Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V soutěži na studii vysokorychlostních tratí zůstal jediný zájemce

Přípravy projektů na vysokorychlostní tratě v Česku zatím připomínají spíše jízdu hodně pomalou lokálkou. Další soutěž na studii, která měla ukázat, zda se u nás takové železnice vůbec vyplatí, skončí nejspíše fiaskem a soudními spory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16i82r27o17s24l66a33v 72Z21i97k12m93u35n59d 7299593804403

Před více než 20 lety bylo nejvyššími šéfy dopravců ČD, DB a ÖBB podepsáno memorandum o zrychlení spojení mezi Berlínem, Prahou a Vídní na nějakých 6 - 7 hodin.

Na základě tohoto nikoho nezavazujícího lejstra začaly ČD s nesmyslným projektem Pendolino ... Do Německa se Pendolino podívalo akorát v rámci schvalování, ale pro nevyhovující kapacitu ho DB odmítly pouštět na svoje koleje v rámci osobní dopravy.

Do Vídně, resp. Vídeňského Nového Města jezdilo cca 3 roky, až ÖBB sdělily, že o takto nekvalitní vozidlo nemají zájem, nebo rakouský "Gnädige Fahrgast" je zvyklý na jiný komfort a hlavně dostatečný prostor pro zavazadla ...

DB s nějakou modernizací trati z Berlína do Drážďan nespěchají, z Drážďan na státní hranici se modernizovalo, ale kolem Königsteinu se jezdí stejně rychle jako za Honeckera ...

Po 20 letech si lze o přímém denním taktovém spojení Berlín - Praha - Vídeň za 6 - 7 hodin leda zdát ....

0/0
18.2.2015 11:36

A67n42t32o69n92i19n 28N97e39m80e40c 7278683801130

Pane Janata, obdivuji vas prehled v dopravni problematice, protoze dlouhodobe znam vyvoj v Nemecku, musim vam dat ve vsem za pravdu.

Na druhe strane se podivuji vasi snaze v diskuzi na Idnes poskytnout vetsine zaostalych diskuteru fakta, kterym oni stejne nebudou verit.

Predstava velke casti obyvatel Ceska o zeleznicni doprave se zaklada na komunisticke doprave v preplnenem spinavem vlaku, ktery byl temer zdarma a uroven podle toho vypadala. Vlak zastavoval kvuli pracujicim kdekoliv a lepe situovani by do nej ani dnes nevlezli.

Zustal zastaraly zvyk, ze lepsi clovek jede neomezenou rchlosti po D1 do Prahy a vlak je pomaly dopravni prostredek pro socky, ktere maji tu drzost pozadovat pro zeleznici dotace.

0/0
17.2.2015 15:45

A45n26t58o20n80i82n 43N55e50m13e14c 7738773951980

Jako priklad, jak vypada spojeni vlakem v Nemecku dam trat Frankfurt - Hamburk /asi 530 km). Odjezd Frankfurt 5:55, prijezd Hamburk 9:35(za 3:40hod

Musim podotknout, ze pri ceste autem z mesta do stredu mesta nelze ujet pod

 6 hodin a to jsou dalnice o poznani lepsi, nez D1.

Kdyz jsem jel timto vlakem kolem Hannoveru, hlasili rychlost 260 km/hod, coz pusobilo dojmem rychlosti kolem 120 km/hod.

Ve vlaku sedi i ruzni manazeri, kteri pracuji na jejich Laptopech a po obcersveni v jidelnim voze prijedou na jednani do Hamburku zcela svezi.

Hlupak pohybujici se po dalnici musi vyjet o 1 den drive, aby si po tom stresu na dalnici opdpocinul. Pokud si jizdenku koupite dnes, mate slevu na 59 €, pri zpatecni vetsi.

Vetsina velkych firem ma stejne rocni jizdenku pro Deutsche Bahn.

Trat vybudovali remer nove asi pred 20 roky a tehdy psali o nejdelsim metru, protoze v kopcich Hanau,Fulda,Kassel jde vetsinou o mosty  a tunely.

0/0
17.2.2015 15:58

M11i55r93o11s39l30a29v 34Z51i10k47m43u63n86d 7569623874313

Já vám dám ještě lepší příklad než auto ...

Kdysi jsem byl na skupinové pracovní cestě v Německu, v rámci jednoho dne nám byla umožněna exkurze do depa ICE v Hamburku Eidelstedt ...

Dopoledne jsme byli na direkci DB v FFM, pak jsme jeli autem na letiště (v té době jel vlak do Hamburku) a letecky do Hamburku.

Než jsme dojeli na letiště, prolezli nádražím, absolvovali odbavení a vlastní let a taxi jeli do centra, ten vlak byl v Hamburku ... Když jsem to organizátorům řekl, dívali se na mne poněkud blbě.   Nicméně díky tomu jsem se dostal na letiště ve FFM a viděl "pohyb letadel" na ranveji ...

Jenomže ta německá VRT spojuje velké aglomerace, vlaky jezdí v hodinových intervalech, uzly jsou koncipovány jako taktové, tzn. že tam lze přestupovat mezi EC/ICE vlaky různých směrů ...

0/0
17.2.2015 17:31

Z21d91e14n78ě56k 76J65o89n46á33š 9671479246260

Njn... to by musela značná část národa zvednout zadnici a jít se podívat, jak to funguje na západě.

+1/0
19.2.2015 9:01

F67r19a61n16t75i68š42e69k 81V39a11n56ě92k 1617324637467

Takže se vyhodí několik desítek milionů na nesmyslnou studii. Přitom všem je jasné, že tady VRT minimálně dalších 50 let nebude. A i kdyby se začalo za 50 let budovat, tak stejně se bude dělat studie, protože ta z roku 2015 nikoho zajímat nebude. Kdyby raději za ty peníze se postavila nějaká zastávka blíže k obci. Stát by měl řešit místo vzdušných zámků spíše tra Praha - Kladno a Praha - Beroun.

+3/−2
17.2.2015 9:52

R34a56d96e21k 15J61a76n86a56t86a 9235626194712

Naopak, do roku 2030 (TEN-T Core) jsme se zavázali postavit VRT novostavbu Praha-Litoměřice a modernizaci (na 200 km/h) Brno-Přerov a Brno-Břeclav. Do roku 2050 pak VRT Praha-Brno a VRT Brno-Ostrava.

Což samozřejmě neznamená, že se nemá nic dělat s úseky do Kladna a do Berouna. To se nijak nevylučuje.

0/0
17.2.2015 10:19

R44a34d78o10s92l14a27v 61K40l37a59u69d49a 5414328294682

Co furt máte s tím závazkem? 8-o  Není to náhodou tak, že když do roku 2030 nepostavíme tra do Litoměřic, tak přijdeme o dotace z určitého fondu? Nevím proč bysme se měli někde někomu k něčemu takovému zavazovat.

0/0
17.2.2015 10:23

R77a40d70e90k 60J67a38n53a56t51a 9445406434622

Není to tak. Závazky v TEN-T jsou nařízením EU, takže jsou závazné bez ohledu na dotace. Jako jiná nařízení. A jestli za nesplnění bude nějá saknce nebo budem muset uděal jiný ústupek, to záleží na jednání.

Dotace se pravděpodobně omezí dříve (protože jak se přibližujeme ekonomicky průměru EU, bude na ně menší nárok), takže buď to postavíme teď, když jsou dotace až 85%, nebo později, ale s větší části za svoje.

Ale především - řešit závazky nemá smysl. Je to jako když školák diskutuje o tom, jestli musí udělat úkol nebo ne. Důležitější by bylo pochopit, proč to je třeba, proč to dělá celý svět, a udělat to sami od sebe. Ty termíny jsou spíš jako bič na přiblblé lokální politiky, které bychom vůbec mít nemuseli (volíme si je sami).

+2/0
17.2.2015 10:31

R68a87d34o82s94l61a33v 71K93l95a91u34d76a 5514368314152

ČR je školák který je podřízený učiteli Bruselu? 8-o  Co dělá celý svět? Buduje několikakilometrové VRT odnikud nikam? Mimochodem, to víte že u VRT je problém s mobilním internetem?

+1/0
17.2.2015 10:41

R94a94d29e83k 18J62a29n10a93t44a 9465346254922

Ano, je. Jednak de iure tím, že jsme do EU vstoupili. Za druhé de facto tím, že naši politici vykazují mnohem menší schopnosti než politici evropští (a ti zase méně schopností než např. politici asijští). Voliči to tak chtějí, daleko více je zajímá, aby ministr "neměl moc vysoký plat" (přtom má plat jako kedjaký project manager co vede 10 lídí), než jestli je ministrem schopný člověk.

Svět staví VRT, tam kde se to vyplatí. A ono se to vyplatí, protože už dnešní počet cestujících na D1 i v dnešních pomalých vlacích stavbu ospravedlňuje, natož výhledový, který by byl vyšší. S konečnou platnosti by to ovšem měla zjistit právě ta studie, o které je článek. Ale jde spíše o potrvzení, mezi odborníky je o prospěšnosti základní sítě víceméně jasno, viz např. kniha "Rychlá železnice i v České republice".

S mobilním signálem obecně je problém u všech moderních vlaků s pokovenými skly oken. Řeší se to opakovači, u sítí LTE myslím s existencí opakovačů počítá přímo návrh těchto sítí.

+3/−1
17.2.2015 11:11

D77a45r75e35k 96V55r44a40n94a 6900368135493

Jojo uz vidim jak klesl pocet cestujicich na D1 jenom proto ze vedle stoji hnusnej koridor s kolejema....

+2/0
17.2.2015 11:22

R84a64d71e19k 68J48a88n24a40t49a 9285316634182

Právě proto se má dělat ta studie, kterou bude dělat někdo jiný než lidi jako vy, kteří rychlý vlak zblízka pravděpodobně nikdy neviděli. V zahraničí je spousta případů, kdy právě kvůli "hnusnému koridoru s kolejema" vzrostl podíl železnice na dané trase např. z 10% na 50%. Ono to totiž po těch "hnusných kolejích" pak je dvakrát až třikrát rychlejší ...

+3/−1
17.2.2015 12:33

R89a26d26e57k 46J96a50n56a93t81a 9605106274652

A příklad vlivu cestovní rychlosti na poptávku po železničním spojení najdete i v ČR. Mezi Prahou a Ostravou má dnes železnice 40% přepravního trhu, zatímco celorepublikový průměr je jen 8%. A to je to tam přitom rychlejší než auto jen "o fous" ...

+3/0
17.2.2015 12:38

R20a39d56o74s48l24a40v 84K62l94a28u12d61a 5834868284592

Čím to asi tam bude když mě jízdenka z Prahy do Ostravy stojí stejně jako z Prahy do Ústí? :-P

0/0
17.2.2015 12:54

R77a60d58e93k 82J11a19n75a12t31a 9285546424622

Tím to opravdu nebude, protože těch 40% platilo i předtím, pamatuju si to z přednášky na FD ČVUT.

Navíc cena jízdného tolik nepoklesla, ač do vás iDnes stále hustí opak. Většina tržeb je v týdenní špičce, kdy se jízdenka pohybuje kolem 300, u ČD to bývalo s inkartou (kterou měli prakticky všichni) 320 Kč. Pár jízdenek v sedle za 99 Kč apod je jen reklama.

+1/0
17.2.2015 13:38

R93a98d74o83s54l85a33v 13K60l56a16u39d96a 5974678454912

Pak je ještě jedna věc. Ostrava je dost daleko a málokdo jí zvládne autem na jeden zátah. Takže sice teoreticky se dá zvládnout jako vlak, prakticky většinou ne.

0/0
17.2.2015 13:52

M62i20r80o50s34l24a43v 90Z84i23k21m54u24n64d 7119183184943

Řekl bych, že EU (Brusel) má a bude mít jiné starosti, než řešit nepostavení nějaké VRT ... tyhlety závazky mi až příliš připomínají strategické vize "sjezdů KSČ" a vytyčování cesty ke komunismu ....

0/0
18.2.2015 11:28

J98i10n37d79ř87i61c79h 91F22i12a30l89a 4378342769169

Ještě ani pořádně nezačali a už se jebou. ;-D

+5/0
17.2.2015 5:13

V84l62a56s48t81i54m59i28l 53S77v24o17b61o55d78a 7583188455864

:-D

0/0
17.2.2015 6:40

K78a60r88e90l 23S10e47m36e16r31á65d 6718710690151

V Česku nikdy nic takového nebude. Jsme odsouzeni k tomu být skanzenem ve všech oblastech a směrech (architektura, doprava, moderní technologie) . Prostě věčný středověk. :-P

+1/0
17.2.2015 2:04

J81i63ř39í 79E90r47b80e11n 1393534436147

Neřekl bych, že ve využívání moderních technologií jsme na štíru. NC obrábění jsme měli už v 50. letech, CNC v 60. letech, tlakové lití hliníku a hořčíku jsme v praxi prosadili taky my, digitalizace telefonů u nás začala v roce 1978, informační technologie a mobilní telefonii jsme v 90. letech rozvíjeli v poměru na počet obyvatel jedním z nejrychlejších temp na světě, systém řízení dopravy od AŽD je dokonalejší než Siemens atd.

+5/0
17.2.2015 5:50
Foto

P68e32t69r 10P46r20o76c68h57á56z35k81a 3192826892234

V nano technoligii jsme rovněž na špičce.Stejně jako ve vývoji některých léků.

+4/−1
17.2.2015 5:58

M70a24r84i36a70n17a 96K57r78á91s53n48á 7200377297891

Pane Lacný, proč to mínus bez vysvětlení? Mínus znamená, že nesouhlasíte, to beru, chybí mi však důvod, můžete jej prosím připojit? Ve výzkumu léků jsme opravdu na špičce.

0/0
17.2.2015 7:33

M76a89r70i66a57n74a 40K89r61á86s24n67á 7910257947631

DíkyR^ konečně někdo, kdo pořád jen nenadává

0/0
17.2.2015 7:31

J76i72ř13í 81P73r51ů60š30a 7225412805569

Je vidět že nemusíte obsluhovat zařízení od AŽD minimálně jejich software dodnes neumí to co "na koleně" naprogramovalo pár lidí před více jak 10 leti.

0/0
17.2.2015 8:03
Foto

P43a86v97e90l 97M59a51k29o30v13e97c 8128315691

No jo, jenže to bylo za "totáče", za kapitalismu jsme odsouzeni do role montovny a ekonomické kolonie...:-(

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/440212/Nase-zeme-nevzkveta-ale-kolonie-vzkveta.html

0/−2
17.2.2015 9:13

J41a16r40e34k 53K96a27l11i86v89o25d86a 7186303551826

Jak to tak čtu tak se ničeho jiného než 160 km/h nedožiju....

+6/0
17.2.2015 2:01

R67o66m75a79n 47J41e65s21c69h88k92e 9348325707425

Buďme na zemi, ono u nás stačí těch 160km bohatě. Vemte jenom výkup pozemků pro pár kilometrů silnice trvá 10-15 let. Mne stačí současná sí, by bych hodně vylepšoval. Peníze za studii jsou pro mne opravdu vyhozené peníze. Za to bych postavil jeden pořádný perón na nádraží, kde to projektanti zapomněli při modernizací koridoru - třebas v Adamově čí Rájci.Jestřebí.

0/0
17.2.2015 16:47

R78a37d76e33k 59J42a31n26a92t47a 9235406244322

Naše tratě byly trasovány před 100-150 lety pro výrazně nižší rychlosti. Jak chcete těch 160, které "stačí" dosáhnout bez rozsáhlých přeložek a tedy i toho výkupu pozemků? Nová tra na 160 a na 300 s sebou nenese takový rozdíly v ceně stavby, aby bylo nutno šetřit. Rozdíl v přínosu je pak obrovský. Získáte rychlejší tra a navíc dvě nové koleje. Zatímco přeložkami staré trati budete míst stále dvě koleje, takže nevyřešíte problém s kapacitou, ba ho spíše zhoršíte, protože rozdíly v cestovní rychlosti různých vlaků budou vyšší.

Proč jsme si podle vás mohli dovolit stavět zcela nové silniční stavby na zelené louce (dálnice a nejen ty) a rychlé tratě si podle vás dovolit nemůžeme, i když jsou levnější?

0/0
17.2.2015 17:02

R41a83d70e80k 87J46a86n42a41t75a 9165836684902

Naše tratě jsou raseované přes 100-150 let pro výrazně nižší rychlosti. Jak byste těch 160 sodáhl bez významných přeložek, což by se taky neobešlo bez výkupů pozemků (a demolic?).

Cena přestavby na 160 a 300 je zhruba stejná. Ale VRT má mnohem vyšší přínos. Kromě vyšší rychlosti řeší i problém s kapacitou, prootže přibudou 2 noé koleje. Zruchlením stávající trati problém s kapacitou naopak zhoršíte, protože se zvýší rozdíl cestovní rychlosti mezi vlaky.

0/0
17.2.2015 17:06

R73o68m49a76n 37J56e92s70c25h82k42e 9528535447445

1 km asi miliarda. VRT aby měla smysl by musela spojovat alespoň krajská města. Jedna tra Praha - Brno to nevytrhne. Ale pár tunelů, které by to narovnaly je ekonomicky reálné. Například Brno - Blansko a ponechat starou tra pro osobní vlaky. Praha - Beroun a Třebová - Choceň.

Pokud máte pocit, že staré trati jsou špatné, já si to nemyslím.

Brno - Břeclav 175 let a Olomouc - Praha 170 let jsou to nejlepší u nás.

Ani bohatí Rakušáci nevymýšlí VRT. Narovnají trati a jezdí okolo 200km/h.

Podnikatelů bylo v tomto státě mnoho. Kde jsou ti podnikatelé "Baovského typu" o kterých mluví pan prezident. Boty Baa byly v každém městečku pro všechny vrstvy . Dneska jsou tyto boty pro bohaté a pouze v krajském městě.

0/0
17.2.2015 18:43

C95h76r59i76s74t81i55a61n 57M25o85r72g86e62n18s82t81e15r74n 5335326316404

"(ilustrační snímek) | foto: Alstrom"  To je co za firmu Alstrom, nejaka nova? ;-D

+1/0
17.2.2015 0:57

J97i71ř77í 96E49r74b14e37n 1683224606847

V němčině to je něco jako Hliníkoproud ;-D

0/0
17.2.2015 5:51

V24a58c68l82a28v 86P15e41r92o54u51t27k47a 6918607114541

jak má ta tra vypadat?Pokud má mít opět světový unikát betonové 2-5metrové šílené zábrany tak raději žádnou vysokorychlostní ..a toho co je tam doteď postavil a navrhl tak majzlík a kladivo a zařít s odstranovánm ..

+2/0
17.2.2015 0:48

P80e65t47r 56N11o55v48o15t69n94y 3759432669272

To bude ještě horší. Jedine pozitivum je, že v tom betonovym korytu vzhledem k vysoke rychlosti vlaku nepojedem tak dlouho.

0/0
17.2.2015 1:31

V89l68a75d12i51m87í59r 33F15i84b39i79g95e27r 5964401121284

Ta betonová koryta jsou nutná aby tam kdekdo nelezl. Lidi jsou magoři a lezou i přes normální tratě a kolik jich to ročně rozmašíruje. Tady kdyby jel vlak 300 tak trati jsou sice rovné s velkými poloměry ale podíváte se na jednu stranu a druhou a už je to u vás.

0/0
17.2.2015 7:12

J12i81ř29í 16P89r88ů48š24a 7125642375279

Máme unikátní a těžko doložitelné požadavky hygieny, aby si náhodou občané nestěžovali na hluk. Naštěstí už se povedlo dokázat že nová tra je i přes vyšší rychlost tišší než stará před rekonstrukcí a tudiž nejsou ona koryta třeba v takové míře.

+1/0
17.2.2015 8:06

R39a39d51o65s90l93a41v 17K30l31a57u63d68a 5164538824522

Nic takového se prokázat nepodařilo. Naopak inženýři ze všech zemí řeší jak snížit hluk od sběrače.. Ten je dost vysoký, nepříjemný a žádné bariéry proti němu nepomůžou.

0/0
17.2.2015 9:41

J66i84ř63í 15V85o93j51á25č34e40k 3582728217468

To je zase komedie. Vyčleňte peníze, pozvěte Japonce nebo Francouze, nakreslete jim na mapě tratě a za tři roky jezdíme.

Nechte to na našich přihlouplých politicích a nenažraných stavebních firmách a příštích dvacet let máte jedinou jistotu - můžete jezdit leda čugálou na Sázavu.

0/0
17.2.2015 0:01

J93i42ř20í 52V32o58j73á68č42e71k 3942738287388

To je zase komedie. Vyčleňte peníze, pozvěte Japonce nebo Francouze, nakreslete jim na mapě tratě a za tři roky jezdíme.

Nechte to na našich přihlouplých politicích a nenažraných stavebních firmách a příštích dvacet let máte jedinou jistotu - můžete jezdit leda čugálou na Sázavu.

+12/−1
17.2.2015 0:01

M62a30r35e83k 61S30v60o49b13o86d80a 3663403295

Ten stat to je skutecne neuveritelne spatny spravce penez, zase vyhozenych 20 milionu nejake pratelske agenture. Heledte, mi bude stacit dvacetina, dejte mi milion a ja vam hodim na papir svoji studii, zhruba ve zneni "sama o sobe nema u nas v CR vysokorychlostni zeleznice vyznam, na to jsme moc mali. Vyznam ma pouze napojeni na nejakou celoevropskou sit, napr Berlin, Praha, Viden a dal na vychod". Milion mi prosim poslete na c.u 138554 0021/5500 Dekuji

+13/−4
16.2.2015 23:16

J95a61n 31J63e97l72í82n93e35k 8433585192336

V prvém máte pravdu, v druhém taky. Milion pro vásR^

+1/−1
16.2.2015 23:19

P37e32t42r 78N12e41h31a63s83i37l 4712905544164

Nemyslím si, že se u nás VRT nevyplatí. Asi ne 500 km/h, ale minimálně 200 by ty vlaky jezdit měli. To proto, aby vlak byl alespoň trochu konkurenceschopný k autu.

Cesta autem po D1 Praha-Brno trva cca 2 hodiny podle předpisu, když jede člověk normálně a není zácpa, tak rychlostí 160 km/h tj. cca za 1,5h. Samozřejmě Topolánek to udělá za 1 hodinu, rychlostí 200km/h!

Takže jestli chceme aby lidi jezdili více vlakem, tak by minimálně tyhle tratě měli  jezdit 200 a víc. Jinak je železnice ztracená.

A není pravda, že se rychlodráhy hodí jen na tranzitní vlaky. Menší jednotky se hodí i na tratě mezi městy s cca 10-20 tis. obyvately. Přeci i tihle lidi chtějí jezdit rychle, ne jen lidi z velkých měst.

Samozřejmě, že rychlovlaku chvíli trvá než se dostane na 250km/h. Je to několik kilometrů a stejně tak dlouho i brzdí. Takže když bych počítal např. 3km, tak je to 6 km zrychlení a brzda plus nějaká rezerva, tak 10km. Vzdálenost Praha Plzeň je cca 100km. Tj. stále má cca 90 km. na to jet 250km/h A to by se rozhodně vyplatilo a hodně zkrátilo cestu po republice. Takových cest po ČR se najde dost na to aby se VRT vyplatila. 

Škoda je, že to je u nás z různých důvodů neuskutečnitelné. (politicy, památkáři, vlastníci pozemků, atd...) 

Prostě budeme dál jezdit ve šlapacích autíčkách hlemýždí rychlostí, protože pokroku u nás nikdo nevěří.

A místo toho budeme rozšiřovat smradlavé dálnice.

+11/−1
16.2.2015 23:14

R73a45d58e31k 67J59a11n85a48t46a 9605256194142

"neuskutečnitelné" je to leda proto, že lidé podobní vám říkají, čim se vytváří ta správná čecháčkovská zápecnická atmosféra.

VRT už má dnes v provozu i Turecko. Ve stavbě jsou v Maroku, Mexiku či Íránu. Není pravda, že by to bylo jen pro bohaté země.

+1/0
16.2.2015 23:20

R34a96d92o14s59l87a39v 84K28l58a19u74d84a 5234318254722

Jj. I Turecko. Schválně si zjistěte co tamní VRT má spojovat a jaké tam jsou vzdálenosti. Také kudy nové tratě vedou. Udělat čáru na mapě a postavit novou tra v neobydlených oblastech je daleko jednodušší než se strefovat neustále mezi vesnice, navíc tam kde paralelně už nějaká tra je. V Turecku se jim podařilo zkrátit vzdálenost mezi Ankarou a Konyi z 1000 km na 212 km.

+1/−1
17.2.2015 6:29

J42a40n 22S80m18í86t96k96o 8934242334975

Turci navíc neměli problém na několik let úplně odstřihnout i Istanbul od zbytku - fungovala jen příměstská doprava do Gebze, dál už tra kompletně přestavěli (kvůli terénním podmínkám tam nebylo možné dát novou, i ta stará vede napůl v tunelech a napůl po estakádách, stejně jako vedlejší dálnice).

Ale tureckým YHT jsem jel a je to pěkné svezení, něco takového (250 km/h) bych si představoval i u nás.

0/0
17.2.2015 9:16

R44a85d97e81k 42J34a98n18a22t81a 9785306604232

Vzdálenost Ankara-Istanbul je 350 km (terén: polovina cesty horami). Ankara-Konya 251 km. Takové vzdálenosti tu máme taky.

Pokud narážíte na to, že Istanbul jse sice velké město, to sice je, ale za to je tam výrazně nižší mobilita obyvatel. Většina lidí nikdy nikam nejezdí.

0/0
17.2.2015 10:24

R42a58d35o29s87l14a39v 58K62l27a25u89d11a 5984578274602

Mezi Ankarou a Istanbulem je 550 km (sekl jste se jen o 200:-P) Istanbul má 11 mil obyvatel, Ankara 3,8 mil.   Nespletl jste si Turecko s něčím jiným? Zjistěte si kolik má km dálnic, kolik železnic. Jestli máte představu že většina obyvatel tam sedí v koutě doma na hliněné podlaze a modlí se tak jste na omylu... Jel jste někdy autobusem Mercedes ICOM Jihlava? Pak si buďte jistí, že ho vyrobili lidé kteří podle vás nikam nejezdí.

0/0
17.2.2015 10:38

R95a60d29e49k 95J91a16n92a70t11a 9395836154922

Myslel jsem vzdušnou vzdálenost, vy zřejmě myslíte vzdálenost po silnici.

Turecko jsem si s ničím nespletl, byl jsem tam 3x. Jsou tam velké rozdíly mezi lidmi. Většina je dost chudá.

0/0
17.2.2015 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.