Diskuze

Úzkokolejky v úzkých. Hrozí zastavení provozu, tvrdí kraj

Jihočeský kraj a Vysočina začínají vážně řešit situaci, že přestanou jezdit vlaky na dvou úzkorozchodných tratích z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice. Důvodem je údajná špatná finanční situace společnosti Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), která tratě vlastní a provozuje na nich i vlaky objednané oběma kraji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bohužel Jihočeský kraj je v tom asi tak stejně vinen jako současné vedení JHMD... navýšení plateb o půl procenta je samozřejmě výsměch... kraj řeší jen co nejnižší cenu a absolutně ignoruje skutečné zájmy cestujících (viz vykradený jízdní řád na trati ČB - Veselí a ČB - Strakonice/Písek, téměř zastavení dopravy Strakonice - Horažďovice, absolutně nedostačující zadávací podmínky pro trať 194, kde kapacita nabízených vozidel neodpovídá skutečným přepravám cestujících v letní sezóně, zastavení dopravy na 192 a 193 apod.)

8 0
možnosti

J78i55ř36í 75J69o48z34a

11. 3. 2015 19:33

Presne jste to vystihl. Neustale od 90. let se rusi a rusi spoje (autobusove i zeleznicni). Na hlavnich smerech neni pravidelny interval, do jednoho smeru jede naraz nekolik spoju a pak dlouhou dobu nic. Neexistuje snad nic co by verejnou dopravu delalo atraktivni, je fakt zajimave, ze na Jizni Morave to jde (IDS JMK) u nas na Jihu Cech ne. Tady kraj jen zajima kolik a jak usetrit, sluzba verejne dopravy je tu poslapavana kazdou zmenou jizdnich radu a paskvily typu (tyka se Budejc a okoli), kdyz nejede CSAD, jede MHD: jenze na co mi pak je mesicni litacka MHD, kdyz mi tam jedou jen 3 spoje za den (jeden dopoledne a 2 vecer) a ostatni obslouzi CSAD a samosebou mesicni litacku nemuzu pouzit u CSAD. Proc neni v Jiznich Cechach integrovany dopravni system, prestupni terminaly, pravidelne intervaly atd.? Je to neschopnost lidi, kteri pracuji v JIKORDu (Jihocesky koordinator dopravy) nebo dopravni politikou kraje, ktery radeji cpe penize do sveho projektu mezinarodniho letiste nez aby zajistil kvalitni zaklad verejne dopravy? Nebo si z nich snad nekdo mysli, ze v dnesni dobe staci mit nove vozy a lidi se pohrnou? Bud tam (JIKORD ci kraj) sedi snad sami blbci co tomu nerozumi nebo ignoranti, kteri se staraji jen o sve blaho.

7 0
možnosti

8-o Tak koukám a divím se, že otroky si P.T. Nejchytřejší vyhodili. Tak holt teď Neschopnost a Nenažranost spolkne je.  [>-]  Nelze ss. Nefachčenky srovnávat s Ing. Radimem Jančurou a jeho podnikatelským záměrem. Kdo umí - umí; kdo neumí nechť čumí. ;-)

Jenom škoda let a práce schopných a inteligentních jedinců jež zachránili tyto úzkokolejky.

5 1
možnosti

Jsem rozhodně pro přispět. Problém je, že tyto tratě nejsou využívány jen turisty, ale i dojíždějícimi do práce. Ačkoli se ČD normálně zastávám, hodily tyto tratě přes palubu. JHMD je zachránily. Určitě by peníze na tyto vlaky byly smysluplnější než většina státních zakázek nebo nedávné zvýšení platů politiků.

3 2
možnosti

R46a73d30i48m 55Š33o67l43c

10. 3. 2015 20:04

Vy víte jak to bylo? Asi to hodily přes palubu jako privatizaci všech lanovek, které byly v režii ČSD...

5 0
možnosti

Akciovka je obchodní společnost podnikající za účelem dosažení zisku. Akcionáři tedy chtějí dividendy ... takže zisk po zdanění se rozdělí ...

Je otázka, čím jsou finanční problémy způsobeny ... vysoké mzdy, vysoké provozní náklady, resp. náklady na údržbu vozidel, náklady na infrastrukturu ....

V případě ČD a.s. to nehrozí, protože akcie vlastní stát (ČR), současně si týž stát u ČD objednává výkony a témuž státu platí ČD poplatek za použití dopravní cesty. stát tedy nemůže očekávat zisk a tudíž tučné dividendy ...

4 0
možnosti

Chceme zpet pana Satavu...

12 0
možnosti

J70o62s68e40f 36K35u48b93e61š

13. 3. 2015 19:45

Obávám se, že je to jen přání...

0 0
možnosti

Zrovna tady bych státní kasu otevřel, je to dobrá věc. Když vidím co se jiného platí z daní...

12 2
možnosti

Otázka je, komu ji chcete otevírat. Doufám, že ne těm současným majitelům.

9 0
možnosti

To by byla hrozna skoda, je to tam moc krasny;-(

13 0
možnosti

V42í73t 30N26o19v13á26k

10. 3. 2015 18:46

Bylo krásný, teď zůstala krásná jen pára, v nových "Porkách" se nedá normálně cestovat - obrovský hluk, nemožnost si stažení okénka, nástup do vlaku pro starší, kočárky a pro invalidy nemožný

5 0
možnosti

J96a58n 10L12a41k49o68m86ý

10. 3. 2015 12:34

Z 66 jim chtějí přidat 0,5%, tedy 0,33 koruny na kilometr a tím jim pomoc ? ;-D Leda tak k definitivnímu konci. Dorovnat jim to na částku, kterou platí na jiných tratích, to by byla pomoc....

8 1
možnosti

To mě taky praštilo do očí jako první.

5 0
možnosti

Tak to vypadá, když něco převezmou od nadšenců nenažranci, kterým jde jen o prachy.

38 0
možnosti

J16o67s51e96f 71K84u96b63e24š

10. 3. 2015 12:51

Spíše Šatavovo vedení uvažovalo trochu jinak, rozumněji, opatrněji... Ovšem Čajánkova skupina byli ti, kteří tam na začátku v 90. letech dotáhli peníze. Ty samozřejmě chtějí postupně zpět... Bez nich by se to tenkrát nerozjelo, ovšem že budou úzkou takto amatérsky likvidovat, to bych nečekal...

14 0
možnosti