Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dostavbu D1 má na dosah Skanska. Nabídla státu o 45 procent nižší cenu

Společnost Skanska podala nejnižší nabídku na zakázku o stavbu dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou. Nabídla zhotovení 14kilometrového úseku za 2,7 miliardy korun, přičemž projektová cena zadavatele byla o 45 procent vyšší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D74a72v27i46d 12O74n15d70r17u75š23e48k 9729909973455

Ať si pohnou nebo se z toho Přerova jednou zblázním...

+1/0
12.2.2015 12:48

J36i26ř50í 20V18i10n19k31l57e92r 1781187830279

Vícepráce , vícepráce , vícepráce;-D

+1/0
12.2.2015 11:31

J54a81r77o11s91l84a49v 60K65o73č60í 8748187928434

Nic nového pod sluncem. Skanska soutěž vyhrála nejnižší cenou, která se ale v průběhu výstavby dodatky ke smlouvě zvýší na cenu v soutěži nejvyšší....

+1/0
12.2.2015 10:32

P54e91t53r 26Ž10á21k 1728552165729

to těžko, takhle už to nefunguje

0/−1
16.2.2015 11:45
Foto

J34a61n 19D45o91h53n57a76l 9378665386302

že jsou projektované ceny je naprosto normální,, spíše to exmanažer Skansky Ťok uchopil za dobrý konec :-) tedy pro něj...., no snad se to hned nezvlní jako jiné dálnice co stavěla Skanska :-)

+1/0
12.2.2015 10:22

O27n18d30ř43e44j 41K10a59l51i36n57a 7564481104441

dálnice SKANSKA se nevlní,zjistěte si informace

0/0
20.2.2015 17:22

T63o90m72a38s 81K65r38a45l 7774760351

Ťok (exSkanska) dodal insider info, jak jinak..

+1/0
12.2.2015 9:10

M13a64r24e81k 64K44o66s26t35e24l94e81c13k52ý 6223706408

Nevím, jestli počítám dobře, ale ta cena za metr dálnice (asi 190 tisíc korun) mi vychází velmi podobně, jako cena za metr tříkilometrové železniční tratě, kterou si postavil hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák ke svému letišti v Mošnově.

Ta dálnice se mi jeví jako podstatně užitečnější, ale ještě není postavená, zatímco trať už postavená je, ale nic po ní nejezdí. A pak po ní projede jeden vlak jednou za hodinu...

+1/−2
12.2.2015 9:01

J34a12n 66K19u44t95m19a75n 9924139470

Tak tam nic nejezdí a anebo tam projede vlak každou hodinu?;-)

+1/0
12.2.2015 18:27

M57i88r36o63s15l98a62v 32J33o47c70h 3422741833658

Proč se podstřeluje na silnicích - protože na silničních stavbách jde následně díky šikovným "vícepracím" dorovnat příjem do reálné výše lépe než na železnici. Na stavbách silnic kradou všichni, jak dodavatelé, tak jejich zaměstnanci(nafta, písek, beton..) . Pak dostanete dílo, které není ošizené 1x, kde vzhledem k rezervám, by to až tak nevadilo, ale když každému z celého řetězce, zůstane něco za nehty, tak ve výsledku je to ošizené třeba 5x a to se prostě na kvalitě projevit musí. V ČR není problém, že se krade (protože to všude ve světě u státních zakázek), ale že se krade neúměrně až na dřeň nebo i pod ní. :-P

0/0
12.2.2015 8:15

M77a46r65c57e42l98a 62K84u32l16í46š11k11o96v15á 5469679357893

No né, jak najednou Skanska dovede snížit náklady a to sehnali levnější firmy, které to za ně postaví?! Také v jaké kvalitě ?!;-€8-o Příklad si mohou vzít z Eurovie....;-€

0/0
11.2.2015 22:51
Foto

B33r31o76n47i92s76l87a17v 71G77a11b78r28y47š 2112319351

Troufá si někdo vůbec odhadnout, kdy to příšerné schodiště bude reálně hotové?

0/0
11.2.2015 22:20

P20e24t66r 80D98v55o36ř11á29k 9754557852310

Výstavba dopravní infrastruktury se nadále potýkala s nezmenšujícím setlakem stavebních firem na kartelizaci trhu. Cílem vzájemných dohod bylodosáhnout předem domluveného rozdělení zakázek, což kromě jistotyrovnoměrného vytížení kapacit přinášelo i navýšenívysoutěžených cen.

BIS na konkrétním případu popsala alarmující stav, kdy zadavatel (vedoucípracovník státem zřízené organizace odpovědné za výstavbuinfrastruktury) dohody stavebních společností dokonce podporovalposkytováním informací o plánech zadavatele. Tyto informace přitompředával pouze vybraným firmám, u kterých se dala očekávat ochota napřípadné kartelové dohody přistoupit. Jedním z možných důvodů bylav tomto případě i snaha usnadnit a zrychlit čerpání prostředků navýstavbu určených, neboť vzájemné spory stavbařů zakázky zdržují.Otvírá se tím opět otázka správnosti nastavení systému motivacevedoucích pracovníků státních organizací a kvality, s jakou dokážouzadavatelé organizovat zakázky podle zákona o veřejných zakázkách.

http://www.bis.cz/n/2014-10-27-vyrocni-zprava-2013.html#2

+2/0
11.2.2015 21:44

J46a72n 37S37ů25r39a 4865223433792

BIS na konkrétním případu přiznala, že se probudila asi pět až deset let poté, co kartel dosáhl vrcholu. Možná za pět let napíše, že je aktuálně problém se stavbami na železnici:-)

+1/0
11.2.2015 22:12

M94i16r85o95s25l44a67v 98Z32i77k66m45u46n10d 7799193644953

Problém na železnici je v tom, že první stavby byly dokončovány před cca 20 lety a bylo by potřeba provést modernizaci modernizovaného, podobně jako to udělali v Německu.

Začátkem 90. let se modernizovala trať Hamburg - Berlín na rychlost 160, cca o deset let později se modernizovala na rychlost 250 ...

U nás není po 20 letech práce  modernizace koridoru směr Morava hotova ...

+1/0
12.2.2015 7:48

R47o46b49b86e86r94t 32B25e56r81g73e73r 2925194799

Aha, takže SKANSKA podstřelila o 45% a teď to zadá subdodavatelům, kterým to ještě tak o 10% zkrátí...

+1/0
11.2.2015 20:11

J36i53n46d28ř60i30c25h 33Š60k20o27p31e24k 4935691910785

přesně tak. Peníze grátis, jen za přefakturaci, navíc se občas stane, že nějaký subdodavatel nedostane z části či zcela zaplaceno.......

+3/0
11.2.2015 20:37
Foto

T39o17m13á78š 83M56u69r45ň19á38k 6494455830744

Teď si schválili možnost navýšení víceprací až o 30%, tak to tak nakonec dopadne.

+5/0
11.2.2015 19:51

J95i91n70d52ř89i98c81h 21Š58k29o84p29e70k 4635441210965

kdypak to schválili ?

0/0
11.2.2015 20:37
Foto

T34o66m78á14š 11M40u49r28ň50á67k 6444145590794

Vcera http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=7&t=300

+3/0
11.2.2015 21:24

T23o31m70á81š 47Z48e97m76a30n 3355498184305

V Německu je to 50%..

Pak se totiž méně prodražuje, když dojde k neočekávaným problémům.

0/0
11.2.2015 21:44

M67a34r37t83i25n 47K74a14r34á85s50e39k 1228664509584

Jen aby si stát taky dohlédl na to, aby to za tu cenu taky postavili a drželi na to záruku. U Eurovia se jim to moc nedaří. Je velká škoda, že zákon o veřejných zakázkách nepamatuje na to, že když je zadavatel nespokojený s předchozí zakázkou, automaticky si pro příště daného dodavatele škrtá, nebo přinejmenším požaduje vetší záruky, jak by to udělal každý dobrý hospodář. No třeba to za ty prachy fakt postavit jde. Uvidíme.

+3/0
11.2.2015 19:42

M58a62r69t90i84n 80B68u90r49e23š 7495256859

Pozor na zavádějící titulek. Nejde o dostavbu D1 v pravém slova smyslu. Protože po dostavbě úseku Přerov-Lipník stále bude scházet nejduležitější část - obchvat Přerova - Říkovice, který se má začít stavět 09/2017 a dokončit 2021. Což je zásadní pro funkčnost D1 Brno - Ostrava. Takže Přerovský špunt bude blokovat D1 ještě hodně dlouho! Průjezdem Přerova strávíte minimálně půl hodiny. proto bude stále lepší jezdit přes Olomouc:-(

+11/0
11.2.2015 19:35

P27e80t36r 80H14o10r20á29k 1989193769754

Ano, trvá to ostudně dlouho.

+1/0
11.2.2015 21:25

T63o74m55á65š 56Z60e97m67a63n 3625838894585

Na druhou stranu už tam jedna dálnice o kus vedle vede..

Jsou části země, kde není ani jedna..

+1/0
11.2.2015 21:46

T66o96m43a52s 13N56o56v35o90t83n70y 3631216418409

Kde vede o kus dál dálnice? A jak pomůže těm, co jedou z jihu?

0/0
11.2.2015 23:25

J69i53ř58í 52E50r90b74e13n 1923374736667

To kolem Prostějova a Olomouce (R46 a R35) sice není papírově dálnice (D1), ale parametry má docela srovnatelné.

+1/0
12.2.2015 5:47

T82o67m35a29s 23N72o27v30o20t60n61y 3121756348729

Tak za to si může přerov sám, pokud vím, tak tam spekulovali radní s pozemkama, socani na jedné straně, jiní na druhé a pak si vzájemně blokovali řešení, protože by jeden z nich neměl nic.

+3/0
11.2.2015 23:24
Foto

S17t28a30n74i72s89l43a56v 32T32e24s45a10ř 9247554512764

Chápu to správně, že zadavatel cenu kalkuluje i s "vatou", která se jako "cukrová vata" vrací zpátky do kapes některých zaměstnanců zadavatele???

+3/0
11.2.2015 19:11

T98h62e28o60d34o11r 12C38o91l27l66i52n33o 2474904876

jsou vydávány ceníky stavebních prací, podle kterých musí vypracovat rozpočet projektant, cena, za kterou je možné dílo provádět se může lišit i takto, u dálnice jsou nejvyšší položky asfalty, betony a zemní práce včetně skládkovného, a to skanska všechno má a to levněji, než je v ceníkách

tuto cenu nejvíc ovlivní nejbližší obalovna a betonárna

+1/0
11.2.2015 19:17

M87i98l78o30s30l54a45v 18V94l45c84e66k 1492936150733

ano ,tomu verim...ale 45 %?:)

0/0
16.2.2015 11:57

P60a47v55e34l 56V72a53n98č69á49k 3714865154635

Protože všichni vědí, že cena pak ve výsledku bude 10x větší za prodlužování a "vícepráci" :-)

+7/0
11.2.2015 19:05

D14a64v70i21d 61P32r67a62ž77á30k 6424972152886

Nějaké podklady k Vašemu tvrzení o desetinásobku? :-)

0/0
11.2.2015 20:53

P91e17t91r 16H60a27n57á28k 8721404496427

kterákoliv rekonstrukce D1. Seš línej si to najít ?

0/0
11.2.2015 21:20

D74a31n56i75e55l 74N67o33v58á79k 1121450386439

neřeš něco o čem nemáš ani páru. Je to trapné.:-/

0/0
11.2.2015 21:38

T62h97e25o87d70o78r 52C20o11l64l60i78n78o 2224574526

projektant vypracuje rozpočet stavby podle ceníku stavebních prací (ÚRS, RTS...), a pokud má firma (tato má) vlastní obalovnu, deponie a atd, tak na tomto můžou i slušně vydělat !!

0/0
11.2.2015 19:04

P47e23t92r 87H90o27r30á13k 1979853319594

Tak snad to pochopí případně i ÚOHS a nevymyslí zase, že je cena příliš nízká, aniž by ovšem tušili, která cena je už dost vysoká.

0/0
11.2.2015 21:24

F23i34l83i43p 35V58a81c29u83l20o42v34i53č 1135519148652

Nedělám si žádný iluze, ale tady je odborníků na výběrový řízení... R^R^

+2/0
11.2.2015 18:47

K53a20r16e53l 78R66y53s 9913899300699

Mají v těch procentech trochu zmatky. V titulku píšou, že Skanska nabídla o 45 % nižší cenu. V textu píšou, že původní cena byla o 45 % vyšší. To rozhodně není jedno a to samé, i když se v tom plete hodně lidí.

+21/0
11.2.2015 18:45

V19a34c69l50a75v 53M34a78t14u47s53k94a 2782317937654

No Ministr jede ;-D;-D;-D Ale dobry, sice nechapu jak to vedeli ze to maji podstrelit o 45%, ale dobry;-D;-D;-D

+2/−5
11.2.2015 18:40

P92e19t77r 58M92a75r98e55č80e65k 1153121279398

200.000,- za metr dálnice to je skutečně za hubičku :-) Rv ..

0/−6
11.2.2015 18:39

L63i68b14o89r 38W62a50l32i98c82h61i75e59w40i74c15z 3688106837864

Dokážete to levněji? Přihlaste se do tendrů, alespoň ušetříme.

+2/0
11.2.2015 19:13

P31e96t34r 37T60l41o75u76k74a75l 7974525222985

Do 3,1 se nakonec vlezou. Dobrý.

0/0
11.2.2015 18:37

M44i36l64a25n 62V89i75k 1637555373353

"Za stavbu čtrnáctikilometrového úseku Skanska nabídla 2,7 miliardy korun." - to jako že za to, že může stavět, zaplatí 2,7 miliardy??;-D

+4/−2
11.2.2015 18:36

J92i91ř47í 78E31r34b40e95n 1573394786807

Čeština je kouzelná :-)

+1/0
11.2.2015 22:11

M81i91c14h35a89l 89P33a16v86l98á61t 9863613164349

Ano, cesky by se to reklo jinak:

"Stavbu čtrnáctikilometrového úseku Skanska nabídla za 2,7 miliardy korun."

0/0
12.2.2015 10:22

M72i29r71o68s17l57a72v 14J14e49ž82e81k 8381286312878

To je podivné. Ale já bych jim to přiklepl, s podmínkou podpisů zúčastněných stran, že stát zaplatí 2,7 mld., ani o korunu navíc a Skanska stavbu předá v hotovém stavu a v dohodnutém termínu.

+13/0
11.2.2015 18:34

J67a47n77a 35H45u80b17á82l59k29o46v44á 7683857596792

ale to je překvapení! a není to náhodou nepřiměřeně nízká cena ?? co vy na to pane ministře dopravy, ještě nedávný generání Skansky ;-) ?

+1/−4
11.2.2015 18:31

R69a46d77e89k 33T65r59n 2192226844557

14 km za pouhých 2.7 mld. korun..... 8-o

+2/−1
11.2.2015 18:24

M62a84r85t83i32n 14J70e42z65e73r47s86k93ý 9924357862982

Skanska, Kaufland, Lídl a Penny market mají nejlepší ceny na trhu .....

0/0
11.2.2015 18:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.