle toho jak si vedou, tak k tomu krachu neodvratně spějí...:-( Děkujejme Žaludo a spol.

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/445922/Plne-splaceni-ceskeho-dluhu-je-nerealne.html

+1/−2
8.2.2015 8:51

L42a36d35i56s69l44a76v 96H30o27l71í94k 5332802399831

Kdyby pan Žaluda ČD nezadlužil, jezdili bychom stále v koženkách, Regionovy bychom také neměli a na rekonstruované a nově klimatizované vozy bychom mohli také zapomenout. Stejně tak by zde nejezdily nové elektrické jednotky....

0/−3
8.2.2015 9:25
Foto

P45a46v53e37l 22M15a98k14o33v50e64c 8708245441

Pokud se manažeři státních podniků nebo politici stanou během svého funkčního období nejbohatšími občany státu, tak se jedná o obyčejné zloděje...Žaluda ČD jako firmu fakticky zlikvidoval, a tak i občané, kteří vlakem nejezdí musí na provoz ČD přispívat. Potom chybí peníze na školství, zdravotnictví, důstojné penze, kulturu, obnovu památek, atd. :-(

0/−2
8.2.2015 9:47

R77a87d18e22k 11J82a73n34a82t37a 9855946904382

Neorientujete se v problematice.

Za dobu, kdy v ČD působil Žaluda, se naopak firma značně vylepšila. Snížil počet zaměstnanců při zhruba stejném přepravním výkonu, stabilizoval hospodaření (od každoroční ztráty k vyrovnanému rozpočtu), vyjednal standardní podmínky pro činnost (místo nespecifikovaného každoročního "dosypávání", standardní dlouhodobé smlouvy, tak jak je ve světě zvykem), omladil vozový park, začal poptávková výběrová řízení an dodavatele (a tím snížil nákupní ceny) a především obrátil klesající trend počtu cetsujících opět k růstu.

A teď je řada na vás, abyste řekl, co udělal špatně.

Mimochodem myslím, že před přichodem k ČD měl plat v soukromém sektoru podobný, pokud vás zajímá tohle (ale plat skutečně není u lidí, jejichž rozhodnutí ovlivňují hospodaření o milardy, to nejdůležitější, mnohem důlěžitější je správnost těch rozhodnutí).

+3/0
8.2.2015 14:52
Foto

P77a62v19e47l 60M49a78k18o89v96e41c 8538605311

Možná se neorientuji v problematice železniční dopravy, ale zloděje a podvodníky v oblasti financí poznám bezpečně...A o Žaludovi vím své...:-(

+1/−2
8.2.2015 18:46

M85i17r90o11s39l88a92v 42Z23i43k78m43u66n37d 7639393804603

Postačilo by, aby se vůči všem dopravcům na železnici uplatnily stejná pravidla  jako vůči dopravcům na silnici, pokud jde o poplatek za použití dopravní cesty neboli silniční daň ...

Drážní kolejové vozidlo mající analogický "protějšek" na silnici osvobozený od silniční daně by byl osvobozen od placení poplatku za použití železniční dopravní cesty ...

+4/0
7.2.2015 17:52

M47a81r46t42i73n 69Ž84e55l70i45n73s73k43ý 9668259469692

Zaluda (unor 2008 - cervenec 2013)... aha ... takze se zase splaci po pravicacich ... .

+1/−2
7.2.2015 16:51

R52o55m34a57n 19P90o44l88á49č61e14k 5786439445

Spíš se splácí to díky čemu ted jezdíte v rozumnějších vozech...

+1/−2
7.2.2015 20:43

M25a63r73t38i24n 61N43o60v65o52t29n96ý 3576536731804

iyl

0/0
7.2.2015 13:47

M73a64r33t92i47n 74N17o32v32o30t13n81ý 3176266641574

řjj

0/0
7.2.2015 13:47

M22a90r10t91i68n 12N91o52v31o77t48n12ý 3356886871624

Jan Sůra zase dělá senzaci z něčeho o čem se už pár let ví, a řešení čeho stejně tak pár let známo. :-/

+11/0
7.2.2015 13:33

J80a33n 96S56ů65r51a 4435323943702

Co je na tom senzačního?

+2/−3
7.2.2015 17:14

M45a70r39t64i22n 62N27o40v19o93t72n49ý 3836276981804

Právě, že nic.

+1/0
8.2.2015 17:43

L58e25o 79V45a85n60ě90k 6473697543978

Ať si půjčí o něco víc než potřebujou. Když spirála, tak pořádná :-)

0/0
7.2.2015 12:56

R34o48m28a28n 59P18o51l13á20č93e16k 5966129265

Možná by stálo za to udělat výtah z diskuzí tohoto typu a pak o kvalitě ČD...

Kdyby si ČD nevzaly úvěry, tak dodnes jezdíme v žabotlamech, koženkách všude... Lidi chtějí krásné vlaky, ale už nechtějí vidět co je zatím...

Refinancování dluhu je běžný jev v dnešních finačním světě... Navíc kdo se trochu věnuje úrokovým sazbám, tak pochopí, že to je dobrý krok... Staré dluhopisy můžou mít úrok okolo 4-5% Ted si půjčí pod 3%...

+9/−1
7.2.2015 11:10

B73o97h49u92s36l34a71v 18K47r33á82l24í52k 2671350769326

Žabotlamy patří dodnes k tomu nejlepšímu, co na českých kolejích jezdí. Bohužel luxus 60. let už asi nikdy nebude překonaný. Čím novější, tím větší zmetky.

+3/−8
7.2.2015 11:17

P67e19t46r 53N41o68v11o46t24n21y 3199612569742

No ... to snad ne.

+6/0
7.2.2015 13:05

R11a36d77e60k 82J67a79n59a17t54a 9915786264802

Ano, článek zcela opomíjí hlavní fakt - budou mít nově emitované dluhopisy vyšší nebo inižší úrok než ty staré? Zatím to totiž bylo pro ČD dobré, nahrazovaly drahé dluhopisy levnými.

Proto ty, co se v tom neorientují, bych to přirovnal k hypotéce. Je to něco jako konec fixace - to taky doje ke změně úrokové sazby a máte možnost převést hyptéku jinam.

+4/0
7.2.2015 13:08

V44á96c42l51a63v 28J15e69b34a64v89ý 8390699423286

Tak to asi těžko...ČD mají podle článku ke konci roku zaplatit 9 mld. A protože si na to splacení z těch dřívějších půjček nevydělaly, tak si vezmou další půjčku. Tedy se jedná o klasické vytloukání klínu klínem, i kdyby snad měl být ten další klín s lepšími podmínkami. Jedná se tedy o úplně novou "půjčku" s novými pravidly.

Když končí fixace hypotéky, tak pořád splácíte +/- stejně, jen "jednáte" o podmínkách dalších plateb na další část splácecího období. Reálně se však jedná stále o tu samou hypotéku.

+3/−4
7.2.2015 13:30

P79e79t38r 30N52o48v27o20t26n70y 3579262969842

Realne se muze jednat o uplne jinou hypoteku u jine banky.

0/0
7.2.2015 13:35

V81á62c12l98a67v 27J44e41b79a40v14ý 8360839263606

To byste se ale musíte vyvázat z té původní smlouvy, ať už jakýmkoliv mechanismem. Doba fixace úroků není dobou platnosti smlouvy.

+1/0
7.2.2015 22:21

R88a34d50e81k 74J34a90n89a78t58a 9635106644612

Nepochopil ...

ČD mám vydané dluhopisy s jistinu J=9mld (tj. jsou "v mínusu" 9 mld) a každý rok platí za tyto cizí zdroje nějaké úroky Ú = sazba1*J.

Teď tyto dluhopisy doběhnou a ČD je nahradí jinými dluhopisy. Ty budou mít rovněž jistinu J=9mld, a každý rok platí za tyto cizí zdroje nějaké úroky Ú = sazba2*J.

Celkové zadlužení se touto operací nezmění.

A jde o to, zda sazba2 bude vyšší než sazba1. Článek to nepíše. Ono se to patrně ještě ani neví, protože to bude záviset na jednání s bankami i na situaci na finančním trhu. Ale úroky na trhu obecně klesají.

+5/−1
7.2.2015 13:38

D20a58v91i31d 53P72r74a64ž88á86k 6674922882886

Řekl bych, že nechápete i vy. Ano, je možné, že se úrokové náklady sníží. Ale taky je pravda, že ČD nebyly schopné v termínu splatnosti získat peníze na splacení jistiny dluhopisu.

...

Jestliže se jim nepodaří získat prachy novou emisí, a to riziko tu je, jsou nahrané :-)

+1/−3
7.2.2015 15:32

R58a71d87e47k 61J58a15n22a65t94a 9525216164962

"ČD nebyly schopné v termínu splatnosti získat peníze na splacení jistiny dluhopisu"

A co je na tom přesně špatně? Když si vezmete hypotéku, tak nečekáte, že jistinu splatíte po uplynutí doby fixace. Takto dluhopisy fungují - ani se nepředpokládá, že by se jistina ze 100% splácela hotovostí. To si jako myslíte, že ČD suší 9 miliard někde na účtě? Co se myslelo, že se možná jistina trochu sníží, převodem těch nádraží. Ale jak je patrné z článku, politikům nelze věřit ani nos mezi očima.

"a to riziko tu je"

Jak jste na to přišel? Jako že, tak velká a stabilní firma nenajde zájemce, který mi si nové dluhopisy koupil? Když nenajde za daný úrok, o pár procentních bodů výš najdou. Banky jsou z poskytování úvěrů živy. Doporučuju srovnat, za jaké úroky udal na trhu dluhopisy takový LeoExpres a za kolik se to daří ČD. Možná budete překvapen.

0/−1
7.2.2015 15:50

V22á21c10l33a54v 51J30e68b25a87v31ý 8670559763686

Leo Express je soukromý dopravce a do toho je mi šumák, jestli se zadluží a zkrachuje.

ČD je dopravce dotovaný z mých daní. ;-)

+3/0
7.2.2015 22:35

R55a38d62e28k 93J76a66n57a39t54a 9225416504432

To přece není o tom, kdo je soukromý a kdo ne. Vyjednatelné úroky jsou o důvěře ve splacení. Tj. společnosti LE trh věří méně, než ČD.

0/0
7.2.2015 22:45

V13á98c85l27a97v 95J42e57b14a74v94ý 8220909233586

Pokud vám končí fixace úroků, tak si buď vyjednáte jiné podmínky nebo dostanete nějaký default a smlouva pokračuje.

Pokud ČD neseženou těch 9 mld, tak mají sakra problém. Navíc normální by bylo si půjčit peníze a zainvestovat je tak, aby se mi to vrátilo a mohl jsem to splatit a ne si na splacení zase půjčit. Jinak je to vytloukání klínu klínem.

Jestli ani teď nevidíte rozdíl, tak je to smutné a nic na tom nezmění ani počet + a - od někoho, kdo nepozná rozdíl mezi dluhopisem a hypotékou. ;-)

+1/0
7.2.2015 22:31

R91a48d26e64k 78J62a94n66a93t17a 9105796634942

Stále jste mi nevysvětlil, proč by ČD měly mít problém dluhopisy na trhu udat, když s tím nikdy problém neměly. To není žádný nový obří úvěr, který by zvýšil celkovou míru zadlužení a tím zvýšil riziko. To je jen náhrada za úvěr stávající, který skončí ....

Špatné by bylo, pokud by byla motivace k braní úvěru "tak nám to letos nevyšlo, berem další úvěr". Ale tak to teď právě není.

Bohužel titulek psal nějaký neumětel, který si popletl tuto situaci s nějakou sockou, co nevyjde s výplatou a použil sousloví "na dluh si půjčí", což takto se v osvětových kampaních sockám říká, že se nemá. Pokud by to nazvali nějak normálně, tyto diskuze by zde nevznikly.

0/−1
7.2.2015 22:52

J58a59n 39S38ů55r66a 4945823503892

A co je dluhopis ve výši 9 miliard? aktiva? a jak se říká vydání dluhopisu? Bankovní vklad?

+1/0
7.2.2015 23:49

J97a16n 59S71ů68r20a 4925963133622

Článek připomíná, že loni na podzim si ČD půjčily nejlevněji v historii. Jinak Vaše přirovnání k hypotéce a konci fixace: u hypotéky se splácí také jistina, tedy se postupně zadlužení snižuje. Tady se pouze vezme devět miliard a půjčí se opět devět miliard, jen levněji.

+3/−1
7.2.2015 17:42

T80o93m82a12s 94A75u17g26u45s36t10y89n 6817846451630

Ty grafy jsou vtipný. Pan Sůra si opět nedal práci s tím, aby sehnal relevantní informace. Když dělám nějaké grafy, tak bych měl dát u všech firem stejné informace. Byla to lenost nebo účelovost?

+12/−1
7.2.2015 10:46

R11o24m87a59n 76P96o64l24á68č12e54k 5786309675

Taky se mi libí podobné grafy u RJ a ČD ;-D Akorát u tržeb tam je jednou mil. a jednou mld.;-D

+1/0
7.2.2015 11:03

J17a20n 96S77ů59r93a 4585243503942

S grafy nemám absolutně nic společného.

0/−1
7.2.2015 17:43

T88o97m27a35s 30A94u60g80u51s11t13y82n 6987356131850

Je to Váš článek ne? Pokud jste použil cizí zdroje, tak máte citovat !!

+1/−1
7.2.2015 22:50

J45a67n 60S98ů85r19a 4985203153142

Text je můj. Grafiku dělají jiní lidé v redakci.

0/0
7.2.2015 22:51

T38o10m43a44s 60A28u25g61u56s89t61y96n 6637696261440

Podepsán jste pod tím Vy. Házet chyby na druhé je tááák jednoduché...

+1/0
8.2.2015 15:05

D79u20š61a12n 80P95i43š24i 8433391980889

Vydávání nových dluhopisů za účelem splacení starých dluhopisů je vytloukání klínu klínem.

+4/0
7.2.2015 10:34

R47o98m45a29n 70P60o78l25á11č41e48k 5106119125

Standardní postup u 99% organizací a především moderních států...

+1/0
7.2.2015 11:03

J90a87n 52M15a68l71ý 1605869724788

Takhle to dělají i obyčejí lidé. Rozdíl je v tom, že po lidech začne časem šlapat exekutor, kdežto stát zvýší daně a ještě řekne, že jsme to prožrali.[>-]

+1/−1
7.2.2015 13:52

R48a53d35e23k 98J12a94n59a26t22a 9695686474552

Exekutor na vás přijde, pokud nesplácíte své závazky. ČD splácí. Přečtěte si diskuzi, je zde mnoho příspěvků, které vysvětlují prostým diskutérům, co to je dluhopis.

+2/0
7.2.2015 14:00
Foto

V38á91c18l38a71v 10H70e17j75n67a 9966416294829

"Kvalitní veřejná služba je důležitější než hon za ziskem". Pavel Krtek. A má pravdu. Jako podnikatel bych také jistě rád nabízel ty nejkvalitnější služby či zboží i za cenu ztrát. Je to totiž cesta k budoucnosti... samozřejmě spojená s rizikem.

+5/0
7.2.2015 10:31

J23i85ř28í 78K60o89c90u78r51e49k 6535104695408

To už je takový ten modení socialismus. Být v zisku je špatné, dluhy se splácet nemusí...

0/−2
7.2.2015 18:04

J33a43n 14J59e68m68e91l81k53a 1805350

Pokud maj CD dostat vubec nejake prachy za nadrazi, tak doufam, ze je prevedou hezky s nevyuzitymi pozemky okolo (nevyuzite nakladni plochy), hezky sundaji zakazovou znacku vjezdu, meststi prestanou davat nesmyslne pokuty, a bude se tam zadarmo parkovat. Myslim, ze za 12 mld rocne na to mame jako danovi poplatnici pravo. Ne aby nas jeste nekdo pokutoval, buzeroval a vydelaval na tom.

+2/−2
7.2.2015 10:26

M82a86r68t12i85n 68T97e41p63l35a82n 9177200105773

No ČD to ale nebudou převádět na daňové poplatníky. Převádět to budou na SŽDC a to není organizace zabývající se bezplatným parkováním daňových poplatníků.

+4/0
7.2.2015 12:09

R63a56d47e36k 12J87a23n11a15t89a 9975986984642

Nicméně některé plochy dnes namjí pro železnici význam a plánuje se proto jejich prodej developerům. A ti tam udělají parkoviště, jen když se jim to bude vyplácet - což zřejmě nebude, protože Češi by nejraději parkovali všude zadarmo :)

0/0
7.2.2015 13:10

J56a40n 78J17e78m81e36l44k40a 1245460

Tak zajimave ze Jancura zrejme velmi dobre chape, ze zakaznici ve vlaku jsou zapotrebi. Na sve trati do Komarna udajne budoval parkovaci mista. V Ostrave nabizi zdarma k jizdence. Kdyz budete 3 dny na ceste vlakem na Slovensku nebo v Praze, zaplatite za parkovani 600, pojedete vlakem? Ne, pojedete rovnou autem. U cd zda se staci dotace, zakazniku netreba. A to zrovna predelavaji nadrazi, kazde malem za miliardy.. u denniho dojizdeni, pokud parkovani nebude zadarmo, tak ti zakaznici tim vlakem proste nepojedou.

0/0
7.2.2015 15:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.