Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kraje otálí s tendry. Místo nich prodlužují smlouvy s Českými drahami

České dráhy (ČD) začaly přesvědčovat kraje, od nichž každým rokem dostávají přes osm miliard korun, že tendry na provozovatele regionálních vlaků jsou zbytečné. Zatím se jim to daří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L80u50k66á12š 66Š53m17a28h19e23l 2147324152624

V grafu je chyba. V Jihočeském kraji je poměrně významným soukromým dopravcem společnost JHMD, a.s., která provozuje dopravu na dvou tratích (Jindřichův Hradec - Nová Bystřice a Jindřichův Hradec - Obrataň) o úhrnné délce 80 km. Přesto tam není hvězdička. S největší pravděpodobností (konkrétní data nemohu nalézt) je navíc příspěvek na dopravní obslužnost jen u tohoto jednoho soukromého dopravce větší než těch "úhrnných 20 milionů Kč ročně", které mají být pro všechny dopravce.

0/0
2.3.2015 12:17

T13o31m49a84s 22A70u11g96u64s79t22y51n 6177226271140

Pane Sura, Vase odpovedi stoji opravdu za to. Pokud o tom nevite, i hospodareni s krajskymi penezi se musi ridit jistymi pravidly. Tem se rika zakony nebo vyhlasky. A vyhlasky vydavaji ministerstva..

+1/0
1.3.2015 14:36

T40o24m52a58s 60A81u64g90u69s78t96y79n 6307626911870

to patrilo do jednoho vlakna, pardon

0/0
1.3.2015 14:37

J36a19n 85S84ů27r51a 4215563103822

ano, vím. proto na to upozorňuji, jak se s krajskými penězi nakládá. Je mi jasné, že se nemohu zavděčit všem, zejména pak těm, kteří ze současného systému profitují.

0/0
1.3.2015 15:11

R84o86m89a25n 46J93e10s15c81h88k78e 9558115307655

Vyhlášky mohou vydat také kraje. Někdy mám pochybnosti, kdo by měl provádět kontrolní činnost. Chápu také, že nová vozidla něco stojí. Potom je škoda, že nové soupravy mají nedostatky a nikdo to neřeší. Chybějící koše, poličky kam se nic nevleze, chybějící stěny - v zimě tam táhne. Týká se to RegioPanteru.

Zlaté staré pantografy řady 560. Holt objednavatelé jezdí asi v autech. V Rakousku mají 4 druhy košů na tříděný odpad. U nás pouze 3. Kam hodit slupku od banánu ? Vše podle evropských norem. Chybí selský rozum.

0/0
1.3.2015 19:30

R57o24m43a73n 31J76e12s86c33h24k97e 9368425857885

Soutěž teoreticky je dobrá věc. Ale kdo se tam přihlásí ? Paštikář, který nemá jednu náhradní soupravu ? Všichni se tlačili na Praha - Ostrava. Kdo si vezme lokálky ?

Raději se zruší. Těch už se zrušilo přes 50. Každý chce jen vydělávat.  Pravda je taková, že dnes u nás ČD jezdí každou hodinu a ve špičce po půl hodině a ještě jeden vlak ve čtvrt. Tím pádem nemusím kupovat ani auto. Je to na trati Brno - Blansko. A o rychlosti ani nemluvím. To autem z Blanska do Židenic za 25 minut nestihnu.

Spíše mne chybí spolupráce ČD a SŽDC. Pouštějí se nákladní vlaky před osobními a infrastruktura je špatná. Chybí bezpečné nástupiště, výhybky na předjíždění.

+4/−1
1.3.2015 9:22

J13a95n 58S76ů95r77a 4115543423122

Lokalky si vezme ten,kdo vyhraje soutěž. V jižních Čechách se o ně perou tři firmy.

+1/0
1.3.2015 10:27

M78a24r79e12k 18V79y17m64a28z68a36l 5768826772160

Ale pane Sůro, nevypichujte jednu atraktivní Jihočeskou lokálku z ostatních desítek o které soukromník nemá zájem.....zase straníte jen jedné straně ?

+1/−2
1.3.2015 10:46

J82a98n 66S10ů47r66a 4675283923852

Na jaké jiné lokalky byly vypsány soutěže? jezdí na nich snad cd na komerční riziko?

+2/0
1.3.2015 11:20

D82a96n33i33e87l 56M69a11r70t52í61n31e83k 9241448904701

Co taky čekat když krajům vládnou socani

+5/−10
1.3.2015 0:19

R24o27m61a35n 23J80e70s23c77h44k53e 9938455217955

Kolik si ODS vzala lokálek do vlastní režie ? Kolik se za ní zrušilo tratí ? Například Moravská Třebová - Chornice. Podle ODS si kupte auta a nevlezem se na silnice. Jsme bohatí, tam si koupíme auta dvě. Ale kde v Brně zaparkuji, to mne neřeknete ?

+6/0
1.3.2015 9:27

M86a25r35e82k 82V41y40m21a66z75a21l 5348536612240

Milý pane Martínek....měl by jste si prohlédnout mapu krajů, kdo kde vládne....pak pište;-D

+1/0
1.3.2015 10:47

J51a65n 56J95e52m11e40l60k69a 1265610

Podle mě by se na to mělo jít velmi pozvolna. Vítězem stejně nemusí být Jančura, či Leo Express, ale nějaká velká zahraniční skupina, která na to má prachy. Třeba Ariva a další. A chceme to?  ČD z dotačních věcí v ČR celkem fungují. Narozdíl třeba tunelovaným mhd - tam je to ještě horší. Problémem podle mě není výše dotací do vlaků. Elektrický vlak je ekologický, dělá zaměstnanost, diselové vlaky na delší vzdálenosti, co nestojí všude jsou taky eko. Problém je spíš - co za to dostáváme a jak je to nekonkurenceschopné. Problém je v pomalosti 50-80 - dovolená rychlost, vyhybky, zabezpečení, spoustě zastávek u diselů. Nespolupráce autobusů a mhd. Přitom podle mě často z mnoha tratí lze místo 60-80 dostat 100 - 120, elektrické vlaky mohou zrychlovat na rovných úsecích atd. Chtělo by to analýzu, co lze dostat ze stávajícího za rozumné peníze. U zastaralých tratí se zastaralou technikou by měli jít  s cenou jízdného dolú - jako na Slovensku a nalákat tam lidi na cenu - než šrotovat.. Ale co dělá sždc na regionálních tratích, na okrajových naopak zdražuje a jinak občas nějaké přejezdy (které sem tam něco zrychlí, ale..) , buduje podchody s výtahy, které přinesou jen další náklady a starosti. - úklid, vandalové, cena za servis a revize výtahů, zatékání do šachet.. Na Slovensku nejsou moc podchody ani na koridoru a taky to funguje..

+4/−1
28.2.2015 22:00

R20o19m22a25n 16P35o41l65á43č68e88k 5616179395

Takže místo českého státního dopravce, si sem vezmeme člena skupiny německého státního dopravce ;-DR^

+5/−2
28.2.2015 22:03

J83a15n 94K59o11b55ě27r61s62k91ý 1870476491673

A tak to reálně může dopadnout. Všechny tendry vyhraje třeba Arriva a efekt nebude žádný.

+9/−1
28.2.2015 22:06

J94a56n 64S64ů65r31a 4305303983502

A co je v tom za problém? Plní snad České dráhy svými zisky nějak státní rozpočet? Mimochodem, ne všechny velké zahraniční dopravní firmy jsou státní. Viz National Express, Go Ahead atd.

+2/−7
28.2.2015 22:22

R68o85m91a86n 27P55o61l14á49č65e68k 5946449115

To můžou asi těžko, když většina jejich příjmu jde právě od státu ;-D

+1/0
28.2.2015 22:26

J67a69n 44K58o56b29ě37r68s85k73ý 1700866131333

Jak jsem psal problém je s tarifem. Cestující mají INkarty, traťové jízdenky atd. Najednou přijde soukromý dopravce a nic z toho už neplatí. Je tohle fér vůči cestujícím ? Říkám, že většině cestujícím to vadit bude a změny budou vnímat spíše negativně. Zvláště když většina těch pravidelných cestujících má na INkartě nahranou měsíční jízdenku. Tohle by prostě fér nebylo. Až bude celostátní IDS tak prosím. Nehledě nato, že na některých tratích by to byla tarifní katastrofa třeba Praha-Děčín. EC ČD, osobáky Regiojet, rychlíky LeoExpress, rychlíky na Cheb Arriva. To by byl tarifní guláš. Navíc soukromní dopravci mimo IDS nemají tarify uzpůsobené na denní ježdění (ČD vs Regiojet Olomouc-Ostrava, ČD traťovky, Regiojet nic). Pochopte, nechci mít na železnici tarifní guláš

+8/0
28.2.2015 22:33

J94a84n 18S62ů16r53a 4895253633392

To chápu. Nicméně ještě jednou: co udělaly ČD pro to, aby se dohodly na uznávání jízdenek? Proběhlo x jednání o uznávání jízdenek, výsledek nula. A nebyli to soukromí dopravci, kteří s tím měli problém.

+1/−10
28.2.2015 22:36

J43a16n 40K82o96b82ě97r98s21k63ý 1960956861713

Nemůžete srovnávat trať Praha-Ostrava, kde jezdí soukromní dopravci na vlastní riziko s dotovanou dopravu. Zde je i problém, že soukromníci a Pendolino jsou povinně místenkové. Navíc když LE jde i hluboce pod cenu s jízdenkou za 99 Kč. Prostě tady mají dopravci různé rezervační systémy, cestovní třídy atd. Nedokazu si představit tarifní zařazení třídy Premium LE.  Ale například neuznávání jízdenky mezi ČD a Arriva Morava taky osobně nechápu

+2/−1
28.2.2015 22:42

J72a78n 23S98ů98r28a 4265393523372

Pozor, to nebylo jednání kvůli Praha - Ostrava, to bylo jednání kvůli dohodě v budoucích soutěžích. I proto u něj byla Arriva či National Express.

+1/−2
28.2.2015 22:45

J19a63n 57K16o87b89ě20r52s16k14ý 1240506881533

Aha, já myslel že myslíte trať Praha-Ostrava ;) to je moje chyba. Ano uznávám ČD by měly umět dohodnout. Opravdový triumf by byl jednotný IDS, to bychom potom tady o tarifech nemuseli diskutovat ;) doufám že se ho jednou dožiju ;)

+2/−1
28.2.2015 22:50

J70a13n 75S70ů74r49a 4365973973452

ostatně, alespoň výroky chtěly

http://ekonomika.idnes.cz/jizdenky-na-cxo-/eko-doprava.aspx?c=A130822_1967310_eko-doprava_fih

0/0
28.2.2015 23:02

T88o36m40a90s 25A44u23g14u63s12t73y43n 6357916201300

ten článek má prokázat co? Do médií firma řekne,že se ráda dohodne a při jednání si dá takové podmínky, že se dohoda docílit nedá. Ale jasně, pan Sůra je odborník, ten by soukromníkům na lep neskočil a špatné jsou ČD 8-o

0/0
1.3.2015 14:23

J53a53n 89J81e56m32e89l68k38a 1955520

Prahu Ostravu bych tu moc netahal. Ta není dotovaná. Jednotný tarif bych nenutil, pouze dal jako možnost..

+1/0
28.2.2015 23:10

V54a63c12l11a20v 64H21a26j61e59k 3296369709

Tím chcete říci, že tu pasáž o tom, že základem bude tarif ČD tedy TR10 a alternativní dopravci se od něho budou moci odchýlit max o 10% z posledního návrhu smlouvy nechaly vyjmout ty zlé ČD ??

+4/0
28.2.2015 22:55

J89a20n 85S85ů79r37a 4765823593542

Vy ten návrh máte?

0/0
28.2.2015 22:56

V95a81c17l25a88v 66H46a70j62e29k 3916679499

ano

+1/0
28.2.2015 22:58

J60a11n 62S77ů24r75a 4585703333272

Tak se podělte:)

+1/0
28.2.2015 22:58

V29a91c46l46a14v 88H10a28j68e94k 3196169289

To nemohu a ani nechci.

0/−1
28.2.2015 23:00

V13a48c32l58a24v 87H66a17j77e32k 3696359839

první a poslední, proč?? Vy je nemáte??

0/−1
28.2.2015 22:59

J26i58ř62í 17E10r82b71e64n 1863334516307

Já bych to chápal jinak.

Třeba že tarify pro cestující veřejnost, včetně jednotného systému slev, navrhne stát (ministerstvo dopravy) vždy s půlročním předstihem, licencovaní dopravci budou mít tři měsíce na připomínkování, pak ten tarif bude vyhlášen jako závazný pro všechny dopravce od následujícího čtvrtletí. Tím pádem nebude problém s uznáváním jízdného na přestupech a cestujícím bude jedno, jakého dopravce využijí - dopravci si budou muset konkurovat pouze kvalitou služeb, nikoliv cenovým podbízením a nadáváním na ty zlé soupeře...

Ale to by asi bylo příliš snadné řešení ;-)

0/0
1.3.2015 22:03

V41o81j61t10ě33c72h 40H53a82n59á39k 8915261431814

Můžete prosím nějak dokazat, že ČD se odmítají dohodnout? Od člověka co byl na většině těhlech jednání, tak řikal že vina je obou stranách, protože každý dopravce chce svoje požadavky, ale odmítá přistoupit na požadavky ostatních.

+5/0
1.3.2015 9:51

M66a20r51e68k 76V20y29m71a51z65a61l 5938356432630

To je Vaše tvrzení, kde jsou důkazy, že problém v uznávání jízdenek nebyl na straně soukromých dopravců pane Sůro ?

+2/0
1.3.2015 10:50

J25a24n 79J38e82m16e15l16k53a 1585390

Otázka co tím získám proti ČD. Jestli není lepší a levnější tlačit na kvalitu, kontroly kvality a průhlednosti smluv ČD. Smlouvy na 15 let jsou na nic celkem. Hodně pokazí samotní krajští úředníci. U Elephantu u příměstské dopravy ČD celkem fungují. Dnes opravdu máme jeden doklad. U autobusú jakýkoliv doklad na malé počty km stojí hodně peněz (cena za km). Tedy přestupy stojí dost peněz - viz přestup na mhd či autobus. Ideální by bylo, kdyby bus, vlak a mhd bylo v jednom dokladu za rozumnou cenu. A státní organizace by měla eshop na jízdenky a distribuovala platby a dotace dopravcům. Dále ČD mají zajimavé IN 50, IN 100 a měsíční tarify, které vyjdou mnohem levněji než například integrované od krajů - např. ODIS. Problém je, že není moc použitelných tratí.

+4/0
28.2.2015 23:03

J80a11n 66S29ů70r89a 4655113143532

Tlačení na kvalitu a průhlednost je jistě cesta, ale pouze přesoutěžením. A opět se budu opakovat, příklad Libereckého kraje.

0/−2
28.2.2015 23:05

J45a64n 74J19e22m19e19l44k71a 1775140

No ale soutěžit budete co 15 let.. A zbývajících 14 let může mít dopravce nohy na stole stejně jako naši politici, kdy volby jsou co 4 roky a pouze poslední rok se snaží. Něco lze ošetřit smlouvou a pokutami.. Ale víme jak se uzavírají výhodně u nás smlouvy se státem. Zejména na nižších úrovních typu město a kraj..

+3/0
28.2.2015 23:16

J19a28n 43S24ů21r86a 4605753613132

Vše lze ošetřit smlouvou a pokutami.

+1/−1
28.2.2015 23:16

J96a20n 46J39e28m15e32l93k70a 1375340

Ale musí se chtít. A podmáznutý úředník je levnější řešení. Tak u ČD mohou být nastaveny centrálně pravidla kvality, nákupu, zveřejňování smluv. A je na to vidět a každý špatný krok ČD je dnes okamžitě těžce kritizován. A proto podle mě za Žaludy začaly fungovat lépe než MHD typu Praha, Ostrava. Tak bude hromada nestandardizovaných smluv a bude o tom rozhodovat hromada nenažraných úředníků z krajú, na které je špatně vidět.

+6/0
28.2.2015 23:24

J39i19ř78í 59E15r29b70e95n 1943714816797

No, zrovna v Libereckém kraji máme integorvaný tarif docela dobrý a na jeden jízdní doklad Opuscard mohu jezdit po celém kraji s libovolným dopravcem, ni?

0/0
1.3.2015 22:08

R34a70d81e32k 14J59a13n14a34t52a 9505476544372

Nemůžete. IDOL neplatí v rychlících ČD a v některých dálkových autobusech.

A protože pro to není zákonný rámec, je těžké to dohodnout. Třeba ČD (logicky) chtějí za uznávání jízdenek IDOL nějaké peníze, kraj by (logicky) dával co nejméně a nikdo není, kdo by to vyřešil ...

0/0
1.3.2015 22:19

J78i92ř14í 86E49r11b49e78n 1793184636637

Je fakt, že já na "svých" tratích moc rychlíků nemám, takže volím kombinaci Sp + Os + tram + bus :-)

0/0
1.3.2015 22:29

M16a67r89e78k 65V40y25m39a22z68a45l 5818276442660

Vy jste úplně posedlý soukromým kapitálem na železnici...ale ne všude to funguje.

+1/0
1.3.2015 10:49

D32a98n85i68e41l 15M76a50r76t91í18n32e80k 9391548894731

jako na slovensku kde valná část lidí jezdí zdarma ?

+1/0
1.3.2015 0:25

J67a50n 53J45e24m55e85l19k32a 1245250

no na koridoru, kde maji jezdit vlaky bez dotaci je to samozrejme svinstvo. Ale na okrajove zastarale trati s 810kama co jezdi 3 krat denne by podle me bylo lepsi doinvestovat a zlevnit a jezdit casteji nez srotovat 810ky.

0/0
1.3.2015 18:18

R20o57m32a68n 14J43e27s79c93h49k32e 9588385277235

Kdo rozbil ČSD - ČD ? Oddělit provozovatele od infrastruktury ?? SŽDC pustí před osobákem náklad a ujede vám přípoj. Postaví se dlouhé a nevyužité nástupiště ?? Ti co to řídí a sami jezdí v autech. Ovšem na Slovensku je polovina spojů co u nás. U nás jezdí vlaky každou hodinu a ve špičce každou půlhodinu.  Od Slováků bych si příklad zrovna nebral.

0/0
1.3.2015 9:05

A85l57a18n 44Ř98e66p77k71a 4235766

Rozdělení na správce infrastruktury a dopravce má snad na svědomí EU, než jsme tam vlezli Rv

+1/0
1.3.2015 10:44

R90o31m18a53n 98J59e18s89c61h39k28e 9698485277475

Kdy jsme vlezli do EU - 2004,  a kdy byla rozdělena naše železnice plus-mínus 2007

To rozhodl parlament . V Německu je stále velká jednotná DB koleje i provoz dohromady.  V kraji Horní Adiž - Severní Itálie u Bolzana kraj opravil trať z Merana do Malsu. Nové nástupiště a nové soupravy na míru. Mohou tam jezdit maminky s kočárky a invalidé - vše bezbatiérové. Peróny jsou dlouhé pouze pro soupravy.

U nás v Doubravici je nástupiště dlouhé 255 metrů - k čemu ? Aby se tam zbytečně svítilo ? To je hospodárné ?? Kolik je u nás bezbariérových nádraží ?

+1/0
1.3.2015 14:26

J22a74n 95K34o44b90ě24r28s10k68ý 1380106871253

Zásadní otázka: Proč hrabat do něčeho co funguje ? Při návštěvě Libereckého kraje se mi vozy ČD nezdály zastaralé, naopak jsem viděl samé moderní nebo rekonstruované vozy. Měli by vůbec soukromní dopravci zázemí pro svoje soupravy ? Nebo by to bylo jako u jednoho nejmenovaného žlutého dopravce, který nechává své vlaky pod širým nebem ve stanici Praha-Smíchov severní nástupiště. A myje je hadicí zatímco ČD používají myčku a odstavné nádraží Praha-Jih. Proč za každou cenu kopat do něčeho co funguje ?? Až bude ČR připravena na jednotný systém dopravy (tzn. jednotný tarif) jako ve Švýcarsku bude mi jedno čím na železnici pojedu. Bohužel bez toho to bude jen zhoršení pro cestující. Zatím bych určitě nechal dopravu na ČD, už kvůli jednotnému tarifu, navíc mají zkušenosti a dopravu zajišťují už léta. Průběžně obnovují vozy, tak jako třeba ÖBB nebo DB. Na ČD si nemohu stěžovat a nechápu naivní představu některých, že soukromníci dopravci jsou lepší. Stačí se podívat na Arriva Morava, která provozuje naprosto stejné vozy jako ČD.

+12/−1
28.2.2015 21:39

J58a41n 85K18r91p23e21c 5186353934882

ale ono to nefunguje...

+1/−12
28.2.2015 21:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.