- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přípravy na stavbu VRT v ČR v plném proudu:
1/ Náměstek ministra pro provoz železniční při ministerském úřadu dopravním vyhlásilkonkurs na nábor běžců marathonských, kterým bude běhati rychlým krokem před každým povozem vysokorychlostním s praporkem červeným, aby veřejnost byla varována před soupravoupřijíždějíci do jedné každé obydlené oblasti naši milované země.
2/ Jeho subalterní úřadníci jižobíhají mistní secondhandy a nakupují tam trenýrky červené, které pak budou sloužiti k výrobě oněch varovných znamení.
3/ Na každém stávajícím nádražíželezničním budiž umístěna kasička opatřená pevným zámkem, připoutaná řetězem bytelným ke sloupu podpírajícímu prostor místní dvorany pro cestující a vybavená velkým nápisem
Národ sobě
Peněžní sbírka ta bude sloužiti ku shromáždění fondů na úhradu platů aremunerací úřadlnictva, které se bude zaobírati všemi otázkami a jednáními oplánované výstavbě tohoto druhu transportu, včetně vymýšlení problémůvpotenciálních a očekávaných během realizací v běhu 50-100let příštích.
Po rychlém spojení Praha - Berlín je tak šílená poptávka, že tam z Ruzyně nikdo přímo nelítá.
Presne tak, turisti sa vozia vlakmi a autobusmi a nevadí im, že to trvá 4 hodiny. Business cestujúci ide autom alebo si zaplatí auto so šoférom, ktoré ho dovezie celú cestu a nemusí strácať čas na letiskových transferoch a bezpečnostných kontrolách.
Samozrejme by sa cestujúci potešili, keby bola trať modernizovaná dajme tomu na 200 km/h na väčšine trasy, ale novostavba VRT je na tomto úseku čistá blbosť.
V Německu zatím pouze modernizují (po více jak 20 letech od pádu zdi) trať z Berlína do Drážďan, zatímco do Hamburgu byla za tu dobu modernizována 2x ... Přednost dostaly tratě spojující "staré" a "nové" spolkové země, spojení do Česka není prioritou DB .... týká i směru Mnichov, Norimberk ... všechno jsou pouze "zbožná" přání českých politiků ....
Kdybychom byli Čína, tak už se určitě staví
Vysokorychlostně do Berlína by to bylo fajn, ale snad tam nebude jezdit žlutý mor
V Číně jsou dvě města která mají stejně obyvatel jako bývalé ČSFR. Dalších 25 měst má víc obyvatel než Praha.
No stačí se podívat do historie. První soukromé společnosti, které v tehdejším Rakousku-Uhersku v 19 století stavěly železnižní tratě, tak vesměs zkrachovaly a dokončení tratí nebo hotové tratě musel převzít stát. Prostě proto, že trvalo desítky let, než se běžní podnikatelé a firmy naučili tu železnici, která tam byla k dispozici a byla ze začátku prodělečná, naučili využívat. Než se lidi se naučili jezdit, firmy dovážet zboží.
Podobné to bude s rychlovlaky. Já myslím, že lidi, kteří s těmi rychlovlaky nevyrostli, si nedovedou představit, k čemu by to mělo být dobré a na co to využívat. Že teprve až to tady bude a bude to k dispozici, tak lidi, co s tím vyrostli, to začnou využívat.
A dopadne to jako s Pendolinem. To je využívané... jenže jen díky akčním jízdenkám. Fakt si myslíte že by jízdenka z Prahy do Olomouce měla stát stejně jako do o 100 km vzdálenější Ostravy? Kdopak platí ten rozdíl? Jistěže pokud v Ústí přijdu na nádraží, tak budu raději když vlak do Prahy pojede půl hodiny a ne přes hodinu. Jenže pokud bych měl za to zaplatit min. o 100% víc, tak bych si vybral pomalejší vlak.
Jsem překvapen, kolik zde přítomných diskutujících by utrácelo miliardy € jen aby jednou do roka se mohli svézt na VRT, přitom jindy budou křičet, jak stát a EU utrácí a zadlužuje děti našich dětí ...
Hlavně aby zachovali lokálku na Šumavě
Evropa má daleko důležitější věci na starosti, než utrácet hromadu natištěných peněz za pofiderní projekt jen proto, že možná někdy ... ale je mi jasné, že každý politik si chce něco urvat pro sebe ... a Ťok, lobbista stavebních firem jde příkladem.
VRT do Berlína smysl nemá, důležitější by bylo VRT Plzeň, Praha, Brno, Ostrava, Košice. To by mělo snad i nějakou návratnost.
Vzhledem ke "krátkým" vzdálenostem a využitelnosti pouze pro osobní dopravu se domnívám, že efekt VRT v Evropě je/bude minimální v porovnání s vynaloženými náklady, navíc nenávratně "ničí" krajinu. Proč by nestačilo jen zefektivnit stávající tratě? Tam to dává smysl. Za mě proti.
Protože to nestačí.