Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaměstnanci Škody: Zrušte flexikonta a vzdáme se růstu mezd

Zaměstnanci mladoboleslavské Škody Auto, kteří jsou zvyklí na každoroční štědré navyšování mzdových tarifů, jsou tentokrát překvapivě ochotni slevit. Část zaměstnanců by se zvýšení tarifů vzdala, pokud firma škrtne takzvaná flexikonta. V rámci nich firma může rozložit směny podle své potřeby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M85i11r74o37s75l78a53v 14S39t95e34i43n61e69r 6898554603515

Platy bych nejspíš indexoval hospodářským výsledkem firmy, flexikonta bych dal jenom opravdu osvědčeným zaměstnancům a zvýhodnil. Kdo flexikonto nechce, musí být přeřazen do skupiny zaměstnanců, kteří pracují v pevném rytmu a případně musí počítat se ztrátou zvýhodnění.

Přesunování výroby do subdodavatelské skupiny má pro hlavní firmu mnohé výhody. Za kvalitu dodaných dílů ručí subdodavatel, za nesplnění sjednaného množství se mu strhne penále. Zaměstnanci subdodavatele bývají na tom podstatně hůře, než kmenoví zaměstnanci Škody Auto.

Automatizace bude jistě pokračovat, ale kvalitu zaručí především pečliví zaměstnanci. A Škoda se zatím prosazuje zejména kvalitou, zejména Kvasiny si zaslouží veřejného uznání.

0/0
20.2.2015 20:05

P33e97t78r 66Š66m50e72j55c 3588158567539

Zajímavý ćlánek o odborech z NY Times:

http://nyti.ms/1vZMFuZ

0/0
19.2.2015 19:14

M13a84r93e29k 30H14r89a75d33i28l 3472487842552

Já myslím, že při zdražování lidské práce a současném zlevňování a zdokonalování technologií, za čas nebudou dělníci na pásu potřeba a je to v podstatě dočasný problém. Dávám tomu tak generaci, maximálně dvě.:-)

+1/0
19.2.2015 13:57

P43a10v56e28l 27S37o68b27o39t59k64a 5290444

V Německu při 4x vyšších mzdách mají nižší nezaměstnanost a přebytkový státní rozpočet.

Takže máte pravdu, Česko do pár generací zmizí z mapy, protože při tak nízkých mzdách není životaschopné.

+4/−1
19.2.2015 14:25

M33a63r29e29k 47H57r85a91d48i48l 3422497842652

Nějak vám do té logiky nezapadá třeba Čína, kde jsou mzdy třetinové oproti nám a žádné sociální jistoty. Nemyslím, jako vy, že se chystá zmizet z mapy.

Ovšem o tomhle jsem původně vůbec nepsal. Že pracovních sil ubývá, diky automatizaci, je ale dávno zřejmé.

+2/0
19.2.2015 16:15

P84a28v14e60l 39S81o20b17o72t97k40a 5860284

Čína nás pomalu dohání v průměrných mzdách, a předežene nás stejně jako se to daří Slovensku, tak myslím že to jen podporuje mé tvrzení.

Automatizace - ano, ale podívejte na Německo. Právě vysoká kupní síla tamních obyvatel je to, co jim zajišťuje práci a žene je dopředu.

Takže postupně, až všichni v Oceánii, Somálsku, na Haiti,... budou mít v každé rodině dvě auta jako to je v Německu (a i pomalinku v Česku) tak opravdu začne klesat potřeba pracovní síly díky automatům.

Do té doby to ale bude o schopnostech lidí produkovat hodnoty a o schopnostech firem jim za práci zaplatit.

+1/−1
19.2.2015 16:34

M84a85r54e43k 63H11r68a65d21i13l 3972987902982

Ekonomické závislosti jsou neúprosné. Vysoké mzdové náklady (vždy to není to samé, co mzda) dusí ekonomiku a recese se řeší zmrazením mezd, což Německo před pár lety dělalo, proto jsou taky dnes v dobré kondici. Srovnejte dnes třeba ekonomiku Číny a Japonska, kde jsou rozdíly ve mzdách propastné. Japonsko se trápí s recesí už dlouhá léta a je nejzadluženější asijskou zemí, naproti tomu Čína roste a je největším světovým věřitelem. Jak se mzdy budou dále zvyšovat, ekonomika se bude zpomalovat, což se už pár let vlastně děje. A to nemluvím o sociálním systému, který v Číně v podstatě neexistuje a na nějaký důchod si tam můžete nechat zajít chuť. Zkrátka vše musí být v rovnováze a podloženo produktivitou. Německo si též dlouhá léta budovalo image a značku kvality a na tomto profituje. Někdy není problém něco vyrobit, ale umění to prodat.

+1/0
19.2.2015 18:20

P62a93v60e24l 78S42o71b82o97t34k97a 5350464

Německo má v poválečné historii rekordně nízkou nezaměstnanost a rekordně vysoký PŘEBYTEK státního rozpočtu.

Takže jak píšete, ekonomické zákonitosti jsou neúprosné, a tak se věda a kvalifikovaná práce stěhuje za vysokými mzdami, chytří a schopní odcházejí tamtéž, a do zemí s nízkými mzdami se stěhuje chudoba a nekvalifikované, manuální výroby.

Produktivita práce roste například v Česku dlouhodobě rychleji než mzdy, tak se spíše ptejme kdo z toho má prospěch když ne ti, kdo ty hodnoty vytvářejí?

0/0
19.2.2015 18:46
Foto

R34a26d90e31k 88P60o38l11i16c93k14ý 6771473251984

To je jednoduché-investoři-u nás především ti zahraniční-například i ti z Německa.

Síla ekonomiky je daná mimo jiné podílem domácích investorů-ten je díky komunismu u nás minimální.

je to v podstatě dáno i velkými rozdíly v příjmech-jen tk vznikne bohatá vrstva, která táhne ekonomiku-jsme jeden z nejvíce rovnostářských států.

0/0
21.2.2015 10:39

V72i25k16t61o47r 82N56á22r22o83ž60n54ý 3569112868

Myslím , že to můžete paušalizovat.

Většina zaměstnanců ve většině oborech nebude za tři generace potřeba...

+1/0
19.2.2015 14:33

V29l45a38d63i44m49í30r 81F19i48b61i96g56e10r 5554451401264

A co s dělníky když nebudou potřeba? V továrnách budou stroje a lidi co by montovali na dávkách? Nebo co budou dělat ve službách všichni být nebudou. Řešení je tedy jediné i když asi drsné. Nebude potřeba tolik lidí tak se zredukuje populace.

0/0
19.2.2015 16:13

M71a20r82e28k 46H86r63a76d13i77l 3462377152812

Na to nedokážu odpovědět, mám z toho též obavy, ale ten trend tu je, to je zřejmé.

0/0
19.2.2015 16:26

J10a28k73u68b 48P82r80o59k51e43š 6963238842843

Ja to nevidim nijak drsne. Ostatne v Evrope je samovolna redukce populace, v celku patrna. Jak stoupa prumerna delka zivota, tak umerne klesa natalita, jen blaznivi socialisti, do toho zase vnaseji chaos svymi experimenty, na jednu stranu potrebuji udrzet v chodu socialni system, na principu letadla.Lide budou vhodni jen na 2 druhy praci, jednak na mista, kde je potrebna nejaka kreativita, vzdelani, logicky usudek a pak na mista, kde budou pracovat levneji nez stroje, ktera socialiste zase efektivne nici za pomoci minimalnim mezd odvodu a podobnych hlouposti. S nadsazkou se da rict, ze skoncila doba svalu a zacal vek mozku.

0/0
19.2.2015 17:53

M10a22r65t47i29n 38K84a89r14á11s97e51k 9108663458518

Tak ono to tak funguje uz dlouho, ze lide pracuji jen tam kde je potreba nejaka kreativita a tam kde vyjdou levneji nez stroje (ale ona je ta kreativita treba i pri mnoha manualnich pracech i kdyz muze byt treba jen o tom parkrat prastit do pristrojove desky aby zapadla do karoserie).

0/0
19.2.2015 21:26

J44a80k42u79b 96P37r36o85k95e57š 6443218672483

To mate pravdu, ale nemyslim si, ze by to byl do budoucna pristup pri velkoseriove vyrobe dopravnich prostredku, tam lze podobny problem resit technologicky, nebo zdokonalenim stroju, ktere ho provadeji. Na proti tomu takova pozice zustane u zakazkove maloseriove a kusove vyroby, kde je velka mira jedinecnych operaci, protoze se produkt prizpusobuje zakaznikovi, kuprikladu, kazda palubni deska bude z jineho dreva, nebo s jinou vybavou a tedy i odlisnym uchycenim. Ale v takovem provozu asi nezamestnaji 20000 lidi.

Na proti tomu, clovek nabizejici i nejakou sluzbu bude mit lepsi moznosti, ale zaroven na nej budou kladeny i vetsi naroky. Truhlar treba musi byt schopny prijit a zamerit prostor, do jakeho ma prijit skrin a pak ji vyrobit, ten ktery ted stoji ve fabrice a srazi hrany na strojovych obrobcich taky asi velkou budoucnost nema.

0/0
20.2.2015 7:09
Foto

M31i32r11o78s75l90a21v 97S18t76e95i19n23e71r 6698964823235

Váš názor jsem slyšel už v šedesátých letech v diskuzích třeba na ČVUT. Realita je už známá- práce se přesune do výroby těch automatů, z dělnických profesí jsou technické procese. Bez živého, odpovědného a pečlivého, kvalifikovaného technika, potřebného ve stovkách exemplářů budete vyrábět jenom šrot.

0/0
20.2.2015 20:12

J24a98n 97B26u80r15i87c 8719846798511

Takže ne, aby zaměstnanci dělali podle potřeby firmy, ale firma se bude řídit podle toho jak se chce dělat zaměstnancům.R^[>-];-D

+2/0
19.2.2015 13:49

J71a92n 72B31u64r79i75a49n 2313909544390

Nezlobte se na mne, ale pod každou firmou si představím především majitele a zaměstnance, jestli mi rozumíte.

A ten vztah je oboustranný - zaměstnanec má právo si říct, co je ochoten dělat a co už ne!

+4/0
19.2.2015 13:56

J45a72n 65B82u86r23i63c 8259986738301

To má. Dostane pracovní smlouvu a tam má napsáno co se po něm bude chtít a on si svobodně může rozmyslet zda je ochoten dělat to, co je v té smlouvě a nebo ne. Případně se můžou spolu domluvit. Ale pokud přistoupí na nějaký podmínky, tak by je potom v průběhu už neměl chtít měnit.

0/−1
19.2.2015 14:06

Z96b67y50n15ě51k 95H89l14á15s41n56ý 3454827335879

Což ale neznamená, že dojednané podmínky budou platit věčně. Navíc mám dojem, že na ta flexikonta se přistoupilo také z nějakého důvodu, obvykle je to něco za něco.:-)

+2/0
19.2.2015 14:14

V58l91a93d56i61m32í68r 69F61i52b24i31g11e57r 5314641511964

Flexikonta zavedli v době krize, kdy se auta prodávala méně a generačně se obměňovali modely. To se pak vyplatilo tyto výkyvy takto vykrývat. Zaměstnanci měli jistotu že nepřijdou o práci a zaměstnavatel nemusel přibírat zaměstnance kvůli pár směnám navíc, ale dnes jede Škoda na 100% a zaměstnanců je málo tak je těch flexisměn víc než je pro některé zaměstnance snesitelné. Je pochopitelné že si raději odpočinou než aby měli víc peněz. Taky jsem měl práci kde jsem trávil přes 13 hodin a prachy byly super ale neměl jsem je kdy utratit, tak jsem šel do klidnějšího a pokud porovnám příjem a odpracované hodiny tak to vyjde nastejno.:-)

+1/0
19.2.2015 16:20

V71i75k62t24o73r 33N53á40r85o49ž97n88ý 3369812598

Jenže ta pracovní smlouva musí vyhovovat zákoníku práce...a jako hlavní podmínka pro zavedení flexikont je tam odstaveček , že to musí být projednáno a schváleno odborovou organizací....

+1/0
19.2.2015 14:32

M98a64r71t30i51n 22K97a37r97á87s61e36k 9738883558828

Ono to ale asi v pracovni smlouve nebude, bude to jen v kolektivni smlouve ktera ma rocni platnost....

0/0
19.2.2015 21:28

L76a14d48i20s57l34a43v 27K70v13a30s45n29i70č72k26a 1423717113925

Samozřejmě, lidi nejsou stroje.

0/0
19.2.2015 14:00

V59l43a10d83i73m47í64r 35F22i95b79i50g40e65r 5314831871704

Zaměstnanci přeci dělají podle pracovní smlouvy, to flexikonto a práce přesčas je cosi navíc. A já jako většina lidí nemá problém dělat občas navíc když je potřeba ale když je to pak pravidlem je na čase přijmout víc zaměstnanců.

+1/0
19.2.2015 16:16

J11o74s30e53f 59K48u90c61i18r36e25k 4454932120861

Jen pro informaci, premie pro zamestnance 2014 / 4.350€   2013 / 2.541 + 500€

Rekordjahr bei Daimler Benz Stuttgart zahlt sich auch für die Mitarbeiter aus. Rund 135.000 Tarifbeschäftigte erhalten für 2014 eine Erfolgsbeteiligung von je 4350 Euro

2013, Mitarbeiter erhalten zusätzlich zur Ergebnisbeteiligung von 2.541 Euro einen einmaligen Sonderbonus von 500 Euro

0/0
19.2.2015 13:48

V62i33k43t14o63r 46N20á69r18o15ž73n33ý 3799152628

A zaměstnanci dodavatelských firem vydělávají i 1000 € za měsíc a na nějaký roční bonus nemají ani pomyšlení....

0/0
19.2.2015 13:50

J49o87s38e70f 69K36u71c15i83r60e92k 4224382370191

To je pravda, rozdil mezi kmenovym zamestnancem a zemestnancem pujcenym od firmy jine je znacny. Je to take predmetem velkych diskuzi.

0/0
19.2.2015 13:55

J76o12s76e62f 76V41a86l79a 9330343903143

slusne- 2.000,- eur hrubeho mesicne bez prescasu, to uz plne odpovida nemeckemu mesicnimu platu (pokud vezmu v uvahu, ze dane a jine polpatky eventualne najem cini v SRN v pomeru zhruba 2x tolik co v CR

+1/0
19.2.2015 13:46

J22i47ř84í 25Ř21e56h55o86ř 9368168326418

tak žádná vydělávající firma lidem nezlepší podmínky nebo nepřidá peníze sama od sebe. Škodovácké odbory toto pravidelně zajistí pro všechny zaměstance. Aniž by si každý zvlášť musel tlačit svého šéfa. To je celé. K tomu odbory jsou a k tomu tam slouží. Nemůžou mít negativní efekt na zaměstnance. A nebudou existovat pokud je zaměstnanci nechtějí. Jestli je za toto spousta lidí zde v diskuzi kritizuje, pak o fungování odborů ve škodovce ví velký kulový. Odbory nejsou žádná mafie z Chicaga, nebo státní moloch blahé paměti. Jsou financovány a provozovány zaměstnanci.

+1/−4
19.2.2015 13:40

Z60d89e28n58ě52k 70Z33a80j42í97č38e71k 2553262378305

Odbory ve Š.A jen škodí zaměstnancům a nejvíce těm, kterých se týkala plusová flexikonta...

0/0
19.2.2015 13:50

J61i18ř14í 46Ř77e31h59o66ř 9988458806648

opravdu? Vždyť v článku se píše, že odbory informují o požadavcích zaměstnanců ohledně flexikont a jednají v tomto smyslu s firmou. Dokud budou zastupovat odbory většinu svých členů a to je většina zaměstnanců škody. Tak jim logicky nemůžou škodit.

0/0
19.2.2015 13:53

Z82d49e82n69ě78k 44Z12a86j23í38č36e62k 2103202718235

Nikoho nezastupujou.. Buď se jen snaží získat výhodnější pozici v rámci kolektivního vyjednávání, nebo se mohou připravit na masivní odchod členské základny.. Lidi jsou ve skutečnosti dost naštvaní.. Nejprve znich odbory udělají otroky v rámci flexikont... Aby jim pak za dva roky poděkovali tím, že jim flexikonta zruší a i při vzrůstajcích ziscích zachovají mzdy...

0/0
19.2.2015 13:59

J19i22ř69í 94Ř28e34h34o28ř 9128858636388

no podívejte, tam to chodí jako v demokratickém státě. Zvolíte si svého dolního odboráře a volí se další vyšší odboráři. Pokud odbory něco vyjednají. Tak to vyjednají pouze volení odboráři. Volí je řadový zaměstnanci. Pokud zvolí špatně. Je to jen jejich chyba. Přesně jako v tom státě.

0/0
19.2.2015 14:02

Z40d60e59n16ě88k 68Z97a91j25í67č91e20k 2233502178335

Ne, tak to nechodí...;-)

0/0
19.2.2015 14:12

J80i50ř45í 67Ř59e45h56o85ř 9758858466578

no za mě to tak chodilo, asi se tam musela stát nějaká špatná věc za poslední roky

0/0
19.2.2015 14:38

Z25d63e66n92ě80k 73Z55a62j77í29č73e41k 2213792978515

Předsedu DO volí důvěrníci.. Vy předsedu DO pouze navrhujete z připravených jmen..

0/0
19.2.2015 14:47

Z29d58e80n77ě26k 10Z46a61j49í95č78e93k 2133732408125

A zaměstnavateli škodí stejně tak...

0/0
19.2.2015 13:54

P31a49v75e60l 10S98o39b49o93t54k55a 5600754

Každá firma, která investuje v Rusku, podporuje Putina a jeho vládu. 

Proto se velice divím všem, kdo se Škodovky zastáváte.

+1/0
19.2.2015 12:53

P78a47v15e65l 27Č15e67r41n24ý 7274155521837

Pracovníky českých médií by opravdu měli pozavírat. Takhle vymýt vlastním lidem makovice, to snad není ani možné ;-D

0/0
19.2.2015 13:43

P94a61v58e14l 88S71o19b71o13t46k50a 5300294

Ano, to říkal Ford také, když svými investicemi podporoval hitlerovské Německo.

0/0
19.2.2015 14:26

V40l83a71d54i84m84í45r 50F98i56b97i17g23e95r 5634181611434

Ona by asi ráda prodávala i v USA ale tam o evropské automobilky moc nestojí, Afrika je chudá a neperspektivní, Jižní Amerika také, tak co zbývá východ Evropy a Asie.

0/0
19.2.2015 16:22

T93h55e54o54d42o94r 51C71o14l93l82i75n10o 2634444966

S takhle nadprůměrným platem myslím, že za chvilku budou dovážet lidi ze vzdálenějších míst a stávající zaměstnance budou prostě nahrazovat, a myslím, že s tím odbory nic nezmůžou...

+3/−1
19.2.2015 12:50

Z74d83e69n68ě41k 30Z17a43j94í15č60e95k 2753742558635

To už dávno dělají;-D

0/0
19.2.2015 12:53

J51a13n 55K74u73b85í51č75e13k 3234791518661

to určitě ano. vše mají zmechanizované a postupy jasné. vymašťovna pro cvičenou opici...kreaktivní myšlení práce na montážní lince příliž nevyžaduje...zahradník, kuchař, to máte jedno čím je dělník vyučen...

+1/0
19.2.2015 13:14

P32e55t43r 71S25v31o78b48o91d11a 7732481214

Skodovackym delnikum a jejich odborum gratuluji. Podle me ostatni "delnici" muzou tem skodovackym jen zavidet. Kdyz uz tam chteji resit radeji flexikonta nez penize tak na tom urcite tak spatne nejsou. Ve spouste jinych podniku totiz delniky ani nenapadne resit nejaka flexikonta nebo rozvrzeni smen a resi spis to jak si praci, za polovicni penize nez maji ve skodovce, udrzet.

+12/0
19.2.2015 12:28

M58a36r44t54i94n 38U47l29e34h95l17a 4691334878

Nejhorsi je, ze se nekteri odborarsti bossove ani netaji vazbama na ruske "podnikatele". Zda se, ze Moskva a jeji tajne sluzby maji eminentni zajem na podkopani ceske ekonomiky :-/:-/:-/

+4/−2
19.2.2015 12:28

R42o92m65a27n 49P64o75l72á58č26e33k 5596539755

Zrovna ve Škodě by němec udělal krátký proces... Lidí co by skočili po práci ve Škodovce bude hodně...

0/−1
19.2.2015 12:43

Z25d58e12n81ě36k 61Z36a24j40í57č27e50k 2143472978585

Tak ať skáčou.. Š.A neustále nabírá...

0/0
19.2.2015 12:58

Z35d12e90n42ě46k 54Z36a82j33í82č44e85k 2763282318445

Žasnu nad tím, kolik lidí se mylně domnívá, že v tomto sporu škodí odbory firmě Škoda auto.. Jediný komu odbory škodí, je jako tradičně zaměstnanec... Zaměstnanci nechtějí nic jiného, než zrušit systém flexikont a zavést systém přesčasů.... Tzv že za svou práci dostanou zaplaceno. Je snad naprosto normální, že chci dostat za práci zaplaceno. Nebo firma, když prodá auto řekne.. Jasně v pohodě... Zaplatíš to za dva roky, my ti počkáme.. No to bysme se nikam nepohli.. I když z vlastní zkušenosti z podnikání vím, že v Čechách, dostat se do druhotné platební neschopnosti je naprosto běžný jev... To je ale jiná.. Irituje mě, když soudruh Povšík mluví za zaměstnance a říká něco, co si vůbec nemyslí... Jestli na to nemá, tak ať z odborů odejde a nejlíp ať je zruší... Stejně jenom škodí...Jak firmě, tak zaměstnancům... Spousta lidí by na flexikonta i chodila, kdyby npř ten kdo na ně chodí, dostal větší bonus za prodej, na úkor toho, kdo na ně nechodil... To je spravedlivé.. Firma nevydá víc peněz, protože výsledná cifra je předem dohodnutá, pouze ten, kdo na flexikonta chodil a díky komu je bonus takový jaký je, bude mít víc než ten kdo na ně nechodil... A kecy Povšíka o tom, jak jsou chudáci lidi přepracovaný, ať si strčí za klobouk... Já dělám 6,5 dne na noční směně.. Minulý rok dokonce 7 dní v týdnu a ještě zvládám druhou práci.. Je to jen o lenosti o ničem jiném..

+1/−1
19.2.2015 12:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.