Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zlatý věk elektromobilů nepřichází, Tesla je daleko za svými plány

Pohádka o firmě, která přišla s autem kompletně na elektřinu a změnila trh, se zadrhává. Americká automobilka Tesla, která vyrábí výhradně elektromobily, přiznala pád v prodejích svých vozů i větší ztrátu. Plán na milion vyráběných aut ročně je tak zatím stále spíše snem – loni prodala 35 tisíc vozů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J39a63n 86K28r50p77e17c

15. 2. 2015 16:12

kde proboha lidi prisli na to ze pri jizde na LPG nebo CNG jde z vyfuku jen vodni para???8-o

2 0
možnosti

S dnešním typem akumulátorů, je elektromobil slepý směr vývoje. Mnohem větší smysl by měla auta na vodík.

0 0
možnosti

u toho zase jde spolehlivě argumentovat že s dnešní materiálovou technologií je to slepá cesta vývoje kvůli životnosti nádrží.

vodík má sice vyšší spalné teplo na jednotku hmotnosti než zemní plyn, ovšem taky je podstatně lehčí... takže za stejného tlaku (je to bohužel plyn) máte v jednotce oběmu mnohem méně plynu.

ve výsledku na stejné množství energie potřebujete 5x-10x vyšší tlak vodíku v nádrži než u zemního plynu... což v podstatě podle bezpečnostních předpisů pro tlakové lahve znamená že každou jízdu musíte nahlásit hasičům odkud, kam a kdy jedete předem.

a životnost takové nádrže je oproti CNG bombě maximálně třetinová.

0 0
možnosti

J38a82n 21K35r41p64e12c

15. 2. 2015 13:59

tak jsem trosku patral a: na svete jezdi 1 mld. aut. nejaka greenpower organizace tvrdi, ze closvetove tezitelne zasoby lithia jsou dostatecne pro stejny pocet baterek o kapacite 44 kW/h. tesla s potrebuje pro teoreticky dojezd za konstani rychlosti kolem 500 km baterii o kapacite 85 kW/h. coz je akceptovatelne, byt nerealne. z toho vychazi ze neni mozne nahradit automibily elktromobily na baterie. i bez odecteni typickeho blabla faktoru a nezapocitani realneho dojezdu tesly (coz je kolem 200 km) je zde kapacita pouze pro polovinu vsech soucasnych vozidel. v realnem zivote pro 1/4, nanejvyse. tyto informace jsou overitelne na internetu. zaroven je treba zminit ze na vytezeni techto zdroju lithia jeste neni dostupna a komerne unosna technologie.

0 0
možnosti

spíš by mne zajímalo co by bylo až tyhle baterie odejdou prostým opotřebováním v čase.

0 0
možnosti

J57a15n 85F21r94o42l75í16k

15. 2. 2015 13:41

Norsko je ovšem země paradoxů včetně Barnevernet. Už nyní mají problém s tím přednostním užíváním pruhů MHD a přednostním parkováním a zdá se, že tato vějička brzy padne.

0 0
možnosti

P96e92t25r 84K89o85u28ř92i55l

15. 2. 2015 11:36

No je to věc názoru. Já jsem k elektromobilům skeptický. 

1. Velmi drahé a jejich provozování v našich podmínkách dnes prakticky nemožné nebo velmi omezené. Dobíjecí stanice nejsou, dobíjení trvá dlouho.Životnost baterií jejich likvidace zároveň i jejich vysoká cena. 

2. Velmi krátká dojezdová vzdálenost. Při používání spotřebičů jako světla, klimatizace atd. velmi rychle klesá dojezdová vzdálenost

3. Využití bych viděl snad ve velkých městech na ježdění do práce kde bude nabíječka.Přijedu auto zapnu aby se mi zase nabilo a já zase v klidu dojel domů. Jako plus beru že nejsou žádné exhalace v místě jízdy automobilem. Jiná věc je, že někde se ta elektřina musí vyrobit  a tam zase pro změnu ty exhalace narostou. 

4. Jízda v elektromobilu. Pro mne jako člověka, který řídí téměř 40 let je to velmi podivné takové jako jízda s trolejbusem. Reostat přidává elektřinu jedete rychleji. Je to takové bezpohlavní bez emoční. Prostě doprava z bodu A do bodu B dobití a zpět. Já jsem vždy miloval jízdu autem nebo na motocyklu. Dnes mám auto na LPG a moje auto vypouští za jízdy jen vodní páry. Zeť má auto na CNG a to taky vypouští jen vodní páry. Přitom jsou to pořád auta s motorem, kde pořád něco vnímáte, že tam je. V elektromobilu by Vám to museli nahrát a pouštět do repráků. Což dnes taky v mnoha případech dělají. Navíc moderní spalovací motory jsou tak dokonalé, že bych řekl že my lidé a zvířata na této zemi vypustíme více skleníkových plynů než tato moderní auta. Pro mne teda elektromobily rozhodně ne. Osobně mám problém i s těmi předraženými hybridy, které nijak zvlášt žádné úspory nebo šetření prostředí také nepřináší, ale jak jsem řekl na začátku je to věc názoru a nikomu bych nebránil si to pořídit pokud mu to vyhovuje. Jen prosím, aby zase nějací enviromentální pomatenci nezačali prosazovat nějakou povinnost přechodu na tyto já ani nevím jak tato vozítka nazvat, ale auta to nejsou.

6 0
možnosti

J77a12n 25F23r64o46l28í45k

15. 2. 2015 13:46

Zásadní problém je v neekologičnosti provozu. Energie se vždy musí nějak vyrobit. Pak je otázkou míra spotřeby. Zatím co moje malé posouvadlo s váhou 830 kg spotřebuje nepatrně benzinu, dvoutunový hybrid spotřebuje stejně a ještě potřebuje baterie a další motory. I čistý elektromobil při své váze spotřebuje více el. energie, kterou nyní vyrábí svět především z uhlí (včetně Němců a Japonců) a tedy více emituje CO2.

0 0
možnosti

Dotace jsou zlo.

Jediná ospravedlnitelná podpora je  snad zákaz spalovacích motrů v  centrech měst.  Logicky by ale neměly  platit na moderní vozy  CNG a  LPG, protože tam jsou emise jedů prakticky na nule.

0 1
možnosti

J85a54n 19F97r76o18l71í39k

15. 2. 2015 13:50

To nyní proklamují frantíci, kteří chtějí dehtu zakázat Paříž. Proč ale francouzské automobilky nadále chrlí auta s motory do traktorů? Zážehová auta mají emise vyřešeny katalizátory. NOx jdou z nich stejně jako z CNG nebo LPG.

0 0
možnosti

J51a38n 44K50r49p91e59c

15. 2. 2015 10:21

vsiml jsem si na teto diskuzi jedne veci. zarputili zastanci elektromobilu na baterky: 1. nemaji nejmensi technicke a metalurgicke vlastnosti. jsou vam schopni tvrdit ze elektropohon auta je levnejsi a jednodussi nez spalovaci motor. 2. cerpaji neuveritelne informace, casto odporujici fyzikalnim zakonum, z pochybnych serveru a jeste je pak i spatne interpretuji, protoze jejich znalost cizich jazyku je stejne mizerna jako znalost techniky. 3. maji jakousi utkvelou predstavu ze by za nejakych neobjasnenych skutecnosti mela v budoucnu cena elektromobilu s jejich vzrustajicim poctem klesat. 4. ze se nekde nekym vyvine jakasi zazracna metoda (opet si s chemii a fyzikou nelamou hlavu) ktera by az nekolikanasobne mela zvysit dojezd elektromobilu na baterie. na jakoukoliv faktickou argumentaci dokazi pouze nadavat.

4 1
možnosti
Foto

Tedy fakt jsem na vážkách jestli dát plus (1-2 si to zaslouží) nebo mínus (3 si to jasně zaslouží).

0 0
možnosti
Foto

Auto na baterky do mesta a do prace. Na velke vzdalenosti jsou velke investice a ne kazdy ma tolik investoru, jako Musk se svoji Teslou.

0 0
možnosti

A zase dotace dotace dotace... 

Jinými slovy zaplatíme to vsichni.

0 0
možnosti
Foto

Dopady na exhalace na to doplácíme také všichni a přitom nikdo o zvýšení daní na prašné chemicky či fyzikálně nečisté provozu taky nikdo neuvažuje.

Norská cesta je rozumnější pokud je alternativa k edpadnímu systému tak tento systém zatěžme daní a systém který není od daně osvobozme. Dotace je samozřejmě cesta do pekla.

Problém dnes tkví v tom že jsme si příliš navykli na pokřivený systém.

0 0
možnosti

Nedostatek nabíjecích stanic je právě z důvodu minimálního zájmu o elektromobily. Pokud by cena těchto aut (tedy především baterií) klesla na únosnou mez, pak okamžitě dojde k raketovému růstu počtu nabíjecích stanic. Nakonec dneska jsou stanice na LPG, zemní plyn aj. Kde je poptávka, tam je i nabídka.

2 0
možnosti

Poptávka je, není nabídka. Nejsou elektromobily za podobnou cenu jako benzíňáky. Takové by se prodávaly po milionech :)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Ruské tankery mohou způsobit ekologickou katastrofu, varuje švédský ministr

18. dubna 2024

Švédský ministr zahraničí Tobias Billström varuje před ekologickou katastrofou, ke které by mohlo...

Google propustil 28 zaměstnanců, kteří stávkovali kvůli smlouvě s Izraelem

18. dubna 2024  19:30

Společnost Google propustila 28 zaměstnanců, kteří protestovali proti smlouvě, kterou firma...

Senátor Kennedy tepe Strnadův holding. Nechce prodat výrobce munice do Česka

18. dubna 2024  18:22

Nákup amerických výrobců munice a střeliva ze skupiny Vista Sporting Products českou zbrojovkou...

Německá nádraží dávají spát ukazatele odjezdů vlaků, spoří jim tak energii

18. dubna 2024

Vlaková nádraží v Německu zavedla úsporná opatření zaměřená na snížení spotřeby elektrické energie....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!