Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tatra se vrací do Indie. Zájem je o náhradní díly i sady podvozků

Automobilka Tatra chystá návrat do Indie, která byla jejím klíčovým odběratelem do roku 2012. Tehdy více než pětadvacetiletá spolupráce skončila kvůli korupčnímu skandálu bývalého akcionáře kopřivnické továrny, Inda Ravindera Kumara Rishiho. Teď má automobilka šanci svou někdejší pozici významného exportéra do Indie obnovit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22i14ř92í 57J31u59r22a91n 2910200205433

To co vyrabeji ted uz nejsou tatry ani z poloviny. Kabinu bych jeste prezil, je dobra, ale alespon nejaky facelift by neskodil. Ted je to jen kabina daf s prelepenym logem.

Motor udajne neni spatny (podle kolegu kteri ho chvali), ale je s kabinou "tak nejak nekompatibilni" a pak se do kabiny musi po zebriku.

0/0
25.2.2015 16:53

K32a53r32e57l 15W65a22t48z15k57o 9966747577846

Chtěl by jste tam snad výtah? Je to auto do terénu, nemůže mít bezbariérový přístup do kabiny. ;-D

0/0
26.2.2015 12:21

P24e30t27r 13M55i70c90h39a77l 2410904441682

Tatře i tatrovákům to přeji a držím palce.

0/0
19.2.2015 17:08
Foto

I54m43r15i52c11h 18S63u78c71h39a65r19s21k18ý 8946793255391

Přeji Tatrovákům hodně úspěchů a konečně majitele kteří nebudou krást a začnou investovat do inovací.R^

+7/0
18.2.2015 18:24

J28i37ř39í 59B53r69u13t81o14v18s66k40ý 3266299979421

Udržba Tatry už nemohla nic změnit na úniku oleje,bylo to dané konstrukcí,jezdil jsem s T141,813,148,815,u všech to bylo stejné,časem to bylo držší-cena oleje

+2/0
18.2.2015 14:14

J42e34n36d28a 67K58r32á73s85a 1979976748

Po dlouhých letech komunistické devastace,se staly z Tater zastaralá ,neekonomická vozidla,vhodná jen na nenáročné trhy,kde nevadily úniky oleje odevšad,kde byly,zastaralé kabiny se špatným problematickým topením,s bočním sjížděním zadních osmi pneumatik,které se musely neustále otáčet ! Dnešní vozidla kooperací dohnaly světový trend,a tak se zvedá zajem! Což je dobře pro zaměstnance,i ekonomiku !;-)

+18/−2
18.2.2015 9:01

J19i89ř15í 26E21r84b17e60n 1343724586737

Úniky oleje byly dané odfláknutou údržbou, ne konstrukcí.

Naopak sjíždění pneumatik bylo dané konstrukcí, pokud jsi chtěl vysokotonážní a zároveň vysoce průchodivé auto. Základy pružení KingFrame byly dané už v 70. letech. 

O těch zastaralých kabinách T815 by se taky dalo dost diskutovat - v roce 1982 rozhodně ostudu ve světě nedělaly.

Jo a emisní limity rozhodly už v roce 1987, že se dál budou vyvíjet jen osmiválce, protože šesti-, deseti- a dvanáctiválce by už na Euro 1 nedokázali vytáhnout.

+4/0
18.2.2015 9:44

J83e12n21d81a 67K44r19á57s72a 1419856858

Co to blabolíš ? Kolik jsi toho.najel s T  138,148,815 ! Údržba nemohla za konstrukční netěsnosti. Nedávno jsem v montážní jámě prohlížel podvozek autojeřabu 815,hnus jeden olej Rv Kabina? Hlučná, s.nezávislým topením kde ses buď potil nebo mrznul,pokud nebylo jak v rusku -30 ;-) Motory ? Když jsi nastartoval nebylo auto (a není) v chladnu vidět ! Prostě technicky zaostalý výrobek oproti konkurenci ! Dnešní kooperace hodně pomohla !

+2/−2
18.2.2015 9:59

J29a37n 68K15u64t73m55a71n 9384729240

To se chlubíš, že znáš jenom vraky?

+3/−1
18.2.2015 10:33

A13l49e28x41a21n47d18r 11K83o59s52t26k56a 8762638386764

Podle popisu z mnotážní jámy bych tipoval, že ty vraky sám udělal vraky (mizernou péčí) a pak brečí.

+3/0
18.2.2015 12:54

J49e34n42d33a 13K85r87á51s79a 1519856778

Autojeřáb,který toho moc nenajezdí,podvozek  samý olej ! Poznámka o montážní jámě,je v případě náklaďáků dost ubohá,je vidět ,že o tom víš kulový,a jen plácáš !Rv;-)

0/0
19.2.2015 8:20

D11a30v11i68d 98Z70a62h36r33a70d49n70í57č35e43k 3137807916501

Ale no tak. Staré tatry jsou minimálním komfortem pro posádku pověstné.

+1/0
18.2.2015 14:59

J36e96n16d46a 94K49r21á27s60a 1759616698

Bohužel za komunistů to byly jediné auta ,se kterými se mohlo.jezdit ! Až po revoluci jsme zjistili,že svět je s technikou někde jinde,a nevěřícně zirali na západní ojetiny,bez úniků oleje,s pohodlnou kabinou,sedačkou,úspornými motory ......:-P

0/−1
19.2.2015 14:34

M40a98r62t58i83n 27S84k23o37u15m16a10l 1622844967690

Sleduji už téměř historické T815,olej z nich nekape,po startu studeného motoru nekouří více jak jiné jiné vozy ze stejným rokem výroby a stejným plněním norem EHK, kabina a vybavení poplatné době vzniku. Na vozidlo jezdící pod lžící bagru jsou totiž kladeny poněkud jiné požadavky.

+2/−1
18.2.2015 16:22

J81i17n59d38ř24i88c71h 63Š34k61o57p80e19k 4855731620195

a to víš že jo.

Tatry jsou tak špatné, že jezdí dodnes

+1/0
18.2.2015 12:00

J19e71n93d76a 59K85r94á78s23a 1309906168

Dodnes z nich kape olej,sdiraji 10 pneu ,spotřeba,topení,hluk ,smrad  :-P

0/−1
18.2.2015 18:44

T82o20m51á50š 44K53ř26e32č54e71k 5689454384951

zvláštní jak v bednom článku je pan Strnad český obchodní genius zachranující svými zlatými českými ručičkami české rodinné stříbro a v druhém gauner, který díky zákulisním machinacím léta s przidentem po světě a zabíjí houbaře ve vrběticích

+2/−4
18.2.2015 8:48

T35o45m75á36š 62K51ř95e89č90e89k 5309204954211

omluva, překlep, *prezidentem

0/0
18.2.2015 9:13

L80a25d93i97s64l80a24v 20K16v46a64s69n51i17č46k49a 1353657793335

Zvláštní je Váš příspěvek.

+2/0
18.2.2015 10:14
Foto

L49u29k51á59š 77M93a25c91h29á30č40e47k 1420447172605

Tatra, Liaz, Jawa, Poldi SONP Kladno, ČZ, Zetor, Avia, Walter, ČKD, trolejbusy Škoda Ostrov, Aero Vodochody, sklárny, textilky, cukrovary... byly doby, kdy jsme neměli žádný dluhy a exportovali o 106. Utáhli jsme armádu o více jak 200.000 ve zbrani, které nebyly ani půjčené, ani 6x předražené. Děti nechodily do škol hladový a úřady práce neexistovaly... :-P

+13/−21
18.2.2015 8:32

T73o13m64á23š 85K28ř97e21č66e21k 5449594494641

jo no, to byla doba, kdy měli v indii nové tatrovky, ale na škodovku jste šetřil deset let a pak dalších tři na ní čekal, pokud jde o dluh, tak často ta daná stojírna zaplaceno nedostala  nýbrž šlo o barterové dohody typu tatrovka za ropu nebo uran za letadla, také to byla doba kdy šlo do armády přes 10% hdp, kdyby to do ní šlo dnes také můžeme mot 200 000 armádu ( která by nás třeba i bránila, kdyby nis napadli bratři sověti a ne se po...jako v 68...), nicméně výsledkem těchto obchodů byl velký vnitřní dluh, čímž pádem toto zboží polalu ale jistě ztrácelo konkurence schopnost a nebyly penize na nitné inovace, v 60 letech byla jawa špička v 80. už byla převálcována japonskou produkcí

+24/−1
18.2.2015 8:45

M34i50c85h55a91l 39P64a25v14l49á87t 9943883744979

Kdyby barter. Konkretne ze zbrojnich obchodu nevidel tento stat mnohdy ani korunu..

+8/0
18.2.2015 8:47

J32e34n43d56a 72K46r70á51s92a 1159516188

O naše "olejničky " byl zájem jen v zaostalých a rozvojových zemích ! Díky nenáročnému ruskému trhu,zaostal vývoj a Tatry ,Liazy ,Jawy atd nebyly konkurenceschopné soudruhu ! Kdyby komunisti v r 1948 nerozkradli celou republiku,a následně ji ekonomickx a morálně nezhuntovali,byly by tyto značky pojem ve světě stále,my měli životní úroveň,platy i důchody jak na západ od nás ? Tak se zklidni,a dál si za tou rudou bídou škytej sám ?Rv:-P

+18/−3
18.2.2015 8:51

A84l48e43x44a74n36d93r 79K54o90s49t15k51a 8452688626754

Ano, kdyby lidi jako VY nerozkradli po "sametu" všechny ty majetky, které po komunistech zbyly (už to smotné je důkazem o tom, že "devastace" je lež jeko věž), tak se zde mohlo slušně žít.

+5/−1
18.2.2015 13:07

M28i96r52o98s87l41a76v 86K85r13i93z 9813565806147

to je blbec;-(:-/;-D

+5/−1
18.2.2015 8:57

L83a54d26i80s69l74a61v 10K18a30l17o82u28s 7915216131820

Nám ukradli fabriku, barák, ten barák sice ještě stojí, ale je zničen. V nové době jsme se soudili, ale nic nám nevrátili a teď nám z každé výplaty sežerou na daních 1/2 polovinu, práce je buď málo, nebo je mizerně placená. Suma sumárum, je to na odstěhování.

0/0
18.2.2015 9:11

P94e33t94r 61G51a29b52r70i56e57l 8717425211324

Ano, exportovalo se v rámci uzavřeného trhu, kde byly konkurencí tragické Kamazy a nebo ještě horší polské Star. Po otevření trhu se u všech vámi uvedených značek projevila naprosto tragická zastaralost, nekvalita a nekonkurenceschopná cena daná neefektivní výrobou a tzv. umělou přezaměstnaností. Komunisti moc dobře věděli, proč šli od válu, když se začala bortit železná opona. Zánik těchto značek byl primárně způsoben 40 lety stagnace bez inovací (tím ale neomlouvám rozkrádačky).

+4/−1
18.2.2015 10:10

M73a86r65t60i35n 63S98k87o23u27m87a32l 1912154237840

Tatra se 40 let neinovovala?? To jsou mi noviny. Za tu dobu se v Kopřivnici vyrábělo pět generací nákladních Tater, každá s několika desítkami variant. Za 40 let tři odlišné generace motorů. Byl úspěšně vyřešen pohon od dvou po šestinápravové podvozky, přeplňování motorů, vzduchem odpružené nápravy nebo v neposlední řadě samozřejmě postupné plnění norem EHK ( předchůdce normy EURO). Od počátku 70 let se prakticky postavila nová továrna. Minimálně technická úroveň kopřivnických vozů neutrpěla zásadní ránu socialistickým hospodařením.

+6/−1
18.2.2015 16:16

J75a82n 29K97u58t61m29a62n 9634129540

ty si to hoď ;-))))

0/0
18.2.2015 10:34

L34a21d12i29s88l85a56v 29K27v66a65s56n13i94č81k16a 1163387583245

Na to jste přišel sám, nebo Vám někdo pomáhal, třeba nějaký soudruh na schůzi ? Dneska se exportuje o 107, jenom firmy jsou někdy jiné.

+1/−1
18.2.2015 11:35

L38u85k79á74š 51B43r62a70n54d33e11j58s 2803395871841

A říká Vám něco vnitřní zadluženost. Třeba pokud jde o investice do ekologie??? Víte, kolik se hned po r.89 muselo nasypat do elektráren v severních Čechách, aby se lidi nedusili a neumíraly o roky dříve, než v jiných částech republiky??? O nezadluženosti můžete mluvit, jen pokud o tom nic nevíte, bohužel.... A export? Na vyspšlé trhy se vyváželo i pod náklady - prostě proto, aby se to vůbec prodalo a byly valuty. Co na tom, že stát/jeho podniky na tom tratili, devizy byly potřeba.

+4/0
18.2.2015 13:35

M92a38r12e74k 71K87l55u28f28a 3788344264526

Ty woe, to musí bejt slušnej matroš, co hulíš ..... ;-D8-o;-D

0/0
18.2.2015 20:34

J54i89ř13í 49K72o67c53u46r60e85k 6355254125958

Zančka ČZ zanikla v roce 197x, ostatní čeští výrobci motocyklů v roce 1948.  Avia byl Licenční Renault-Saviem. ČDK byla původním majitelům znárodněna stejně jako dnes zapomenutý Ringhoffer, který byl do ČKD včleněn. Za tohle všecko že můžou kapitalisti po 89.? Ale jdětě ... se bodnout. 

A státní dluh? Mno v roce 1953 byl pravda dost drastickým způsobem snížen - lidem byly peníze sebrány. Určitě za to mohl nějaký kapitalista.

PS: Věříte také na dědičnost kolektivní viny? Popravit Radima Jančuru zato, že Waltrovka už asi 70 let automobily nevyrábí?

0/0
19.2.2015 15:23

D25a18v84i27d 25R19y87c76h14e63t86s35k82ý 9666601940270

Pan Strnad se jmenuje Jaroslav, ne Michal.

0/0
18.2.2015 8:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.