Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ťok přizval k dostavbě rychlodráhy na letiště Korejce. Zájem potvrdili

Ministr dopravy Dan Ťok začal jednat o dokončení rychlodráhy na pražské letiště. Při návštěvě Jižní Koreje v rozhovoru se svým protějškem přizval do chystaného tendru místní firmy. Korejci o stavění železnic v Česku mají zájem. Projekt rychlodráhy se připravuje a odkládá už dvacet let. Ťok chce tendr vypsat do tří let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a49r39o32s37l23a92v 45S61t46e41r91n63w19a58l51d 2737695

A proč tam prostě nemůže dojet metro? Vždyť pro trasu A je to teď už evidentně kousek. Protože by to bylo za režijku a někomu by utíkaly prachy. Někdo se tu namlsal cizinou, kde letiště vzdálené 40 km od centra spojují stecielní expresní vlaky za specielní ceny, často dražší o dost než sama letenka.  Tak proč za stejný prachy nevozit lidi za humna i u nás?

0/0
13.4.2015 23:59

L36u25c50i28a87n 74P54a11p83a21z57i41a14n 5674897421575

Bláznivý nápad, snad ho nemyslí ani vážně. Korejce zde nepotřebujeme. Nakonec zde budou pracovat dělnící se Severní Koreje, to už známe.

0/0
17.3.2015 13:45

R64o64b60i66n 89P29e72t42r10á67k 6624361810131

Z Pražského letiště se dá celkem pohodlně dostat do centra, chystá se tam metro, tak proč ještě rychlodráha? Zdá se mi tozbytečné.

0/0
15.3.2015 8:15
Foto

O63n19d45ř30e47j 89V60a63r76o35š39č80á87k 3294427723

Rychlodraha na letiste, trasa D metra, VRT Berlin-Praha-Brno-Viden, dalnice (nebo aspon eRka) z Hradce na Ostravu, financovani dalnic PPP projekty ... nasi politici jsou velmistry na kecy..

+1/0
27.2.2015 22:11

D12a31v61i79d 86Z19a19j68d34á30k 8555552740851

Do tri let?Jen aby tam jeste byl a mezi tim se tam nevystridali dalsi tri minitri.Proc se to ve meate neschova do tubusu?Naruseni prostredi?Ty koleje uz tam stejne vedou,takze tomu mic nerozumim.

0/0
27.2.2015 17:52

S48t56a39n53i77s93l32a68v 94B66u27r10i86a34n 5373194414527

Konečně, alespoň nějaká stavební konkurence. Bohužel, ale nezaměstnanost nám to nesníží. Alespoň stavební firmy uvidí, jak to dělají na východě.

0/0
27.2.2015 8:18

J10a36n 65K41u74t11m25a54n 9984759940

Jako z ČSA?

0/0
8.3.2015 9:40

V27i44k14y88r 90B86o82h51u43m51i47l 50S42t35r94a61n86s31k83y 9417258876129

Jediné co mi trochu vadí je to, že se v článku /viz technické parametry/ jemně připouští, že už neumíme postavit ani vlak o rychlosti kolem 120 km/h. Spíše se asi "myslí", že dráhu Korejci postaví, ZAFINANCUJÍ a následně jí budou provozovat jako běžný komerční dopravní projekt, aniž by se zatěžovala beztak vyloupená státní pokladna?

0/0
27.2.2015 8:16

R55a47d30e17k 80J37a38n33a93t55a 9735776314222

"už neumíme postavit ani vlak o rychlosti kolem 120 km/h"

To opravdu není pravda. Důvod, proč se u nás nestaví vysokorychlostní tratě, není, že to "neumíme". Je to celkem normální stavba, hlavní rozdíl je, že koleje jsou rovnější a v kopcovitém terénu je proto třeba více tunelů a mostů (tj. nejsou to kvalitativně jiné stavby, je jich jen víc). A i kdyby byla stavba složitá, naše stavební firmy patří do zahraničních skupin (např. Eurovia Francouzům), kde se nové železniční tratě staví jako o závod a zkušenosti jsou.

Důvodem je jen nezájem politiků a voličů o rozvoj železnice jako takové.

Jinak u takovéhle tratě v intraviliánu se vyšší rychlosti než kolem 100 km/h stejně nepoužívají. Jednak kvůli ŽP, jednak kvůli četným zastávkám. I tak je to ale rychlejší než silnice. Auta ve městě zdržuje omezená rychlost a semafory.

"Spíše se asi "myslí", že dráhu Korejci postaví, ZAFINANCUJÍ "

PPP projekt tady nemá moc smysl. U tohoto projektu nejsou problém peníze, ale politická impotence.

+1/0
27.2.2015 11:57

J21a95n 47K53u67t97m11a61n 9844339150

No nevím. Ale největší problém, je alespoň částečná návratnost investic... A rychlodráha na Kladno (ikdyž přes letiště) za mld má návratnost tak možná v řádech 1000let. Stejně tak VTR, v Čechách nejsou, protože na ně prostě nemáme peníze (hlavně na provozování VTR). Máte představu kolik by Vás lístek z Prahy do Ústí stál vlakem tipu TGV? A kolik lidí by si ho koupilo?

0/0
8.3.2015 9:50

L79i49b38o32r 25M43o78h38o41u58t 3516697788112

Polovina akcií letiště,další kontrakty,ještě tak posadit asiaty do parlamentu,senátu...Možná by byli levnější.

0/0
27.2.2015 7:03

V23i15k27y52r 94B67o57h72u49m74i34l 45S86t57r88a11n92s61k96y 9117118876989

Nepochybně:-)

0/0
27.2.2015 8:11

M10i78r21o 93M48a88t63e69j35k67a 5526537923827

konečne uvidime jak to pujde cizim firmam. zda v terminu, za dohodnutou cenu, bez problemu a švindlu jsem zvedav jak se jihokorejci vymlouvaji na vše možne.ne to snad nebude potřebne oni snad delaji normalni praci za smluvenou cenu.beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem

+3/0
27.2.2015 5:32

V18l89a64s56t16i98m62i97l 78S55v31o48b40o64d88a 7723778985354

Co se stihne dřív postavit: metro nebo vlak? :-)

0/0
27.2.2015 4:59

R15o27b73e82r73t 19H82a85n15z97l76í44k 5134951282845

Tik, ťak, ťok, ťuk ... Už nám to odbíjí :-(

+1/0
27.2.2015 4:34

J70i41ř54í 93V87o45t12o98u64p71a98l 6587979795624

Ještě přizvat Němce na stavbu dálnic. Nejenom, že by se ušetřilo, ale ani mosty by nepadaly.

+4/−2
26.2.2015 22:40

V89l52a28s87t65i44m17i89l 47S33v23o56b98o11d21a 7273528215794

:-D

0/0
27.2.2015 4:58

J27a40n 33K14o46b68ě24r73s27k11ý 1190336861353

Rychlodráha je rozhodne smysluplná stavba. Kladno si důstojné spojení s Prahou zaslouží. Dnes je to vlakem strašně pomalé, autem a autobusem po "skvělé" R7 taky žádná hitparáda. Propojení letiště je příjemný bonus. Všem, kteří odporují bych doporučil zkusit si dojíždění na trati 120 na vlastní kůži. Za tu dobu co dojedu po téhle trati na Kladno, jsem Pendolinem u Pardubic. Ale už to hlavně postavte.

+2/0
26.2.2015 22:24

J45i86ř91í 84V18o62t49o63u51p16a70l 6747889135964

To sice jste u Pardubic, ale my do Pardubic jedeme 20 km stejmě dlouho, jako Pendolino trať Praha - Česka Třebová.

0/0
26.2.2015 22:42

P53e54t56r 47N27a61j31d66e47k 7807286503691

Co to plácáte za nesmysly? Kladno má standartní vlakové spojení, na metro Veleslavín podle JŘ 24-29 minut. Co byste jako ještě chtěl víc? Ta parodie na rychlodráhu stejně rychlejší nebude když má jezdit  pouze 60-120 km/h.

+2/−2
27.2.2015 8:49

R88a88d37e98k 35J31a63n24a28t41a 9445586394632

Jednokolejná neelektrifikovaná trať, na jejíž trasování se 100 let nesáhlo, není standardní spojení, které by si zasloužilo 70 tisícové město, kde 15-20 tisíc lidí dojíždí denně do Prahy. To je jako byste chtěl jezdit autem po prašných cestách.

+3/0
27.2.2015 10:27

J88a26n 43J71e79l21í76n72e55k 8623855692736

Odbočka vlaku z trati Kladno-Praha a zkapacitnění a elektrifikace trati a je vymalováno. Metro a podobné nesmysli si strčte za klobouk.

+5/0
26.2.2015 21:52

V24i29l53é14m 88K21o79s 4742618781714

Vyhozené peníze. Dnes to trvá busem do Dejvic cca 20 min, tak proč zase další megaprojekt?:-/

+6/−11
26.2.2015 19:13

V48l66a48s81t35i22m22i87l 86S97v41o50b14o19d47a 7393918255424

Možná proto, že vláček toho uveze najednou více, než autobus?

+3/0
27.2.2015 5:01

V74i22k64y57r 48B94o73h37u54m46i59l 88S37t46r70a32n22s71k93y 9477438496969

Měl jsem několikrát "to potěšení" jet z kulaťáku na letiště Ruzyně tím velebeným busem ráno v době stěhování tamtéž zaměstnanců letiště. Narvat se do udýchaného busu s kufříkem na kolečkách bylo vždy "skutečně pohodlné, rychlé a bezpečné"....

+1/0
27.2.2015 8:13

J82a74n 81K78u49t93m50a81n 9864599290

Kdy chtějí vypsat tendry je pěkný, ale kdy bude stavební povolení? A jestli bude fungovat dozor (Co páni úředníci;-)), tak ta firma může být klidně i z Burundi...

0/−1
26.2.2015 18:50

M14i59c82h19a98l 86P60a84v66l51á37t 9193143134439

Dokud Magistrat neopusti chore myslenky typu "metro az na letiste", pripadne "tzv. rychlodraha z letiste az do centra", tak realizace opravdu nehrozi. Z mnoha duvodu.

+6/0
26.2.2015 17:45

D85a35v66i97d 76Š98a34f24r81á81n66e25k 5347424137643

Je dobré, že se obrací na cizince. Metrostav by měl dostat na státní zakázky neomezený stop. Arbitráž ať si vede s někým jiným. Totéž Eurovia za svoje mosty a zvlněnou dálnici.

+5/0
26.2.2015 17:18

J71o38s17e42f 21Š49e13m71e16l86í58k 7829551540657

Proc zvat korejce, kdyz u nas nejlip stavi Eurovia. Viz dalnicni mosty u Ostravy.

+3/0
26.2.2015 16:56

M77a75t16ě18j 25K24o88v81a30ř78í44k 1104374427718

Myslím,že stavba rychlodráhy je hezká věc ale cestujícího především zajímá docházková vzdálenost k dopravnímu prostředku.

+1/0
26.2.2015 15:29

J35i51ř63í 86K65o79c95u69r31e46k 6325944905898

Cestují především řeší, že je tady a chce být tam. Pokud to bude 10 minut na vlak, pak 50 minut vlakem a 10 minut od vlaku, tak to zkusí autem. Pokud to bude autem 40 minut postávání v koloně a 5 minut plynulé jízdy, tak zkusí vlak. Ale ne, pokud platí těch 50 minut...

+2/0
26.2.2015 15:59

M49a51t68ě37j 25K87o49v28a34ř87í49k 1814564867638

Z hlediska operativnosti ano ale neberete v potaz cestujích různých věkových kategorií nebo soc. tříd. 7% přepravenosti v os.žel.d. ročně je vážně málo.

0/−3
26.2.2015 16:11

R75a48d74e38k 44J60a16n29a67t88a 9855816164832

Naopak, 7% (dnes už 8.4%) je překvapivě dost, když uvážíte podfinancovanost naší infrastruktury.

Německo má 9%, Francie 9.5%, Itálie 6%, Španělsko 5.6%. A to jsou země, kde je jízda vlakem stejně rychlá, a v nejvytíženějších směrech i výrazně rychlejší než autem, díky VRT.

Jinak staří lidé (co klidně jedou o 20 minut déle, když to je bez přestupu) netvoří hlavní část cestujících. Většinu cestujících tvoří pravidelné dojíždění - do práce a do škol.

+3/0
26.2.2015 18:08

P70e92t29r 96N91a79j37d75e72k 7227546313171

To jsou hlavně země, kde je vlak výrazně dražší. Zatímco náklady na 1 km autem jsou víceméně všude stejné, tak vlaky Německu nebo Francii jsou několikanásobně dražší než tady.

0/0
26.2.2015 21:05

N26i74k47o82l32a 18Č16e55c97h 9561659556

Výborná docházková vzdálenost je paradoxně největší problém, který tento projekt má. Obyvatelé Prahy 6 proti stavbě bojují, protože vede přímo prostředkem husté zástavby.

+1/−1
26.2.2015 16:12

M38a42r31e10k 48T38u16r42n44o62v93e29c 7835642170356

Rychlodráha? Na 80 km/hod ve městě a 120 km/hod? To není žádná rychlodráha, tak po Praze a v jejím okolí jezdí Elefanty už teď. Proč tomu pořád někdo říká rychlodráha? Tím snad ještě strašil místní Bém s Chalupou, že tam bude svištět nějaký šinkanzen a že jim to odfoukne ty jejich domky...

+3/−5
26.2.2015 17:07

M10a74r62e83k 22T53u89r53n30o15v63e72c 7985382720456

Za co ty mínusy? Nějaký argument proč nemám pravdu by nebyl? Nebo jen nějací příznivci olympiády v Praze?

+1/−1
26.2.2015 18:52

P63e50t62r 46B15r75o34ž 8822484876724

Jen bych doplnil hlášku jednoho nádražáka: O rychlodráze se mluví ne 20 let, ale už od roku 1965, takže brzy bude hezké výročí...

+18/−1
26.2.2015 15:29

D27a97n67i11e79l 54H32e93n80d43r84y52c77h 2788422747423

Proč si myslíte, že letiště není propojeno s centrem jinak naž vozy taxi resp. autobusy max. do Dejvic nebo na Zličín? Protože jeden taxikář platí za štafl přes 26 tis. měsíčně, tak proč by si ti "trafikanti" z ČSSD a z jiných stran podřezávali pod sebou větev?R^EU[>-]

+12/−1
26.2.2015 15:23

J43a15n 88S57e64d42l11á69k 9292347506794

protože uber, pak by nemuseli parkovat tak blízko když by na to přešli, ale vždy by byli na stanovišti když by si je zákazník zavolal.

+1/0
26.2.2015 19:35

Z45d33e79n36e71k 12B16o94h70a29c82e50k 1518817177779

Letistni autobus z letiste na Hlavni vlakove nadrazi a opacne. Kiosek na jizdenky napr. v letistni priletove hale, terminal 1. Cena tusim 23.- Kc.

0/0
26.2.2015 23:54

F92r37a95n90t18i15š54e66k 73V32r61á65n65a 5419602303801

Bohužel Češi i přes svou šikovnost doplácí na svou hrabivost a podnikavectví ve smyslu inkasovat rychlý zisk a po mě potopa. Východoasijské národy mají větší smysl pro komunitu a prospěch širší společnosti, ze které pak těží.

Proto ty firmy různých českých Rittigů jsou v každém seriozním tendru spíše odstrašujícím prvkem a přednost se dává jihovýchodní Asii, i když co do kreativity výrazně zaostávají.

+12/0
26.2.2015 15:00

A23l45e19š 14Z26e15l75i36n78k71a 1234322486

1) Rittig je Žid, ne Čech. 2) Evropské národy mají větší smysl pro širší komunitu než asiaté - s tím souvisí i ta kreativita, kterou jim již správně nepřiznáváte :-)

0/0
8.5.2015 15:12

L15e82o35p33o75l91d 37H58o71r40á77k 4232618499492

Dobrý nápad, kdo trochu cestuje ví, že spojení pražského letiště s centrem je nejhorší široko daleko. Metro až na letiště by byl nesmysl, nicméně nerozumím, proč se pozemní kolejová doprava z okolí města nemohla napojit na stávající linku metra (viz např Barcelona). Hlavně, aby stavbu neprojektovaly / nestavěly firmy, co dělají Blanku :(

+15/−3
26.2.2015 14:50

R50a39d39e68k 62T68o38m46a97s72e75k 5313290648385

No nevím, kde všude jste létal, ale spousty evropských měst je na tom podobně jako Praha - odkázány na autobusy a taxi. Čímž pochopitelně nechci říct, že ten projekt není důležitý, jen to, že nejsme nejhorší široko daleko.

+4/0
26.2.2015 15:10

R43a40d43e34k 27J78a39n42a64t67a 9915326514152

V Praze je to trochu jiné - tím, že je tím směrem i největší město středních Čech. Už jen kvůli Kladnu by se měla trať modernizovat.

+1/0
26.2.2015 15:17

N40i89k63o65l36a 84Č49e41c54h 9691799766

No nevím. Na berlínské letiště Tegel se zhruba dvojnásobným obratem cestujících oproti Ruzyni, se dodnes jezdí tak maximálně autobusem nebo taxíkem. Němci se s nějakým metrem ani rychlodráhou neobtěžovali, raději si postavili nové letiště, což je také jedno z řešení problému Ruzyně. Např. se mluví o Milovicích, kam už dnes vlak vede.

+1/0
26.2.2015 16:09

M46a37r59e98k 70H18r93u42b95y 6477782371318

Zrovna v Berlin stavi zbrusu nove letiste (i kdyz s podobnymi problemy). By jsme ale porad ve fazi reci.. :-/

0/0
26.2.2015 16:57

M70a20r95e74k 10H69r46u85b40y 6667812211648

Metro na letisti by obslouzilo jiste vic lidi nez u Motolske nemocnice ;-)Rv

0/−2
26.2.2015 17:00

M78a88r11e85k 73T54u49r42n12o82v64e96c 7835372190186

Ale ne o moc. Viděl jsem někde odhady přepravní poptávky pro letiště a bylo to asi 50 tisíc lidí za den. To není zase tak moc. Hlavně když to metro zvládá odvézt tak 20 tisíc lidí za hodinu. Takže metro je "kanónem na vrabce" nejen v Motole, ale bylo by asi i na Ruzyni...

+2/0
26.2.2015 17:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.