Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropané jsou hladoví po autech. Prodalo se jich o 7,3 % více než loni

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v únoru podle údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) meziročně zvýšil o 7,3 procenta. Nově se tak registrovalo 924 440 aut. Stejným tempem jako celý trh rostly i prodeje mladoboleslavské Škody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62a93v23e23l 49M49a19t45o27u52š60e60k 5400727178334

Tak ať si je nacpou do bachorů a nesmrdí s nimi po světě!

+1/0
18.3.2015 8:52

J92a88n 84C81h95r47o10m72ý 7600680307434

Problém je jinde. Přes den pracuji ve fabrice, která vyrábí díly na údajně ekologické elektromobily. Odpoledne si jdu k Baťovi koupit polobotky (jedny made in Bangladesh, druhé made in Tunesia), do samoobsluhy jablka (Tyrolsko), minerálku (Slovinsko) a lahev levnějšího vína (Chile). Druhý den ráno jedu na služební cestu do Bratislavy a na D1 jedu v podstatě jen v levém pruhu, v pravém jede každých 300m kamion. Na služební cestu jedu služebním automobilem proto, aby zahraniční vlastník z D nemusel ve dvou fabrikách (CZ, SK) zaměstnat 2 lidi. Nejsem žadný ekolog, ale růst automotive na základě vzrůstající nesmyslné dopravy je děs.

+1/0
17.3.2015 19:07

P57e80t20r 98T36o49p50k93a 6396690203260

A kudy ven z tunelu?

0/0
17.3.2015 11:18

V15a53c56l48a64v 38W62a52n69d63e20r14e41r 8358266129352

jdete za svetlem, jen pozor, aby to nebyl projizdejici vlak.

+1/0
17.3.2015 11:27

P92a78v90e67l 97Ř46a90p12e19k 7652116139955

Není týdne, aby tu nebyl oslavný článek na prodeje automobilů. Má to snad být důvod k radosti? Ne, je to další v řadě ukázek degenerace této společnosti a ekonomického i morálního úpadku.

Co získám koupí "nového" automobilu? Akorát ten samý křáp, s ještě osekanějšími náklady.

Automobil se překládá jako "samohyb". Tento překlad je však zcela nesmyslný. Auto mě nikam samo neodveze, na rozdíl od jiných dopravních prostředků. Nemohu si sednout, a jen se dívat nebo třeba pracovat. Přestože jsem si sedl do "automobilu", musím se odvézt sám a převzít veškerou zodpovědnost.

Auto je možné zničit jen samotným nevhodným použitím ovládacích prvků, dokonce aniž bych se pohnul z místa. Auto většinou ani nijak neindikuje, zda po uvolnění pedálu pojede dopředu či dozadu. V 21. století naprosto nepochopitelné.

Maření pohybové energie v mechanických brzdách nebo regulace přenosu výkonu s použitím kluzné spojky je něco, nad čím dnes už zůstává rozum stát.

A tu největší lahůdku jsem si nechal na konec - principiálně zastaralý hnusný smradlavý špinavý těžký spalovací motor. Akceptoval bych snad i existenci parních lokomotiv, ale jak je možné, že stále masově produkujeme a považujeme za moderní tuhle zrůdnost, do které se rok co rok leje kýbl oleje, která se klepe, dělá kravál, hřeje, obtížně reguluje a vypouští plno sajrajtu?

Tento přehled, zákulisí "moderního automobilu", samozřejmě není úplný, ale stačí to pro ilustraci faktu, že celý automobilismus je zastaralé, koncepčně vadné, vývojově neperspektivní, socialismem a lobbisty udržované odvětví, naprosto nedůstojné doby. Automobilismus je Potěmkinova vesnice naší ekonomiky. Kdybych měl naši ekonomiku shrnout do jedné věty, řekl bych: "Lidé si kupují auta, aby měli čím dojíždět do továren na auta." Pak se divme, že dluhy rostou nebo že na šikovného řemeslníka se čeká přes rok.

Aut se nenajíme, v autech se nedá bydlet, auta nejsou investice. Auta jsou státem podporované kasičky na peníze, které odsávají prostředky z jiných odvětví.

+4/−3
17.3.2015 10:27

J16a87k45u37b 42Š40r18á47m30e90k 4158193382261

Jakou souvislost má Váš citový výlev s článkem o zvýšení prodejů automobilů v Evropě??? 8-o8-o8-o

0/0
17.3.2015 10:57

P55a92v96e10l 56Ř70a13p70e70k 7732356129435

Vážený pane, zkusím to znovu a jinak, speciálně pro vás:

Uvědomte si, že mohutný nárůst automobilismu je důsledek, nikoli příčina ekonomického rozvoje! Takže dnes, kdy jde ekonomika do háje, si zběsilou produkcí nových popelnic, pro které už ani není místo, nijak nepolepšíme. Je to stejná pitomost jako vyjít v lednu v sandálech ven v očekávání, že tím přivolám léto.

Zvýšení prodejů automobilů při stále horších ekonomických vyhlídkách je tudíž neklamný indikátor toho, že bude ještě daleko hůř. Takový obrovský pohyb hmoty a tak masové zainteresování prakticky všech lidí do této šílenosti nemá žádný racionální podklad. Uvědomte si, že celé tohle absurdní automobilové divadlo probíhá na úkor jiných odvětví a činností. Automobilismus sám o sobě nic netvoří, zato však mohutně spotřebovává. Je to pouze podpůrné odvětví, ze kterého jsme, nevím proč, udělali naprostou modlu, pilíř naší hroutící se ekonomiky. V neposlední řadě, automobilismus je také jedním z největších systémů organizovaného násilí, neboť je šířen silou, rozhodnutím státu, a budován z daní, tedy z uloupených peněz.

+1/−1
17.3.2015 11:17
Foto

I90v47a61n 41K55o63p33t35a 5777722321867

Jen mimochodem jak by jste zajistil pohyb materialu zboží lidi v rozumném case a door to door? Narust dopravy souvisí s růstem ostatních odvětví. Málokdo jezdi jen tak zbuhdarma. A někdo vyrábí potraviny někdo auta, povozy atd. Jeden bez druhého nemůže existovat

+1/−1
17.3.2015 11:26

P95a20v30e82l 50Ř73a21p14e48k 7902546479625

Růst ostatních odvětví? Evropská ekonomika je v recesi. Jediné, co "roste", jsou odvětví mohutně dotovaná či budovaná státem. Na úkor všeho ostatního, tedy na úkor toho, co skutečně potřebujeme.

0/0
17.3.2015 11:40
Foto

I39v42a32n 80K85o12p46t94a 5787762901657

A které odvětví te je to celoevropsky v recesi?

V CR by se dalo mluvit o stavebnictví a to je prave to co je z velké části závislé na podpoře státu, státních zakazkach. Takže prave naopak.

Navíc růst jsem myslel obecně, doprava také neroste sama o sobě ale jako výsledek pozadavku ostatních odvětví. Kdyz zemedelec vipestuje a prodá vic, potřebuje logicky vyssi dopravní kapacitu, například.

0/0
17.3.2015 12:14

L67u78k41á64š 93Š67m96a85h78e73l 2297394582654

Vlakem, auto má být jen prostředek "poslední míle". Jenže silniční lobby tohle nikdy nepovolí... mimochodem koukněte se na Švýcarsko, jediná země v Evropě, kde skutečně nákladní silniční doprava je minoritní. Ale mimochodem, článek je o osobních automobilech, ne o nákladních. Tam je v fungujících systémech veřejné dopravy (pražská integrovaná doprava, IDS jižní Moravy, Olomouckého kraje, MS kraje) v podstatě auto zbytečné. Jenže někteří zastupitelé, jako třeba jihočeští a plzeňští, dali koordinační instituci do rukou trafikantům bez vzdělání, kteří jen tupě škrtnou každý rok pár spojů a naženou další lidi do aut...

+1/0
17.3.2015 12:59
Foto

I34v44a56n 95K38o17p29t19a 5747772311887

Vlakem, fajn. Dám Vám příklad konkrétní vyzkoušené cesty  HK - Düsseldorf.

vlak odjezd ca: 5:30 - příjezd Dü ca. 18:00 cena ca. 2200 / auto odjezd ca. 11 hod příjezd Dü ca 18 hod cena 800 km ca. 1600 Kč. kuriozně nejrychlejší spojení hromadnou dopravou je za využití autobusu mezi Pha a Nürnberg. Pokud cestuju výhradně vlakem cesta trvá mezi 12 - 16 hodinami, autem to trvá ca. 6,5 - 8,5 hodiny a přímé náklady jsou nižší. navíc u vlakové dopravy je to čas strávený ve vlaku na dopravu z domova na nádraží a do cíle potřebuju ca dalších 90 - 120 min a to v německu jedu s ICE na VRT. To už je výhodnější letět letadlem.

Pokud by u nás byla VRT cesta by se zkrátila odhadem tak na 7 hod a to už by bylo pro mne zajímavé. Do té doby je pro mne auto rychlejší, levnější, výhodnější.

0/0
17.3.2015 15:56

Ř81e93h54o95ř 40V52l51a50s85á78k 2524174611216

Jenže pokud nemáte řidiče, tak musíte těch sedm hodin řídit, je to totálně zabitý čas. Ve vlaku si můžete číst, pracovat, nebo i spát (noční vlak jezdí z Prahy v půl sedmé, v Düsseldorfu vystupujete v sedm ráno)

0/0
19.3.2015 15:50
Foto

I80v27a32n 79K75o96p46t38a 5157182871597

To máte svým způsobem pravdu. Ovšem ne všechno jde dělat (práce) ve vlaku, pokud nejste třeba programátor. "Pracovat" se dá i cestou autem, já si třeba nechávám do auta takové ty nedůležité či zdvořilostní telefonáty apod.

A stále je to tak, že můžu říct že cesta tam vlakem trvá stejně dlouho jako tam a zpět autem. Pokud jedete dva zvládnete tu cestu během jednoho dne i s prací tam. Navíc dost často během cesty měním plán, zdržím se déle, potřebuju zajet ještě někam jinam atd., případně kvůli přemrštěným cenám hotelů v době veletrhů spím třeba 150km mimo.  Což vlakem v rozumném časeš  jde dost těžko.

0/0
20.3.2015 18:23

V67a25c86l46a89v 58W69a48n71d65e43r37e32r 8438596169582

To je celkem jednoduche, staci nemit auto, nikam nejezdit, nejist chleba, který byl vypestovan za pomoci traktoru a dovezen nakladakem do mlyna a pak do pekarny a pak do obchodu, prestat psat pitome příspěvky na internet na pocitaci, který byl dovezen lodi se spalovacim motorem z Taiwanu, a jist to co si sam vypěstujete na zahrádce  nic se Vam razem hroutit nebude. Zkuste to.

+1/0
17.3.2015 11:26

P72a32v75e77l 15Ř36a52p21e38k 7492256809935

Masový automobilismus existuje pár desítek let. Pečivo lidé konzumují celá staletí. Tudíž zde není žádná souvislost.

+1/0
17.3.2015 11:37

V43a86c79l52a15v 61W90a25n40d79e50r28e82r 8588836729732

před staletimi bylo na zemekouli asi 1 miliarda lidi dnes je to tusim 9.ti násobek. Mate snad nejake reseni krome války, jak tenhle problém vyresit bez pouziti hnojiv, geneticky upravenych potravin, dopravy a hladomoru?

0/0
17.3.2015 11:39

P27a34v23e61l 37Ř12a60p16e55k 7862476319185

Věřte nebo ne, já nemám problém s hnojivy, geneticky upravenými plodinami ani s dopravou. Ale dopravní funkce není jedinou funkcí masového automobilismu. Přestaňme si v tomto směru konečně lhát. Automobilismus dnes slouží také jako nástroj šmírování, manipulace, jako protéza přirození, jako náhražka pobytu v psychiatrické léčebně, a v neposlední řadě jako nástroj iluze fungující ekonomiky, protože se to hýbe a tak to vypadá, že všechno jede na plné obrátky. Prdlajs. Veškerá doprava byla v minulosti vládami fakticky znárodněna, čímž bylo neodvratně zaděláno na dnešní problémy.

Zapomínáte na jednu klíčovou věc. Doprava není jen o tom, že někdo chce někam něco odvézt nebo si svézt zadek. Doprava je také o tom, že za tento akt zaplatím tržní cenu! Automobilismus je ovšem čistě socialistický projekt, kde nelze vyčíslit skutečné náklady a kde se náklady z velké části rozprostírají mezi ostatní.

0/0
17.3.2015 11:53
Foto

I64v35a60n 91K23o37p75t40a 5277292351177

Automobilismus je nástupce jízdy na koních. Tedy dopravy neomezene tim zda někam vedou koleje. Cim to chcete nahradit. Existuje nějaká lepší technologie? Znáte ji nebo jen tlachate?

0/0
17.3.2015 12:17

P53a49v26e93l 41Ř61a35p85e25k 7862866779425

Problémem není samotný automobilismus, ale jeho objem. Ekonomický model automobilismu má asi nejblíže situaci, kterou mnozí pamatují z dob komunismu, a sice centrální vytápění bytů, kdy lidé neplatili přímo za teplo, které odebrali, ale podíleli se na spotřebě celého domu. Čili platili prakticky stejně, ať topili nebo mrzli. To samozřejmě vedlo k tomu, že všichni měli topení naplno a teplotu v bytě regulovali otevíráním oken.

Masový automobilismus, stejně jako jakýkoli jiný socialistický systém, lze charakterizovat nadužíváním, plýtváním a s tím souvisejícím nedostatkem.

+1/0
17.3.2015 12:43
Foto

I37v40a92n 14K83o52p36t88a 5787872371897

vy se s někým dělíte o PHM které vy sám prodejete, já natankuju, zaplatím, projedu. Nikoho takového totiž neznám, každý si zaplatí tolik kolik projede. Tím je defakto nadužívání, atd vyloučeno.  Samozřejmě mimo absolutních lenochů kteří do obchodu za rohem jedou autem. A ve firmách už ani nemluvím, hlídání nákladů a jejich efektivita je základem. Nikdo nepošle kamion jen tak zbůhdarma někam aniž by měl zajištěn  náklad zpět. Obyklé je vytížení v obou směrech.

nehledě na to, že většina evropských států se snaží provoz omezovat ať už formou daní, předpisů atd. nevím o evropském státě který by to nějak významně podporoval. A dopravní infrastrukturu bychom potřebovali tak jako tak.

0/0
17.3.2015 15:26

V17í28ť66a 53K48r20u79t73i44š 1430704985807

"Uvědomte si, že celé tohle absurdní automobilové divadlo probíhá na úkor jiných odvětví a činností"

Kterých? Která odvětví se kvůli automobilismu nemohou rozvíjet? Co na trhu kvůli němu chybí (v době převisu nabídky absolutně všeho)? Když to vezmu namátkou, tak automobilismus obecně souvisí např. s hutnictvím, chemickým, plastikářským a gumárenským průmyslem, strojírenstvím, textilním průmyslem, stavebnictvím, zemědělstvím, materiálovým výzkumem, automatizací, výzkumem v oblasti alternativních pohonů a paliv, spoustou přímých i nepřímých služeb.

0/0
17.3.2015 12:39

P69a70v60e43l 40Ř31a97p30e98k 7182536339135

Chválím vás, že si uvědomujete, kolik různých činností je navázaných na automobilismus. Třeba vám to v budoucnu umožní si uvědomit, kolik různých činností vykonáváme naprosto zbytečně. Opravdu vám připadá adekvátní, že každý z nás promarní v průměru asi třetinu aktivní části života jen pro auta?

0/0
17.3.2015 12:46

V37í50ť46a 79K63r41u97t36i87š 1220254155517

To, jestli vykonáváte nějaké činnosti zbytečně, to je čistě Váš osobní problém. A pokud nechcete trávit třetinu aktivního života pro auta (to má být jako co?), tak samozřejmě nemusíte. Můžete lidem klidně prodávat oblázky nebo nabízet pouhý úsměv, když vás to uživí ...

A opakuji otázku:

Která odvětví se kvůli automobilismu nemohou rozvíjet? Co na trhu kvůli němu chybí (v době převisu nabídky absolutně všeho)?

+2/0
17.3.2015 12:54

V51a53c17l43a55v 70W31a53n49d21e14r90e58r 8878286469822

Tohle uz není argument, tak tohle uz je vasen.....když nenávidíš, není co resit.

+2/0
17.3.2015 11:04

T24i39b13o11r 39V26i41z45v16a81r85y 9644634293185

Musím dát plus už jen za ten zápal :-)

+3/0
17.3.2015 11:09

J89i33n87d51ř58i77c64h 13Š22k98o45p90e57k 4615261580835

navrhni něco efektivnějšího

Nebo prostě vymysli jiný příspěvek, tímhle tapetuješ v každé autodiskusi

0/0
17.3.2015 17:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.