Diskuze

Dostavbu D1 má na dosah Skanska. Nabídla státu o 45 procent nižší cenu

Společnost Skanska podala nejnižší nabídku na zakázku o stavbu dálnice D1 mezi Přerovem a Lipníkem nad Bečvou. Nabídla zhotovení 14kilometrového úseku za 2,7 miliardy korun, přičemž projektová cena zadavatele byla o 45 procent vyšší.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DO

Ať si pohnou nebo se z toho Přerova jednou zblázním...

1 0
možnosti
JV

Vícepráce , vícepráce , vícepráce;-D

1 0
možnosti
JK

Nic nového pod sluncem. Skanska soutěž vyhrála nejnižší cenou, která se ale v průběhu výstavby dodatky ke smlouvě zvýší na cenu v soutěži nejvyšší....

1 0
možnosti

P72e52t21r 43Ž10á51k

16. 2. 2015 11:45

to těžko, takhle už to nefunguje

0 1
možnosti
Foto

J71a20n 58D80o80h80n70a87l

12. 2. 2015 10:22

že jsou projektované ceny je naprosto normální,, spíše to exmanažer Skansky Ťok uchopil za dobrý konec :-) tedy pro něj...., no snad se to hned nezvlní jako jiné dálnice co stavěla Skanska :-)

1 0
možnosti
OK

dálnice SKANSKA se nevlní,zjistěte si informace

0 0
možnosti
TK

T22o39m94a70s 97K25r66a73l

12. 2. 2015 9:10

Ťok (exSkanska) dodal insider info, jak jinak..

1 0
možnosti
MK

Nevím, jestli počítám dobře, ale ta cena za metr dálnice (asi 190 tisíc korun) mi vychází velmi podobně, jako cena za metr tříkilometrové železniční tratě, kterou si postavil hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák ke svému letišti v Mošnově.

Ta dálnice se mi jeví jako podstatně užitečnější, ale ještě není postavená, zatímco trať už postavená je, ale nic po ní nejezdí. A pak po ní projede jeden vlak jednou za hodinu...

1 2
možnosti
JK

J98a32n 61K92u15t83m91a73n

12. 2. 2015 18:27

Tak tam nic nejezdí a anebo tam projede vlak každou hodinu?;-)

1 0
možnosti
MJ

Proč se podstřeluje na silnicích - protože na silničních stavbách jde následně díky šikovným "vícepracím" dorovnat příjem do reálné výše lépe než na železnici. Na stavbách silnic kradou všichni, jak dodavatelé, tak jejich zaměstnanci(nafta, písek, beton..) . Pak dostanete dílo, které není ošizené 1x, kde vzhledem k rezervám, by to až tak nevadilo, ale když každému z celého řetězce, zůstane něco za nehty, tak ve výsledku je to ošizené třeba 5x a to se prostě na kvalitě projevit musí. V ČR není problém, že se krade (protože to všude ve světě u státních zakázek), ale že se krade neúměrně až na dřeň nebo i pod ní. :-P

0 0
možnosti
MK

No né, jak najednou Skanska dovede snížit náklady a to sehnali levnější firmy, které to za ně postaví?! Také v jaké kvalitě ?!;-€8-o Příklad si mohou vzít z Eurovie....;-€

0 0
možnosti
BG

Troufá si někdo vůbec odhadnout, kdy to příšerné schodiště bude reálně hotové?

0 0
možnosti
PD

Výstavba dopravní infrastruktury se nadále potýkala s nezmenšujícím setlakem stavebních firem na kartelizaci trhu. Cílem vzájemných dohod bylodosáhnout předem domluveného rozdělení zakázek, což kromě jistotyrovnoměrného vytížení kapacit přinášelo i navýšenívysoutěžených cen.

BIS na konkrétním případu popsala alarmující stav, kdy zadavatel (vedoucípracovník státem zřízené organizace odpovědné za výstavbuinfrastruktury) dohody stavebních společností dokonce podporovalposkytováním informací o plánech zadavatele. Tyto informace přitompředával pouze vybraným firmám, u kterých se dala očekávat ochota napřípadné kartelové dohody přistoupit. Jedním z možných důvodů bylav tomto případě i snaha usnadnit a zrychlit čerpání prostředků navýstavbu určených, neboť vzájemné spory stavbařů zakázky zdržují.Otvírá se tím opět otázka správnosti nastavení systému motivacevedoucích pracovníků státních organizací a kvality, s jakou dokážouzadavatelé organizovat zakázky podle zákona o veřejných zakázkách.

http://www.bis.cz/n/2014-10-27-vyrocni-zprava-2013.html#2

2 0
možnosti
JS

J82a97n 42S32ů57r78a

11. 2. 2015 22:12

BIS na konkrétním případu přiznala, že se probudila asi pět až deset let poté, co kartel dosáhl vrcholu. Možná za pět let napíše, že je aktuálně problém se stavbami na železnici:-)

1 0
možnosti