Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zlatý věk elektromobilů nepřichází, Tesla je daleko za svými plány

Pohádka o firmě, která přišla s autem kompletně na elektřinu a změnila trh, se zadrhává. Americká automobilka Tesla, která vyrábí výhradně elektromobily, přiznala pád v prodejích svých vozů i větší ztrátu. Plán na milion vyráběných aut ročně je tak zatím stále spíše snem – loni prodala 35 tisíc vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a89n 32K49r43p95e47c 5536793874752

kde proboha lidi prisli na to ze pri jizde na LPG nebo CNG jde z vyfuku jen vodni para???8-o

+2/0
15.2.2015 16:12

J54a89k97u14b 76V32e85s32e37l73ý 3503720871202

S dnešním typem akumulátorů, je elektromobil slepý směr vývoje. Mnohem větší smysl by měla auta na vodík.

0/0
15.2.2015 15:21

P70a17v94e31l 28K27u26r88a17l 5461534940340

u toho zase jde spolehlivě argumentovat že s dnešní materiálovou technologií je to slepá cesta vývoje kvůli životnosti nádrží.

vodík má sice vyšší spalné teplo na jednotku hmotnosti než zemní plyn, ovšem taky je podstatně lehčí... takže za stejného tlaku (je to bohužel plyn) máte v jednotce oběmu mnohem méně plynu.

ve výsledku na stejné množství energie potřebujete 5x-10x vyšší tlak vodíku v nádrži než u zemního plynu... což v podstatě podle bezpečnostních předpisů pro tlakové lahve znamená že každou jízdu musíte nahlásit hasičům odkud, kam a kdy jedete předem.

a životnost takové nádrže je oproti CNG bombě maximálně třetinová.

0/0
16.2.2015 9:05

J63a79n 95K15r41p81e11c 5196713144542

tak jsem trosku patral a: na svete jezdi 1 mld. aut. nejaka greenpower organizace tvrdi, ze closvetove tezitelne zasoby lithia jsou dostatecne pro stejny pocet baterek o kapacite 44 kW/h. tesla s potrebuje pro teoreticky dojezd za konstani rychlosti kolem 500 km baterii o kapacite 85 kW/h. coz je akceptovatelne, byt nerealne. z toho vychazi ze neni mozne nahradit automibily elktromobily na baterie. i bez odecteni typickeho blabla faktoru a nezapocitani realneho dojezdu tesly (coz je kolem 200 km) je zde kapacita pouze pro polovinu vsech soucasnych vozidel. v realnem zivote pro 1/4, nanejvyse. tyto informace jsou overitelne na internetu. zaroven je treba zminit ze na vytezeni techto zdroju lithia jeste neni dostupna a komerne unosna technologie.

0/0
15.2.2015 13:59

P28a45v17e54l 29K43u32r29a24l 5531224760300

spíš by mne zajímalo co by bylo až tyhle baterie odejdou prostým opotřebováním v čase.

0/0
16.2.2015 9:05

P36a90v79o39l 10K93u72b50r96a36n 6809900540722

Nič. Lítium v nich sa v podstate neopotrebováva a dokáže byť recyklované niektorými technológiami s takmer 100% účinnosťou.

0/0
17.2.2015 7:24

J41a11n 83F64r51o71l87í75k 6986820925684

Norsko je ovšem země paradoxů včetně Barnevernet. Už nyní mají problém s tím přednostním užíváním pruhů MHD a přednostním parkováním a zdá se, že tato vějička brzy padne.

0/0
15.2.2015 13:41

P91e91t41r 28K14o36u87ř26i75l 9403865377

No je to věc názoru. Já jsem k elektromobilům skeptický. 

1. Velmi drahé a jejich provozování v našich podmínkách dnes prakticky nemožné nebo velmi omezené. Dobíjecí stanice nejsou, dobíjení trvá dlouho.Životnost baterií jejich likvidace zároveň i jejich vysoká cena. 

2. Velmi krátká dojezdová vzdálenost. Při používání spotřebičů jako světla, klimatizace atd. velmi rychle klesá dojezdová vzdálenost

3. Využití bych viděl snad ve velkých městech na ježdění do práce kde bude nabíječka.Přijedu auto zapnu aby se mi zase nabilo a já zase v klidu dojel domů. Jako plus beru že nejsou žádné exhalace v místě jízdy automobilem. Jiná věc je, že někde se ta elektřina musí vyrobit  a tam zase pro změnu ty exhalace narostou. 

4. Jízda v elektromobilu. Pro mne jako člověka, který řídí téměř 40 let je to velmi podivné takové jako jízda s trolejbusem. Reostat přidává elektřinu jedete rychleji. Je to takové bezpohlavní bez emoční. Prostě doprava z bodu A do bodu B dobití a zpět. Já jsem vždy miloval jízdu autem nebo na motocyklu. Dnes mám auto na LPG a moje auto vypouští za jízdy jen vodní páry. Zeť má auto na CNG a to taky vypouští jen vodní páry. Přitom jsou to pořád auta s motorem, kde pořád něco vnímáte, že tam je. V elektromobilu by Vám to museli nahrát a pouštět do repráků. Což dnes taky v mnoha případech dělají. Navíc moderní spalovací motory jsou tak dokonalé, že bych řekl že my lidé a zvířata na této zemi vypustíme více skleníkových plynů než tato moderní auta. Pro mne teda elektromobily rozhodně ne. Osobně mám problém i s těmi předraženými hybridy, které nijak zvlášt žádné úspory nebo šetření prostředí také nepřináší, ale jak jsem řekl na začátku je to věc názoru a nikomu bych nebránil si to pořídit pokud mu to vyhovuje. Jen prosím, aby zase nějací enviromentální pomatenci nezačali prosazovat nějakou povinnost přechodu na tyto já ani nevím jak tato vozítka nazvat, ale auta to nejsou.

+6/0
15.2.2015 11:36

J67a73n 77F73r37o89l44í23k 6276590665774

Zásadní problém je v neekologičnosti provozu. Energie se vždy musí nějak vyrobit. Pak je otázkou míra spotřeby. Zatím co moje malé posouvadlo s váhou 830 kg spotřebuje nepatrně benzinu, dvoutunový hybrid spotřebuje stejně a ještě potřebuje baterie a další motory. I čistý elektromobil při své váze spotřebuje více el. energie, kterou nyní vyrábí svět především z uhlí (včetně Němců a Japonců) a tedy více emituje CO2.

0/0
15.2.2015 13:46

M52i65c45h76a46l 42K31r86e46j68č75í 1686240181203

Ten 4. bod objektivně neuhájíte. Mám rád motorsport, ale nějaké vzrušení z jízdy na běžnou komunikaci nepatří, ta prostě slouží k tomu, aby se člověk dostal z bodu A do bodu B co nejbezpečněji, nejrychleji a nejekologičtěji.

0/0
15.2.2015 14:07

M14a59r67t44i72n 36N15e90r23m81u52t 9627817328359

Přiměřené vrčení motoru není vzrušení, ale naopak uklidňovátko a zároveň ujištění, že auto jede. V elektromobilu je to takové divné

0/0
16.2.2015 9:34

Z90b49y35n95ě50k 66Č92e66j38k38a 5706218681533

Kde jste vzal ten nesmysl o vodní páře?

0/0
15.2.2015 19:57

J65i67ř68í 76Š32e98j49n89o53h75a 4632693224813

Dotace jsou zlo.

Jediná ospravedlnitelná podpora je  snad zákaz spalovacích motrů v  centrech měst.  Logicky by ale neměly  platit na moderní vozy  CNG a  LPG, protože tam jsou emise jedů prakticky na nule.

0/−1
15.2.2015 10:44

J94a24n 16F39r47o20l71í34k 6116300515804

To nyní proklamují frantíci, kteří chtějí dehtu zakázat Paříž. Proč ale francouzské automobilky nadále chrlí auta s motory do traktorů? Zážehová auta mají emise vyřešeny katalizátory. NOx jdou z nich stejně jako z CNG nebo LPG.

0/0
15.2.2015 13:50

J75a87n 55K74r29p70e47c 5316463594532

vsiml jsem si na teto diskuzi jedne veci. zarputili zastanci elektromobilu na baterky: 1. nemaji nejmensi technicke a metalurgicke vlastnosti. jsou vam schopni tvrdit ze elektropohon auta je levnejsi a jednodussi nez spalovaci motor. 2. cerpaji neuveritelne informace, casto odporujici fyzikalnim zakonum, z pochybnych serveru a jeste je pak i spatne interpretuji, protoze jejich znalost cizich jazyku je stejne mizerna jako znalost techniky. 3. maji jakousi utkvelou predstavu ze by za nejakych neobjasnenych skutecnosti mela v budoucnu cena elektromobilu s jejich vzrustajicim poctem klesat. 4. ze se nekde nekym vyvine jakasi zazracna metoda (opet si s chemii a fyzikou nelamou hlavu) ktera by az nekolikanasobne mela zvysit dojezd elektromobilu na baterie. na jakoukoliv faktickou argumentaci dokazi pouze nadavat.

+4/−1
15.2.2015 10:21
Foto

J23i90ř77í 59H36a78v23e23l55k52a 3859363900274

Tedy fakt jsem na vážkách jestli dát plus (1-2 si to zaslouží) nebo mínus (3 si to jasně zaslouží).

0/0
15.2.2015 10:27

J98a85n 67K32r23p85e92c 5876753344292

vzhlem k narocnosti technologie na zpracovani klicovych surovin a jejich pomerny nedostatek nevidim duvod proc by mely zlevnovat. a to nemluve o energericke narocnosti jejich tezby a zpracovani, coz zcela posunuje ekofaktor daleko do minusu. ke zlevnovani neni moc prostoru protoze elektromobil vyuziva veskere technologie spalovacich automobilu davno vyvinute a amortizovane jinde a v tomto ohledu nic noveho neprinasi. jedine snad vyvoj v samotnem roubovani elektrickeho pohonu na automobil a systemy rizeni se nejakym zousobem mohou casem rozpoustet v nakladech, ale vzhledem k tomu ze tyto naklady z valne vetsiny kryly automobilky (nejen) z prostredku utrzenych na klasickych automobilech, neni opet co amortizovat. nevidim tudiz duvod k jakemukoliv snizovani ceny. shrnuto: materialy budou cim dal drazsi, technologie je zaplacena, kde je tedy prostor pro snizovani ceny pri masovejsi produkci?

+1/−1
15.2.2015 12:09

P28a16v53o27l 20K68u68b13r45a56n 6139670960572

No, neviem kto tu má aké vedomosti, ale vy to zjavne nebudete ;-D

Elektropohon JE jednoduchší: máte rotor, stator, jednostupňovú prevodovku ... Okrem prevodovky a kolečiek v nej je jedinou pohyblivou súčiastkou rotor. Chcete mi nahovoriť, že klasický motor so stovkami pohyblivých súčiastok, sviečkami (alebo žhavičmi), lambdasondami atď je jednoduchší? Či je lacnejší v princípe, neviete ani vy a neviete to ani dokázať. Veľká cena súčasných elektromobilov nie je daná materiálovou náročnosťou, ale nízkym objemom výroby.

Ďalej: väčšina elektrohaterov akosi opomína jeden fakt: aj benzín/nafta sa musí vyrobiť, "neobjavia" sa zázračne na čerpačkách a bez tej nenávidenej elektriny by jednak ani nenačerpali (nie tak rýchlo a pohodlne), ani by sa ten benzín/nafta nevyrobily (nie v takých objemoch a kvalite) - pri výrobe palív sa totiž míňa značné množstvo elektrickej energie ...

Ešte: pri porovnávaní energetickej účinnosti výroby el. energie a rafinácie ropy operujú s faktom, že z ropy sa vyrobí množstvo iných výrobkov a teda musia byť náklady rozrátané na všetok objem týchto výrobkov. To je ale volovina, pretože na samotný pohon áut sa používa iba benzín/nafta, nie asfalt ani mazut a podobne. Zato elektrina sa používa všade, ako som spomínal, ešte aj pri rafinácii ropy ...

0/0
17.2.2015 7:37

J78a58n 43K25r89p57e88c 5696173964572

dalsi totalni mimon ktery nedokaze rozeznat zakladni terminy. vratte se zpatky k pestovani kapusty. tomu mozna trochu budete rozumet.

0/0
17.2.2015 8:05

P60a38v57o83l 29K92u72b71r15a19n 6689540540512

Hm ... aká duchaplná reakcia, priam prekypujúca argumentami ;-D;-D;-D Z podobných reakcií sa dajú vydedukovať vaše vedomosti - a tie sú teda pekne úbohé. A takýto tiežtvor ako vy tu ide rozdávať múdra ;-D

0/0
17.2.2015 16:34

J17a39n 33K32r30p50e17c 5196873974942

a o cem se mam bavit s vidlakem ktery dokaze ztezi rozeznat kapustu a brambory? co vam mam predkladat za argumenty abyste je byl schopen pochopit? ze automobilovy pohon je vice nez jen motor a prevodovka? opravdu mate pocit ze se na svete vyrobi mene elektromotoru nez spalovacich motoru? schvalne, kolik si myslite ze npr. bezne auto se spalovacim motorem ma v sobe zabudovanych elektromotoru? a verte mi nebo ne, ale jsou odvetvi zejmena v prumyslu, kde se pouzivaji temer vyhradne elektromory. anebo ze ropa se zpracovava v rafineriich ktere maji 85% ucinnost, kdezto elektrarny jsou rady za 50% ucinnosti? ona elektrina se taky nebere odnikud jak vycitate palivum z fosilnich paliv, ale povetsinou spaluji uhli ktere je taky fosilni palivo. jaka elektricka energie, rsp. jeji znacne mnozstvi je treba k rafinaci ropy? ano, je treba elektrina npr. ke sviceni na zachodech v rafineriich, ale k samotne rafinaci se nepouziva a rafinerii si ji vyrabi samy. kde jste zase toto "moudro" vzal? maji totiz spoustu odpadniho tepla, vite? ne, prominte, vy vlastne nevite. vy jste jen dalsi klasicky blabolivy trotl...

0/0
18.2.2015 8:37

P44a97v15o26l 32K70u54b25r69a36n 6499750400732

Vidieť, že tým vidlákom ste vy - a to dosť veľkým. Elektrina sa v rafinériách používa, okrem iného, na elektrostatické odsoľovanie a odvodňovanie ropy - a to jednostupňové až trojstupňové (pri hydrokrakovaní ropy) a zďaleka si ju nevyrábajú sami, ale ju nakupujú. Okrem nej sa v rafinérkach spotrebováva obrovské množstvo zemného plynu. A mám to odtiaľto vy pablb, čo trepe koniny: http://www.eia.gov/dnav/pet/pet_pnp_capfuel_dcu_nus_a.htm

Teraz sa ukazuje, kto je tu vidlák - vy neviete dať VÔBEC ŽIADNY argument, ja áno.

0/0
18.2.2015 14:13

J50a93n 98K52r13p36e51c 5146913674372

dalsi tabulkovy genius ktery ji neumi ani radne interpretovat... jen je pak s podivem, kde se bere ta 85% energeticka ucinnost. co?

0/0
18.2.2015 16:34

P48a61v97o18l 59K65u92b58r77a12n 6699120260892

Aha, takže tabuľky s verifikovanými údajmi sa vám neľubia, ale kecať bez argumentov vám ide akosi samo od seba ;-D;-D;-D

Čo sa týka nejakej účinnosti, to si musíte prerátať sám - to sú totiž údaje, ktoré nahlásili firmy, ktoré rafinérie prevádzkujú. Nemôžem za to, že sa najprv nespýtali nejakého trotla, či je to v súlade s jeho teóriami? ;-D;-D;-D

0/0
18.2.2015 20:49

P48a42v14o78l 21K42u87b38r33a77n 6479800670832

Mimochodom - o energetickej účinnosti tam nie je ani slovo - jednoducho preto, lebo tam nie je množstvo vyrobených produktov. Takže úplne kľudne to môže vašu 85% účinnosť mať. Mojim cieľom bolo ukázať vám aký ste pako, keď ani neviete, že sa pri spracovaní ropy používa značné množstvo el. energie. Hlavne, že vykrikujete niečo o kapuste ... ;-D;-D

0/0
18.2.2015 21:54
Foto

P16a37v17e59l 53M28a24r21t88i31n20e57k 9465155381563

Auto na baterky do mesta a do prace. Na velke vzdalenosti jsou velke investice a ne kazdy ma tolik investoru, jako Musk se svoji Teslou.

0/0
15.2.2015 9:44

R59o54b66b47e34r24t 18B25e62r43g58e11r 2795404349

A zase dotace dotace dotace... 

Jinými slovy zaplatíme to vsichni.

0/0
15.2.2015 8:40
Foto

J52i37ř85í 97H34a83v55e90l37k68a 3379833670724

Dopady na exhalace na to doplácíme také všichni a přitom nikdo o zvýšení daní na prašné chemicky či fyzikálně nečisté provozu taky nikdo neuvažuje.

Norská cesta je rozumnější pokud je alternativa k edpadnímu systému tak tento systém zatěžme daní a systém který není od daně osvobozme. Dotace je samozřejmě cesta do pekla.

Problém dnes tkví v tom že jsme si příliš navykli na pokřivený systém.

0/0
15.2.2015 10:30

J82i85ř37í 83Š66e40j22n66o59h67a 4532923574583

Když použijete  noderní auto na LPG neb CNG, tak  nebudete mít žádné emise, které by poškozovaly  lidské zdraví. A nic nemusíte pokřivovat.

0/0
15.2.2015 10:46

R72a87d89o67s60l45a22v 33K62l58a46u29d90a 5264818784602

Nedostatek nabíjecích stanic je právě z důvodu minimálního zájmu o elektromobily. Pokud by cena těchto aut (tedy především baterií) klesla na únosnou mez, pak okamžitě dojde k raketovému růstu počtu nabíjecích stanic. Nakonec dneska jsou stanice na LPG, zemní plyn aj. Kde je poptávka, tam je i nabídka.

+2/0
15.2.2015 7:24

A40l31e86x77a76n28d87r 23K80o65s98t44k37a 8492618956654

Poptávka je, není nabídka. Nejsou elektromobily za podobnou cenu jako benzíňáky. Takové by se prodávaly po milionech :)

0/0
15.2.2015 7:54
Foto

J32a76r32o25s60l14a24v 45S66k46o67p83a60l 5618357373809

Díky parlamentním socialistům všem barev platíme zbytečně za elektřinu - lid si to zvolil, nedá se nic dělat...

+2/0
15.2.2015 8:38

J74a26n 39F70r58o17l34í67k 6266180715704

Otázka je kdo touží po cestě tankovat hodinu. A rychlonabíječky beztak zkracují životnost akumulátorů i když to nikdo oficiálně nepřizná.

0/0
15.2.2015 13:53

L66u92k23á52š 67K10m31e73n45t 5939647504200

Tak ta perspektiva je jasná. Podívejte se, kolik aut prodají, přitom kolik každé auto stojí a stejně jsou za loňský rok 300 milionů dolarů ve ztrátě. V podstatě ta automobilka na svých produktech ještě žádný rok nic nevydělala a pouze projídá peníze investorů, kterým nakonec dojde trpělivost, jestli ropa zase nevystřelí někam nad 150 dolarů za barel. 

Je to typický produkt, který se nikdy nevyplatí bez dotací. 

Bohužel skutečná alternativa ke spalovacímu motoru zatím není. Vodík se nedá dost dobře skladovat. Nemáme materiály, které by nepodléhaly vodíkové křehkosti, když malé molekuly vodíku postupně projdou zatím vším a naruší strukturu materiálu. 

Biopaliva zklamala hned na začátku, když se zjistilo, že na výrobu litru biopaliva potřebujete přes litr a půl fosilních paliv. Navíc jejich výroba likvidací deštných pralesů kvůli pěstování kukuřice ... to není zrovna eko počín. 

Zatím se slibně vyvíjí výroba uhlovodíků pomocí mořských řas. To znamená, že pravděpodobně současné spalovací motory jen tak do důchodu nepůjdou.

+3/−2
14.2.2015 22:23

P91a67v35o87l 52K83u33b27r96a78n 6129870410642

Prepáčte, ale píšete kompletne blbosť. Uvedomte si, že predaje rástli a tržba taktiež rástla. Lenže Tesla vrazila veľa prostriedkov do rozširovania továrne, stavby Gigafactory, rozširovanie siete Superchargerov a predajní po svete. Že tie výsledky nie sú také zlé, svedčí aj záujem investorov - akcie po počiatočnom poklese (po zverejnení správy) opäť rástli.

+1/0
15.2.2015 5:26
Foto

J59i24ř53í 88H47a31v31e24l77k66a 3629853250404

To myslím ale investory nezajímá oni mají růst objemů ale není proporčně vidět na poklesu ztráty. Jinými slovy jejich invence v investicích neodpovídá jejich ekonomickým výsledkům a právě proto může dojít investorům trpělivost.

0/0
15.2.2015 10:33

F72r40a64n33t70i44š70e63k 49S44t97u20r92m 4682770600586

Nebudou za tím náhodou nízké ceny ropy? Až ropa začne skutečně docházet bude všechno jinak.  ;-)

+3/−2
14.2.2015 20:01

J91i53ř56í 41E36r24b72e50n 1713524396817

Souhlasím. Pokles ropy na třetinu dřívějších hodnot odradil od elektromobility spoustu rádobyinvestorů, kteří dávají přednost rychloprachům. A motoristé, kteří plánují životnost auta dva-tři roky, se chovají stejně.

+1/0
14.2.2015 20:46

V20á56c79l53a67v 92M35a44i41x34n91e30r 7605140595301

A proč bych měl plánovat auto na deset let, když s nim ujedu je deset tisíc ročně??? Eletromobility v teto podobe je nesmyslna ... Musi se udelat jine koncepty baterii a vyrazne snizit jejich cenu a hlavne jejich ekologickou zatez, pak to bude mit smysl ... Jo a taky vymyslet, z ceho a jak je nabijet ... pokud byste chtel nahradit fosilni paliva, pak bste potreboval 4x nasobek zelene plochy Cr, abyste ziskal energii ... A nebo zhruba tak 10x vic jadernych elektraren ... a to ted proste nemate ...

0/0
15.2.2015 0:31

V69á69c71l31a33v 20P30o58u11s67t32k67a 3220931882

Ropa jen tak nedojde.

0/−1
14.2.2015 20:53

L34u23k83á94š 75K15m83e58n36t 5529687384400

Tak spíš se najdou nové cesty, jak uhlovodíky vyrobit bez ropy. Do kg baterie nikdy neuložíte tolik energie co do litru paliva.

+1/−1
14.2.2015 22:25
Foto

R49a96d21e65k 53P10o28l48i42c18k32ý 6181883571854

To co porovnáváte je neporovnatelné.

Podstatná je ekonomika toho kterého paliva a jeho dopad na ekologii.

0/0
14.2.2015 23:38

V55á98c46l19a27v 50M95a53i55x29n10e92r 7265110435901

Coz je u elektromobility horsi nez u fosilnich paliv ... alespon v soucasnem stavu ...

0/0
15.2.2015 0:32
Foto

R83a23d19e92k 56P67o13l29i79c85k65ý 6251343351194

zatím ano, ale do 10 let se to rovná

0/0
15.2.2015 6:49

J29a16n 47F48r19o12l71í83k 6836290955274

Psali ve VTM v roce 1967, kdy jsem je odebíral.;-D

0/0
15.2.2015 13:55

J48i51ř65í 37Š63e29j97n39o61h30a 4532653754223

Až ropa  jednou začne docházet, tak budeme mít stále  obrovské zásoby  zemního plynu, na který se dá jezdit velice ekologicky. (neověřeno hypotézu o škodlivosti CO2 rosím nevytahujet !)

Takže čas elektronmobilů přijde možná za  200 let.

0/0
15.2.2015 10:51

M79a93r92e24k 85S34l49a81b61i83h24o38u58d16e63k 7268901532153

Už vidím jednou ty diskuse pod článkem Tank Ono má nejlevnější elektřinu: "Jednou jsem tam nabíjel a auto mi podivně cukalo. V servisu řekli, že jsem si mohl elektromotor tou jejich neaditivovanou elektřinou zničit. Teď jezdím nabíjet k OMV, to má rakouský proud a je to v pohodě. Na jedno nabití od nich ujedu o 15% km víc!"

+24/−1
14.2.2015 18:14

A11d75a64m 60P87u36r63k13r80t 5536532928668

Pobavilo :)

+1/0
14.2.2015 18:16

J54i25ř86í 85E59r44b47e44n 1433344236177

;-DR^

0/0
14.2.2015 20:44

A30d98a12m 16P84u55r29k76r10t 5256342528408

Není to spíše naopak? V Japonsku je více nabíjecích stanic než stanic čerpacích

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-02-13/japan-has-more-car-chargers-than-gas-stations-carbon-climate

+4/0
14.2.2015 18:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.