Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Prahy vstupuje Air Berlin, spojí hlavní města Česka a Německa

Na český trh vstupuje jeden z velkých evropských dopravců, který z Česka dosud nenabízí žádné spojení. Společnost Air Berlin od dubna spustí přímé spojení mezi Prahou a Berlínem. Létat bude třikrát denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73i88l93o21š 52Ř30e85h53á60k 8436158337505

Hlavní město má zatím jen Česká republika, ne Česko.

+1/0
13.3.2015 21:37

V90a71l35e16r70i85e 25W23e85b58e37r55o89v35á 1222290237460

Etihad regional je dobrá společnost, vloni na podzim jsem s ním párkrát letěla z Drážďan do Amsterdamu. SAAB má sedačky 1-2, luxusní kožený potah, příjemný personál. Jen se nenastupuje z ramena, ale vozí k letadlu autobusem, takže při špatném počasí se deštník hodí.

0/0
12.3.2015 23:07

K33a74r90e62l 68Ř59e49h54á92č49e82k 9242420271332

Vlakem každé dvě hodiny, cena cca 800,-. A časový rozdíl minimální. Tento spoj nebude určen pro cesty do Berlína, ale hlavně jako návoz k dalším letům.

+3/0
12.3.2015 21:41

J91a60k67u47b 64F17e89i28f49a12r 7129789976669

Tak než cestovat na Ruzyň, pak odbavení, let vrtulákem s skončit na Tegelu, to raději vlak nebo auto.

+2/0
12.3.2015 19:46

Z71d57e96n69ě18k 91Ž14a37m53b47o60c24h 7170266640720

Tak to určitě, ale je otázka, jaké budou ceny v případě delších letů. Předloni jsem letěl s Air Berlínem z Krakowa do Chicaga (přes Berlín) za 11500,- (v říjnu, letenku jsem kupoval někdy v dubnu). Taková cena nebyla k mání nikde jinde (Vídeň, Praha). Vtip byl v tom, že i z toho Berlína to bylo dražší. Pokud by z Prahy byl let do Chicaga (nebo jinam) za slušné peníze, tak bych to až tak nezatracoval.

0/0
12.3.2015 21:29

J40a64n 87M71a74z92ů94r94e30k 2848644368365

Tato linka maj asi stejnou logiku jako Bratislava- Vídeň a pokud se konečně dočkáme napojeni na evropské rychlodráhy právě na Berlín, tak to můžou rovnou zabalit.

0/0
12.3.2015 16:26

R55a78d41e10k 51J90a69n84a57t69a 9685356314512

I kdyby naši politici nějakým zázrakem okamžitě zmoudřeli, tak VRT se nedočkáme dříve než za 5-10 let a Němci svůj úsek Drážďany-Berlín jen upravují na 200 km/h a ani to jim nejde moc rychle.

Jinak tato linka nemá smysl pro běžného čtenáře iDnes (ten pojede busem nebo vlakem), což je zjevné i z toho, jak malý stroj je na ní nasazován. Může mít ale smysl pro business (který si za ušetřené cca 2h rád připlatí), nebo jako feeder pro dálkové linky.

+2/0
12.3.2015 18:55

Ř75e42h36o62ř 51V66l34a94s84á24k 2344354161696

Ušetřené dvě hodiny, pokud se člověku ostatní s tou schůzkou plně přizpůsobí. Jinak vlak jede každé dvě hodiny, zatímco na tohle letadlo si bude muset člověk počkat třeba čtyři hodiny.

Takže je to pak spíš otázka, zda být raději o hodinu dřív v cíli, nebo sice "ušetřit dvě hodiny", ale muset je strávit ve městě, kde už nic zařídit nepotřebuji a nechci....

Kdepak, tohle bude hlavně pro navazující lety.

0/0
13.3.2015 15:41

V34i93k25t95o18r 16N67á82r33o87ž61n47ý 3339712888

Toto spojení má nějaký význam pouze pro cestující , kteří z Berlína pokračují letadlem dále..jinak vůbec.

Berlin je poměrně velké město. Nejen počtem obyvatel ,ale i rozlohou. Pokud tam jako obchodník pojedu na jednání , dá se to zvládnout na otočku a autem si zajedu , kam potřebuji... Pokud bych měl vypadnout na letišti , může se mi stát , že třeba i také 1-2 hodiny se veřejnou dopravou budu dostávat na místo , kam se potřebuji dostat. Teď ještě 1-2 hodiny vyrazit z domu na letiště a veškeré výhody letecké dopravy jsou smazány..

+5/0
12.3.2015 15:39

Z73d27e86n27ě32k 35Ž69a97m42b88o93c98h 7920366730740

Ano, má to význam pouze pokud v Berlíně přestupuji na další let.

0/0
12.3.2015 21:30

J56a15n55a 59S31t63e98h10l36í36k78o33v30á 2939680420456

a SA tam jede 5 hodin za 500,- :-P

0/−2
12.3.2015 14:47

V43á47c89l61a46v 42J51o47n76á92š 8692483172343

Sturmabteilung (SA) ?

+6/0
12.3.2015 15:53

J92a39n88a 68S21t58e95h42l68í71k37o94v67á 2369690710166

ne, ten ne ;-D

0/0
12.3.2015 15:58

A20l69b78e97r66t 41V39l22a66c64h 8966841318572

Ten je rychlejší. Ale jen v opačném směru.

0/0
13.3.2015 10:30

M62i59c43h18a84l 22P68a75v13l56á73t 9353413654139

Ty uz dojezdili.

0/0
13.3.2015 9:52

L72u79k20á80š 34H43l77o45u28c82a68l 6202690541274

Praha-Miami, na podzim, 571 liber (nevím, proč to ukazuje zrovna v librách)

22litrů mi nepřijde nijak super cena, ale samozřejmě, že svou roli v tom hraje i kurz koruny

0/0
12.3.2015 13:54
Foto

B16o39h20u46m77i17l 21P71r11o84c66h39á90z38k82a 9482419334410

A bude možné si do letadla vzít repasovaný favorit? Bude se na palubě podávat Club Maté?

0/0
12.3.2015 13:53

V76á51c77l19a74v 16J75o49n91á43š 8452143802243

Favorita ne, jenom Esku skládačku...

0/0
12.3.2015 15:55

V97e83r71o73n79i70k86a 64Š70k33v56á81r83o53v40á 5621880836806

Proč k článku o Air Berlin dávají foto letadla Ethiad airways?

0/−7
12.3.2015 13:51

Z69d82e96n38ě88k 11J64o43n61á35š 9771899886970

taky jsem si říkal, asi proto, že Air Berlin používá taky červenou barvu

0/−3
12.3.2015 13:53

J93i46ř43í 59K18u43c97h85t13a 6718175329197

zkuste si ten článek přečíst. Já vím že je to moc písmenek, ale jinak to nepůjde. Leda že byste někoho požádala o předčítání.

+12/0
12.3.2015 13:55

J44a51n92a 20S58t91e73h27l35í24k12o12v89á 2829420960636

;-D

0/0
12.3.2015 14:40

O16n89d93ř55e16j 62Z50d63e93r46a46d19i73č63k40a 6134965913358

Jestli to nebude proto, že linku do Prahy bude pro Air Berlin zajišťovat Darwin Airline a la Etihad Regional právě tímhle strojem..

+2/0
12.3.2015 14:40

Ř39e26h43o48ř 94V87l45a54s69á42k 2824294941826

To má smysl jedině z hlediska navazujících letů.

Vlak jede sice pět hodin, ale zase odjíždí přes den každé dvě hodiny, je to z hlavního nádraží na hlavní nádraží a stojí to polovinu.

+8/0
12.3.2015 13:22

J22o88s74e34f 55K37o60p97e64c52k38y 9324622415

Pro obchodaky bude urcite vyhodnejsi letadlo...

0/−2
12.3.2015 13:28

P76e64t92r 26M28a12r93š65o23u63n 5635398726246

leda že by jednání měli kancelář přímo na letišti a na druhé straně si to domluvili taky na letišti... na takto krátké trase ztratíte onen čas na dopravě na/z letiště a na odbavení...

+1/0
12.3.2015 21:32

J54o75s57e91f 76K76o90p44e44c29k83y 9134602155

Tak prostym porovnanim casu cesty vlakem a letadlem a to vcetne cesty z/na letiste a hodky cekani, je jednoznacnym vitezem letadlo a za rychlost se sice priplaci, ale v tomto pripade ne tolik, aby to vadilo ;-)

0/−1
12.3.2015 22:07

K69a15r86e96l 32S92t25r47ž78a50n51o39v89s95k69ý 1718395885

Zvláštní, že ČSA opouštějí nerentabilní trasy, které pak hned obsadí někdo jiný s vidinou výdělku.

+1/0
12.3.2015 13:13

M23a95r43t34i78n 24L76i86n82h83a 1871264359821

CSA z Berlina nenabizi navazujici lety. Air Berlin leta do severni ameriky, coz jim pomuze letadla zaplnit.

+2/0
12.3.2015 13:18

P66a74v81e20l 13V58e68t66e36š57n53í64k 7765388965497

I cesty do JV Asie nabízí.

Ale ve srovnání s takovými Emirates je to IV. cenová skupina.

+2/−1
12.3.2015 13:25

G91e14o38r87g 42K87o74m80b90e89r62e96c 9234101706911

vy jste taky IV cenova  ;-D

0/0
12.3.2015 20:43

Z67d66e50n73ě69k 85Ž14a64m17b13o92c84h 7650216860280

Tak já jsem toho moc nenalítal, ale na Air Berlin si nemůžu nijak stěžovat. Naprostá pohoda.

0/0
12.3.2015 21:32

V42l28a17d59i28m85í90r 61H45o92l76ý 8244831876757

Do JV Asie už jedině s Emirates.

0/0
12.3.2015 23:15

A46n94t55o50n75í66n 15D80o34u63b63e27k 3560829199

urcite bych to vyuzil pri odpovidajici cene coz je do 1000 - 1500 kc. kdyz za 1500 mate letenku do parize..

+3/0
12.3.2015 13:05

J73a87r95o76s41l11a23v 52P58e48l59d90a

Uživatel požádal o vymazání
+1/−1
12.3.2015 13:22

J55o83s94e52f 29K23o36p78e11c76k45y 9494322865

To je marketingova hra s cisly. palivove priplatky jsou plne v rezii letecke spolecnosti a vzhledem k cenam ropy je momentalne komicke, ze vubec nejake uctuji...

+3/0
12.3.2015 13:30

R76a41d91e22k 14J65a97n80a75t30a 9405736244872

Na trase PRG-TXL-PRG jsou účtované tyto poplatky:

česká odletová taxa 591 Kč, německá odletová taxa 467 Kč, německá bezpečnostní taxa 168 Kč, německá ekologická daň 211 Kč.

+2/0
12.3.2015 13:45

B49o27h23d49a61n 24S56c41h74a71t18r42a60l 1403895592

Tak počítejme. Půl hodiny na letiště + min. hodinu před letem tam musím být + s vrtulí letím dejme tomu 50 min. + půl hodiny z letiště = 2 hod. 50 min. Cena prý startuje na 3.700 Kč. 

Autem je to 350 km po dálnici, dá se to za 3 hodiny zvládnout, i kdyby za 3 a půl. Časově je to stejné, ekonomicky je to úplný nesmysl - pokud pojedeme (poletíme) dva, jsem dokonce na úplně jiných číslech. 

Ptám se - který blázen poletí? Za půl roku se dozvíme, že trasa se ruší, neboť si "nenašla zákazníky" ;-D

+5/0
12.3.2015 12:50

J60o27s75e64f 64K72o30p70e71c27k98y 9434792395

Ne, kazdy ma auto a ne kazdy, kdo ma auto, ho chce vyuzit k ceste do Berlina... Timn nerikam nic o budoucnosti te linky. mam o ni tez pochybnosti

+1/0
12.3.2015 13:16

M53i47r46o16s48l36a62v 57Z10i14k73m37u78n76d 7649713894363

Na cestu na letiště bych počítal nejméně s hodinou z centra, mezi dosednutím a odchodem z letiště to taky nějakou dobu trvá.

Obvykle nutný nákup jízdenek a orientace na návaznou MHD, takže obvykle víc než půl hodiny. Na Hauptbahnhof zhruba kolem 20 minut ...

Vlakem bez prohlídek nebo limitu zavazadla ...

+2/0
12.3.2015 13:41

M72i42l68a98n 82Š63v36a32g50r58o83v88s93k85ý 9692579715738

Tak nevím, 350 km x 15 Kč/km je 5250, ve dvou 2625.

0/0
12.3.2015 14:47

T62o30m86á51š 23K54a77p49l12a17n 8723259963443

Létám často Mnichov nebo Frankfurt a pak přesedám směr Lyon - je nějaký důvod letět s nimi, vs. Lufthansa, se kterou létám nyní? Popravdě ani nevím cenu, předpokládám, že ale bude stejná, spíš mě zajímá tedy asi pohodlí, servis atp.

+2/0
12.3.2015 12:43

M47i31c77h18a49l 26P74i13n46d48j52a97k 5303764627257

to  zni tak nejak divne..hlavni mesta Ceska a Nemecka :-/

0/0
12.3.2015 12:28

T52o89m82á78š 11K42a63v97a79n 7475218407506

Vrtulové letadlo Saab.. Nevim no,moc duvěry to ve mě nebudí...

0/−14
12.3.2015 12:21

M81i53c11h56a75l 26P77a87v35l19á50t 9953533804699

To je Vas problem. Turbopropy na takhle kratkych linkach jsou naprosto OK. A tohle je dobry stroj.

http://aviation-safety.net/database/types/SAAB-2000/index

+6/0
12.3.2015 12:25

M76a19r18e39k 95T13ů86m94a 4612818906572

To asi proto, že to letadlo neznáte, je to spolehlivý typ.

+2/0
12.3.2015 12:29

P47a97v16e16l 62V75a33n97ě37č21e57k 4484323601671

Zaab is guut.Je to klasicky turboprop na kratsi trate.

+3/0
12.3.2015 12:39

J76a72n 14M89a75z32ů22r11e35k 2658514638405

Tupolev by byl lepší co ?;-D

0/0
12.3.2015 16:23

J73i24ř15í 52K88o30c25u16r44e60k 6125964475748

Když zkrachuje výrobce ledniček Liebherr, budeme říkat, že jejich jeřáby jsou nespolehlivé a určitě jim popraskají lana.

0/0
15.3.2015 12:53

A17l10b85e19r12t 83V55l47a71c10h 8236231848422

3700:-/

+5/0
12.3.2015 11:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.