Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Srovnání: v Praze bude MHD levnější než v sedmi menších městech

V mnoha větších českých městech vyjde po zlevnění v Praze roční jízdné v městské dopravě (MHD) obyvatele dráž. A to v absolutních číslech bez zohlednění hustoty sítě. Hlouběji do kapsy než Pražané sáhnou cestující v sedmi krajských městech. Nejvíc platí v Liberci - o polovinu víc než v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49a43r27e45k 35H98r62u84b25y 6747152351768

A co takhle - Praha neni tak draha, jenom jsou mesta, ktera hospodari jeste hur ;-):-P

0/0
19.2.2015 11:44

P22a70v31e87l 16S36t29ř77í26b34r26n89ý 1843659879519

Tak se zavede to co v Californii. Jízdní pruhy pro auta s 3 a více pasažéry...;-)

0/0
18.2.2015 23:41

R43o38m71a41n 81J80e63s57c47h50k81e 9538495387315

Ačkoliv nemám Prahu rád právě kvůli velikosti a přecpanosti, na druhé straně je to rozumná věc. Mají v rozpočtu více peněz na hlavu.Snad se to trochu projeví ve zvýšeném zájmu.  Bohužel mé přání aby v Brně byla alternativa měsíční jízdenky traťové pouze na jednu linku - to hodily do koše. Na co celosíťovou jízdenku, kdy člověk potřebuje pouze jednu linku ? Dříve před válkou to šlo. Dnes to nejde. Ty síťovky jsou opravdu moc drahé. Pak se nedivím osobní autodopravě.

0/0
18.2.2015 16:35

M72i91c43h57a76l 56Z96e33t74e52k 3618332190107

Nechápu ale, proč budou rušit možnost přerušení kuponu na Opencard.:-/

0/0
18.2.2015 11:14

J55a49n 43K73a43č80e46r 4420939939403

Protože u papírových to přerušit nejde. Tak to musí zakázat i u Opencard, aby si všichni byli rovni.Rv Kupředu levá.

+1/0
18.2.2015 11:18

K17a72r49e65l 53D75r37d86a 6133535967519

Spíš to byla služba na nic jak to bylo komplikované a omezené, používal to málokdo a šlo o to co s tím do budoucna? Stejně to fungovalo jen na ročním kuponu. Jsem raději pro slevu.

  A existuje možnost kupon vypovědět a žádat část peněz zpět. To mi přijde dobré.

+1/−1
18.2.2015 12:41
Foto

M18i21c94h45a15l 96G87a29n57d54a57l91o10v48i78č 7168569841400

Tak to je snad dobře, ne, že bude levná doprava. Kdyby byla zdarma, životnímu prostředí by to dosti ulehčilo, protože by většina lidí nechala auto doma...

0/0
18.2.2015 10:53

J97a48k26u68b 82S57u66c31h75ý 2344457162

mate v zasade pravdu, jen s tim zdarma nesouhlasim- lide by si toho nevazili.

0/0
18.2.2015 12:26

L56a57d97i34s62l48a44v 40S45o15k73o82l 1620252565642

Plzeň <4,000,-Kč

0/0
18.2.2015 9:31

K14a95r30e39l 27D22r97d12a 6903515217879

Ráno to řešili v rádiu. Někdo od dopravy pouští do médií hrozné strašení. "Velká finanční ztráta provázená vyšší poptávkou po dopravě." Takže DPP čeká kolaps třeba na trase metra C, protože ta již jede na maximu svého výkonu.

  (ROPIDu bych jen připomenul, že před pár lety nahrnul příměstské autobusy na Háje, přitom před tím jezdily na konečnou trasy A.)

+1/0
18.2.2015 9:16

M47i74r21o94s22l47a10v 44Z12i23k26m67u21n53d 7939923734433

C má rezervu, homologováno je na provozní interval 90 vteřin, tedy 40 vlaků za hodinu - tolik jich nejede ... akorát nějak není čím jezdit. Trasy se prodlužují, ale nějak se zapomíná na nákup souprav ...

+1/0
18.2.2015 17:17

J16o67z10e12f27a 78N13o15v87a43k58o94v43a 7206365560924

Ac jsem liberalni, v tomto pripade si myslim, ze pro mesta je vyhodnejsi hradit to z rozpoctu. Je to podobne jako s poplatky za televizi, v Polsku to uz davno zrusili a funguje jim to dobre - usetri se za cely ten system - sprava databaze, postovne, exekutory, soudce, atd..

+1/0
18.2.2015 8:57

R69o92b78e69r24t 24V22a61l89e79n62t27a 6736289157384

Zlevněte si to jak chcete. Pak příjde opět stejná situace, jako na začátku prosince, a to vaše zlevnění vám bude k ničemu, když se nikam nedostanete ;-D

0/−1
18.2.2015 7:53

P56e44t52r 87N44o57v41o90t16n59y 3669842179792

Namrzla trolej v metru?

+1/0
18.2.2015 9:54

R15o40b64e60r34t 98V94a72l91e53n86t49a 6376989507864

Ano, metro opravdu vyjede po eskalátorech a vyzvedne vás namísto tramvaje....

0/−1
18.2.2015 9:55

P23a25v52e65l 85Ř74e82h68á57k 6228603869631

Nevim jak je to zrovna v Praze, ale kdyz vezmu veskerou hromadnou dopravu, tak mne vyjde vetsinou na stejnou cenu kdyz jedu sam, nebo na mnohem vyssi cenu, kdyz se jede ve vice lidech. Spotreba meho auta je prumerne co jsem nameril 4,6 l nafty/100km, olej menim jednou za rok 1050Kc olej, 160Kc filtr, za ten rok najedu 15000. Zavazadelnik mam pri peti lidech 700 litru, muzu si am nalozit co chci bez priplatku, dalsi naklady jsou vymena pneumatik, vymena vstrikovacu po cca 200000km, atd, proste kilometr vcetne amortizace auta mne vyjde na 3kc, z toho palivo na 1,3Kč. Auto mam at jezdim hromadnou nebo ne, takze maximalni cena aby se to vyrovnalo cene jizdy autem je 1,8kc/km. Ale jen zhruba polovinu jizd jezdim sam, uvazovat ve dvou lidech jet hromadnou dopravou je proste ekonomickej nesmysl, natoz kdyz jede cela rodina. Autobusy kdy za 15 km dam skoro 30kc a za nejakej naklad priplacim, k tomu na nej cekam atd. jsou nesmysl. O vlacich uz vubec nemluve.

+2/−2
18.2.2015 1:24

P63e57t37r 54N19o74v31o62t23n93y 3159432829522

Tak to je dobra sranda. Denne jezdím vlak + mhd v praze cca 90 km za 56 korun. A to tam muzu spat a nebo pracovat. Kde je tech vasich 270,-?

+1/0
18.2.2015 2:00

M98i10r94o30s42l50a29v 45J51o41c50h 3922391563958

Když už porovnávat auto a veřejnou dopravou, tak bych se spíše zaměřil na to, co přináší jízda autem. V naprosté většině případů lepší čas přesunu od vchodu ke vchodu, pohodlí(teplo a chlad tak jak každému vyhovuje), žádní nechtění "spolucestující", nezávislost na čase... Prostě je spousta výhod co auto poskytuje, které jsou pro lidi cennější než peníze. Ale každému dle chuti. Kdo chce jezdit veřejnou ať jezdí, jedině dobře. :-P Podle mého názoru je veřejná doprava ideální pro člověka který je sám a bydlí ve větším měste a hlavně nevlastní auto. Protože jakmile jste vlastník auta, tak se o to auto musíte stejně starat a stále se amortizuje i když používáte veřejnou a to už se prostě veřejná(myslím hlavně vlaky, autobusy) většinou nevyplatí.

+1/0
18.2.2015 8:01

K12a21r48e17l 19D37r94d59a 6943275347289

Souhlas, až na maličkost, "člověk" funguje podobně jako to auto, když už ho máte, musíte ho pravidelně používat, jinak zhebne. ;-D

  Z auta mi odešly nohy, léčil jsem se 5 let, chodil jsem o berlích. Lékaři záměrně projdou viry a bacily, aby si nastartovali imunitu...

  Nic nevynahradí ranní běh přes MHD do práce. To auto je strašně zrádné. Takže když volím mezi hnijící mojí maličkostí a autem na parkovišti. Auto prohrává. ;-D

0/0
18.2.2015 9:11

P34e10t31r 46N32o12v32o82t67n62y 3909272469442

Auto vlastním a amortizuje se jinak, než každodenní jizdou do prace, abych ušetřil(možná) deset minut.

0/0
18.2.2015 9:58

J28a16n 94P14o26s44p73í65š20i81l 4661364737247

Nezavislost na case je po praze celkem nesmysl, v noci mozna. Nicmene naopak cas v mhd se da nejak rozumne vyuzit, narozdil od jizdy autem, kdy jen jedes.

0/0
18.2.2015 18:00

I14v50a10n 13G18o31u93b45e29j 5936277895175

Pane Řehák, v Praze se to má tak, že ráno po 7mé hodině autem nikam v rozumném čase nedojedete. Zkuste si v 5 odpoledne projet od Střešovic přes Prašný most a Hradčanskou k Letenskému tunelu. 3 km pojdete 45 minut, protože 8 z 10 aut je obsazených pouze řidičem. Nezlobte se na mě, ale je to jenom o lenosti. Každý rozumný člověk nechá auto na okraji a do centra se dostane MHDčkem. Někde mimo Prahu bych s Vámi možná souhlasil, ale ne tady. Pro mě je určitě cennější čas. Raději 20 minut v MHD než hodinu či déle v koloně.

+6/0
18.2.2015 9:03

L72e38o 49V30a30n69ě74k 6193887633898

To je drobná nevýhoda přerozdělování - lid má v podstatě pocit, že čím víc peněz se vyhází, tím líp. Přitom kdyby ty peníze zůstaly lidem, tak by z toho nikoho ani nenapadlo se na nějaké levnější předplatné skládat. Schválně se zeptejte, kdo je tady ochotný přispět na to, aby mohly být tramvajenky ještě levnější :-)

+1/−2
18.2.2015 1:10

P11e88t53r 68N88o49v79o95t38n18y 3789272619872

Si to zlevnete taky.

0/0
18.2.2015 0:58

L18u24c49i82a85n 10P85a35p37a11z37i70a60n 5454657971155

Nic nebrání dalším českomoravskoslezským městům, aby se také inspirovali Vídní jak  tomu konečně učinila  Praha. Nebo se mohou inspirovat Prahou a inspirovat se také rakouským rozdělením výnosů z daní mezi hlavním městem a regiony, kdy v Rakousku je rozdíl mnohem menší než u nás.

+1/−1
17.2.2015 23:22

L24a85ď19a 11M29a77y35e55r 7792241310617

Ale brání a to jsou prachy které Praha dostává navíc na úkor nás ostatních!!!!!

+1/0
18.2.2015 6:13

R98o93m21a86n 41J21e55s34c36h13k62e 9148745607525

Není to jenom o penězích. V Brně jsem chtěl alternativu měsíční traťovou jízdenku na jednu linku 4 zástávky. Úředníci to odmítli. Před válkou takové jízdenky byly. Na co platit celosítovou jízdenku za asi 550 Kč ?  Raději chodí žena pěšky. JE TO O LIDECH. Já určitě Praze jejich přecpanost nezávidím.

Já se odstěhoval z Brna na venkov 30 km a jsem spokojen. Máme sice méně peněz na hlavu ale také menší blázinec.

0/0
18.2.2015 16:42

T41o28m87á43š 40B39l12a64h40o52š 6856887465240

NEBOJTE, oni vám to seberou jinak a jinde.

0/−1
17.2.2015 23:00

L36e15o 85V63a73n38ě16k 6253827293348

Seberou to našim potomkům. A nám nezbude než se stydět a omlouvat.

0/−2
18.2.2015 1:11

L19u73c77i20a32n 15P35a67p34a93z37i91a80n 5904317951385

Lepší takto rozdat národu než rozkrást sobě do kapsy.

0/0
18.2.2015 1:37

L80a44ď55a 31M18a20y98e97r 7762491110327

Praha není celý národ což asi Pražským vyžírkům těžko vysvětlíme!!

0/−1
18.2.2015 6:13

J45a25n 45P68o18s30p65í34š54i17l 4461594317217

praha je vetsina vykonu nasi republiky, tak mozna proto.

0/0
18.2.2015 18:03

K29a98r22e15l 72P51e42k 2771449478729

Přijde mi to značně nelogické - ještě více dotovat něco, co silně prodělává? Kolik z nás je přesvědčeno, že je to jen pro blaho Pražana a ekologie? Kurňa, už konečně dotáhněte něco pořádného do konce a nevymýšlejte pořád nový a nový projekty a opatření, když tady spousta zásadních věcí není dokončena ( vnější okruh, Blanka, Opencard, spojení na letiště, P+R parkoviště );-€

0/0
17.2.2015 22:07

V12á11c62l77a21v 55J64e34b44a88v78ý 8900339713706

V Praze je cca 50% cest osobním automobilem zbytečných, tedy těch, které by mohly být jednoduše vykonány použitím MHD. Ono se stačí podívat na ty kolony aut v centru, kde ve víc jak v polovině aut si veze zadek jeden člověk a to není řemeslník. ;-)

+1/0
18.2.2015 0:24

R64o70b83e72r96t 94M10á96s90l10o 1841711757587

V Praze je cca 50% cest MHD zbytečných, tedy těch, které by mohly být jednoduše vykonány pěšky. Ono se stačí podívat na ty nacpané tramvaje v centru, kde ve víc jak v polovině případů jede člověk jenom pár zastávek a to není řemeslník. ;-)

Takže vidíte, že sepsat takový blábol jako vy není žádný problém. Nechte laskavě na každém ať si rozhodne jak chce jet.

+2/0
18.2.2015 8:28
Foto

B88r67o79n96i94s16l29a13v 55G42a61b81r35y85š 2322509171

Vážení, máte nějaké mylné informace. Nejdražší roční kupon je v Chomutově, tedy přesněji v oblasti, v níž MHD provozuje DPCHJ. Tam stojí 5 565 Kč.

+3/0
17.2.2015 21:50

S88e42i12d86l 70P92e70t49r 1761111135714

Nic než populismus.

Nikdo dnes po Praze nejezdí čistě z plezíru či proto, že  jej to bůhvíjak baví ale má k tomu nějaký zásadní důvod - ať již ekonomický, časový, že něco převáží nebo prostě jen proto, že  nechce dostat/přenášet  chřipku ... A do užšího centra už vůbec ne.

Ostatně valná většina lidí co tam nyní auty pohybují  jsou úředníci Magistrátu a další zde sídlící (nějak se zdráhám označit je za "zde pracující") termiti a tito stejně budou mít vyjímku ... ;-D 

Takže ve finále jde především o to, aby věrchuška měla v centru jednodušší život, ne?  A jako návdavkem jim k tomu ovce ještě budou tleskat! Svým způsobem geniální ... :-)

+3/−1
17.2.2015 21:43

P76e36t82r 87N74o54v30o97t93n38y 3649512619242

Kvo kvo?

0/0
18.2.2015 1:00

J51i21ř25í 69Z24á74h49o92r95a 5383735712289

menší cena, menší kvalita, ale plné ruce argumentů.

+1/−2
17.2.2015 21:36

J73a19n 57K27a14č25e41r 4770169779923

Takže abych vám to vysvětlil. MHD stojí nějaký balík peněz. Jak ho získat? Povím vám příběh o MHD.

Metoda A/ - budu vybírat plné ekonomické jízdné, jízdenka bude stát např.: 200 Kč. Lidi mě budou nesnášet a budou nadávat na drahotu, sebral jsem jim 200 Kč.

Metoda B/ - jízdenka bude stát 20 Kč. Zbývajících 180 Kč získám oklikou přes dotace tak, že lidem seberu 300 Kč na daních. Jako bonus mám dalších 120 Kč (300 - 180). Hurá zaměstnán další úředníky.

Lidi mě budou milovat a velebit za to, jak je MHD levná. Sebral jsem jim 320 Kč. :-P

+4/−2
17.2.2015 21:34

J60o40s11e52f 23K60o77p59e35c56k51y 9594332175

Trochu vam to hapruje. 200kc za jizdenku nikdo neda a pokud budete mit odpovednost za mesto, tak vam tim okamzikem zacne hodne spatne obdobi ;-)

+3/0
17.2.2015 21:37

M86i38c31h83a39l 53H24i12r36k55a 4887456200593

Jako sci-fi dobrý. Ale chtělo by to příště zasadit do ekonomického rámce. ;-)

+1/0
17.2.2015 22:28

R35a29d45e45k 43J32a19n82a72t96a 9785456604232

Vaše libertariánské úvahy failují na tom, že nejste ideologicky čistý a ignorujete fakt, že prostor na ulici je omezený zdroj a jako takový by neměl být zdarma. Správně byste měl požadovat, aby byl vlastník soukromý a vybíral poplatky po každém, kdo tam zabírá místo, ať už vozidlem stojícím nebo jedoucím. A to poplatky tržní, tj. odvíjející se od cen nemovitostí a pronájmů v daném městě. A takové auto, které zabírá plochu 8 m2, a navíc potřebuje v cíli parkovací místo, by pak logicky platilo v přepočtu na pasažéra mnohem více než vozidlo MHD.

No a protože by to bylo moc šílené, podobný převod prostředků od menšiny, která jezdí po městě autem (ano, je to menšina, alespoň v Praze) k většině, která jezdí MHD, dělá město prostřednictvím dotací do MHD.

+3/−1
17.2.2015 23:13

J46a71n 32M58a33c20u26r86a 4196923752337

To je logické. Praha chce méně aut, tak musí mít levnou a vymakanou MHD. Ještě metro na letiště a parkovací dům tam a výrazně se odlehčí Evropské.

+2/0
17.2.2015 21:28

L78a57d13i55s63l76a49v 27M34á15l20e16k 7263117971148

Tak nějak se holt ty volby musely vyhrát, no ...

+3/−3
17.2.2015 21:13

L65u34k15á92š 92V10e65s64e33l39ý 7224103425483

A to je v Praze metro - tam bych si kupon koupil i za 5000,- V ostatních mestech to stoji za pendrek, autobusy v kolonách, tramvaje stavi u kazdyho patniku. Tam jedine autem - jen pozor na dopravni spicku. Kdyby stal kupon adekvatne kvalite mistniho MHD bez metra (do 2000,-) Tak by se o tom dalo uvazovat.

;-D

+4/−2
17.2.2015 20:44

E20r51i68k 19M52u60l78l27e42r 2129951436881

Cestování ve špičce není zrovna ideální, ale nepřijde mi vyloženě katastrofální. V Římě je špička mnohem horší. Navíc při částečném snížení počtu aut se dá uvažovat o teoretickém zrychlení MHD ...

0/0
17.2.2015 20:31

J40a60n 26B42a31r22t22o31š 6845877823409

To je zase populistická sviň****...  Nyní za cca 400 Kč měsíčně může dospělý člověk neomezeně cestovat po Praze metrem, tramvají, autobusem, příměstskými vlaky, přívozy a přesto se to zoufalcům a vyžírkům zdá příliš mnoho.

+2/−3
17.2.2015 20:09

M78i91c47h32a33l 63H49i83r85k94a 4677466160573

No, hlavně populistům z ANO se to zdálo hodně, tak v kampani zatlačili na nejnižší lidské pudy.

+2/0
17.2.2015 22:29

R46a34d48e90k 12J96a58n20a34t13a 9165966904872

Tak to určitě ne, "MHD za 10 Kč denně" byl volební slib koalice SZ+KDU-ČSL+STAN.

Strana ANO neměla program a konkrétní volební sliby v podstatě žádné, jen hesla o týmu profíků, prostě se postaráme, apod.

0/0
17.2.2015 23:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.