- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co takhle - Praha neni tak draha, jenom jsou mesta, ktera hospodari jeste hur
Tak se zavede to co v Californii. Jízdní pruhy pro auta s 3 a více pasažéry...;-)
Ačkoliv nemám Prahu rád právě kvůli velikosti a přecpanosti, na druhé straně je to rozumná věc. Mají v rozpočtu více peněz na hlavu.Snad se to trochu projeví ve zvýšeném zájmu. Bohužel mé přání aby v Brně byla alternativa měsíční jízdenky traťové pouze na jednu linku - to hodily do koše. Na co celosíťovou jízdenku, kdy člověk potřebuje pouze jednu linku ? Dříve před válkou to šlo. Dnes to nejde. Ty síťovky jsou opravdu moc drahé. Pak se nedivím osobní autodopravě.
Nechápu ale, proč budou rušit možnost přerušení kuponu na Opencard.
Protože u papírových to přerušit nejde. Tak to musí zakázat i u Opencard, aby si všichni byli rovni. Kupředu levá.
Tak to je snad dobře, ne, že bude levná doprava. Kdyby byla zdarma, životnímu prostředí by to dosti ulehčilo, protože by většina lidí nechala auto doma...
mate v zasade pravdu, jen s tim zdarma nesouhlasim- lide by si toho nevazili.
Ráno to řešili v rádiu. Někdo od dopravy pouští do médií hrozné strašení. "Velká finanční ztráta provázená vyšší poptávkou po dopravě." Takže DPP čeká kolaps třeba na trase metra C, protože ta již jede na maximu svého výkonu.
(ROPIDu bych jen připomenul, že před pár lety nahrnul příměstské autobusy na Háje, přitom před tím jezdily na konečnou trasy A.)
C má rezervu, homologováno je na provozní interval 90 vteřin, tedy 40 vlaků za hodinu - tolik jich nejede ... akorát nějak není čím jezdit. Trasy se prodlužují, ale nějak se zapomíná na nákup souprav ...
Ac jsem liberalni, v tomto pripade si myslim, ze pro mesta je vyhodnejsi hradit to z rozpoctu. Je to podobne jako s poplatky za televizi, v Polsku to uz davno zrusili a funguje jim to dobre - usetri se za cely ten system - sprava databaze, postovne, exekutory, soudce, atd..
Zlevněte si to jak chcete. Pak příjde opět stejná situace, jako na začátku prosince, a to vaše zlevnění vám bude k ničemu, když se nikam nedostanete
Nevim jak je to zrovna v Praze, ale kdyz vezmu veskerou hromadnou dopravu, tak mne vyjde vetsinou na stejnou cenu kdyz jedu sam, nebo na mnohem vyssi cenu, kdyz se jede ve vice lidech. Spotreba meho auta je prumerne co jsem nameril 4,6 l nafty/100km, olej menim jednou za rok 1050Kc olej, 160Kc filtr, za ten rok najedu 15000. Zavazadelnik mam pri peti lidech 700 litru, muzu si am nalozit co chci bez priplatku, dalsi naklady jsou vymena pneumatik, vymena vstrikovacu po cca 200000km, atd, proste kilometr vcetne amortizace auta mne vyjde na 3kc, z toho palivo na 1,3Kč. Auto mam at jezdim hromadnou nebo ne, takze maximalni cena aby se to vyrovnalo cene jizdy autem je 1,8kc/km. Ale jen zhruba polovinu jizd jezdim sam, uvazovat ve dvou lidech jet hromadnou dopravou je proste ekonomickej nesmysl, natoz kdyz jede cela rodina. Autobusy kdy za 15 km dam skoro 30kc a za nejakej naklad priplacim, k tomu na nej cekam atd. jsou nesmysl. O vlacich uz vubec nemluve.
Tak to je dobra sranda. Denne jezdím vlak + mhd v praze cca 90 km za 56 korun. A to tam muzu spat a nebo pracovat. Kde je tech vasich 270,-?