Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejvíce peněz za povinné slevy získaly loni Jančurovy vlaky a autobusy

Povinně nařízené slevy v komerčních autobusech a vlacích stojí daňové poplatníky opět více než v minulosti. Stát loni na kompenzacích pro studenty či postižené zaplatil 232 milionů korun. V meziročním porovnání jde o nárůst pět milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P68a55v48e57l 13J31á27n 21B59u48v18a53l45a 5137158172549

[>-] Je pro mne zarážející, jak Mamánci Neználkovští si zde bez vzdělání a bez znalosti věcí plácaje játra píši své výrony. ;-( Nejchytřejší si dovolují srovnávat NESROVNATELNÉ; ale tak to již u nevzdělanců a osob se sníženým IQ chodí. Ing. Radim Jančura dokázal udělat z prdu kuličku a navíc tříhrannou R^ ; ale nikdo z těchto Kecálků Mamánkovských nepočítá kolik let obětoval a nezná jeho byznysplán. Vůbec neví o provázanosti finanční ČSSD a ČD!!!!

Exministr a exhejtman PA kraje Martínek z nás kdysi dělal trubky tvrdíc v TV Prima v souboji s Jančurou, že 12 je neskonalé MÉNĚ 6;-€8-o;-€!Vychechtával se posměvačně, že R.J."... má pouhou 1 starou motorku..." a že by sní chtěl obsloužit dopravu v jeho kraji! Jančura se mu snažil vysvětlit principy. NEPOCHODIL.

Kde je dnes RJ a kde Radko Martínek?

Za povinné slevy nejvíc získá ten, kdo přepraví nejvíc nárok majících lidí EU ;-) Nebo se snad pletu?

0/0
10.3.2015 6:55

J17a11n 12J43e15m37e91l10k22a 1845370

Takový je systém tak co. Sleva pro studenty mi nepřijde špatná. Na Slovensku, kde i na koridoru jezdí zadarmo je to horší. Takto by se měly vyplácet všechny dotace - na pasažéra.   A pěkně soutěž. A ne 15ti leté smlouvy. Pokud státu nestačí kontrola z daňového přiznání, ať jízdenky prodává státní organizace typu sždc. Na nádražích v jejich pokladnách, přes eshop, online terminály.  A nejlíp na všechno - mhd, busy, vlaky.

0/0
5.3.2015 20:22

V59a87c46l58a29v 13H41a57j41e98k 3786609479

A soutěž jako na co?? Na 15 letou smlouvu. protože o tom ty soutěže právě jsou8-o

+1/−1
5.3.2015 20:32

A15l92a17n 88Ř84e43p57k53a 4505596

Kde je ten zakopaný pes? České dráhy provozují dopravu v celé republice, SA jen X autobusových linek, ale peněz za povinné slevy pobírají víc, k tomu ještě přidat Regiojet :-) Je fakt, že se žlutými jezdí hodně studentů a RJ zase tam má ty svoje čachry s třídami..

+4/−4
5.3.2015 12:49

J90a32n 73S84ů41r62a 4485443273932

ČD mají úhradu za slevy ve vlacích objednaných státem a kraji v celkovém objemu úhrady.

+2/0
5.3.2015 13:31

V67a32c22l89a87v 50H13a55j72e17k 3746559629

Ale v nově soutěžených tratích už to tak nejspíše nebude, že8-o

+1/−1
5.3.2015 20:33

J96i50ř97í 47K17o65c63u40r85e10k 6955244835448

Rozumím tomu správně, že částka pro ČD je jen za vlaky, které provozují na podnikatelské riziko? Tedy Pendolína, D1 express, EC/IC Ostrava-Praha. Nic víc.

A jeden neskromný dotaz: Šlo by zjistit, kolik to dělá v těch objednávaných vlacích?

+3/0
5.3.2015 22:29

J70a77n 18S95ů80r84a 4925243913132

rozumíte tomu správně. v těch objednávaných vlacích to bohužel zjistit nejde, to by musely dráhy poskytovat vyúčtování nákladů..

+3/0
5.3.2015 22:30

V28a48c80l87a84v 46H74a13j38e34k 3336859929

Proč nákladů ?? Existuje jasná metodika výpočtu prokazatelné ztráty a kraje i MD podklady určitě mají. Jak od ČD tak od ostatních dopravců provozujích veřejnou dopravu v závazku, tedy třeba i linkové autobusy. Vy prostě musíte na ty ČD pořád nasazovat. Ale ono je rozdíl jezdit Praha-Ostrava a plošně po celé republice i v tom výkaznictví.

+4/−1
5.3.2015 23:26

J55a82n 80S86ů18r66a 4365963163532

Pokud ji mají, tak ať ji zveřejní.

+1/−1
5.3.2015 23:27

V78a34c46l75a36v 89H62a48j14e47k 3786989369

co pokud mají?? Nechápu otázku. Ale metodika výpočtu prokazatelné ztráty je snad dána zákonem. Nebo se pletu??  A proč by Vám podklady měly dávat dráhy a ne třeba státní správa (MD, Kraje)?? Ostatně ta uzavírala smlouvy nebo ne?? Nechte ty zlé ČD na pokoji.

0/0
5.3.2015 23:32

V77a78c93l21a96v 67H89a60j57e76k 3326359259

Nepochopil jste to. Dopravci v nových smlouvách o veřejné dopravě v závazku budou u státem stanovených slev zcela oprávněně požadovat stejný systém "dotací"  jaký se zavedl u komerčních vlaků. Takže se to nakonec nejspíše prodraží.

+1/0
5.3.2015 23:29

T93o76m35a86s 94N95o74v68o55t50n18y 3191846498889

Nic zvláštního, studenti si najdou pro ně nejvýhodnější spoj a tím jedou. Že je to zrovna SA/RJ vypovídá spíše o nabídce ostatních dopravců na silnici i železnici, než o SA.

+6/0
5.3.2015 11:12

R85o17m93a28n 15P12o91l95á69č68e17k 5556949115

Libí se mi nová verze, že kdyby se zrušili kompenzace, že to firmu nepoloží. ;-D.

Ale rozdíl v příjmech je trochu jiné číslo než rozdíl v zisku ;-D

+4/0
5.3.2015 11:00

T11o21m60a42s 23N36o60v19o50t14n40y 3791366698839

Proč by to mělo položit firmu? Pokud se zruší kompenzace všem, tak není důvod aby dopravci dávali těmto skupinám slevu nebo maximálně nějakých 10% jak je to u SA na ISIC. Studenti pojedou tak jako tak a u dětí to může být tak, že dopravce raději prodá "poloviční" dítěti třeba do obvyklých 6ti let aby zkásnul plné jízdné za 1-2 dospělé než aby neměl nic.

0/−2
5.3.2015 11:11

R35a56d77e69k 73J50a82n13a30t23a 9115796644282

"Studenti pojedou tak jako tak"

A to právě není pravda. Musí dojíždět akorát ti, co nemají ubytování v místě školy, ale těch se Regiojet netýká. Jeho dálkové spoje jsou na dojíždění z internátu/kolejí (typicky v Praze) domů (typicky na Moravě). A tam už hraje cena jízdného roli v rozhodnování jezdit každý týden/každý druhý týden/jednou za měsíc.

+4/−2
5.3.2015 12:32

P86e50t78r 66N54e38c57h76a70n23i38c20k45ý 7133626488770

Nebo jiným dopravcem/dopravním prostředkem

+1/0
5.3.2015 15:59

T41o17m70a23s 90N47o80v54o27t96n90y 3461406438709

Jakože ten, kdo dneska jede tak po zrušení kompenzací nepojede nebo si najde kvůli pár desetikorunám měsíčně ubytování v místě? Nebo přestane jezdit do školy? Jinak znám dost studentů, co mají denní studium a přesto dojíždí dálkovými spoji SA.

+1/0
5.3.2015 22:07

J41i32ř98í 34K72o35c96u22r17e63k 6435484595388

Ano i ne. Jede-li studetn domů už ve ČT a zpět v něděli, má doma navařeno. Je to asi 250-350 Kč útraty jen za jídlo, a to když nepůjde do restaurace.

+2/0
5.3.2015 22:18

P46e30t64r 52B80e92z18s51t37a49r69o34s49t56i 2479206463371

Pracuji v doprave u jednoho mensiho dopravce patriciho do vetsi dopravni skupiny a na nakomercnich spojich se pohybuji dost casto a co vidim,je zde probirana jen jedna skupina pasazeru. Karta je lehce zfalsovatelna a ani na to nemam sanci prijit na vec, sehnat razitko skoly je dnes tak jednoduche a pak uz se zlegalizuje uplne jednoduse. To same dnesni ZTP karticky proto jsem pro jiny zpusob vyplaceni.... Jednak by s tim nesidil dopravce, jednak cestujici.

Navrhuji toto vyresit uplne jednoduse a to, ze by si kazdy kupoval jizdne za plne, krom komercne vyhlasenych slev a nasledne by si sam nechaval proplatit rozdil dle slevy na ktorou ma narok primo pres socialku. U skolou povinnych zaku by to bylo jednoduche, vezmu 3 trimesicni jizdenky a sepisu to a u starsich co jezdi napr jednou za tyden u tech, kdyz studuji stredni nebo vysokou skolu neni problem, aby si udelali neco jako cestak z listku a s tim pak sli zadat stejne jako zaci, pokud teda chteji slevu. Vyrazne by ubylo podvodu s jizdnym protoze urad by to pretridil a zaroven by nebylo mozne, jako napriklad loni?predloni?, ze jeden dodavkovy dopravce dostal na odjety km skoro stejnou kompenzaci jako dopravce jezdici s velkym busem, tam neco smrdelo...

+5/−2
5.3.2015 10:39

M51i95c87h46a78l 89K23r79č29á10l 6168798516872

A na úřadech a sociálkách přibudou stovky dalších úředníků kteří to budou kontrolovat a evidovat. Takže ve výsledku to bude dražší než zaplatit dopravcům.

Jediné řešení je slevy zrušit.

0/−1
5.3.2015 11:10

T51o17m96a42s 48N65o46v34o29t14n81y 3381986338789

Ty úředníci tam ale pořád jsou. Neodešel ani jediný po zrušení příspěvku na dopravu. Takže by se nikdo přijímat nemusel a odpadl by veškerý opruz s různými kartičkami a prokazování věku / studenta atd.

+3/−1
5.3.2015 11:14

P59e11t69r 36N90i51v70n91i67c40k51ý 3712614915127

Dneska jsou ti úředníci u těch dopravců, Taky to někdo musí spočítat, vypsta papíry, podat žádost na ministerstvo.

0/0
5.3.2015 11:33

J70a84n 60P27š27e51n23i98č54k98a 2130318913152

Urednika u dopravce plati dopravce z jizdneho. Urednika na socialce plati stat z dani ktere musi vybrat. Od duchodcu, deti i tech dopravcu.

+1/0
6.3.2015 13:58

T17o78m65a44s 30N28o39v79o87t98n26y 3591486668909

Tak ono to tak i bylo a ještě jednodušeji, prostě podle vzdálenosti a frekvence dojíždění dostal student příspěvek na dopravu hezky v hotovosti a jestli za to jel vlakem, autobusem nebo si koupil nádrž benzinu už byla jeho věc. A byl klid.

0/−2
5.3.2015 11:13

P75e13t53r 32B57e28z30s20t81a80r64o59s55t70i 2329696593651

Ono, aby se nereklo, dalsi takova vec je dite pod 6 let, velmi nebezpecna vec, take proplacena statem, jsou kolegove, kteri toho zneuzivaji, aniz by jim to doslo... Napr potrebuji poznamenat nejake cislo, stav nafty, stav tachometru a podobnou vec, jak to vyresime, po ruce neni papir, bouchneme nulovy listek a najednou je kus papiru na poznamku po ruce... Tudiz zde take dochazi k "podvodum" aniz by to dotycnym dochazelo, co delaji...

0/0
5.3.2015 11:42

J83i87ř73í 16K51o43c61u32r82e85k 6445674775848

Vidím v tom jednu díru - nakoupím za 10 Kč/kus projeté jízdenky, budu tvrdit, že jsem jezdil 2x týdně na PO+UT a PA do Prahy. Dokažte opak. Takto nakoupené jízdenky nechám sociálce proplatit slevy.

Naopak u školou povinných žáků se toho moc nakšeftovat nedá. 20letému chlapovi to žákovské jízdné nikdo nesežere, narozdíl od studentského. A pokud děcko dojíždí, tak asi dojíždí...

+1/0
5.3.2015 22:25

J32a33n 50K54o80b72ě73r83s96k96ý 1830796701713

To je zase nadpis. Jedná se pouze o komerční spoje, tak by to chtělo zmínit už na začátku a ne jen nějakou poznámkou uprostřed článku. A ať si jezdí žlutým kdo chce. Pro nás ostatní studenty zbyde aspoň v Pendolinu víc místa.

+3/−2
5.3.2015 9:35

M68i56c28h49a59l 75B60o91c83k 8340694905982

Vy to asi nechápete? Stát deformuje trh diferenciacemi cen jízdného a Jančura dostává kompenzace za tyto státem tvořené deformace. Zrušte všelijaké slevy a Jančura nebude mezi pasažéry dělat cenových rozdílů, ale to by se tu ozvali všelijaké asociace studentů, pan Krása z rady zdravotně postižených apod.

+4/0
5.3.2015 9:13

V74l42a85s52t13i95m41i36l 15W25a51i95c 8850813867907

Jančura to umí bez dotací :-) Hlavně že tuhle dotaci dojí na krev.

+5/−6
5.3.2015 9:10

M89i36l79a70n 92K74l63o45u83č90e27k 3910485978807

Tohle není dotace, ale kompenzace za to, že stát nařídil dopravci poskytovat slevy.

+6/−1
5.3.2015 9:11

T62o80m97á40š 96G53r92o87s47s43m66a52n15n 6324638772881

a co jako..

+1/−6
5.3.2015 9:13

M69i12l56a53n 98K97l34o21u95č11e61k 3850135928377

No pan Vlastimil Waic se spletl a tak jsem ho laskavě opravil, aby nežil v omylu.

+3/−1
5.3.2015 9:15

V34l62a70s96t54i83m42i96l 12W88a46i14c 8490693417817

Pane Kloučku, je to dotace, v Jančurově podání dozajista ano. Uvědomme si, jakým způsobem ji Jančura státu vyúčtovává - kalkuluje ji z plných cen, i když jízdenky prodává za akční (a tím navíc poškozuje konkurenční prostředí), vesele při tom čachruje se standardy, přestože na to jsou stanovena pravidla... Takže ano. Část z toho, co RJ dostane, je skutečně kompenzace, část je pak dotace, možná bych se nebál říci, že bezdůvodné obohacení. Ale hlavně že Jančura to dovede bez peněz daňového poplatníka (jeho vlaková doprava je ve ztrátě, z níž se nikdy nevyhrabe - odhadem v tom utopil tak miliardu).

+4/−6
5.3.2015 9:19

T16o12m57a89s 91N54o80v64o55t86n44y 3951916178839

A u ostatních dopravců tohle účtování nevadilo? Jančura nebyl první kdo dopočítaval do plného jízdného. A jak Jančura poškozuje konkurenční prostředí akčními jízdenkami? To je právě ta konkurence. Že ČD prodávají teď např. z Brna jízdenky do všech měst kam jezdí žlutý autobus za naprosto šíleně nízké ceny, to nevadí? Za ceny, které se teď dají u ČD dostat, jsem snad nejezdil ani v době kdy jsem byl student a jezdil na Junior Pas.

+3/−1
5.3.2015 11:17

T54o16m42á89š 43H34a19v93e55t72t10a 5663174930571

Stát si vymyslel, že mají mít studenti slevu. Stát odsouhlasil, že ji bude dopravcům kompenzovat a jakou formou. Nepleťte si pojmy kompenzace a dotace.

Jančura jezdí bez dotací, které jsou postaveny na režimu, že se platí za to, že autobus/vlak vůbec jede. Udělejte si v tom jasno.

+3/−3
5.3.2015 9:13

V64l78a24s94t58i38m22i11l 82W52a96i24c 8200203877507

A Jančura si nadto vymyslel, jak stát pořádně podojit :-)

+5/−4
5.3.2015 9:20

T88o27m44á39š 71H59a35v17e72t22t56a 5843894340461

Tušíte, jaké je základní jízdné na trati Praha - Ostrava u ČD? A za kolik si koupíte jízdenku. A kolik ČD státu naúčtují za prodanou studentskou jízdenku.

+2/0
5.3.2015 9:31

R86a16d90e17k 29J10a42n78a70t53a 9335896914292

Už nějakou dobu se kompenzace u dopravců nemají počítat ze základních cen, ale z ceny, kterou by v daném okamžiku zaplatil dospělý.

+2/0
5.3.2015 9:49

T23o98m15a14s 82N81o32v76o32t97n38y 3711516828129

Až na to, že Jančura nebyl první.

0/−1
5.3.2015 11:18

R52a31d75e45k 64J90a32n13a89t87a 9175206554892

Byl první, kde se to projevilo masově. Do té doby bylo komerčním (a tdy kompenzovaným) vlakovým spojem jen Pendolíno, kterým studenti moc nejezdili, protože příplatek byl vysoký a sleva na něj nebyla.

+4/0
5.3.2015 11:50

T80o66m15a92s 72N16o51v11o18t11n68y 3631176618449

No jo, ale neházel bych to na něj, ale na systém jaký je nastavený.

+2/−1
5.3.2015 12:31

T77o26m40a35s 48N76o86v34o11t95n20y 3191276968729

Kde máš nějakou dotaci?

+1/−1
5.3.2015 11:15

R35o41m70a50n 41P33o78l77á76č59e51k 5236749755

Opět se v článku snaží redaktor podstrčit, že tohle je kapka v moři z toho co jde na dopravu...

Ano, ale taky bez objednání a zaplacení od krajů, měst a obcí by do 99% obcí vlak nedojel a autobus tak 2x denně...

+3/−1
5.3.2015 9:07

L10u82b70o67m21i70r 75K83u16b23a29t 4567643191820

Opravdu si myslíte, že je 232 milionů významná částka v kontextu miliard, které jdou z veřejných peněz soukromým dopravcům jinými cestami? Jestli jen České dráhy inkasují nějakých 8 miliard ročně tak autobusoví dopravci budou brát minimálně to samé. No a MHD ve městech taktéž. To přibližně jedno procento mi jako kapka v moři docela připadá.

+4/0
5.3.2015 10:29

J63a87n 54S38ů81r68a 4975233753382

12 miliard

+2/0
5.3.2015 11:04

L65u10b49o79m83i35r 11K20u33b27a35t 4517963551300

Nějaký zdroj? České dráhy inkasují od krajů cca. 8.5 miliardy. Praha sama o sobě cpe do MHD bezmála 11 miliard. Jsem na 19 miliardách (a pár drobných) a to jsem skoro ani nezačal.

+2/0
5.3.2015 14:04

T87o28m28a50s 93A75u24g95u23s87t15y23n 6407156761860

Jaksi mi chybí komentáře o tom, jak RJ manipuluje s cenami, aby mu to vyšlo na tučné kompenzace. Pročpak to v článku asi není? ;-)

+5/−6
5.3.2015 8:47

P17a42v11e20l 31N95o10v80á21k 7182329476829

Jancura zadne slevy davat nechce.... je to vymysl statu..

+3/0
5.3.2015 8:57

R40o66m42a33n 49P63o50l56á29č98e24k 5696869605

To nechce, ale upravit si cenu základního jízdného umí dobře ;-D

+4/−1
5.3.2015 9:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.