Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na české lokálky míří zánovní nízkopodlažní motoráky z Německa

Cestování na některých regionálních železničních tratích se během letošního roku zlepší. Nový majitel železniční společnosti GW Train Region (GWTR), jihočeský silniční dopravce ČSAD Jihotrans, nakoupil pro svůj vlakový byznys čtyři motorové nízkopodlažní vlaky u německých dopravců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83i20ř49í 15P19r27ů89š44a 7665412105349

Jen tu opět p. Sůra opomněl napsat že onen celý jeden Stadler (VT 650 64) bude od prosince 2015 povinně nasazen na trať Sokolov - Kraslice - Zwickau, protože tak zní smlouva s objednavateli. A jeho koupě tudíž nebyla dobrovolná,ale pro dopravce víceméně povinná. Čili vyšší kvalita jen do německa na naše lokálky stačí horší a starší stroje.

0/0
11.2.2015 12:41

J39i32ř21í 82P87r87ů63š82a 7325932625339

Stadlery dobré,ale Regiospintery? Pohodlí cestování je snad horší než v žlutém moru regionova.

+1/0
10.2.2015 12:03
Foto

T42o95m92á67š 60K11i21r74o83v 1355368275377

Dovolil bych si s Vámi nesouhlasit. Jízdní pohodlí v Regiosprinteru je celkem přijatelné, jejich výhoda je ale ta, že ve městě Zwickau (Cvikava, chcete-li) s ním dojedete až do centra na náměstí, díky třetí kolejnici nazdejší tramvajové trati, ze stanice Zwickau - Stadhalle (kde se na ni napojuje) až do Zwickau - Zentrum (zdejší tramvaje mají rozchod totiž jen 1000 milimetrů)

+1/0
10.2.2015 14:25

M66i87r61o82s70l83a91v 27Z70i43k97m53u83n98d 7649293174273

Regiosprinter má stejný problém jako 810, Pokud s ním jezdíte na "lokálce" dlouhé nějakých 20 km, pak to je fajnové vozítko, jakmile s ním začnete jezdit na větší vzdálenost, pak je problém ...

810 byla plánována na krátké "krkonošské lokálky" nebo na trasu z Olbramovic do Sedlčan, jako náhrada za M 131.1.

Jenže pak se z nich udělala dálková vozidla pro trasu kolem 100 km ... a to je už špatně ...

+4/0
10.2.2015 16:14
Foto

T88o57m26á71š 23K34i32r83o65v 1295358495137

Nevím jaké zkušenosti máte s Regiosprinterem Vy, ale jsem s ním jel několikrát ze Sokolova až do Zwickau a zrovna špatně se mi neseděloR^

+1/−1
11.2.2015 1:23

P95a92v54e31l 98K12r10o60n20i69k15a 7712615941

Stará romantika M131. To by bylo.

+2/0
10.2.2015 9:29

P24e75t11r 55P55e76t18r 6463682218933

Romantika pro občasného cestujícího, noční můra pro pravidelně dojíždějící

+11/0
10.2.2015 10:27

J74i36n59d86ř28i71c91h 30M40o12r59á39v77e64k 26M 3175653785876

Všechny staré vlaky mají nádech romantiky..At´už parní nebo třeba motorový Hurvínek (M131)..

+2/0
10.2.2015 10:32

T20o10m60a38s 18N17o63v72o78t72n94y 3581346438369

To zase bude všechno špatně. Na fotce je totiž žlutá barva.

+2/0
10.2.2015 9:11

V34a74c49l73a91v 96P22e50r31o92u63t46k33a 6908387684511

zajímal by mne rozdíl v ceně pokud by místo tohoto stroje koupily jeté od  Škody...

0/−2
10.2.2015 9:04

N67i79k10o93l24a97j 50M78a63l98í22k 5574453520341

No, nenapadá mě teda stroj obdobný od Škody. Škoda dělá hlavně elektrické - tohle je dieslové. A už vůbec mě nenapadá, kdo by snad něco ojetého od Škody prodával...

+2/0
10.2.2015 9:42

M94a51r40t51i66n 90K85y89p97r 2582385454534

Jenom by mě zajímalo, jaké jeté motoráky od Škody by byly ke koupi, když Škoda naposledy nějaký motorový vůz vyráběla před II.světovou válkou.;-D

+3/0
10.2.2015 9:58

M70a40t81ú50š 13B52e89n53a42k 9418204752973

Neni celkom pravda, Škoda kúpila  Vagónku a tá motoráky robila DM12, 843, 843...810;-D Prípadne aj Pars kúpila, ten modernizoval 810 na 814

0/0
10.2.2015 12:24

M94i37l97a98n 92L85a49š39ť50o80v59k85a 8122594813898

Proti 843 je Regiosprinter jako Mercedes vůči embéčku ;-D

0/0
6.3.2015 8:02

L12u45c84i61a96n 17P33a26p71a53z91i61a79n 5624197301745

Proč v českém textu nejste schopni používat české názvosloví? Jaký Zwickau? Snad Cvikov!!! Nebo se dočkám, že budete psát do Wien, Linz, Dresden? Udělejte si slovníček, pokud jste zapomněli českou slovní zásobu.

+7/−10
10.2.2015 8:59

M67i95c57h91a97l 64P52a95v23l30á58t 9313633104929

Udelejte si slovnicek, pokud jste zapomnel nemeckou slovni zasobu. Jsou nazvy (nejen) nemeckych / rakouskych mest, ktere se u nas vyskytuji bezne jen v ceske variante. Treba ta Viden.. Ale prudit tady kvuli Zwickau? :o)))

+4/0
10.2.2015 9:05

N18i63k39o95l34a24j 11M86a14l81í37k 5484933860591

Ale prosím vás. A s čím přijdete příště? Že když se někdo bude jmenovat třeba Élise Nouvelle, tak přece máme super český výraz Eliška Nová? No, já jen, že když budu chtít jet do Cvikova, tak asi spíš do googlu zadám Zwickau.

+3/−1
10.2.2015 9:48

M87a71r39t20i44n 62K33y97p14r 2792425644824

Chápu to třeba u Vídně, Berlína nebo Paříže. Ale Štýrský Hradec je Graz a Salzburgu taky nebudu říkat Solnohrad.;-D

+3/0
10.2.2015 10:06

R86a74d93e17k 53J97a53n25a32t22a 9945606654192

Nebo Villach = Bělák :)

0/0
10.2.2015 10:34

M53i19l70a25n 58L19a63š42ť86o90v53k65a 8392844653358

A co třeba Innomostí, že?;-D

0/0
6.3.2015 8:03

M25i91r58o28s98l38a86v 29Z94i94k43m43u64n58d 7449593774533

Jenže v Česku taky existuje Cvikov ...

0/0
10.2.2015 15:54

M79i87l42a64n 83L55a28š54ť87o12v63k86a 8682684593968

Máte pravdu, já také jezdím do Prešpurku! ;-D;-D;-D

0/0
6.3.2015 8:03

K95a13r11e47l 19J24u32r51d29a 2626758309761

Škoda že na idnes není možnost ohodnotit článek a tím autorovi článku připsat nějaké prémie...

Kvůli p. Sůrovi to nechtějí zavést...

+5/0
10.2.2015 8:26

R37a56d93e87k 85J14a77n91a60t17a 9125986544502

Článek hodnotíte tím, že si ho zobrazíte a tím se zobrazí i reklamy ...

+1/0
10.2.2015 10:35

A83l65a18n 35Ř74e82p67k61a 4405576

Na některých serverech reklamy je lepší blokovat, a bohužel i na idnes (odmítám mít reklamou oblepenou celou stránku kolem dokola a ještě i s videemRv)

0/0
10.2.2015 10:37

R39a43d64e64k 90J44a30n79a96t77a 9595556684982

Já taky reklamu blokuju, ale většina lidí ne.

0/0
10.2.2015 10:44

S82t63e81p14a45n 94T98o48t64h 8728489845218

Vsichni blokujou reklamu, ale chteli by aby clanky byly na urovni vedeckych pracovniku s veskeryma citacema a hlouobky minimalne cele historie k tematu... pak se priznaj, ze i to zadarmo sidej tim, ze vypinaj reklamu... za par let uz nebude diky tomu idnes zadara, protoze vsichni vykukove budou mit zablokovany reklamy, tak se nevyplati ty noviny vydavat. a tak je to dokola se vsim... ani za komara noviny nebyly zadarmo. Musely se kazdy rano kupovat, nebo si je mohl clovek nechat hazet do schranky. Ale taky za penize.

+4/0
10.2.2015 18:07

J37a10n 47S18ů74r25a 4465573513492

Bohužel typická česká vlastnost. Ošidit a ještě se tím chlubit.

+1/0
10.2.2015 23:53

R22a11d26e86k 32J11a75n90a37t95a 9195526214112

Stránky, které mají úroveň a reklama není vlezlá, rád podpořím. Blokování reklam mám vypnuté například na root.cz nebo na flightradar24.com, na zelpage.cz si kupuju jejich kalendář.

Ale na iDnes je reklam často tolik, že mi vytuhne prohlížeč, a obsah článků reklamu taky někdy připomíná.

+2/0
11.2.2015 0:05
Foto

M63a26r45t58i90n 78S90k26a15l33o92š 5786599682830

Píšou zánovní motoráky,oni ale oproti starým 810 jsou úplně někde jinde.Stadllerem jsem už jel několikrát mezi M.Lázněma a K.Varama a ačkoliv je vlak starý 10 let tak je to sakra velký rozdíl ať už výkonem nebo pohodlím.

+7/0
10.2.2015 8:24

J39i32ř51í 41E23r68b13e28n 1183754466877

Eslivápak to není tím, že 810 je konstrukce stará skoro 45 let a stavěná pro nějakých 95 cestujících, zatímco Stadlery jsou o dost mladší a s dvojnásobnou kapacitou...

+5/0
10.2.2015 10:26

N81i20k88o12l83a88j 45M54a58l79í87k 5654723570951

No né :D 4, slovy čtyři, zánovní motoráky?:D to je něco! S dovolením, ale autor článku, pan Sůra, už opravdu neví, o čem by psal...

+11/−1
10.2.2015 8:09

J94a91n 93V52a50l17o16u97c72h 6662217968410

Pokud jezdí relaci, kde stačí na provoz ty 4 vozy, proč by kupovali více? Na všichni se chovají jako ČD či některé dopravní podniky, které mají i více než 1/4 vozů jako zálohu. Je naprosto běžné, že výrobce garantuje provozuschopnost přes 90%, jen to chce vypsat poctivé VŘ a nekoukat na sliby kamarádů či jediné kritérium - cenu nákupu (místo průměrné roční ceny za životní cyklus)...

0/0
10.2.2015 11:34

R59a96d37e81k 54J89a19n15a25t31a 9185886244232

Dopravce, který jezdí v závazku veřejné služby, zálohy mít musí. Komerční vlak prostě zrušíte, a lidem, co už si koupili jízdnky, vrátíte jízdné. Za nevypravený objednaný spoj jsou ovšem citelné pokuty, které mnohonásobně převyšují tržby.

+4/0
10.2.2015 12:01

N35i59k44o84l67a64j 72M17a36l23í32k 5944793740221

Zřejmě jste nepochopil můj komentář. Pointa byla v tom, že to je informace významná asi tak pro < 0,1 % obyvatel ČR. Čekal bych ji spíš v nějakém místním médiu, ale rozumím pan sůra je placen za kvantitu, nebo za kvalitu, protože za takové články bych se styděl.

Stylisticky zcela průměrné a tematicky silně podprůměrné.

+2/−2
10.2.2015 12:09

J26a44n 72S91ů13r93a 4605513153202

Děkuji za hodnocení. Jistě znáte moji pracovní smlouvu a mzdový výměr,když o ni tak zasvěceně píšete. Rád si přečtu stylisticky a tématicky nadprůměrny text od Vás, abych se mohl poučit. Věřím, že budou stylisticky minimálně na stejné výši,jako Váš předchozí příspěvek.

+2/0
10.2.2015 12:44
Foto

T81o48m89á78š 70K84i63r36o93v 1805478375807

Nevím jak to vidíte Vy, ale dle mého názoru, je ten článek perfektní. Navíc jsem v tomto vlaku jel z Bečova do Varů a svezení bylo celkem dobré. Příjemné překvapení byly zásuvky na 230 voltů.

+1/0
10.2.2015 14:17

F52r41a68n51t70i23š58e59k 19V43a92n98ě85k 1447964207287

Zánovní, hezký výraz pro ojetinu.:-)

+9/0
10.2.2015 7:54

D73a18v39i74d 84H25a81m38b65á38l68e67k 4852920740884

tak pokud se nejedná o zlé ČD, tak to lze napsat i hezkým výrazem.... ;-D

0/0
6.3.2015 19:43

P62a30v59e44l 51V89e37r56n60e72r 1153953792837

tak uz to zacina vypadat ja v RVHP, skodovka ma dodavat nove vlaky do nemecka, nase firmy si zase kupuji vyrazeny kousky z nemecka ...

+8/−2
10.2.2015 7:19

M49i65r26o74s17l38a97v 16G66r26o85s23s15m84a88n90n 8332499284

Trh

+2/0
10.2.2015 8:09

L20u33c24i47a74n 75P83a79p81a23z22i20a85n 5584817871135

RVHP byl také trh, máte pravdu.

+1/0
10.2.2015 9:00

R51a20d85e45k 89J55a63n43a58t38a 9835526664692

A jak to má být jinak, když jsou němečtí cestující ochotni platit 4xvyšší jízdné a německé kraje 2x vyšší dotace?

Peníze na stromech nerostou.

+1/0
10.2.2015 10:36

M48a64r77t69i59n 35S28e50d98l32á58č25e92k 1530159100644

To je snad úplně jedno, ne? Škodovka prodala, Češi by na ty nové ze Škodovky neměli, tak jsou spokojení oba.

+4/0
10.2.2015 8:34

E33v95ž85e49n 22P62o82l29á76k 3608138261473

No a co? Za tu cenu jde o vynikající vlaky, které mohou minimálně dalších 20 let jezdit s mnohem lepším komfortem.

0/0
10.2.2015 9:24

M98a36r25t53i72n 54K17y87p31r 2622835104214

Škoda dodává nové elelektrické vozy. Dopravce potřeboval něco se spalovacím motorem. To Škoda v sortimentu nemá.

+2/0
10.2.2015 10:01

A63l85a74n 62Ř19e37p58k72a 4605566

Má (a Regionovy nepočítám), před pár lety dělala Škodovka nové motoráky pro Finsko - http://skoda.cz/cs/produkty/motorove-vozy-a-jednotky/motorovy-vuz-dm12/

0/0
10.2.2015 11:08

N80i30k35o11l93a50j 81M74a24l34í60k 5324323100491

No to jsem nevěděl, zajímavé. Teoreticky když dobře zaplatíte, vyrobí Vám aj letadlo, že... (klidně celé formou subdodávky) - ale výhodné to asi nebude.

0/0
10.2.2015 11:40

M79i60r91o75s11l42a11v 48Z11i98k96m53u24n50d 7759673734473

Kdeže loňské sněhy jsou ...

Motoráky dělala původně někdejší Vagonka ve Studénce ... to co z ní po pochybné privatizaci a nuceném vykopnutí výroby (hlavně) EJ do Vítkovic (už jako ČKD Vagonka) zbylo pak  skoupila plzeňská lokomotivka ... včetně historie ... 

Motoráky byly objednány v roce 2001, dodány v letech 2004-2006. Vychází z koncepce 842/843, upraveno pro "tuhou zimu", změna trakčního pohonu na hydrodynamický apod. ...

0/0
10.2.2015 16:10

J79i43ř33í 46E52r22b47e48n 1873684756597

Koukám, že Škoda po devadesáti letech opustila svůj logotyp s tučným oblým písmem a nechala si vymyslet něco jiného. Jenže graficky to k tomu věhlasnému okřídlenému šípu prostě nesedí :-(

0/0
10.2.2015 21:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.