Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Vídně vlakem přes Tábor? Stát řeší návrat expresů na starou trasu

Část železniční veřejnosti chce prosadit, aby se přímé vlaky mezi Prahou a Vídní vrátily na trasu přes Tábor, po které jezdily naposledy před více než dvaceti lety. Ministerstvo dopravy zatím jejích návrh zcela neodmítlo, velké naděje ale změna zatím nemá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26i97r33o28s73l97a45v 40Z84i54k26m85u82n25d 7209783864223

O 50 km kratší, ale rychlostně poněkud bídné, nejen na českém, ale i rakouském území. I když se bude jezdit po modernizovaném koridoru do Veselí nad Lužnicí až 160 (do Benešova u Prahy rozhodně ne), tak z Veselí do Velenic je v současné době traťová, řekněme, že se zadrátováním se dá modernizovat na 120, ale z Gmündu do Tullnu je maximálně 120 ... Navíc částečně jen jednokolejka, sklonově náročná zrovna tam, kde jsou oblouky ...

+1/0
16.2.2015 22:03

O24l73d62ř67i36c68h 46J18a98n47e19č89e53k 8339316863311

mám pocit, že tam je od Gmündu snad až po Absdorf všude jednokolejka, byť na tělese připraveném pro dvě koleje. pokud by na české straně byla vůle, tak proč současné rakouské REx s českými spěšnými nebo rychlíky nepropojit. ale jen jako vylepšení regionálních spojů - podobně jako např. propojení regionálních vlaků z Budějovic do Horního Dvořiště s těmi ze Summerau do Linze - nikoliv jako náhradu současného spojení railjety po hlavní trati.

+2/0
17.2.2015 14:11

D52a94n58i52e22l 79V82á54c50h67a81l 3516108855816

Hlavně, aby už dodělali ten koridor na jih. Takhle to vypadá, že cesta bude pomalu kratší než cesta do Českých Budějovic.

+1/0
16.2.2015 16:38

R41o68m22a31n 70J58e71s64c81h64k98e 9978315937115

Bydlím na koridoru 260 v Doubravici nad Svitavou. Trať je přecpaná. Pomalé náklady tažené diesely, spokojená SŽDC, že se platí poplatky. Na dálnici také nemohou jezdit traktory. Pomohl by tunel Brno - Blansko pro dálkovou dopravu a starou trat nechat pro osobáky. Určitě lepší než Praha - Beroun.

A vyřešit BRNO. Tam by to chtělo čtyřkolejku do Židenic. Buďme na zemi a spravme nádraží.  Na VRT ještě naši vnuci mít nebudou, zůstaňme na zemi. Také u Prahy se stále jezdí pomalu. A přitom je tam rovina.

+2/−2
15.2.2015 14:39

Z91d64e94n93ě66k 82J38o69n12á93š 9781229846100

Takový kecy miluju.. lepší než Praha Beroun.... vy tam trať už máte, ale na západ je to zatím bída děs, i když se to lepší

0/0
15.2.2015 16:25

R64a66d97e61k 36J57a83n21a98t26a 9715806404762

Správně jste přišel na to, že ta trať je přecpaná. Ale tunel Brno-Blansko není řešení, tím byste jen úzké hrdlo posunul, řešením by byly jen 2 nové koleje v celé délce. Stavět je podél stávající trasy je komplikované a proto drahé (úzké údolí, obydlená oblast, občas kolize se současnou tratí, 50 km oklika). A výsledkem by byla trať, které nepřinese téměř žádné zrychlení.

Kdežto VRT Praha-Brno postavíte rychleji, levněji, a přínos bude vyšší. Ony jsou to totiž také jen dvě nové koleje, jen trochu více rovné a kratší. VRT není nic nadpřirozeného.

+7/0
15.2.2015 18:04

R87o22m81a61n 59J49e75s26c55h16k28e 9978135987195

V příspěvku jsem psal starou trať ponechat pro osobní dopravu a tunel pro rychlíky.

0/0
15.2.2015 18:20

R37a91d46e85k 64J26a96n11a46t93a 9455266794642

Já jsem vaši myšlenku pochopil. Ale na trati jsou tři vrstvy osobní dopravy plus náklady (což je ten kapacitní problém) v celé její délce, nejen v úseku Brno-Blansko.

0/0
15.2.2015 18:31

R78o31m85a52n 61J81e88s21c27h61k44e 9348475207905

Máte pravdu, Největší frekvence je do Blanska, pak Skalice a v Letovicích už je to volnější. Já bych zarazil pomalé Diesele, kteří blokují dopravu. Na dálnici také nejezdí traktory.  Ať si pořídí či půjčí elektriky.  To je ta liberizace dopravní cesty. Akorát se naučili soukromníci jezdit hlavně v noci. Je to pro ně volnější.

0/0
15.2.2015 18:38

R42a38d54e83k 12J71a34n35a93t74a 9595896214452

Však náklady by rády jezdily i ve dne. V noci jezdí proto, že ve dne je na trati plno. VRT by z trati 260 odstranila EC vlaky. Zbyly by jen osobáky a rychlíky. Rychlík s nákladem si navzájem tolik nepřekáží, mají podobnou průměrnou rychlost.

+2/0
15.2.2015 19:09

M66i24r32o94s61l76a84v 41Z54i51k27m29u25n73d 7839513394773

Přecpaná je trať, kde je provozní interval 3 minuty ... tj. 20 vlaků v každém směru za hodinu. O tomhle počtu si můžete nechat jen zdát ...

+1/0
16.2.2015 22:05

H86o19n13z65a 90K41a77r92á54s94e91k 1765111902768

To by platilo v případě rovnoběžného "ideálního" grafikonu. V neideálním, leč reálném nerovnoběžném grafikonu dochází k "přecpání" již při nižším počtu vlaků za hodinu. (řeč je pochopitelně o dvoukolejných tratích; u jednokolejek by to bylo ještě úplně jinak)

0/0
17.2.2015 1:23

O75l59d47ř21i39c85h 43J16a11n82e13č66e81k 8559596503521

např. trať Wien - Mödling - Wiener Neustadt je každopádně přecpaná, ačkoliv tam ani v největší špičce neprojede víc než 12 vlaků v každém směru za hodinu - právě proto, že tam jezdí vlaky, které nestaví vůbec, pak ty, které staví jen ve velkých stanicích a ještě taky S-Bahn, která staví všude. náklady tam přes den nejspíš nejezdí vůbec, protože už by se vůbec nevešly. problém jsou pouhé dvě koleje a málo možností pro předjíždění. třetí kolej by kapacitu výrazně zvedla, pak by se dalo hovořit o těch 3 minutách...

+1/0
17.2.2015 14:17

H44o80n13z12a 42K10a32r89á26s67e32k 1885491762498

Třetí kolej by nic moc neřešila, protože v každou chvíli by v jednom směru jízdy byla použitelná jen jedna z traťových kolejí. Jo, až čtyřkolejka by znamenala obrovské zlepšení. (toto platí pro všechny tratě, včetně 011, kde se bohužel i po modernizaci úseku Libeň - Běchovice - Úvaly ponechávají jen 3 traťové koleje)

0/0
17.2.2015 19:21

O35l51d49ř23i46c39h 10J91a52n13e11č81e87k 8749956473931

čtyři koleje jsou samozřejmě lepší než tři, ale i tři by byly výrazným zlepšením oproti současným dvěma.

vždyť mezi Prahou a Poříčany (nevím přesně) tři koleje máte a hojně se využívají všechny.

v obecném případě je to většinou tak, že ráno máte nápor jedním směrem a odpoledne druhým, takže v nejjednodušším případě můžete ráno vyhradit dvě koleje směrem 'do města' a druhým nechat jen jednu a odpoledne to udělat naopak. přičemž modernizované počítačové řízení provozu umožňuje samozřejmě kapacitu využít mnohem lépe, je jen potřeba dostatek výhybek.

a konkrétně jižně od Vídně se často hovoří o "třetí koleji pro S-Bahn" - jelikož právě S-Bahn v úseku Wien Meidling - Mödling je největší problém pro kapacitu trati, přitom ta jezdí ve čtvrthodinovém intervalu a náhodou potřebuje cca. 7 minut jak mezi Wien Meidling a Wien Liesing (jediná větší stanice cestou do Mödlingu), tak mezi Liesingem a Mödlingem, mohla by S-Bahn jezdit po jedné koleji v obou směrech, v Liesingu křižovat a zbylé dvě koleje by zůstaly pro výrazně rychlejší (méně zastávkové) regionální vlaky a rychlíky, mimo největší špičku i pro náklady.

ono je ale taky otázka, jestli je vůbec na třetí a čtvrtou kolej místo - často ne. takže když se v Rakousku v poslední době hlavní tratě zečtyřkolejňovaly, šlo vlastně spíše o stavbu nové vysokorychlostní dvojkolejné trati, vedoucí tu hned vedle stávající, tam o kilometry bokem (v extrémním případě - Wien - St. Pölten ještě dál), přičemž trati jsou na smysluplných místech propojené.

0/0
19.2.2015 15:17

J54o48s42e30f 87T74r43ö59g24l 8319232286206

Pokud ministra trápí spojení do Vídně, tak by se měl zaobírat spíše tím, proč první ranní vlak jede tak pozdě. Přímo do Vídně (z Prahy nebo Brna) se dá dojet nejdříve v 10:52, o hodinu dříve s přestupem a pak až nočním vlakem v 6:09. Dobrá cesta jak podpořit autobusové dopravce.

+8/0
15.2.2015 13:51

P26e60t15r 63N40e39c16h45a14n23i44c88k59ý 7983406288440

To není problém jen Vídně. Okrajová spojení se vyskrtavaji na všech relacích. Je to asi nová strategie jak vyhnat lidi do aut

+5/0
15.2.2015 14:13

R25o29m30a37n 44J10e44s28c46h76k15e 9638315187865

Naprostá pravda první spojení z Brna do Vídně odjezd 9.21 a příjezd 10.52. To stejné večer poslední odjezd 19.07. Neschopnost ČD a zde má prostor Jančura.

Tolik inzerované spojení RailJety do Grazu má vadu na kráse. Na celodenní výlet v Grazu jsou necelé 3 hodiny .13.33 - 16.25. Ve vlaku strávím více než 8 hodin. Všechno pro Pražáky.

0/−3
15.2.2015 14:30

R42a85d50e75k 33J43a66n40a58t49a 9355966414382

Pokud se podíváte pozorně do jízdního řádu, zjistíte, že vlak v 7.21 z Brna směr Vídeň jede. Ovšem končí na hranicích v Břeclavi. Za domácí úkol se zamyslete, zda se opravdu jedná o "neschopnost ČD" nebo spíš rozhodnutí ÖBB. Jančura zde vlakem nejezdí a srovnávat s busy je mimo mísu, bus s českým řidičem má diametrálně odlišné náklady od vlaku vedeného po rakouské trati.

Posuzovat spojení Praha-Graz podle možnosti udělat si tam jednodenní výlet je nesmysl. Kdo by to dělal? Linka Praha-Graz je především provozní propojení dvou linek Praha-Wien a Wien-Graz (což s sebou nese určité úspory). Poptávka po pozemním železničním spojení totiž silně klesá nad hranicí 4-5 hodin, málokdo tutíž jede celou trasu.

+6/0
15.2.2015 18:12

R75o12m40a78n 15J92e96s82c81h59k69e 9448925627105

Máte pravdu jede i osobák 5.13 - příjezd do Břeclavi 6.21 Odjezd osobáku do Vídně 5.55 Kdo za to může ? Je pravda, že jízdné je velmi vysoké. Za komunistů bylo rekreační jízdné 75 % platné od pátku do neděle. Škoda , že dnes není něco podobného.

0/0
15.2.2015 18:31

M80i81r15o56s24l27a22v 89Z51i21k80m62u88n78d 7939743474863

No dobře, ale ty vlaky do Česka nechtějí ÖBB, přitom nejde o nic víc nebo nic míň vlak končící na trati v zastávce Bernhardstahl (každou hodinu) poslat 9 km do Břeclavi ... podobně je to ve Znojmě, kde je převratný interval 2 hodiny, zatímco z Retzu se do Vídně jezdí co hodinu ...

Přitom z Bratislavy do Vídně se jede prakticky co 30 minut. Jeden vlak z Petržalky, druhý z hlavnej stanice ...

+1/0
16.2.2015 22:09

K18a10r13e33l 51C12v93e75t58l14e89r 3152882492148

Ty vlaky z Vídně na Moravu ÖBB chtějí, jen slavný ouřad kraje Brněnského je nechce objednávat v rámci závazku veřejné služby. Přitom například ve Znojmě se při rekonstrukci viaduktu přes údolí mluvilo o tom, že Znojmo získá až 12 párů regionálních expresů denně, což by bylo pro pendlery za prací (a je jich čím dál víc) ideální. Dnes vlak pro pendlery využitelný není, Brno ústy vedoucího krajského odboru dopravy Snovického přece nebude pro nějaký "zapadákov" zvaný Znojmo první ranní a poslední večerní vlak objednávat. :-/

0/0
17.2.2015 18:51

H40o77n67z30a 49K26a20r62á22s88e67k 1335391172138

Jestli je ÖBB opravdu chtěji, tak měly nabídnout slevu (zohledňující, že počet souprav v oběhu se "nejízdou" do Znojma nesnižuje). Mluvilo se o 15 - 22 párech spojů denně.

0/0
17.2.2015 19:25

O86l84d32ř57i84c61h 96J57a39n12e62č48e67k 8189106453311

Tady mícháte dvě věci - 1) že první "rychlík" z Brna do Vídně přijíždí až v 10:52 (s přestupem v Břeclavi v 9:52, což je stále dost pozdě) a 2) zajíždění regionálních vlaků z Vídně do Bernhardsthalu resp. Retzu do Břeclavi resp. Znojma.

1) je zcela určitě z rozhodnutí ÖBB: expres ve 4:42 z Prahy do Břeclavi jede, railjet v 8:55 z Vídně do Grazu taktéž - stačilo by je mezi Břeclaví a Vídní propojit. Pravda, ČD by tam museli poslat railjet, místo současné soupravy o třech vozech (pokud se dá věřit řazení na IDOS). K němu by byl ještě potřeba párový spoj, tedy nejspíš v 5:06 z Vídně směr Praha. Nebo naopak ve 21:06 aspoň do Brna. To ale dohromady ÖBB asi nepřijde lukrativní. A vlastně se jim ani moc nedivím.

2) jak píše pan Cvetler, to je otázka pro Jihomoravský kraj (tedy, pokud mu můžeme věřit, protože ověřené to nemám - ale zní to logicky).

Bratislava je mnohem důležitější trh než Břeclav nebo Znojmo - těch pendlerů je řádově více. Takže se není moc co divit, že ty vlaky nekončí v Marcheggu nebo Kittsee. Tam to ti pendleři možná uživí i bez dotací...

+1/0
19.2.2015 15:34

M41a58r58e10k 36M53a96r69t96i47n 8899434826770

Sotoušské plány pánů Šlegra a Kamlera neznají mezí. Řekněte jim někdo konečně, že reálná železnice není modelová železnice!

+1/−3
15.2.2015 13:35

P63e68t55r26a 14N81o40v64á51k43o29v37á 7278866774528

Koukám se na rozdílné napájení - nepomohlo by nám, kdybychom se celí zazelenili nebo tak něco (čti: celá republika přešla na jednotné napětí, na wiki jsme napůl bílí a naplj zelení)?

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nap%C3%A1jec%C3%AD_soustava

+2/0
15.2.2015 8:41

H54o22n52z45a 91K79a58r12á60s41e35k 1865861242178

Jako by nestačilo, že pomaloučku se totéž děje na Slovensku.

U nás by to bylo ještě daleko složitější, vzhledem k rozsahu elektrizace. Zejména to "dočasné" období, kdy by ta reelektizace probíhala... Bylo by to "výživné".

0/0
15.2.2015 8:48

P23e55t33r97a 78N22o91v94á62k90o75v16á 7258796974358

Tak nerozumím tomu, a netvrdím, že jo, ale ptám se, jestli by nám prostě nepomohlo mít všechno jednotné a na střídavý proud, no.

+2/0
15.2.2015 8:51

H19o91n54z92a 76K90a47r85á82s19e52k 1655721562528

Ale jo, bylo by to nádherně jednotné a harmonizované, jen ten provozní chaos při (z principu mnohamnohaleté) přestavbě by byl šílený. Plus by muselo dojít k přestavbě CityElefantů + i části RegioPanterů (těch jezdících ve východních a severních Čechách), aby jim "chutnala nová šťáva"...

+1/0
15.2.2015 9:03

V76á37c36l16a80v 93S88v97o40b61o27d88a 5546258739

Myslel jsem,že nové soupravy jsou už vyráběné pro příjem DC i AC napětí? Jako jsou už nové typy lokomotiv.

0/0
15.2.2015 9:53

J42a32n 61B15u26d94a42ř 1312391325188

Nové soupravy jsou vyráběny tak, jak si zákazník přeje. A čím víc napájecích systémů souprava podporuje, tím je samozřejmě dražší. Takže kupovat vícesystémové soupravy pro tratě pouze s jedinou napájecí soustavou s tím, že se tam za několik desítek let možná přejde na jinou, není zrovna příkladem efektivně vynaložených finančních prostředků.

+1/0
15.2.2015 13:57

M47i24r69o69s36l32a16v 47Z97i77k88m73u27n41d 7309923244403

Co vás vede, cena vícesystémového vozidla je oproti jednosystémovému vyšší o několik málo procent, pokud je vůbec jiná ...

Nějaká jednotková cena vozidla - na rozdíl od čokolády v krámě neexistuje. Cena je zakázky je individuální, podle toho, jestli chcete něco extra nebo se využije již existujících prvků a v neposlední řadě počet vozidel ... Za 50 vozidel bude "jednotková cena" nižší než když jich budete chtít jen deset ...

0/0
16.2.2015 22:15

H59o11n91z69a 19K75a30r13á67s39e57k 1445161952838

Pak je otázkou, proč si ČD kupovaly část Panterů jednosystémových (ryze stejnosměrných).

0/0
17.2.2015 1:22

M72a55r73t38i70n 35N93o82v17o27t94n53ý 3576446721944

Ano, pomohlo by to, ale by to by to extrémně náročné (finančně i časově). Viz:

https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/marek-binko--investice-do-nasich-trati-prizpusobime-pranim-zakazniku/-4116/

0/0
15.2.2015 8:57
Foto

M11i28l89o79s30l26a77v 15Z92í48t32k64a 8760884627710

Nejkratší a nejrychlejší spojení Vídně a Berlína není přes Prahu, ale přes ČB-Plzeň-Pńovany-Bezdružice-Teplá-Karlovy Vary-Chemnitz...   chybí dostavět 18 km mezi Bezdružicema a Teplou a udělat pár drobných zlepšení.......   ale to by Brňáci a Pražáci nerozdchali....  ;-)

Spojení přes Tábor má logiku v tom, že po dokončení koridoru by se po případné elektrizaci zbytkového úseku dosáhlo při nižší průměrné rychlosti srovnatelné jízdní doby do Vídně, bez nutnosti dalších investic. 

Hlavní koridor je přetížen, zvláště u Prahy a Brna, a systémově se nedá zrychlovat bez dopadu na pomalejší osobní vlaky / nechat Os několikrát předjíždět vlaky IC,SC,EC,Ex,R vyhání pravidelné cestující do aut.......

+2/−6
15.2.2015 8:12

P91e88t54r84a 56N64o52v15á64k28o84v52á 7248326714688

Ale i kdyby bylo, tak kde je v tom nějaká ekonomika? Teď jede vlak přes dvě největší města v republice, podle vašeho popisu by jel přes Plzeň, ČB, KV - ok, jestli plzeňáci a budějovičáci jezdí ve velkom počtu do Berlína a Vídně - proč ne. Ale jen aby to mělo smysl...

+4/0
15.2.2015 8:49

M93a43r55t26i25n 26N62o55v77o68t45n31ý 3126396161274

Možná vám to nikdo neřekl, ale vlaky jezdí proto aby vozily lidi. Proto by měly jezdit tam, kde ti lidé jsou.

+6/0
15.2.2015 8:56

R63o32m60a67n 88J87e48s46c74h84k24e 9128415347905

opravím Vás, nejkratší spojení.Wien - Berlín je přes Znojmo - Jihlavu - Velký Osek - Litoměřice a Děčín. Před 100 a více lety tam jezdily pravidelně rychlíky, v roce 1916 památný Balkazug z Cařihradu/Istambulu do Berlína. Jen pro zajímavost v roce 1916 byla jízdní doba z Vídně do Děčína 7 hodin 28 minut,

jedna lokomotivní četa a topilo se ručně bez přikladačů. Průměrná rychlost byla tehdy 64 km. Dneska se v úseku Znojmo - Okříšky jezdí pomaleji. To je ten pokrok.

+4/0
15.2.2015 13:30

A69n76t62o69n42i43n 46N55e75m35e97c 7178863281310

Mylite se, nejlepsi spojeni z Berlina do Vidne je pres regensburg a Passau, tam totiz uz davno jezdi valky rychlosti o ktere se bude lidem v Cesku zdat jeste za 100 roku.

V Cesku nikdy nebudou penize na trate, nadrazi a dalnice, protoze neni vule volicu platit dane a hornich 20 % v Cesku uz zaridi, aby zustala rovna dan.

Pokud jsou s tim volici sroumneni, je to v poradku, nakonec Albanie take nema rychlovlaky a pritom tam jezdi velke procento naroda v drahych Mercedesech.

Zbytek naroda tam ovsem nejezdi ani v autech ani vlakem, proste jsou doma.

 I to je reseni.

+1/0
15.2.2015 15:59

J12a34n 22J66e88m90e70l13k78a 1165930

Elektifikovat urcite. Me prekvapuje, ze CR neco podepise a 20 let to neplni. Byla by to zajimava varianta. Ale pro Cechy a otevrenou zeleznici si stejne myslim, ze nejlevnejsi a nejcastejsi spojeni bude pres Bratislavu( bude tam jezdit vice vlaku a po levnejsich kolejich) Nejlip, pokud by se Slovakum podarilo propojit a obnovit koleje na videnske letiste.  Dnes se preferuje Viden jezdi tam hromada Railjetu a opravdu by me zajimalo, jestli vice cestujicich je do Vidne nez Bratislavy. Kdyby byl alespon vzdy nachystany pripoj do Bratislavy pro Railjet.. Treba z Ostravy.

+1/0
15.2.2015 7:12

H51o40n11z60a 24K52a77r74á53s48e68k 1725821272768

Jako by nestačilo, že ČR elektrizovala trať z ČB do Č. Velenic, aby pak (možná kvůli cenovým nárokům ÖBB z hlediska pronájmu soupravy ÖBB, která by zajížděla až do ČB) nejezdil žádný přímý spoj z Vídně až do ČB (zatímco před drátizací tam 2 přímé páry spojů byly). S podobným odstupem je nutné se dívat i na eventuální "elektrizaci trati č. 226 za účelem přímého spojení Prahy s Vídní".

+1/0
15.2.2015 8:39

K83a41r90e80l 61C28v52e82t89l89e73r 3452982972738

Nemalý potenciál má též - opomenutá c.k. Severozápadní dráha: Při slibované (ale stále neprovedené) elektrifikaci úseku Znojmo-Jihlava by byly jízdní doby rychlíku tyto: Wien/(Nord)Praterstern (ještě blíž centru než Hauptbahnhof) -Znojmo 1:15, Znojmo-Jihlava 1:17 (viz studie SUDOP), Jihlava-HavlBrod 0:22, HavlBrod-Kolín (dnes bez zastávek 1:00, jisté zkrácení doby by šlo též očekávat při drobných modernizacích), Kolín-Praha 0:45. Celkem tedy asi 4:45 hod. Ještě víc tato relace vystoupí při trasování směrem na Berlín - přes Nymburk, Litoměřice, Ústí-Střekov a Děčín - pak je jízdní doba Wien-Znojmo-Děčín 6:04, zatímco přes Prahu dnes po protěžovaném koridoru 6:26 !!!!!!!! Zajímavé srovnání, že?

+1/0
15.2.2015 3:22

M83a63r47i34e 93V25a74ř74e82k63o19v52á 3777629644481

???Wien/(Nord)Praterstern (ještě blíž centru než Hauptbahnhof) - vždyť vše je v centru, stačí jen pár minut seběhnout z kopce

0/0
15.2.2015 7:49

K83a71r23e85l 70C87v35e42t89l98e57r 3212702502178

Na okraj 1. okresu z Pratersternu = 1,3 km, z nového Hlavního nádraží 2 km.

0/0
15.2.2015 11:34

M77a76r79i64e 15V35a57ř32e61k19o66v17á 3267519744731

Copak takového mladíka jako vy, rozhodí nějakých 700 m?

0/0
15.2.2015 17:10

H29o34n50z89a 73K85a21r12á95s38e14k 1445931662638

Ta vylhaná "studie" Sudopu ani neumí uvažovat s takovými logickými věcmi, jako je pravidelné křižování protijedoucích vlaků na jednokolejné trati a s ním spojené zdržení. A ta verze za 1:17 h předpokládá bezzastávkové vedení vlaků po trati č. 241, tzn. vlaky by nezastavovaly ani v Moravských Budějovicích.

Podobně vylhaných je těch 1:15 h mezi Znojmem a Vídní. Na jednokolejce mezi Retzem a Stockerau se toho moc vymyslet nedá. A kdyby tam měly ve 2 h taktu jezdit EC zastavující např. jen v Hollabrunnu a Stockerau, tak o to pomalejší by byly RegionalExpressy, protože by dost pravděpodobně musely o to déle čekat na křižování.

A minout s takovými expresy Prahu je už úplný nesmysl.

0/−2
15.2.2015 8:46

K13a42r55e41l 75C96v96e59t23l35e48r 3612762142798

Viděl jste tu studii? Že o ní tvrdíte, že je vylhaná? A pokud jde o kritizovanou liduprázdnost kraje, kterým vede: jen Znojmo s Třebíčem a Jihlavou mají jako města dohromady 130.000 obyvatel, nemluvě o spádových oblastech! Včetně okresů mají dohromady stejně jako Brno!

+1/−1
15.2.2015 11:31

H18o90n24z34a 37K85a30r60á42s90e64k 1775681752308

Ano, viděl, viz http://www.svd-jzm.cz/products/optimalizace-oblastni-zeleznice/; i hejtman JMK tam ty výhrady týkající se nereálnosti výpočtů napsal: http://www.svd-jzm.cz/products/reakce-hejtmana-michala-haska-na-studii-modernizace-trati/

0/0
15.2.2015 15:39

K23a38r93e55l 62C74v69e19t98l76e31r 3742372632358

Erudice pana hejtmana "lžiJUDra" Haška je vyšší než erudice dopravních inženýrů ze SUDOP? Hmm, to máte dobré vzory.

0/0
15.2.2015 21:54

H33o44n97z25a 30K23a30r68á38s76e82k 1815231492208

Nesleduji, KDO to napsal, ale CO je napsáno. Ten úsudek jsem si k té tzv. studii udělal ještě předtím, než jsem na těch stránkách našel i Haškovo (resp. tohle stejně nevymyslel sám, tohle musel konzultovat s nějakým dopravním technologem) vyjádření.

0/0
15.2.2015 23:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.