Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České aerolinie se dál zmenšují. Loni jim ubyla pětina cestujících

Nejméně cestujících od roku 2001 přepravily loni na palubách svých letadel České aerolinie. Za celý rok jim kvůli zmenšování flotily a velkému oslabení na ruském trhu ubyla více než pětina pasažérů. Pokles kontrastuje s vývojem druhého českého dopravce: soukromý Travel Service totiž naopak loni rostl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V42l44a91s50t67i27m27i58l 25H69a14l21b47i14c92h 8333805706528

Tak to chce prodat zase nějaká letadla.

0/0
19.2.2015 8:50

K39a78r64e40l 19M76a12r77e79k 5325852523162

Kdo s čím zachází tím taky schází. Není se čemu divit. Jediná jejich strategie, a zdůrazněme, že hloupá, byla že když jsou špatné výsledky, tak je vylepšíme prodejem strojů, propouštěním zaměstnanců. To ale jako vždycky pomůže jen krátkodobě. Čím méně strojů tím méně letů, větší citlivost na změny trendů/linek, větší riziko na pokles marže..zisku, prohlubování ztráty. Je to prostě spirála která jde dolů. Už se o tom mluvilo tolikrát. Ať se nediví. Ale oni se asi nediví, zřejmě to dělají s plným vědomím a ten tunel kopou pořád dokud to jde.

+1/0
18.2.2015 8:48

M93i74l22o30š 17F29i15a85l39a 2500981437182

No před půl rokem jsem byl v Jackartě za sedmnáct tisíc a když jsem se vrátil, měl jsem nějaký jednání v Brně a na můj dotaz na letenku tam a zpátky mi bylo řečeno 11.500 Kč. Tak se nedivim, že s nima nikdo nelítá. 

Začalo to už kdysi, ČSA byla trafika pro všechny Stbáky a komouše, ale i tak to docela fungovalo. Za ředitele - tuším, že se jmenoval Janata, nebo podobně - to dokonnce vypadalo hodně nadějně. Ale náš zlatej oranžovej Jarda z toho udělal takovej bordel a takovej tunel, že by se ani Skanska nemusela stydět. A jak tu mnozí píší - skončí to jako aeroklub a půjčovna horkovzdušných balónů a to co nevidět. Škoda, škoda věčná škoda.

+2/0
17.2.2015 18:17

R68a54d25e49k 43J50a48n11a56t77a 9135826734652

Jak píšu níže, cena samostatné letenky na segment jako je PRG-BRQ je nedůležitá. Ta linka je feeder, důležité jsou přípoje a tarify vypsané z Brna přes Prahu do světa.

0/0
17.2.2015 19:01

M48a47r35i38a27n 96P26e72š91t71a 6258608658668

ČSA do světa? Vždyť se nedá s nimi doletět nikam ani po Evropě. Třeba létám do Bělehradu, Sofie, Athén, Hanoveru, Mnichova, Vídně - a... nic.

0/0
17.2.2015 20:09

R98a37d65e96k 10J13a42n33a63t82a 9525126664922

Proto existují aliance. ČSA jsou členem Skyteamu. Ale dnes už je to jedno, ta linka byla zrušena, z Brna už létá jenom pár lowcostů a v létě chartery.

0/0
17.2.2015 21:38

M28a44r26t33i54n 48Ž46e91l25i69n26s21k56ý 9958629539332

S CSA jsem letal rad ... to male jidlo bylo take prijemnym spestrenim. R^

0/0
17.2.2015 17:11

J81i84ř81í 11D28o22š16l81í70k 7335258823519

Přesně tak, code-share s China-Southern, nebo China-Eastern a dalšími členy sky-teamu v regionu. Fakt vůbec nechápu, proč už dávno do Číny není linka, protože o Prahu jako cílovou destinaci je v Číně dost solidní poptávka, což dokazují mj. i nákupy Číňanu v Pražských luxusních obchodech.

0/0
17.2.2015 15:39

L84u25c39i33a53n 57P54a91p16a26z29i17a22n 5944797881565

Nemají takové letadlo, jsou nad bankrotem.

0/0
19.2.2015 0:25

J45i70ř20í 59D70o26š84l90í10k 7315208513839

Letadlo samozřejmě mají, ale létají s ním do Soulu, kde stihlo prodělat už desítky milionů.

0/0
19.2.2015 8:27

M25a31r18t72i84n 11H80a32v52l15í97k 4400745677623

Jet s ČSA 16 tis. Let z aeroflot tím samým letadlem jen s jinou společnosti 8500,- Tak se nemůžou divit, že jim ubejvaj lidi.

0/0
17.2.2015 15:21

V93í15t26e35k 92V23a86l54a72c90h 7244970545425

Tohle jsem taky napsal, že se zdražuje a ubývá cestujících ČSA, ale je tady plno tupců, kteří to nechápou a dali mi v hodnocení mínus.:-P:-P:-P:-P

0/0
17.2.2015 15:49

J53a35n 44K50o31b11ě96r97s48k20ý 1780176331923

Jen čekám, kdy se z ČSA stane aeroklub, který bude maximálně provozovat vyhlídkové lety a možná i ten vyhlídkový balón. Dávám jim maximálně rok.

0/0
17.2.2015 15:21

V65i22l28é94m 58B31a95r93á15k 1838573698378

Proč to trápení MF neukončí? K čemu je takový podnik? K ho..... Vše co má státního vlastník a v názvu český, tak po tom je pr..

0/0
17.2.2015 14:18

M76i44c80h70a13l 36K89o97l78o62v89r53a66t 5647953655162

Ceny přemrštěné, kvalita stejná jako ostatní linky ... není se čemu divit. Nechápu, proč třeba nelétají Ostrava - Praha za cenu kolem 1200 Kč (jednosměrně), když se člověk podívá na cenu letenky (vice jak 4000 Kč), tak se musí otočit a říct si, že je čas tento podnik zavřít.

0/0
17.2.2015 14:11

R56a84d89e93k 88J60a71n28a49t32a 9455586304592

Samostatná cena letenky Ostrava-Praha je irelevantní, protože po té, co se zde vlak zrychlil na tři hodiny, už nemá význam. Tato linka je typický feeder. Její atraktivitu určuje návaznost na jiné letecké linky Skyteamu v Praze a rozdíl cen letenek PRG-XXX a OSR-PRG-XXX.

0/0
17.2.2015 14:31

K91a61r73e30l 62N67e48č75a79s 5433939850580

Časem se změní na půjčovnu rogal.Takto pohřbili i naši prosperující a známou námořní plavbu.:-/

+4/0
17.2.2015 13:48

P38a51v90e66l 10Š37í97p37e72k 2797424870830

Je to cílené, do roku to za zbytkovou cenu koupí Travel  Service a bude vymalováno. Když tam působí takoví odborníci jako je Tvrdík a podobní, tak se není čemu divit.Už prodej části Korejcům byla cesta k tomu, jak to lacině na konci tunelu koupit!

+2/0
17.2.2015 13:46

M51i62c14h53a48l 58P12a97v91l92á43t 9423973674799

Pred rokem kovovy pribor, 21kg zavazadlo zdarma. Letos plastovy pribor a 15kg zavazadlo zdarma.

Existuje ve vedeni CSA nekdo, kdo by se ubytku platicich divil? Ja pevne verim ze zas az takovi idioti tu firmu neridi!

0/0
17.2.2015 13:31

R14a55d98e13k 12J43a76n57a65t44a 9315316324282

Dneska je v oboru velký tlak na cenu.

Např. nejmenovaná v posledních letech nejrychleji rostoucí aerolinka v Evropě, nemá ani přibor, ani jídlo, vlastně ani ten stolek a kapsu na protějším sedadle nemá. A limit 15 kg a to ještě za příplatek.

0/0
17.2.2015 13:53

J80a40k42u78b 57K95o22r75e88c 6554360551403

jenomže low cost díky tomu může nabídnout velmi nízkou cenu, pokud se tedy přizpůsobíte jejich podmínkám. problém je, že služby běžných dopravců se od nich příliš už neliší, kromě ceny

0/0
17.2.2015 14:08

R58a97d32e67k 38J40a56n67a33t43a 9845816744742

Právěže cena je podobná. Např. 12. březen Praha-Milano, zdroj skyscanner.cz:

ČSA 2019 Kč ráno

easyjet 1909 Kč po obědě

ČSA 2240 Kč navečer

easyjet 2809 kč pozdě večer

Pak už nerozhoduje samotná cena, ale spíše čas spoje (jak se to konkrétnímu cestujícímu hodí více), popř. i ten fakt, zda potřebujete zavazadlo a zda je v ceně nebo ne, protože příplatek za ně bývá řádově několik set.

Jiný fakt je marketing. Řada lidí si myslí, že jen proto že se tomu říká lowcost to musí bát levnější a tak cenu s ČSA už ani neporovná. Není tomu tak.

0/0
17.2.2015 14:38

M15i47c18h27a37l 79L78u20s61k 1115634491706

Easy ale není ultralowcost... V dnešní realitě na evropském nebi činí jediný podstatnější rozdíl ve službách zavazadlová politika. A potom to, že ČSA do toho 12. března stihne 3x změnit čas letu.

0/0
17.2.2015 15:26

J67a37k66u53b 75F55e13i27f58a43r 7769919906759

Tu firmu idioti řídí a bohužel už dlouho. Dnešní stav je jen výsledkem jejich "práce"

0/0
17.2.2015 18:20

C59h57r96i57s95t82i31a16n 38M80o37r98g75e60n48s45t30e13r88n 5685876406664

Vsechny normalni destinace zrusi a pak se nekdo divi ze CSA klesa pocet cestujich?

+6/0
17.2.2015 13:24

P89e18t35r 71N57i56v14n40i35c45k13ý 3282614645527

Dávám ČSA rok, maximálně dva.., :-P

0/0
17.2.2015 13:11

M66i66c49h60a98l 84P25a76v79l51á77t 9223223734139

Tak dlouho urcite ne.

+1/0
17.2.2015 13:31

M31i86l29a90n 16K49r69a21t72o59c33h49v12i62l 8714424854808

Toto je státem řízený krach kdysi prosperující firmy.... skvělé, jen tak dál. Kdo bude další?

+5/0
17.2.2015 13:09

T76r46a31i29k36o 40T80r73u40h55l29a78r 9438909660313

...a jsou predrazene a nemaji primy let NY-PRG...at jdou do haje...

0/0
17.2.2015 13:06

V24í26t97e70k 57V13a95l55a75c11h 7744450225245

Opravdu se není čemu divit, když se let stále zdražuje a rozumný člověk raději pojede svým autem na dovolenou nebo i na návštěvu  do mnoha zemí a výjde mu to o 3/4 levněj a nemusí mít taky strach, že ho někde nezestřelí. [>-];-D[>-];-D[>-];-D

0/−1
17.2.2015 13:02

R18o19m90a41n 45S37m80a11t59a88n20a 6425182247908

Keď sa počiatkom roku 1992 ČSA - dovtedy celorepublikový československý dopravca spolu námornou plavbou účtovným trikom previedli na výlučne český podnik, aby sa nemuseli zúčastniť delenia majetku pri zániku spoločného štátu, považoval som vtedy tento český podraz za pekné svinstvo. Ale hovorilo sa, že je to taká daň za kľudné rozdelenie, pričom veľký diel na tejto krádeži mala aj vtedajšia neskúsenosť a naivita slovenských politikov. Pri námornej plavbe túto českú fintu zanedlho použil a zopakoval  paradoxne proti vlastným Čechám Viktor Kožený a vytuneloval ju. Už dávno neexistuje. Aký to paradox - zlodej okradol zlodeja. Teraz u nás písali, že vlastne Slovensko môže byť rado, že nemá žiaden podiel na ČSA, lebo namiesto ziskov by sa už desaťročia muselo podieľať na skrytých i otvorených dotáciách ČSA v ráde stámiliónov €, ktoré tento konkurencie neschopný podnik doteraz zhltol. Takže chcem poďakovať pánovi Dlouhému a Ježkovi, ktorí tento podraz realizovali, za ušetrené peniaze slovenských daňových poplatníkov. Jediný podraz - našťastie iba morálny ostal pri československej vlajke. Ostane pre Čechov ako pachuť niečoho, o čom sa radšej nehovorí, ale ostáva v pamäti ako osina v zadku. Niečo ako zbabelé vraždenie nemeckých civilistov na moste v Ústí po vojne, alebo ako arizácie majetkov vyvraždených Židov na Slovensku. Skrátka - taká morálna škvrna na duši národa.  Možno si časom poviete - stálo to vôbec zato?

+1/−6
17.2.2015 12:31

V93l25a42d81i79m47í55r 43S25y32n73e49k 2754539356643

Stálo .....

+1/0
17.2.2015 12:38

A44l61e25š 47M19a86c12e55k 6395505221655

Na rozdělení jsme ptodělali i když v konečném důsledku vydělali. Např. jsme už neplatili metro v Blavě. Dodnes ho nemáte okrem jedné stanice :-)

+1/0
17.2.2015 12:56

R19o59m25a93n 81S63m80a85t42a62n41a 6755612747758

Bratislava žiadne metro nepotrebuje. To bol len megalomanský plán nejakého komunistického magora.  Metro sa zvyčajne oplatí pre metropoly nad milión obyvateľov. Inak stačí integrovaná doprava.

0/0
17.2.2015 16:33

P19e70t86r 15N56i34v33n74i79c92k76ý 3802164225867

Baví mě, jak Slovák vyčítá Čechům křivárny. Co se třeba to stalo 14. března 1939 (hned, jak se to Slovákům hodilo, tak se trhli)? Kdo tlačil na rozdělení Československa?

Nakonec je lepší být sám, než s takovým "bratom".

+2/−2
17.2.2015 13:16

P52a39v34o88l 34K64u16b78r66a21n 6719480310802

Keby si nekecal - ako sa Češi správali k nám v 1918 - 1938, taký kúpili v 1939. Aké jednoduché ...

0/0
17.2.2015 13:27

K29a48r84e44l 21F91a83j51t 5448652401843

Ještě, že už to "musíme poslouchat" jen na fóru českého webu ;-D;-D;-D

0/0
17.2.2015 19:29

P84a44v11o15l 82K74u72b55r20a11n 6519720500202

Môžete aj inde ...

0/0
17.2.2015 21:25
Foto

P91a30v93e84l 85M11a92k59o53v90e46c 8948295121

Raději si něco přečtěte o tom, jak dělení majetku skutečně probíhalo, než tady příště budete na Čechy plivat jedovaté sliny...Současné vztahy mezi Čechy a Slováky považuji (i díky přátelskému "rozvodu") za nejlepší v historii a jsem rád, že mezi Slováky je šovinistů Vašeho typu minimum...

0/0
17.2.2015 14:12

R10o93m68a57n 48S79m70a77t61a38n96a 6745752707288

Niekto nevie, ani čo je šovinizmus. Tam sa nejaký nadhľad nad vecou nedá čakať. Možno ďalšia generácia.

0/0
17.2.2015 14:50
Foto

P96a22v92e11l 88M90a31k50o79v54e82c 8918845571

Pokud někdo šíří lži (tak jako Vy), tak je to buď neinformovanost nebo zlý úmysl...Pokud nevíte co je to šovinismus, tak ani nevíte co vlastně šíříte a jak je to nebezpečné. Možná se další generace Slováků zbaví zbytečného mindráku z Čechů (naštěstí neplatí pro většinu Slováků...). A nadhled nad lží a šovinismem se může nevyplatit i další generaci.

0/0
17.2.2015 15:23

R23o45m79a52n 52S20m17a81t24a12n40a 6415242677648

Tak smelo, kravaťák. Čo konkrétne šovinistické som napísal? Šovinizmus je totižto hlavne o pocite nadradenosti určitého národa voči inému. Nemám vôbec pocit, že by sa Slováci niekedy v minulosti, alebo aj teraz správali voči susedom ako starší brat, alebo nadradený národ. Na to nemáme ani počet obyvateľov, ani dostatočnú vyspelosť a upnutosť k histórii. 

http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0ovinizmus

0/0
17.2.2015 16:39
Foto

P86a20v35e32l 41M55a78k53o92v39e21c 8778535871

Asi máte problém porozumět (nejen česky ale i slovensky) psanému textu...:-). A co je to ten "kravaťák" ?:-)

0/0
17.2.2015 17:03

R13o64m87a85n 29S48m91a27t31a33n59a 6205252967908

A dodatok Makovcovi:  Tento počin sa asi tiež nikdy nestal a je len výplodom lží a šovinizmu, však "pán mindrák"?

"Po zániku federativního Československa původní československou vlajku převzala Česká republika jako jeden z nástupnických států. Tento krok však byl v rozporu s dohodami mezi českou a slovenskou politickou reprezentací i s čl. 3 odst. 2 ústavního zákona č. 542/1992 Sb., o zániku ČSFR („Česká republika a Slovenská republika nesmějí po zániku České a Slovenské Federativní Republiky užívat státních symbolů České a Slovenské Federativní republiky.“)."

0/0
17.2.2015 16:44
Foto

P70a57v76e62l 84M92a44k57o68v52e11c 8438905851

A dodatek Smatanovi: šovinismus je i podněcování nenávisti k jiným národům. A podle reakcí čtenářů, jsou Váš příspěvky evidentně šovinistické...:-(

0/0
17.2.2015 17:07

R23o41m41a62n 92S21m46a51t55a93n29a 6715682877128

Pripomenutie činov - i keď možno nepríjemných ešte neznamená podnecovanie k nenávisti. A reakcie čitateľov nemôžu predsa určovať, čo je pravda a čo nie. Pokiaľ by som rozpútal diskusiu o tom, či vyhnanie 3,5mil. Nemcov po vojne a zhabanie ich majetku a tovární  bolo správne, možno 90% Čechov by napísalo, že si to zaslúžili a nebol to akt pomsty a možnosti nakradnúť majetky.   Pokiaľ by som nebol ateista, stačilo namiesto vysvetlenia situácie s ČSA napísať "Božie mlyny melú pomaly, ale isto".

0/0
17.2.2015 17:22
Foto

P71a30v39e81l 62M32a81k43o25v67e93c 8678175281

Diskuse je o ČSA...O transformaci ČSA jste líný si něco přečíst, nebo se Vám to nehodí do krámu, a tak šíříte lži...:-(. Při dělení majetku federace nikdo nikomu nic neukradl...To neznamená, že někdo nemá pocit křivdy (nějaký Čech nebo Slovák...).

0/0
17.2.2015 17:33

A43d27a14m 10B41e18c90h27n57ý 4310854531282

Ja vidim jedinou zachranu CSA v tom, ze vyuzijou svuj A330 a budou letat dalkove linky z Prahy s dobrou navaznosti do ostatnich mist Evropy za konkurencni ceny a dobry palubni servis. Nechapu proc A330 lita do Soulu kde jiz leta Korean. Je to strasny nesmysl. Proc radsi neleta do New Yorku, Bangkoku, Shanghaje, Tokya? Na tom se da vydelat. A ne na tom, ze CSA bude polo-rusky dopravce... Rv[>-]Rv

+9/0
17.2.2015 12:23

T11o81m42á22š 34K56n55a96i31f70l 6613380627400

Jedním a330 toho moc nenalitas ;) to je jen takový siditko... A do soulu lita proto, ze tam doplňuje další rotaci k tem stávajícím koreanu. A naopak - jeho nasazení prave na tuto linku je v tuto chvili jedine smysluplne.

0/−2
17.2.2015 12:28

J96a26k94u97b 52K39o33r22e75c 6254700361783

ta 330 pronajatá ok korejců jim byla pronajatá právě proto, aby se mohl zvýšit počet letů na trase soul - praha

0/0
17.2.2015 14:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.