Diskuze

Ťok křísí plány na soukromé dálnice, silnice chce opravovat i v noci

Ministr dopravy Dan Ťok chce zkrátit průměrnou dobu výstavby dálnice od projektu po dokončení z 12,5 let na polovinu. Jeho rezort navíc opět oživuje plány na stavbu soukromých dálnic. Mělo by jít o silnice R4 z Prahy směrem na Strakonice a R7 z Prahy do Chomutova.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J36a82n 18J34o25r35d73a83n

18. 3. 2015 10:50

Když jsem před deseti lety cestoval po USA, jak tam se panečku po nocích makalo na silnicích!!

Stavby odcejpaly, stavaře nikdo neohrožoval, kolony žádné....

0 0
možnosti

Když porovnám výstavbu třeba v ČR a v Chorvatsku, tak se v ČR staví hrozně pomalu a zřejmě i dost draze. V ČR si stavební firmy naberou najednou hodně zakázek a pak stavbu prodlužují a na pár z nich dělají a ostatní stojí a nikdo na nich nedělá. To nabírání hodně staveb najednou se dělá proto, aby měli zajištěnou práci na delší sobu.

0 0
možnosti

to co píšeš si můžou dovolit jen proto, že nejsou ve smlouvě dostatečné sankce na nedodržování termínu a postupu prací

1 0
možnosti

Kdy vzali těch 12 let od nápadu postavit silnici, dálnici po dostavení? Základní dálniční síť je naplánována už desítky let, některé stavby mají prioritu a stejně nic. I těch 12 let by bylo fajn. D11 se ještě nepřevalila ani přes železniční trať na Hradec Králové a to už měla být 10 let až ke hranicím a ty necelé 3km budou stavět 3 roky. Když už nic jiného ta délka výstavby tak krátkého úseku je trapná. Kdyby museli kutat do skály nebo nějaké složité geologické poměry ale u Hradce je placka na písku. Když se to vezme zjednodušeně odkryjí hlínu, utuží a udělá se povrch. Z Poděbrad k HK to dokázali postavit rychle a to bylo přes 40km

2 0
možnosti

Pan Ťok se radil s "akademiky" na ČVUT o praktických záležitostech stavby.To se toho asi dozvěděl.On sám nemá povědomost o praktické realizaci staveb a chce řídit MD?Selský rozum do hrsti a trochu přemýšlení, nic jiného v tom není.Návaznost prací na každé stavbě je potřebné podrobně naplánovat, práce, které je možné udělat bez výluk, udělat v předstihu, pracovat na dvě směny od nevidím do nevidím a především dodržovat pracovní dobu.Jen výjimečně pracovat v noci, protože přes veškerá opatření s osvětlením to nikdy nebude "ono" a raději tvrdou pracovní kázní využívat denní světlo.Denně vyhodnocovat a upřesňovat postup a koordinaci prací na výlukových štábech za účasti zodpovědných zástupců investora, stavebního dozoru a zúčastněných firem.A ještě něco musí mít všichni zainteresovaní a to být hrdí na svoji dobře vykonanou práci.Právě toto je to nejdůležitější.A ještě jedno je velmi důležité a to omezit na minimum "hlas" právníků.Právníci jsou největší zlo na stavbách.

1 1
možnosti

P50e24t98r 67P95e21t77r

14. 3. 2015 0:29

"raději tvrdou pracovní kázní využívat denní světlo"...to ovšem ještě neznamená, dělat od osmi do tří, jak to mají stavební firmy v čr ve zvyku, aspoň tak to vidím po Praze a na dálnicích.

1 0
možnosti

Výhoda PPP nie je žiadna, práve naopak. Slovenské PPP je Prachy Pre Priateľov - myslím tým priateľov tých čo rozhodujú. To čo by normálne stálo ako príklad 1mld., štát vyhlási, že to bude stáť 5mld (na čo si od nezávislej firmy nechá vyrobiť posudok - alibi),  a teda štát na to nemá peniaze, a tak "prizve" investora ktorý  akože za 3,5mld dá z vlastného, a 1,5mld dá štát. Následne aby na tom súkromný investor netratil, štát sa zaviaže opravovať cestu za svoje a zisk pojde nezištému investorovi. Zmluva sa zabetónuje na desiatky rokov, a úžasný bizniss plán je na svete. České PPP dopadne asi rovnako. Jednoducho to čo inde funguje, tu nefunguje zámerne. Aby ľudom došla trpezlivosť a povedali, že hlavne nech je to postavené. A kto to zaplatí? Budúce generácie...Rv

5 0
možnosti

K70a49r67e22l 41J98a54n73í59k

11. 3. 2015 16:48

PPP není soukromá dálnice!

Na soukromé by musel vlastník zajistit i rentabilitu projektu. U PPP podle podmínek bere stavitel na sebe riziko kvality a zpoždění.

2 0
možnosti

J53a51n 88K29u21t96m87a93n

11. 3. 2015 15:05

Lidi, co blázníte? Co pořád máte s těma pracemi v noci? Vždyť je to zbytečné (možná tak runway na letišti)... Není lepší mít konečně kvalifikovaný dozor?

8 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 2
možnosti

Tak si to shrňme - návrat PPP projektů a "dočasné" prodloužení smlouvy s Kapsch dokud se nevybere nástupce.

Hm...

Toho pána asi stát platí moc špatně že si musí shánět i další příjmy...

3 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti

Na to musí být hlava....opravovat v noci, když jinde je to běžná věc;-D

0 1
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti