Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ťok křísí plány na soukromé dálnice, silnice chce opravovat i v noci

Ministr dopravy Dan Ťok chce zkrátit průměrnou dobu výstavby dálnice od projektu po dokončení z 12,5 let na polovinu. Jeho rezort navíc opět oživuje plány na stavbu soukromých dálnic. Mělo by jít o silnice R4 z Prahy směrem na Strakonice a R7 z Prahy do Chomutova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15a43n 37J37o50r44d51a94n 5221207739

Když jsem před deseti lety cestoval po USA, jak tam se panečku po nocích makalo na silnicích!!

Stavby odcejpaly, stavaře nikdo neohrožoval, kolony žádné....

0/0
18.3.2015 10:50

L59u35k21á29š 64V50a44ň51u56r30a 1405624163333

Když porovnám výstavbu třeba v ČR a v Chorvatsku, tak se v ČR staví hrozně pomalu a zřejmě i dost draze. V ČR si stavební firmy naberou najednou hodně zakázek a pak stavbu prodlužují a na pár z nich dělají a ostatní stojí a nikdo na nich nedělá. To nabírání hodně staveb najednou se dělá proto, aby měli zajištěnou práci na delší sobu.

0/0
13.3.2015 23:07

J75i17n61d83ř23i43c64h 76Š41k59o52p40e60k 4695101140985

to co píšeš si můžou dovolit jen proto, že nejsou ve smlouvě dostatečné sankce na nedodržování termínu a postupu prací

+1/0
14.3.2015 13:26

L54u41k34á10š 77V37a23ň30u69r67a 1375104273523

Jasně, ale to je právě to, že s tímto postupem objednavatel souhlasí. Neznám stavbu, která by se udělala v termínu. Vždy je tam prodloužení doby výstavby a vícepráce. A většinou to i výrazně zvýší cenu. Viz Blanka v Praze, kde beru, že do vyražení tunelů nevěděli jakou horninou to bude procházet a jak dlouho to bude trvat. Ale po vyražení přesně věděli, co je čeká. A jen kvůli intrikám a tunelování se to prodlužuje a prodražuje. Nebo dokončení D8, kde již v roce 1996 bylo jasné, že svah pod lomem je nestabilní a že to chce tunel a oni místo toho udělali pod lomem ještě zářez a tím utrhli celý svah včetně železniční trati, která tam už byla léta. Je to prostě o neschopnosti těch co to schvalují, většinou tedy o neschopnosti a neodbornosti managerů. Moje osobní zkušenost je, že čím větší je to šéf a zvíře, tím je to větší sebestředný a arogantní tupec s obrovským sebevědomým a minimální odpovědností.

+1/0
14.3.2015 13:57

V36l14a60d43i81m67í80r 77F54i95b28i74g67e88r 5134791431474

Kdy vzali těch 12 let od nápadu postavit silnici, dálnici po dostavení? Základní dálniční síť je naplánována už desítky let, některé stavby mají prioritu a stejně nic. I těch 12 let by bylo fajn. D11 se ještě nepřevalila ani přes železniční trať na Hradec Králové a to už měla být 10 let až ke hranicím a ty necelé 3km budou stavět 3 roky. Když už nic jiného ta délka výstavby tak krátkého úseku je trapná. Kdyby museli kutat do skály nebo nějaké složité geologické poměry ale u Hradce je placka na písku. Když se to vezme zjednodušeně odkryjí hlínu, utuží a udělá se povrch. Z Poděbrad k HK to dokázali postavit rychle a to bylo přes 40km

+2/0
12.3.2015 7:12

K56a75r97e37l 15K55u47t92t40e24l55w16a64s58c87h32e48r 2781271864423

Pan Ťok se radil s "akademiky" na ČVUT o praktických záležitostech stavby.To se toho asi dozvěděl.On sám nemá povědomost o praktické realizaci staveb a chce řídit MD?Selský rozum do hrsti a trochu přemýšlení, nic jiného v tom není.Návaznost prací na každé stavbě je potřebné podrobně naplánovat, práce, které je možné udělat bez výluk, udělat v předstihu, pracovat na dvě směny od nevidím do nevidím a především dodržovat pracovní dobu.Jen výjimečně pracovat v noci, protože přes veškerá opatření s osvětlením to nikdy nebude "ono" a raději tvrdou pracovní kázní využívat denní světlo.Denně vyhodnocovat a upřesňovat postup a koordinaci prací na výlukových štábech za účasti zodpovědných zástupců investora, stavebního dozoru a zúčastněných firem.A ještě něco musí mít všichni zainteresovaní a to být hrdí na svoji dobře vykonanou práci.Právě toto je to nejdůležitější.A ještě jedno je velmi důležité a to omezit na minimum "hlas" právníků.Právníci jsou největší zlo na stavbách.

+1/−1
11.3.2015 20:34

P32e30t98r 45P15e35t19r 6483192508353

"raději tvrdou pracovní kázní využívat denní světlo"...to ovšem ještě neznamená, dělat od osmi do tří, jak to mají stavební firmy v čr ve zvyku, aspoň tak to vidím po Praze a na dálnicích.

+1/0
14.3.2015 0:29

M30a79r34i29a24n 31K57a22r49a51b53a 4353711880462

Výhoda PPP nie je žiadna, práve naopak. Slovenské PPP je Prachy Pre Priateľov - myslím tým priateľov tých čo rozhodujú. To čo by normálne stálo ako príklad 1mld., štát vyhlási, že to bude stáť 5mld (na čo si od nezávislej firmy nechá vyrobiť posudok - alibi),  a teda štát na to nemá peniaze, a tak "prizve" investora ktorý  akože za 3,5mld dá z vlastného, a 1,5mld dá štát. Následne aby na tom súkromný investor netratil, štát sa zaviaže opravovať cestu za svoje a zisk pojde nezištému investorovi. Zmluva sa zabetónuje na desiatky rokov, a úžasný bizniss plán je na svete. České PPP dopadne asi rovnako. Jednoducho to čo inde funguje, tu nefunguje zámerne. Aby ľudom došla trpezlivosť a povedali, že hlavne nech je to postavené. A kto to zaplatí? Budúce generácie...Rv

+5/0
11.3.2015 18:07

K39a51r29e19l 85J91a10n24í36k 9758622315794

PPP není soukromá dálnice!

Na soukromé by musel vlastník zajistit i rentabilitu projektu. U PPP podle podmínek bere stavitel na sebe riziko kvality a zpoždění.

+2/0
11.3.2015 16:48

J46a98n 83K88u87t34m36a40n 9394729110

Lidi, co blázníte? Co pořád máte s těma pracemi v noci? Vždyť je to zbytečné (možná tak runway na letišti)... Není lepší mít konečně kvalifikovaný dozor?

+8/0
11.3.2015 15:05

J90a66n 76B45u87b96i58k 9192971742827

kvalifikovaný dozor urychlí stavbu a zabrání kolonám?

0/−2
11.3.2015 15:09

J89a39n 33K58u35t15m53a58n 9654919500

Ano. A nejen to... Představte si tu parádu, kdyby na MD nebo ŘSD rozuměl stavařině. Kdyby už jen zadání projektu bylo trošku kvalifikované a ne jako vybrané z diskuse na Idnes;-) Kdyby někdo zadával investice a opravy podle toho, jak jsou potřeba a ne podle toho kolik je potřeba utratit peněz... Jenže stát neví co chce, ani jak toho dosáhnout, ale určitě ví, že na to potřebuje víc peněz než v minulosti...

+4/0
11.3.2015 15:27

J21a23n 65B61u65b10i45k 9582171662507

jo, jenže pokud MD řídil každý půlrok jiný ministr, odborně nezpůsobilý a bez vize, jehož hlavníím cílem bylo kdo ví co, ale rozhodně ne kvalitní investiční činnost...a když si dokonce stát rozebral ŘSD na trosky až tak, že mu utekli skoro všichni profíci......... to je pak těžký......

tam je třeba začít....

nedávno jsem četl rozhovor s šéfem rakouského ASFINAGu....bylo mi to až líto.........

P.S: nedají se dálnice prodat Rakušanům? Možná by to bylo řešení......;-)

+1/0
11.3.2015 15:40

P37e52t18r 55Č22a26d76a 6656641560962

... Dival jste sevi na to jake dluhy ma ASFINAG?

0/0
12.3.2015 10:20

M55i69c60h40a62l 29P82a80v72l79á60t 9783523214839

A neni lepsi mit oboje?

0/0
11.3.2015 23:51

V32l95a22d59i90m18í41r 61F85i24b12i22g87e75r 5914111451534

Zbytečné to není a když už by v noci nedělali tak by se to mohlo připravovat na další den. Minimálně by se mhlo pracovat od 6 do 22 kdy není noční klid v létě je světlo. Ale blbé je že třeba na 2km úseku kde se opravuje dálnice napočítám 4 lidi a to jsem tam jedu několikrát za den, takže jich tam tolik ve skutečnosti je.

+1/0
12.3.2015 7:16

M64i53c14h31a13l 80P62a76v43l85á89t 9583983964719

Ano, kdyby se tak delalo aspon pres den.

0/0
12.3.2015 9:35

V88l30a63d15i72m47í64r 93F82i46b37i49g40e16r 5884711441174

R^

0/0
12.3.2015 17:59

P24a98v16e61l 29S25o59b82o57t32k51a 5130864

Tak si to shrňme - návrat PPP projektů a "dočasné" prodloužení smlouvy s Kapsch dokud se nevybere nástupce.

Hm...

Toho pána asi stát platí moc špatně že si musí shánět i další příjmy...

+3/0
11.3.2015 15:02

J26a40n 33B67u21b85i38k 9972871702707

aniž bych ho chtěl hájit - Kapsch končí už za rok a není jiné volby, než buď mýto stopnout nebo s Kapschem prodloužit dočasně smlouvu. Než se vybere případně jiné řešení.

Tohle nezvládli Ťokovi předchůdci.

Ale bylo by dobré sledovat, co je to dočasně a za jakých podmínek......

+3/0
11.3.2015 15:07

O67n92d62ř50e55j 87N70o50v82á44k 9107904199689

jak dlouho se tahle vláda bude ještě vymlouvat na předchůdce? ještě dalších 5 let?

+1/−1
11.3.2015 15:14

J14a13n 32B25u24b22i90k 9952291952257

vláda nemá právo se vymlouvat, anobrž její ministr Prachař to zazdil a nevypsal včas výběrové řízení.

Ťok to teď musí vyřešit........

+1/0
11.3.2015 15:19

P71a94v12e43l 45S28o52b38o47t67k65a 5740144

Nikoliv - mýto lze dočasně vybírat klasickými papírovými kupóny a znovu ho nastartovat až bude ukončeno výběrové řízení na provozovatele.

Takto se bude Kapsch a jeho spřátelené firmy soudit a výběrové řízení se potáhne několik let.

+1/0
11.3.2015 15:20

M93i85c80h68a67l 85P35a31v63l63á17t 9623223834749

To v prvnim odstavci povazujete skutecne za realne mozne?

0/0
11.3.2015 16:35

M78i73c48h96a47l 78P60a84v37l15á63t 9903713524509

PS: Ono je to trochu vetsi sousto nez papirova nahrada Openkrad.

0/0
11.3.2015 16:35

P13a39v98e37l 39S42o53b32o19t93k74a 5600184

Ale samozřejmě že ano - vždyť papírové kupony se používaly donedávna a pro osobní auta se prodávají doteď, tj. celý systém objednání, výroby a distribuce je připravený, jen ho použít.

+1/0
11.3.2015 16:47

F86r49a30n61t53i73š63e98k 70K28l95i52k19a 6572750143768

Na to musí být hlava....opravovat v noci, když jinde je to běžná věc;-D

0/−1
11.3.2015 14:59

J24a82n 79B60u33b17i34k 9822501312557

To je úžasné, na co se u nás přišlo: dálnice se mají stavět rychleji, opravovat v noci a případně nechat stavět soukromníky........a netrvalo to ani tak dlouho, jen 25 let. Nebo spíš do doby, než politiky u dopravního vesla nahradil praktik stavař......;-D

Jenže zatím to jsou jen řeči. Kdybych na ně dal, tak se už 10 let proháním po východní části okruhu kolem Prahy, 5 let po severní, stejnou dobu jezdím po D3/R3 až k rakouským hranicím, D1 je už celá hotová a D8 přes České středohoří právě oslavila šestileté výročí zprovoznění. Možná bych počkal, zda se zase nejedná o klasické politické bulíky voličům na nos......... o kterých se za rok nebude vědět......

Jestli to Ťok myslí vážně, ať nejdřív začne transformací ŘSD na státní akciovku po vzoru rakouského ASFINAGu.....už jen proto, aby tam dostal špičkové lidi.......

+1/0
11.3.2015 14:56

R64e53n31a85t70a 72V45o17l53n20á 6273172521782

Konečně rozumný člověk. V zahraničí se opravuji v noci dálnice již léta, u nás, nevím z jakého důvodu to nešlo. Ve dne se zatím pracovalo tak, že se spíše nepracovalo. Odpoledne po 16 hodině na dálnici většinou již nikdo nebyl, a pokud byl, tak pouze postával, ale nepracoval. Vím to z vlastní zkušenosti. Dokonce jsem viděla, jak v nějakém pracovním stroji řidič spí. Produktivita práce  nulová. Nelze se potom divit, že D1 se má opravovat několik let.

+3/0
11.3.2015 14:39

M83a43r55e28k 80H66r48u55b94y 6207942101838

Dokud RSD plati stavebnim firmam za cas a nikoli za dilo, nelze se tomu vysledku divit. Spis se divim, ze to tak dlouho beztrestne prochazelo 8-o

+2/0
11.3.2015 14:42

J78a24n 46S21t32e27h98l54i49k 9415357796731

V noci se má spát a né pracovat . Pak ta kvalita jde k šípku . Rezervy spíše hledejte jinde 8-o

+1/−8
11.3.2015 14:42

M50a32r93e59k 16H40r10u75b89y 6617162121828

doufam, ze nedelate treba letoveho dispecera ;-):-P

+5/−1
11.3.2015 14:44

F81r10a69n43t36i84š85e93k 30K69l42i87k98a 6182960393518

ty jsi nikdy nespal přes den, trolle?

+1/−1
11.3.2015 15:01

J18a75n 54B39u44b54i95k 9872791932337

to musím říct bráchovi, že noční služby v nemocnici jsou už přežitek......:-)

+2/−1
11.3.2015 15:05

J92a27n 17Š44m37í49d27a 7395218229552

Souhlas; Německo loni v srpnu při návratu z dovolené - oprava dálnice před sjezdem z A 93 na A6 23,3ohod.,silný déšť - na stavbě panuje čilý stavební ruch a německá Skanska naplno frézuje povrch vozovky ... v ČR nemyslitelné.

+3/0
11.3.2015 14:52

O48n85d52ř79e89j 15N59o97v42á69k 9337804849619

No, to ale určitě nebyl úsek dálnice někde blízko města nebo vesnice, že ....

+1/0
11.3.2015 14:59

F71r48a37n13t80i62š41e61k 91K75l23i35k14a 6482810773848

To by naši odboráři řvali...;-D

+1/0
11.3.2015 15:03

A27n94t69o89n11i58n 54B48l45a88z46e33k 4988222417551

Tak dalnice se maji opravovat prevazne v noci, kdyz na ni nejsou auta....a ne pres den, kdy je tam plno.

0/0
11.3.2015 14:36

M72a87r22e23k 57H57r79u93b55y 6197392541848

Silnice je lepsi opravovat v rezimu 24x5 (=15 smen) jako to delaji v Rakousku, nez 8x7 (=7 smen) jako tvrdi RSD ze se pracuje v Cechach. Navic je znamo, ze realita je jeste daleko horsi.

+1/0
11.3.2015 14:38

A66n77t29o56n52í37n 21S94v59o22b93o87d67a 3914263179612

Lepší využití techniky. U nás potom drahé stroje víc stpjí než pracují, déle na sebe musí vydělávat, proto silničáře vybavíme lopatou :-(

0/0
11.3.2015 14:45

M79a44r66t61i26n 35K68u30d37r46n11a 3239796719140

Nejak v tom nevidim vyhodu, kdyz to stat te soukrome firme stejne zaplati. Soukromou dalnici si predstavuju tak, ze to soukrumnik postavi za sve a zpatky to dostane z mytneho, ktere tam bude vybirat.

+2/0
11.3.2015 14:29

M68a80r67e69k 88H80r71u10b46y 6957592921338

Jde o to, ze soukromnik dostava fixni platbu od statu, ale provoz jde za nim. Takze nejake viceprace, osizene materialy nebo nabubrele predrazene projekty by si platil sam.

+1/0
11.3.2015 14:36

P55a65v41e72l 42S74o74b71o91t67k41a 5180984

PPP projekty jsou ŘECKÁ CESTA - zadlužujete budoucí generace (protože nikdo jiný to nezaplatí), ale tento závazek se neobjevuje dle metodiky ESA v kolonce DEFICIT ani DLUH státu.

Takže je to takové řecké kupování si skrytého státního dluhu, za které pochopitelně musíte zúčastněným firmám a bankám zaplatit cosi navíc oproti tomu kdyby investoval (a půjčoval si) přímo stát.

+5/−2
11.3.2015 14:28

S29t16a36n96i24s86l18a34v 17Č98e32š36k36a 8897796965699

Pokud si dobře pamatuji, tak v době svého premiérování přišel Miloš Zeman s nápadem, D47 postaví jistá izraelská firma (zastupovaná bývalým náčelníkem gen. štábu, generálem Šedivým), která ji i zafinancuje, stát ji potom bude splácet a po (už přesně nevím) 25 nebo 30 letech opravenou převezme.

Zeman sklidil posměch jako je tomu i dnes (už tehdy mu mnozí, s většinou novinářů v čele, "fandili" a lidovecký ministr dopravy Šimonovský se zaklínal navíc tím, že vše zařídí ve jménu státu levněji a rychleji a pokud se (tuším) roku 2008 nebude jezdit až k hranicím, půjde on, Šimonovský po trase dálnice pěšky.

Dálnice byla samozřejmě dokončena se zpožděním, dnes se nám navíc vlní a rozpadají se mosty v Ostravě. Nikdo za nic nemůže a nikdo si už ani nepamatuje a nepřipomíná tuhle historii.

Já nevím, jestli cena Izraelců byla vysoká nebo přiměřená (nízká asi ne, to dá rozum), nemohu se však zbavit dojmu, že by jednak dostavěli dílo v termínu a potom by asi nebyla v jejich zájmu pochybná kvalita dálnice, které jsme nyní svědkem.

V každém případě ovšem přichází pan Ťok s nápadem na PPP - jediný rozdíl oproti Zemanově nápadu je ten, že tehdy se tomuto systému tak neříkalo.

+2/0
11.3.2015 14:26

M12a32r12e23k 63H95r72u67b48y 6157982211118

Nejde o to vymyslet neco noveho, dulezite je spravne zkopirovat to co jinde funguje. Ani Zeman nebyl s tou myslenkou prvni, jenom byl prvni, kdo ji dotahl alespon do pocatecniho stadia realizace. Ze to dopadlo jako Hudecek s Blankou uz neni moc jeho vina ;-)

0/0
11.3.2015 14:41

O49n58d69ř69e73j 44N12o31v19á51k 9687254559439

Začal jste dobře, ale ten konec jste nepochytil.

Stát se nakonec rozhodl stavět sám a izraelcům jsme vyplatili několik desítek milionů za zmařenou investici.

Asi tak končívají tyto socialistické nápady ....

0/0
11.3.2015 14:58

S14t45a52n94i76s12l89a44v 38Č94e44š33k42a 8687586195869

Myslím, že pochytil. Pokud by se nechali Izraelci dálnici dostavět, tak tu byla. Vzhledem k tomu, kolik všechny ty opravy nejspíš budou nyní stát, dražší by to asi nebylo než dnes, avšak především by tu (s největší pravděpodobností byla kvalitní a funkční dálnice, nikoliv ta nyní existující vozovka s omezenou rychlostí,

+1/0
11.3.2015 15:54

V96l33a66d49i61m66i61r 54B76l75á60h60a 3630857667301

Docela legrace. Nevíte kolik to mělo stát, ale bylo by to podle vás lepší. Najděte si to. Byl to tunel za cca 200 miliard za 30 let.

+2/0
11.3.2015 20:05

S90t37a25n52i37s96l30a65v 21Č62e35š45k41a 8757536225319

Na Wikipedii (jinde jsem to nekontroloval) stojí: "Vláda Miloše Zemana v roce 2002 před volbami svěřila výstavbu a provoz dálnice bez výběrového řízení izraelskému konsorciu Housing and Construction za 125 miliard korun. Dálnice měla být hotová v roce 2009. Ministr dopravy Milan Šimonovský zakázku zrušil s odůvodněním, že ji postaví do konce roku 2008 po částech za sumu do 50 miliard korun. V roce 2009 stále chybí dva úseky, termín dokončení je rok 2011 a náklady přesáhnou 70 miliard.

Náklady těch 70 miliard nepochybně přesáhly a otázkou je, kolik nakonec bude stát oprava vadných úseků a rozpadajících se mostů. Ve smlouvě s Izraelci tehdy stálo, že po ukončení pronájmu státu předají opravenou dálnici. Takže pro vás to možná legrace je, mě ovšem příliš směšné nepřipadá to, že tunel připomíná spíš způsob výstavby této dálnice po té, co to vzal do ruky pan Šimonovský a jeho následovníci. Rozhodně nemám ten pocit, že Zemanem navrhované řešení by přišlo dráž.

+1/0
12.3.2015 8:37

S53t44a57n16i81s47l82a96v 28Č11e50š39k80a 8517386235429

Jo a v ceně Izraelců bylo samozřejmě financování. V ceně předkládané Šimonovským určitě nebyly náklady na úvěry na stavbu dálnice.

0/0
12.3.2015 8:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.