Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta živí v Česku čím dál více lidí, průměrnou mzdu mají 32 tisíc

Automobilový průmysl je pro českou ekonomiku čím dál důležitějším zaměstnavatelem. Jen za loňský rok stoupl počet pracovních míst o více než tři procenta. Dobrou zprávou je i fakt, že nejvíce roste počet lidí, kteří se zabývají vývojem aut a dílů do nich. Další místa vznikají i letos.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i48ř98í 98Z34á44h97o28r11a 5383925792159

Jsme levní, s bičem za zády relativně pracovití, máme dobrou polohu. Je dobře, že se tu auta usídlily.

0/0
18.3.2015 14:33

V87a15c61l21a94v 39V45a53v28r51a 3257614405897

Laurin a Klement se obracejí v hrobech. Byli jedničky a lepší mnohdy než zahraniční konkurence a Češi jim prodali fabriku Němcům, které tak upřímně nenáviděli.

Stačilo si jen půjčit na renovace a kupovat motory a převody odkudkoliv, včetně VW. A mohly zisky zůstávat v Čechách. Francouzi nebo Němci by vám zmodernizovali Škodovku i na úvěr. Pravda, mozky v té době měli jen bývalí manažeři - komunisti. Tuneláři viděli věci jinak. Jsem antikomunista.

0/−5
18.3.2015 14:44

M36i51l70a77n 20K20l89o60u33č66e87k 3550395538367

To opravdu stačilo? bravo, takového rádce si jistě všude rádi zaplatí.

+5/0
18.3.2015 14:50

M28i62c40h50a33l 44Š59e47v56č52í93k 8903186754

Nejlépe poradí montér "od Forda" 8-o ;-D

0/0
18.3.2015 19:12

A95n82t46o92n54í71n 75S40v60o82b68o24d37a 3804943339482

naši topmanageři by z toho udělali další Poldovku, Metru Blansko, Adast Adamov atd. Němci platí lépe než většina českých podnikatelů :-(. Je zde část vývoje VW, učiliště Škody  v Mladé Boleslavi je vyhlášené tím, že když se kluk tam nedostane ani na učební obor, jde někam jinam na střední školu. Mohou si vybírat jako jedno z mála učilišť

+1/0
18.3.2015 19:35
Foto

D98a91v27i10d 88J84u21ř16i54č75k14a 7236342255298

kdyby to neprodali tak už je to dávno škoda rozkradená a zavřená

+1/0
18.3.2015 20:19

V80a84c36l82a50v 61V84a80v59r87a 3117564805197

Pracoval jsem posledních 16 let ve Fordu jako řemeslník (údržba a propgramování robotiky a automatizace na linkách) a plat dělníků (všech včetně uklízečů podlah) se pohybuje kolem 25 dolarů na hodinu, řemeslníci mají všchni stejný plat 38 dolarů na hodinu a v podstatě neomezené přesčasy. Tdy za přesčas + 50% za práci v neděli + 100% a za práci ve svátek + 200% z hodinového platu. Hravě si tak řemeslník vydělá ročně i dost přes 100,000 dolarů hrubého. Za každý odpracovaný rok se připočítává asi 52 dolarů ročně k penzi od zaměstnavatele.

Do důchodu jsem odešel dobrovolně ve věku 66 a na cestu jsem dostal odstupné 100,000 USD (asi 2.5 milionu Kč). Teď žiji na Floridě. přesně tak a v tom, o čem jsem v poslední době snil. Součet všech důchodů včetně almužny z Čech - můj a mé manželky dělá asi 90,000 Kč/měsíčně. Není až tak zle a nemá to každý Amík ani zdaleka. Má to ale kdekdo kdo se během života stará. Já například více či méně přesčasy odmítal. Žil a užíval si dovolených.. volného času - jo i odstávek ve výrobě..třeba celé léto..být na podpoře za 380 dolarů týdně,(9,500 Kč) nebyla to sranda.

Navrhuji vzdělání a makat v automobilce. Nejlépe elektrikáře, programovat dnes musí umět každý z nich a oni vás to zaručeně naučí. Jako mne a stovky dalších. Učit se přece musíme doslova denně.

+1/0
18.3.2015 14:29

J17i78ř52í 32Z14á93h98o90r75a 5173975352869

Příklady by se měli ukazovat na průměru, ne na výjimkách. Navíc Ford se v Česku nevyrábí.

0/0
18.3.2015 14:36

V10a95c71l26a35v 66V49a42v52r53a 3217824865247

ne nevyrábí v každém údolí, pravda ale po celém světě vyrábí. Ford navíc není výjimka, je nejhůř placenou automobilkou zde v USA. Nejvyšší platy má GM a po něm Chrysler.

Ford v takovém Mexiku platí kolem 3 dolarů na hodinu.

0/0
18.3.2015 14:46

V20a66c22l86a37v 39V96a46v95r61a 3907304315297

Prémie ve Fordu, a jiných amer. automobilkách nejsou. Jen hodinová mzda krát odpracované hodiny. Drobný příplatek za odpolední nebo noční šichty.

Každý pracuje jen v jedné šichtě, tedy nestřídají se mu. Já miloval odpolední. Ráno si pospat, probudit se do krásného dne, a po obědě se pomalu chystat do práce. Jezdil jsem 90 km jednu cestu (nechtěl jsem žít u fabriky) a kupoval každé 3 roky nové auto (Ford jak jinak?) V odborových fabrikách (UAW) jsou skvělé týmy lidí, vedení se stará, celá řada dalších výhod, doživotní skvělé zdrav. pojištění v ceně něco nad 1,000 USD/měs - to platí firma. A pokud nespácháte trestný in, jste "nevyhoditelní". Máte životní job.

0/0
18.3.2015 14:40

A89l19a29n 84Ř24e74p83k84a 4865706

Vykašlete se už na tu průměrnou mzdu, uměle jí zvyšuje vedení a pár manažerů Rv I když možná přímo v automobilce platy jsou asi vyšší, ale co jsem slyšel tak ve firmách pod ní to je už horší

0/0
18.3.2015 11:17

M74i89l41a75n 64K34l41o49u26č79e87k 3340625298697

Proto se kvůli lidem jako vy, aby nemohli naříkat na manažery uvádí zvlášť i mzda v dělnických profesích.

+5/−1
18.3.2015 11:32

R95o88m62a98n 20H35o15r45n29í52k 2435342354671

Částečně by to měl řešit medián namísto průměru, jenže když on ten průměr ukazuje vyšší čísla...

Tipuji, že dělňasové v automobilovém průmyslu mají tak 16-18kkč hrubého.

+2/0
18.3.2015 11:53

M22i39l34a78n 50K21l47o96u31č81e71k 3300505138507

nemusíte tipovat, v článku je uveden průměr dělníků 26000. Sice to zas není medián, ale platy dělníků se zas tak lišit nebudou, jako že by dva měli 15 000 a jeden 50 000.

+6/0
18.3.2015 11:58

K41a65r55e10l 25J27o84a31c85h76i45m69s53t21á33l 8306102157806

škodováci maj 20tis čistýho možná i víc ten kdo tam dělá ví

0/0
18.3.2015 12:47

P13e50t62r 54V22r17a31n97i66k 5794369891831

Segra mela minuly rok v delnicke profesi ve skodovce v propocitani na mesic (premie.....) 23tis cisteho.

+2/0
18.3.2015 13:03

V11a94c87l86a86v 33V19a49v36r17a 3487124145517

jo, jenže těch manažerů neníí ani deset (aspoň ve Fordu, GM, Chrysleru to tak je). Pravda manuálně pracujících v automobilkách ubývá protoža roboti jsou spolehlivější i lacinější. A jen já jich měl na mé části linky 150. A přeprogramování nebo opravy trvalo minuty.

0/0
18.3.2015 14:32

M93i85c97h60a71l 24Š68e10v98č77í20k 8423926924

Jo to jistě ;-D. Přeprogramování trvá minuty. Tvl cos tam dělal? Nepozoroval jsi tam ty programátory někde od hajzlíků se zvonem v ruce? Přeprogramovat robota trvá hodiny až dny. V řádu minut možná tak drobnou korekci již hotového programu.

0/0
18.3.2015 20:55

A29n28t50o58n86í61n 67S58v33o45b43o75d94a 3414753439232

Roboti se často jen učí pohyby, proč by je někdo programoval? To se programovali roboti ABB v roce 1990. Tedy aspoň u nás, ukáže se mu co má dělat a je to

0/0
18.3.2015 21:07

A52n17t64o37n22í68n 28S64v74o24b11o94d19a 3754543409262

A jaké roboty děláte? Kawasaki, ABB, Fanuc a nebo něco jiné?

0/0
18.3.2015 21:11

P30a18v65e89l 25L52a83n45d61a 6619270941284

Je to fajn, že češi mají co do huby. I díky automotive průmyslu. Také se ale bohužel obávám, že až evropský trh s auty přestane růst, či bude růst pomalu, a za to odbyty v Asii půjdou nadále raketově vzhůru, že se místní montovny prostě zavřou a půjde se to montovat do Asie. To pak bude tvrdý dopad. Neříkám, že to tak musí být, ale kdyby vláda a naši představitelé řídili stát s nějakou KONCEPCÍ, s nějakou vizí, výhledem, možná by kromě mnutí si rukou nad výsledky automotive průmyslu přemýšleli i nad tím, jak podpořit jiná odvětví a to z toho důvodu, aby naše ekonomika byla dostatečně diverzifikovaná. Bohužel z různých vyjádření politků, z článků, sloupků a názorů je víceméně jasné, že KONCEPCI nemá tento stát žádnou. Ani bezpečnostní, ani energetickou, ani ekonomickou.... Přijde mi, že politikům chybí přesvědčení, vize, dobrá vůle a morálka.

+1/−1
18.3.2015 10:21

L37a33d65i63s67l34a37v 65K16a58l32o93u21s 7465666621230

Logické by bylo, kdyby Ćeši dělali to , co umí nejlépe. Vařit pivo,  vyrábět turbíny, kompresory,čerpadla,stavět elektrárny,cukrovary,lihovary, vařit dobrá jídla. Kdysi se říkalo, co Ćech to muzikant, nebo zlaté české ručičky.Tatra, Liaz,Jawa, jsou/byly pojem. Je toho víc, co jsme uměli. Bohužel v osobních vozech jsme zaspali dobu, takže monetálně jen montujeme. Bohužel i v elektronice(až na pár vyjímek). Je třeba výzkum, vývoj, nové technologie a pak teprve výroba. R^

0/−6
18.3.2015 10:31

P69e87t45r 78N20i66v76n33i37c64k80ý 3912594175107

Hezká idea? A kdo začne investovat do (nejistého a dlouhodobého) vývoje, aby následně z toho udělal výrobu?

V automobilovém i jiném průmyslu u nás je i vývoj. Ta fabrika ale na ten vývoj musí vydělat!

0/0
18.3.2015 10:47

L68a56d86i76s39l55a18v 29K12a60l24o59u43s 7955146161260

Já si myslím, že potenciál tu je. Jenom je tu mizerné řízení, koncepce, strategie.

0/0
18.3.2015 11:06

M81i48l90a39n 59K49l26o66u87č39e39k 3690555728557

Pokud je tu potenciál, tak začněte u sebe, jistě vám nikdo nebude bránit rozjet výrobu čerpadel.

+4/0
18.3.2015 11:09

P51a31v34e63l 58L88a33n67d60a 6679420281954

To je ale hloupá reakce. Jistě ne každý umíme vařit pivo a stavět turbíny. Ale obecně jako národ jsme toto uměli. Byli tu odborníci. Možná už nejsou, ale to know-how snad někde zůstalo. Protože pokud ne a nám opravdu zůstalo už jen to vaření piva a montování aut pro zahraniční firmy.... tak potěš pánbů. :-/

+1/0
18.3.2015 11:15

M17i43l37a33n 57K63l19o21u25č70e18k 3170695208507

Jakto uměli, vždyť i teď se zde staví turbíny nebo vaří pivo, chcete odkaz na firmy, co to dělají? On jen tvrdil, že je zde mizerné řízení, tak jsem myslel, že kdyby si založil vlastní podnik, tak by ho mohl řídit lépe, nejen pomlouvat ostatní, jak špatně to dělají.

+3/0
18.3.2015 11:30

P25a77v59e56l 86M67o18t22y70č49k56a 1363585808

Ono je to trochu jinak. Závody v Evropě primárně pokrývají odbyt v Evropě.

Škada Auto má své závody v Rusku, Číně. Například loni bylo v Číně vyrobeno a také prodáno skoro 300 000 auto z celkově 1 000 000 vyrobených.

0/0
18.3.2015 13:14

J39a70r27o30s30l58a54v 12S16t21u91p62k44a 6357599269564

stávávame se pomalu takovým Detroitem evropy....to zas bude hladových až zase praskne bublina.

+2/−9
18.3.2015 9:18

M87i78l82a51n 82K18l85o40u38č98e31k 3660825108367

Opravdu se vám zdá, že v čr mají zaměstnanci v automobilovém průmyslu díky silným odborům výrazně větší platy než zaměstnanci v automobilovém průmyslu jinde v evropě, třeba větší než v německu, protože přesně tak to bylo v detroitu.

0/0
18.3.2015 9:20

L60u40b84o10š 89U85l49r60i94c22h 5711470638334

Na Slovensku majú vo Volkswagene priemerné platy 1575€.

http://www.tvnoviny.sk/ekonato/1781821_vo-volkswagene-zvysia-platy.-kolko-zarabaju-v-peugeote-a-v-kia

0/0
18.3.2015 9:50

J33i81ř61í 53Z91á67h57o74r38a 5563615412889

Celá průmyslová oblast okolo VW má platy hodně vysoko, a to i na české poměry.

0/0
18.3.2015 14:38

M90i59c33h45a32l 20Š64e12v13č50í58k 8353706484

No ve Škodě mají cca 42tis., takže odpovídající.

0/0
18.3.2015 19:18

L27u87b38o21m69í31r 17K14a27m68e22n90s42k78ý 3850118373486

pochybuju, že platy  v Detroidu byly někdy vyšší než v německých automobilkách, máte pro to čísla?

0/0
18.3.2015 10:20

M58i95l57a11n 70K76l48o37u98č31e29k 3410135288317

Ale né, platy v detroitu byly vyšší než ve srovnatelných automobilkách jinde v usa, automobilky v detroitu se staly nekonkurenceschopné.

+1/0
18.3.2015 10:46

M29i39l86a98n 45K91l20o81u86č41e64k 3320415778847

Jinak dělníci v detroitu brali 28 dolarů za hodinu, což v té době klidně bylo víc než v německu.

+2/0
18.3.2015 10:49

R25a12d22i20m 76P73o89l25á26š61e71k 9426313849839

Jednalo se třeba i o penze, v USA je běžné, že jedním z benefitů vydyndaných odboráři je starobní penze pro bývalé zaměstnance.

Odborářští bossové a manažeři fabriky tak problém odsouvají do doby, kdy už dávno na těch místech nejsou a pokud není větší inflace, tak takový budoucí závazek může být pro firmu, až to spadne, i docela likvidační.

0/0
18.3.2015 13:11

M84i64c93h68a22l 48Š97r12o91u55b47e23k 8704686153540

jaká bublina. aktuálně vyráběná auta mají životnost tak kolem 5 let. Je to prostředí s vysokou marží a prodejním prostředím starým sto let. Jaká bublina?

0/0
18.3.2015 9:20

P17e58t23r 15N27i29v92n50i56c39k24ý 3702474725597

Tak proč škemrali o šrotovné, když přišla (periodická) recese?

0/0
18.3.2015 9:38

V88í95ť12a 56K98r38u71t65i46š 1270984295637

Za optání nic ... a vyšlo to ....

+1/0
18.3.2015 9:40

M59i28c55h20a16l 64Š82r17o79u66b65e71k 8524226813340

každý lobuje... a obměna starších vozů je z hlediska bezpečnosti i ekologie pozitivní

0/0
18.3.2015 10:51

R37a63d29i95m 58P26o67l22á15š26e44k 9926763879279

Ničení fungujících vozů je sotva ekologické. Zvláště když díky evropské legisltivě se nyní vyrábí auta dvakrát složitější a dražší než dříve a přitom díky kostování s poloviční životností.

0/0
18.3.2015 13:13

L98u38b21o95m20í67r 59K40a17m76e80n26s45k89ý 3370848593826

milión škodovek ročně by v tom stoletém grafu produkce jako bublina asi opravdu vypadalo

0/0
18.3.2015 10:22

J21a89n 45S10o67u79k42u59p 1424144896295

Jako jak, že je tu 90 procent obyvatel afroamerického původu a zbytek pracovní síly utíká pryč? Otázka Detroitu je nepoměrně složitější.

0/0
18.3.2015 9:57

R88a39d90i48m 65P43o41l25á71š65e76k 9336213299769

V Detroitu se ale přemnožili odboráři a definitivně to zabil populistický a socialisticky a úplatkářsky zaměřený dlouhodobě volený starosta.

Dokud minimálně ti odboráři budou drženi na uzdě, tak bude stále práce, i když ta určitá bublina praskne - fabriky se budou zavírat jinde v Evropě než u nás.

+1/0
18.3.2015 13:07

M10a32r31t77i41n 84S20i64k96o81r98a 7705401628591

Zeptejte se kolik maji zamestnanci napr. EISMAN, ktere dela kozene prvky do Mercedesu, Porche apodobne, tito lide si huntuji sve zdravi, pracuji 12h denne 3 smenny provoz a maji 9 tisic cisteho. Odejit nemohou protoze napr. v Hodoninskem rokresu neni kam jinam a sousedni okresy na tom nejsou o mnoho lepe. Prace jihomoravskeho hejtmana je mizerna, nebyl schopny do techto oblasti, huste osidlenych cilit zadna investory, pritop pracovni sila je tu kvalitni a lide vzdelani, mladez je nucena se stehovat jinam

0/0
18.3.2015 9:14

V34l54a49d86i86s51l34a96v 34B93u52r43y21š55e22k 1229872477134

hejtman není od toho, aby lidem ne Hodonínsku přiděloval práci, to je čistě jejich záležitost

+4/0
18.3.2015 9:16

M42a37r21t36i58n 44S77i73k92o65r66a 7715111618211

Samozrejme je to prace politiku, v minulosti vzniklo v CR velke mnozstvi pobidek, mnohe z nich opravdu pomohly a snizily nezamestnanost v danych lokalitach, politici maji sve nastroje jak investorum vyjit vstric jak jim nabidnout dane lokace jak jim ukazat, ze to pro ne bude vyhodne apod, jenze tuto aktivitu od mistnich nevidim, jine casti CR funguji daleko lepe a tim nemyslim velka mesta...

0/−1
18.3.2015 9:23

P40e32t82r 33N41i35v74n35i96c83k87ý 3512984195847

Když někdo vidí svoji perspektivu takto negativně, pročpak v tom regionu setrvává? Případně, každý může kandidivat ve volbách a věnovat své úsilí do zvelebení svého regionu.

+2/0
18.3.2015 9:39

M69a21r32t37i30n 32S23i28k90o52r18a 7765401408661

Neni vzdy mozne odejit, odstehovat se, spis jsem zastancem toho aby lide placeni za urcitou praci tuto praci odvadeli. A take pisu ohledne toho, ze existuji lide v tomto clankem opevovanem automobilovem prumyslu, kteri se podili svou praci na vytvareni vysokych zisku, a jsou za to mizerne placeni.

0/0
18.3.2015 9:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.