Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na D1 kvůli uzavírkám ubyla auta, ukazují první oficiální čísla

Na modernizaci dálnice D1 v prvních letech vydělávají především České dráhy a Student Agency. Oběma dopravcům totiž kvůli dopravním omezením mezi Prahou a Brnem narostl počet cestujících.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D43a54n20i95e88l 56S49c83h28n27i35t94z48e64r 5531514571966

můj šéf využívá dopravu vrtulníkem:-/

0/0
11.3.2015 22:55

P49e11t28r 69R16u87m40p65l42i58k 4759977369733

kdo jede vlakem, kde se může projít, najíst a napít i piva, tak auta se vzdá i do budoucna.

0/0
11.3.2015 16:40

M86a85r40t39i81n 41K27a13r12á36s20e40k 9898663278348

Do doby nez si uvedomi ze mi pak cesta trva dvakrat tak dlouho.....

0/0
12.3.2015 14:55

P68e81t43r 38N20e70s58v73a47d31b65a 2324235896179

D1 ani kterákoliv jiná dálnice, silnice není problém. Problém jsou vždy pouze řidiči tady někteří. Po cca roce jsme jel Praha - Vary - Praha a magorů tam jezdí pořád stejně. přitom je to naprosto pohodová cesta jediné co vyčerpává jsou imbecilové kteří mají potřebu jet na 90 130 a více. Předjíždět na plné čáře před horizontem nebo křižovatkou, v křižovatce. 99% procent českých řidičů jezdí kolem komína a mají tendenci pořád někam spěchat, proč nechápu.:-/ Pak to vypadá tak jak to vypadá.

+2/0
11.3.2015 10:12

M30i90c60h18a62l 33P24a69v25l79á45t 9983913594749

99% ceskych ridicu jezdi priserne? Tak aspon ze Vy jste vyborny a ohleduplny ridic! Nebo zeby..? ;o)

0/0
11.3.2015 13:16

P97e73t47r 18N89e93s63v96a62d26b36a 2664905596759

Co přesně nechápete na ve větě "99% procent českých řidičů jezdí kolem komína a mají tendenci pořád někam spěchat" kde je napsáno že jezdí příšerně? Kde je napsáno že o sobě píšu že jsem skvělý řidič? Názorná ukázka potrefené husy co :-/

0/0
11.3.2015 13:23

M93i88c21h28a88l 49P38a58v64l10á54t 9213283584749

Takze polopaticky: Pokud podle Vas 99% ceskych ridicu jezdi prilis rychle, Vy sam sebe neradite k tomu 1%, ktere jezdi tak akorat? O to slo. Neslo o trefovani hus. Slo jen o pokus naznacit Vam, ze subjektivita pohledu muze vest k zavadejicim zaverum. Jde o stare zname "vsichni jsou blazni, jenom ja jsem letadlo".

0/0
11.3.2015 13:33

P71e65t23r 72N33e91s83v15a10d22b65a 2924975906359

Ano jezdím tak akorát přesně jak píšete. Vám se nestává že vás napřiklad na 70 při tachometrových 80 někdo předjíždí  a pak se ztrácí v dáli? Mě celkem často až mám chuť říct pravidelně. A proč? Už když jsem začínal jezdit jsem přišel na to že jet místo 130 třeba 160 je tak mizivá úspora času že nemá smysl riskovat v tom lepším případě třeba jen pokutu. Projel jsem Evropu křížem krážem a ani na 1000 km není o 30 km/h víc žádný výrazný rozdíl. Natož tady na cestě "Praha - Brno". Jak jsem psal v prvním příspěvku problémy si na silnicích dělají pouze řidiči nedodržováním rychlosti, přednosti v jízdě a v neposlední řadě zipu při uzavírkách a s tím je spojené i dodržování rychlosti v úseku před uzavírkou.

0/0
11.3.2015 15:07

K65a32r19e49l 84P56o87d72h69o35r68s24k82y 3175443822455

Dle me zkusenosti jezdi vetsina ridicu docela dobre, v obci 50 mimo zhruba 100-110. Obcas se najde brzda a lidi ze kterych bych mel vylozene pocit ohrozeni je docela malo. Na samotnem spechani nevidim moc spatneho, pokud se ten ridic chova slusne kdyz provoz zhoustne.

Jedine co me soustavne prudi je jizda v prostrednim na 3 proudu. Pravy byva uplne prazdny.

Co se tyce tech vasich 99% - je logicke, ze pokud pojedete pomalu, tak jedina auta ve vasem pruhu na ktere natrefite vas budou predjizdet. Ja kdyz predjizdim nejakyho brzdu, tak chapu, ze z jeho pohledu se vsichni kolem zblaznili a "nekam spechaji".

+1/0
11.3.2015 15:44

M48i87c54h70a53l 28P36a82v19l83á20t 9153333554409

Nekdy se mi to take stane. Ale jednak je mi to jedno a predevsim je to typicky na mistech, kde ta 70ka nema co pohledavat. Pak neni divu..

Hadal bych, ze drtive vetsine lidi, kteri jezdi rychleji nez Vy nebo ja nejde o usporu par minut. Podobne patrne nejde o frustraty, agresivni individualisty apod. A pokud mne neohrozuji, coz se stava naprosto vyjimecne, je mi to uplne sumak.

Problemy na silnicich dela kde kdo, nejen ridici. A tech vaznych problemu je cela rada, pricemz rychlost je v zasade bagatelni vec. Coz ostatne snadno zjistite leckde za temi hranicemi. Ale mozna jste "krizem krazem" projel nejakou jinou Evropu.

0/0
12.3.2015 0:01
Foto

J66a39n 43M31a12c77k 5727282832915

Je fakt ze kdyz jedu z Nemecka na Moravu, radsi jedu pres Rakousko. To ze Cesi nejsou schopni dat do poradku tu nejdulezitejsi tepnu v republice je fakt na povazenou.

0/0
11.3.2015 9:17

M52i46l63o76š 11S96e64t39í30k 3549199454640

Tady jsou v průšvihu daleko důležitější věci, než je D1 a stejně se s tím nic nedělá.

0/0
11.3.2015 9:42

P22a14v81e65l 74N71o76v67á46k 7782389576539

No ja jsem se osobne presunul na D11 a silnici 35

+2/0
11.3.2015 8:29

J73a23r79o66s74l69a70v 77P10e80l72d16a

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
11.3.2015 8:21

T18o86m54á75š 12Z11e31m30a73n 3315278294225

Jenže 120 na tachu je cca 110 v reálu.. dle GPS je 140 na tacho 132 km/h.

Takže to, že ostatním přisuzujete 160, ještě nemusí být pravda..

0/0
11.3.2015 8:39

P97e55t16r 34P16e67t35r 6293562338513

ale člověk se má řídit tím, co je na tachometru a ne kolik si "myslí", že jede...

0/−1
11.3.2015 9:42

M59i62c78h49a74l 85P22a32v19l58á66t 9833323904439

Clovek se ma ridit skutecnou rychlosti. Z pohledu zakona je jedno, co ukazuje tachometr.

0/0
12.3.2015 0:03

J77a17n 36J78o51r95d59a53n 5761237639

Vlakje nepatrne pomalejsi.....Myslite tech 5 minut?

0/0
11.3.2015 8:20

R52a92d23e46k 86J60a63n13a26t48a 9315806554872

7 minut Praha-Brno, 13 minut Brno-Praha.

0/0
11.3.2015 9:16

J19a93n 19J62o40r71d83a43n 5711897289

:-) Děkuji za upřesnění.

btw, Brno-Praha bude míň, protože většina spojů přijíždí do Prahy dřív než je uvedeno v jízdním řádu.

0/0
18.3.2015 10:54

M91i77l80o55š 98S19e12t35í20k 3439289184710

Jo, 5 minut možná z nádraží Praha na nádraží Brno. A pak třeba další hodinu či dvě než se dostanete na to nádraží v Praze a poté z nádraží Brno do skutečného cíle. Možná vás to překvapí. ale opravdu všichni, co jedou po dálnici, nenají start v Praze a cíl v Brně.

+1/0
11.3.2015 9:40

J71a15n 29J29o74r93d55a35n 5801907429

Možná Vás překvapí to, že, že vzdálenost mezi vlakovým a autobusovým nádražím je v Brně pomalou chuzí cca 2 minuty a v Praze 5 minut.

Takže výchozí stanice jsou téměř na to samém místě.

0/0
18.3.2015 10:52

M11i50l89o45š 51S79e19t31í33k 3289939824820

To je docela možné. Jenomže jde o to, že se na to nádraží (ať už vlakové či autobusové) musíte nějak dostat. A asi jen málokdo bydlí na autobusovém či vlakovém nádraží. Pokud já pojedu z Prahy vlakem do nějaké vesnice u Brna, skutečně zrtatím nejméně dvě hodiny. Pokud pojedu autem, pojedu značně kratsí dobu.

0/0
19.3.2015 22:23

Z56d27e39n29ě55k 44D54u89f84e47k 2904344518

Jasně, že ubyla jedou alternativní trasou. Když byla největší krize na D1 jel jsem na služební cestu přes Hradec do Ostravy a vozidel tam bylo mnohem víc. Národ jen našel alternativní trasy, které vedou na Moravu. A bohužel pro spoustu lidí není veřejná doprava absolutně žádným řešením.

+1/0
11.3.2015 8:11

L64u67k76á43š 91Š21m85a47h53e58l 2287654832404

Jako proč? Odmyslím-li kamiony a dodávky a ponechám běžná osobní auta, v čem je zrovna mezi Prahou a Brnem lepší jet autem než veřejnou dopravou? Časově v podstatě na stejno (pokud nejste střelci, co porušují předpisy) a autobusy i vlaky jezdí tak často, že to nemůže být ani nevhodnou časovou polohou.

0/0
11.3.2015 8:50

M33i96c84h53a76l 32P46a71v57l64á35t 9783453464529

Casove je to cca dvojnasobek, pokud nepocitate nadrazi - nadrazi. Jina vec je, ze ve vlaku muzete pracovat.

0/0
11.3.2015 9:04

P26a12v98e20l 98Z25a50j53í88č35e82k 8954440136680

Jezdivam spis na hradec a pak to dozenu po hradecke... bohuzel se tam obcas plete policie

0/0
11.3.2015 8:10

D21a62v71i14d 30D91u10š92e24k 5111157920207

V normálním státě by už byla dávno vybudována severní alternativa k D1.

Český bananistan R35 neřešil 23 let...

+4/−1
11.3.2015 8:05

M22i18r23o74s49l94a37v 55U29r55b83a24n 1816537941279

Spravime dalnici, aby se tam rumunum, bulharum a madarum lepe jezdilo a mohlo jich tam jezdit vic. A sami budem jezdit vlakem

+2/−5
11.3.2015 7:36

M92a36r12e67k 88O52p 9719173410253

Potvrzuji. Kvůli tragické situaci na D1 jsem začal, kdy to jde, do Prahy jezdit vlakem. Sice mne to stojí cca 1-2 hodiny navíc na cestách, ale mám čas pracovat, relaxovat. Stojí to výrazně méně peněz a nemusím se nervovat.

+2/0
11.3.2015 7:35

R59a25d19o83s18l93a32v 40K40l80a22u18d55a 5484748224912

Já žasnu kolik lidí pracuje ve vlaku:-)  Pokud můžete pracovat ve vlaku, proč raději nepracujete doma?

+2/−4
11.3.2015 7:39

P17a86v88e47l 48Z14a75j30í74č12e34k 8304690456150

Ja pracuju vsude :-) vlak je dneska super mam energii, internet... a kdyz sedim na nabrezi mam totez pracovat se da temer vsude

0/0
11.3.2015 8:10
Foto

I43v34a45n 21K45o44p46t89a 5917512221247

protože se potřebuje dopravit třeba na jednání z bodu A do bodu B a nechce jen sedět a civět z okénka? Tedy chce efektivně využít čas a vydělat nějaký peníz?

+2/0
11.3.2015 8:22

M14a83r80e62k 91O75p 9599643300513

Protože když jedu přes 3hodiny ve vlaku na pracovní schůzku, proč bych nepracoval? Nechápu, jak tohle někdo nechápe!

Doma odpočívám a užívám si rodiny.

+2/0
11.3.2015 9:00
Foto

B76r20o21n42i62s43l90a97v 19G70a44b17r74y31š 2122639751

Co je na tom špatného? Když takovou cestu už jedete poněkolikáté, okolní přírodu už znáte a začnete využívat čas efektivněji.

+2/0
11.3.2015 9:38

M57a70r95e96k 95A36n88t70o45š 9931497413

tak to by mě opravdu zajímalo, jak jste přišli na to, že na D1 ubylo aut ;-D

0/0
11.3.2015 7:35

J54i19ř80í 83H90o56d35a10n 6134807123970

Máte to tam napsáno

0/0
11.3.2015 8:31

J93i41ř51í 79R96o19u59s60e38k 9986123926335

na R35 a I35 je podstatný nárůst dopravy, auta s T a Z ve značce zde jezdila velmi zřídka...některé úseky jsou katastrofálně přetížené - např. průjezd Vysokým Mýtem. Chudáci lidi co tam žijí a nějaký obchvat je nečeká následujících x let RvRvRv

+2/0
11.3.2015 7:32

J53a79n 83K31a71š26p49a51r 9651643600637

Spousta tranzitní dopravy začala namísto D1 používat spojení D11 - I/35 - R35.

Hradec Králové u Fakultní nemocnice zažívá denně pomalu popojíždějící kolony aut.

Pro stát by měla být prioritou prvního stupně výstavba R35  Opatovice - Mohelnice.

Na trase silnice I/35 překračuje nákladní doprava obzvláště v noci hlukové limity a to včetně výjimek. Na občany se prostě kašle.Rv

+11/0
11.3.2015 7:04

P32e82t73r 76N63e72c75h67a97n13i64c83k19ý 7733366448880

Souhlasím. V HK je to neúnosná situace, měli dávno udělat aspoň prodloužení k Holícím, aby bylo kde přejet Labe

0/0
11.3.2015 8:13

J13a55n 17K86a60š46p75a50r 9771413630627

Obyvatelé Ostřetína, Vysoké, Jaroslavi, Vysokého Mýta, Hrušové, Litomyšle z toho také nejsou zrovna nadšení.

0/0
11.3.2015 8:27
Foto

L56u37m76í89r 26K73u35c84h82a73ř 4359354352359

pro info R35 Opatovice - Časy - Ostrov - probíhají výkupy pozemků a jdou opravdu hladce do velkých prázdnin budeme mít zřejmě větší polovinu vykoupenu do konce roku drtivou většinu, příští rok SP a ZDS  a 2017 kopeme (27 km)... a co se týče pokračování okolo Vysokého Mýta a Litomyšle dál ke Svitavám a Moravské Třebové (61 km), tak tam je hotová EIA, HDM-4, investiční záměry včetně jejich schválení, dělá se předběžný geologický průzkum a tendrují se projektantni co připraví DÚR a bude probíhat územní řízení .... (příští rok územní rozhodnutí a začne se taky s výkupy pozemků) holt příprava R35 se rozběhla na plno až v roce 2012, když byla nevyhnutelná modernizace D1 !

+4/0
11.3.2015 8:40

P50e25t98r 21D96l89o14u62h62ý 3185531752718

S výkupem pozemků to sice vidíte optimisticky, ale stačí jeden komplikátor a stavět se nebude. Osobně mě fascinuje, že s výkupem pozemků se začíná vždy na poslední chvíli. Já vím, jde o peníze, ale v celkové sumě peněz tvoří pozemky jen malou část. Zato tvoří velkou část problémů. Např. v Plzni se staví západní obchvat. Stavba jako taková má smysl jen v celku. Jenže zatím se postavila jen půlka (od Makra na Křimice), která sama o sobě nemá moc veliký význam a zatím je celkem prázdná. Jenže u druhé poloviny ještě nejsou ani vykoupené pozemky. Už čekám, jak nějaký prudič koupí pár metrů a stavět se bude kdoví kdy. Opravdu byl problém vykoupit pozemky na celé trase najednou? I kdyby se vykupovalo na dluh (úvěr), tak by se to vyplatilo. Úroky jsou dnes poměrně nízko, určitě by to bylo levnější, než následné komplikace a ústupky spekulantům. Když už půl stavby stojí, jen to spekulantům nahrává. Těžko by se posouvala, aby sporný pozemek obešla.

0/0
11.3.2015 9:15

J46a96n 36S84l41o22v14í50k 3749867930928

On není problém v penězích na výkupy, ale to, že se začínají pozemky vykupovat až teprve po úplném dokončení projektu konečné trasy. Do té doby se jen handrkuje kde s kým o vedení trasy, přitom místa, kudy to jistě povede, by se už mohla dávno vykoupit.

0/0
11.3.2015 12:23

M98a10r58e15k 38S29c80h61o34ř 7958601509658

V mém případě jsem dost omezil cesty Brno Praha. Nemyslím si, že lidé z bavoráků, meďourů nebo audin sedli na autobus :-)

+2/0
11.3.2015 6:53

J43a73n 57K93o74h67l 4453497111884

Proč se rekonstruuje dopravní cesta, kde dochází k úbytku cestujících a která tím ztrácí z dopravněspolečenského hlediska význam? Nebyly by ty finance lépe vynaloženy spíše někde, kdo dochází k dalšímu zahušťování dopravy, nebo například ke stavbě obchvatů měst a obcí? ;-€

+1/−8
11.3.2015 6:50

R87a56d88o93s22l30a84v 75K37l14a28u96d88a 5554568344882

K úbytku cestujících dochází právě v důsledku probíhající rekonstrukce. Řada lidí si rozmyslí jestli bude stát hodinu někde v koloně, nebo pojede jinudy, případně pokud nutně nemusí, nepojede vůbec.

+8/0
11.3.2015 7:05

Z72d24e47n50ě46k 84W29e96r48n56h56a98r29t 6587535962218

Tam dochází k úbytku cestujících, protože se momentálně rekonstruuje. Všichni jsou neustále upozorňováni, že na dálnici jsou uzavírky a zdržení, takže se poohlížejí po nějaké alternativě, to je logické. Otázka je, jak se to bude vyvíjet, až (jestli) bude jakž takž hotovo a D1 bude v provozu. Předpokládám, že se většina cestujících zase vrátí do aut a na dálnici. Můžeme si o tom myslet cokoliv, ale holt individuální cestování autem je komfortnější a nedá se moc čekat, že by se lidé dobrovolně a masově vrátili k hromadné dopravě. Tak to zkrátka je.

+2/0
11.3.2015 7:07

L69u58b49o34š 67H40o49l29í32k 5467470452830

Doufám (možná marně), že spousta lidí, kteří neznali jinou alternativu než auto po D1 a plni obav to zkusili vlakem najednou zjistí, že Railjet není zas až taková "socka" a jejich auto bude čas od času na tankodromu chybět i v budoucnu...

+2/0
11.3.2015 8:15

L12u46k50á77š 72Š34m63a48h51e71l 2687954732734

Fakt nevím, co to je za komfort neustále se stresovat, že mne sejme nějaký blázen, co si plete silnici se závodní dráhou. Po dálnicích pro jistotu nejezdím vůbec, aspoň ušetřím za dálniční známku.

0/0
11.3.2015 8:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.