Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úzkokolejky v úzkých. Hrozí zastavení provozu, tvrdí kraj

Jihočeský kraj a Vysočina začínají vážně řešit situaci, že přestanou jezdit vlaky na dvou úzkorozchodných tratích z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice. Důvodem je údajná špatná finanční situace společnosti Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), která tratě vlastní a provozuje na nich i vlaky objednané oběma kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L37u34k30á62š 47Š91m62a14h58e69l 2587924892544

Bohužel Jihočeský kraj je v tom asi tak stejně vinen jako současné vedení JHMD... navýšení plateb o půl procenta je samozřejmě výsměch... kraj řeší jen co nejnižší cenu a absolutně ignoruje skutečné zájmy cestujících (viz vykradený jízdní řád na trati ČB - Veselí a ČB - Strakonice/Písek, téměř zastavení dopravy Strakonice - Horažďovice, absolutně nedostačující zadávací podmínky pro trať 194, kde kapacita nabízených vozidel neodpovídá skutečným přepravám cestujících v letní sezóně, zastavení dopravy na 192 a 193 apod.)

+8/0
11.3.2015 18:45

J79i67ř47í 90J11o24z81a 3618283160851

Presne jste to vystihl. Neustale od 90. let se rusi a rusi spoje (autobusove i zeleznicni). Na hlavnich smerech neni pravidelny interval, do jednoho smeru jede naraz nekolik spoju a pak dlouhou dobu nic. Neexistuje snad nic co by verejnou dopravu delalo atraktivni, je fakt zajimave, ze na Jizni Morave to jde (IDS JMK) u nas na Jihu Cech ne. Tady kraj jen zajima kolik a jak usetrit, sluzba verejne dopravy je tu poslapavana kazdou zmenou jizdnich radu a paskvily typu (tyka se Budejc a okoli), kdyz nejede CSAD, jede MHD: jenze na co mi pak je mesicni litacka MHD, kdyz mi tam jedou jen 3 spoje za den (jeden dopoledne a 2 vecer) a ostatni obslouzi CSAD a samosebou mesicni litacku nemuzu pouzit u CSAD. Proc neni v Jiznich Cechach integrovany dopravni system, prestupni terminaly, pravidelne intervaly atd.? Je to neschopnost lidi, kteri pracuji v JIKORDu (Jihocesky koordinator dopravy) nebo dopravni politikou kraje, ktery radeji cpe penize do sveho projektu mezinarodniho letiste nez aby zajistil kvalitni zaklad verejne dopravy? Nebo si z nich snad nekdo mysli, ze v dnesni dobe staci mit nove vozy a lidi se pohrnou? Bud tam (JIKORD ci kraj) sedi snad sami blbci co tomu nerozumi nebo ignoranti, kteri se staraji jen o sve blaho.

+7/0
11.3.2015 19:33

P98a82v81e97l 19J62á89n 96B94u86v75a41l79a 5847338452119

8-o Tak koukám a divím se, že otroky si P.T. Nejchytřejší vyhodili. Tak holt teď Neschopnost a Nenažranost spolkne je.  [>-]  Nelze ss. Nefachčenky srovnávat s Ing. Radimem Jančurou a jeho podnikatelským záměrem. Kdo umí - umí; kdo neumí nechť čumí. ;-)

Jenom škoda let a práce schopných a inteligentních jedinců jež zachránili tyto úzkokolejky.

+5/−1
11.3.2015 8:33

J30a43n 84K56o43b30ě77r39s36k52ý 1190586791753

Jsem rozhodně pro přispět. Problém je, že tyto tratě nejsou využívány jen turisty, ale i dojíždějícimi do práce. Ačkoli se ČD normálně zastávám, hodily tyto tratě přes palubu. JHMD je zachránily. Určitě by peníze na tyto vlaky byly smysluplnější než většina státních zakázek nebo nedávné zvýšení platů politiků.

+3/−2
10.3.2015 19:58

R15a24d76i47m 18Š80o15l48c 1175675945934

Vy víte jak to bylo? Asi to hodily přes palubu jako privatizaci všech lanovek, které byly v režii ČSD...

+5/0
10.3.2015 20:04

J66a14n 36S67ů15r77a 4785793403842

Jistě má velký smysl podpořit firmu, u které meziročně stoupnou například mzdové náklady o 100%. A jistě šlo o zvýšením běžným zaměstnancům:-)

+6/0
10.3.2015 20:55

V30a38c64l62a13v 68H81a20j79e48k 3256209699

To je ale blbost co jste teď napsal.

0/0
11.3.2015 12:49

M26i13r47o24s64l95a80v 36Z26i60k49m62u72n13d 7689463414783

Jenže Šatava & spol.,  jako regionální dopravce, měli nárok na dotace (finanční spolúčast na projektu), na rozdíl od ČD. Podobná fraška se dělá v Německu, kde DB bez nároku  vytváří dceřinky se spoluvlastnictvím spolkové země a tento dopravce má nárok na dotace při nákupu vozidel .... díky tomu platí jízdenky DB i ve vlacích těchto regionálních dopravců a pochopitelně všude se jezdí podle "not" DB ....

+3/0
11.3.2015 19:38

T98o44m30a92s 47A82u55g76u46s66t95y86n 6567786561440

A co na to Jančura? :-/

+2/−3
10.3.2015 19:33

M19i63r67o63s24l83a59v 58Z13i76k25m98u40n65d 7229723484683

Akciovka je obchodní společnost podnikající za účelem dosažení zisku. Akcionáři tedy chtějí dividendy ... takže zisk po zdanění se rozdělí ...

Je otázka, čím jsou finanční problémy způsobeny ... vysoké mzdy, vysoké provozní náklady, resp. náklady na údržbu vozidel, náklady na infrastrukturu ....

V případě ČD a.s. to nehrozí, protože akcie vlastní stát (ČR), současně si týž stát u ČD objednává výkony a témuž státu platí ČD poplatek za použití dopravní cesty. stát tedy nemůže očekávat zisk a tudíž tučné dividendy ...

+4/0
10.3.2015 18:39

V25í74t49ě33z64s64l67a86v 58K24l39o38z14í69k 3161379924147

Chceme zpet pana Satavu...

+12/0
10.3.2015 14:45

J77o76s64e25f 84K70u88b69e66š 9565465809534

Obávám se, že je to jen přání...

0/0
13.3.2015 19:45

T48o86m63á80š 94D85v98o13ř94á37k 3348459293743

Zrovna tady bych státní kasu otevřel, je to dobrá věc. Když vidím co se jiného platí z daní...

+12/−2
10.3.2015 13:23

F71i55l92i12p 71S17i94r70o14t10e89k 9772449942961

Otázka je, komu ji chcete otevírat. Doufám, že ne těm současným majitelům.

+9/0
10.3.2015 13:39

B21l50a77ž70e16j 89M27o16t34y42č17k15a 8737817375890

to by se to muselo vyvlastnit. Na trati vznik asi nový tunel.

+12/−1
10.3.2015 13:49

L49u50c24i96a21n 62P44a18p45a37z76i81a62n 5904267511135

Mělo by se to zestátnit a vytvořit příspěvkovou organizaci, kterou by pak dotoval stát. Jak je vidět, soukromý sektor není dobrým hospodářem a bylo nám lživě tvrzeno, že není nad soukromé vlastnictví. Ano, soukromému kapitálu vyhovuje, když náklady zaplatí daňový poplatník, resp. stát dotací a výnosy si nechá pro sebe jako hrubý zisk. Takto podnikat dovede každý. Celý systém je chybně nastaven.

+8/−8
10.3.2015 14:42

J15o83s85e56f 74K23o83p54e48c68k68y 9644112305

Co to placate? Dotovane je to uz ted jako veskera verejna doprava v cele zemi v ramci IDS a nekomu se dari a nekomu se nedari. Kvuli tomu zestatnovat je absurdni;-)

+4/−2
10.3.2015 15:10

J88o76s20e50f 36K29u96b85e57š 9155685349774

Záleží na vedení! JHMD za minulého vedení byl ukázkový příklad toho, jak se dělá železniční doprava!

+9/0
10.3.2015 15:55

M23a44r52t42i25n 65Š12u67l96c 2507429730375

Promiňte, ale Vy jste asi chybně nastaven...

Řekl bych, že nejhorším hospodářem je stát... kdyby dopravu na této trati nezajišťovaly JHMD, ale ČD, tak už je tam doprava asi 15 let zastavená...

A za 66 Kč/km by ČD na většině tratí nedojely ani z depa do výchozí stanice...

+6/−3
10.3.2015 15:56

F39r52a71n93t74i53š43e16k 86V15a52n50ě89k 1317154297367

Jaký je národ, takový je stát.!

+3/0
10.3.2015 17:37

V80e86r49o44n70i19k95a 35V52e98s98e62l91á 7365767754983

To by byla hrozna skoda, je to tam moc krasny;-(

+13/0
10.3.2015 12:47

V89í54t 24N62o39v25á89k 6705359394108

Bylo krásný, teď zůstala krásná jen pára, v nových "Porkách" se nedá normálně cestovat - obrovský hluk, nemožnost si stažení okénka, nástup do vlaku pro starší, kočárky a pro invalidy nemožný

+5/0
10.3.2015 18:46

V91í35t 43N95o48v70á68k 6555349914688

*Ponorkách

0/0
10.3.2015 18:48

J42a75n 68L32a54k43o53m94ý 7781745745894

Z 66 jim chtějí přidat 0,5%, tedy 0,33 koruny na kilometr a tím jim pomoc ? ;-D Leda tak k definitivnímu konci. Dorovnat jim to na částku, kterou platí na jiných tratích, to by byla pomoc....

+8/−1
10.3.2015 12:34

M41a60r15t72i50n 70W58a73l44l78n94e42r 6275640134230

To mě taky praštilo do očí jako první.

+5/0
10.3.2015 12:39

J31o66s30e50f 16K30u21b48e93š 9175705559274

Ovšem 140 Kč/km je totálně mimo. Dopravce, který vyhrál výběrko na Šumavské lokálky, bude jezdit za 88 Kč/km. Do 100 Kč/km bych to ještědokázal pochopit, kvůli modernizovaným vozidlům, která něco stála (i když na ně bude dotace). Ovšem modernizace se nepovedla a pravidelní cestující, na které se při té modernizaci vůbec nemyslelo, jsou právem naštvaní...

+13/0
10.3.2015 12:49

L40u60d34ě27k 44N12ě45m42e97c 5285831742284

Tak to vypadá, když něco převezmou od nadšenců nenažranci, kterým jde jen o prachy.

+38/0
10.3.2015 11:54

J33o63s79e35f 14K88u40b39e73š 9215545339834

Spíše Šatavovo vedení uvažovalo trochu jinak, rozumněji, opatrněji... Ovšem Čajánkova skupina byli ti, kteří tam na začátku v 90. letech dotáhli peníze. Ty samozřejmě chtějí postupně zpět... Bez nich by se to tenkrát nerozjelo, ovšem že budou úzkou takto amatérsky likvidovat, to bych nečekal...

+14/0
10.3.2015 12:51
Foto

B20r48o66n78i42s10l12a55v 14G28a70b25r81y61š 2662799321

Zpět? Přece nikdo nemůže čekat, že se peníze investované do dopravy někomu vrátí zpět.

+2/−3
10.3.2015 14:37

M48a46r75t87i96n 57Š67u67l13c 2807259860665

Tak snad doprava osob se neprovozuje jako dobročinnost... jasně, že se peníze investované do dopravy můžou vrátit... návratnost bude dlouhodobá, ale s dobře nastaveným podnikatelským plánem a se smlouvou na 15-20 let se to udělat dá...

+2/0
10.3.2015 15:53
Foto

B48r79o93n60i91s95l75a28v 84G83a71b71r29y44š 2192209321

Takhle bych to nenazval, dobročinnost to není, ale vydělat na tom..., podle mě to nejsou zase tak závratné sumy. Nevím, co od toho třeba čeká Novotný nebo Jančura.

+1/0
10.3.2015 15:56

J37o73s58e50f 72K17u56b94e22š 9905975209394

No, co můžete očekávat od lidí ze solárního byznysu? Tyhle lidi ví, jak se přicucnout na státní cecek. Viz plánovaná oprava úzké s  dotací 600 mega, která je sice chválihodná, ale světelný přejezd bude na každé polní cestě i na novobystřické trati, kde je traťová z drtivé části 30 km/h.

+4/0
10.3.2015 15:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.