Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nástup soukromníků na pošumavské lokálky zbrzdí České dráhy odvoláním

V soutěži na pošumavské lokálky nabídly téměř dvakrát vyšší cenu než vítězné GW Train Regio. České dráhy přesto mají pocit, že soutěž Jihočeského kraje neproběhla správně a podaly námitky proti jejím výsledkům. Těsně poražená společnost Arriva, která dala druhou nejlepší nabídku, se neodvolá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

W68a53l48t76e55r 87C20e69r15m29a38k 1864218541386

Na to, že si tu už přes čtvrtstoletí hrajeme na tržní hospodářství, je smutné, že na železnici tržnímu hospodářství stále někdo hází klacky pod nohy.

0/0
21.3.2015 12:50

J19a65n 53K92o97b68ě81r16s82k79ý 1520956501643

Ještě zde přikládám jeden názor GWTR, soukromník nemusí být vždy výhra: Kdo z vás se slezl v poslední době s GWTR ? Vezmu jako příklad docela vytíženou trať Karlovy Vary d.n. - Mariánské Lázně. Od doby co na ní nejsou provozovány soupravy RS1 zde jezdí, respektive snaží se jezdit slovenské 813. Ale vzhledem k turnusové potřebě 2 vozidel, mají zálohu 0. Takže častěji než 813 jezdí staré 810, kvůli který mimo jiné ČD před 10 (zhruba, nevím přesné datum) o tu trať přišli, neboť kraj požadoval kromě ceny i nízkopodlažnost a bezbariérové WC. Každou chvíli slyším pomluvy na to, jak jsou ČD špatné, co dělají špatně a podobně. Ale že GWTR už více jak rok porušuje smlouvu s krajem nic nezmění. A to nemluvě o odlivu zaměstnaců od nich. Kdo to kdy slyšel, aby šel strojvedoucí od soukromníka jezdit k ČD a ejhle. V K.Varech jsou hned 2 !!!! Někde tedy musí být chyba...

+10/−1
20.3.2015 9:47

T10o19m84a19s 92A78u90g26u18s62t69y10n 6367866631750

Nebo soukromník na úzkokolelce na jindřichohradecku, taky katastrofa Rv

0/−2
20.3.2015 14:25

M52a19r63t92i44n 61Š60u65l97c 2697859460645

Kdyby na uzkokolejce nejezdil soukromnik, tak ta trat uz od roku 1997 zarusta... CD tuto trat opustily dobrovolne...

+2/0
20.3.2015 14:33

T96o13m91a69s 14A15u20g53u76s27t75y47n 6927576891330

Tím jsem chtěl naznačit, že soukromník nerovná se automaticky výhra.

0/−1
20.3.2015 18:51

S97t42e93p52a17n 37T42o41t56h 8298479575288

Takze neco funcniho, byt jakkoliv, je horsi nez NIC?? fakt jo? A pro koho je to horsi? Snad ne pro lidi, co tim maji moznost jet?

0/0
20.3.2015 19:06

M21a33r91t53i60n 21Š59u76l40c 2317819530315

No to právě úplně nechápu... já myslel, že výhrou je, že soukromník už minimálně 18 let provozuje něco, co by jinak státní dráhy zrušily...

0/0
22.3.2015 15:58

J75a90n 87S55ů51r14a 4705423103362

Zato ČD bez soutěže jsou VŽDY výhra, protože uznávají IN Kartu pana Koběrského.

0/−1
20.3.2015 22:27

J90a93n 57K68o69b60ě22r84s66k61ý 1340656931823

Ano, jsem proti rozbíjení železnice na atomy. Chápu, že vám lidi s INkartou leží v žaludku, ale když jí mám tak jí chci využívat a to že tam nastoupí soukromý dopravce mě nezajímá. Kdo jezdí aspoň trochu vlakem tomu se IN25 vyplatí a mají je zcela jistě i cestující po šumavských lokálek.

+2/0
20.3.2015 23:14

J93a41n 45S40ů55r66a 4215223983842

Tak ještě jednou: IN karta je KOMERČNÍ produkt Českých drah. Nutit k uznávání komerčního produktu jedné firmy jinou firmu je naprosto nesmysl. Je to naprosto shodná situace, jako kdybyste měl Tesco Clubcard a nakoupil v Lidlu a trval na tom, že chcete načíst na Clubcard body za nákup v Lidlu. Ostatně, v podmínkách IN 25 je, že platí ve vlacích Českých drah. Smiřte s tím, že monopol už není.

+3/−2
21.3.2015 13:46

J61a51n 53K11o77b42ě86r85s20k95ý 1100586131513

Asi jste mě nepochopil. Nejde zdaleka jen o IN kartu, ale o to, že GWTR nemá ani např. skupinovou slevu. To je na této turistické trati dost důležité. To odradí cestující. Srovnání s Clubcard je nepřesné. Člověk si ji kupuje s tím, že bude moct jezdit po republice po železnici s 25% slevou. To že tam nastoupí soukromý dopravce běžné cestující nezajímá, budou to brát jako křivdu a vlakem přestanou jezdit úplně. Navíc INkarta se kupuje na 1-3 roky, cestující pošumavských lokálek jí můžou spláchnout do záchodu. Chápu vaší radost nad výběrovými řízeními, ale dokud tyto věci s tarifem (jednotný+něco udělat s INkartami) tak jsem zásadně proti. Nechci se dožít toho, kdy pro cestu Olomouc-Jihlava budu muset mít 3 jízdenky. Přeji ČD hodně štěstí ať vyhrajou pokud možno všude, bude to totiž tarifní výhra. Jinak hořce zaplacené jako v Anglii.

+1/0
22.3.2015 19:41

J88a26n 27S45ů24r90a 4965193953142

Nejsem takový dopravní expert, abych si dovolil projektovat počty cestujících po soutěžích, kde se neuznává IN Karta. V praxi existuje v ČR jediná zkušenost, trať 089 Liberec - Zittau - Rybniště. IN Karty se tu neuznávají, kraj za vlaky platí méně a pozor, počet cestujících narostl ještě o desítky procent. Co se týče délky platnosti IN Karty, zapomínáte na jednu věc, že mezi uzavřením smlouvy na dopravce a zahájením provozu jsou obvykle dva až tři roky. Takže na zmiňovaných tratích už teď cestující mohou vědět, že jim IN karta bude k ničemu a nebudou si ji pořizovat. Jinak předpokládám, že stejně jako bojujete za zachování výhod IN Karty žalujete České dráhy za to, že například cestující mezi Prahou a Olomoucí nemá oproti běžnému zákazníkovi s IN Kartou slevu odpovídající slibované výši v procentech. (např. 221 Kč s IN 50 není rozhodně 50% z 295 Kč)

0/0
22.3.2015 20:34

J61a19n 68K39o85b42ě25r78s94k72ý 1170276171213

Já neříkám, že ČD jsou dokonalé. Prostě je potřeba nějaký jednotný tarifní koordinátor, který bude vydávat jízdenky včetně slev za časté cestování atd. Na tom se snad doufám shodneme ? Klidně i bez INkaret, ale potom by bylo potřeba je zrušit a obdobně by chtělo, aby se vydával pouze ten jednotný tarif u všech železničních dopravců. V takovém případě nic proti konkurenci. Každopádně přeji krásný večer.

+1/−1
22.3.2015 20:59

T16o34m74a48s 54A97u81g44u38s92t50y39n 6487746961170

Koukám, že když se odvolají ČD (které hospodaří s našimi penězi), tak je to špatně. Když se v jiných případech ozve soukromník (které mu jde zisk do vlastní kapsy), tak je to heroický boj se státním molochem . Bez ohledu na důvody, které ani redaktor neví, ale ČD jsou hrozně špatné... 8-o

+7/0
20.3.2015 8:51

J87a51n 54K48o48b68ě73r56s98k76ý 1790316631403

Ano, přesně tak ČD jako kdokoliv jiný mají plné právo se odvolat. Arriva se taky mohla odvolat.

+3/−1
20.3.2015 9:43

J43a70n 19S16ů39r89a 4255573643972

A neodvolala,ačkoliv byla těsně druhá.

0/0
20.3.2015 18:53

J32a27n 79K74o87b56ě93r50s80k86ý 1840656721673

Mohla se odvolat, to je jejich boj.

+1/0
20.3.2015 23:16

J71a47n 59S27ů49r76a 4275603803962

Odvolala by se, pokud by měla pocit, že bylo výběrové řízení špatně a vítězná firma vyhrála nelegálně. A ještě se prosím podívejte, kolik nabídla Arriva a České dráhy. Je to podobné, jako kdyby byl ve sprintu fotofiniš a namísto druhého podával  protest ten, který doběhl o pět sekund později.

0/0
21.3.2015 13:48

D59a78n 29V42l45k 8171908396854

Problém je v tom, že České dráhy svým odvoláním nesledují prospěch nás, cestujících, ale jan a pouze své vlastní zájmy. Rv

0/0
23.4.2015 20:58

P56a26v31e87l 98J67o51s82e39f 49M75ö55r77t97l 9509431902407

ČD (dříve ČSD) mne vozí po vlastech českých i jiných od roku 1968. Velmi mnoho ze změnilo, ale přesto soudím, že konkurence na regionálních tratích je více než potřebná. ČD cítí, že přicházejí jako státní firma o prašulky a tak kolem sebe mlátí. Je to zbytečné a jen oddalují svůj odchod za každou cenu.  Dopravu v regionech by měli mít v péči regionální firmy. [>-]

+4/−1
20.3.2015 7:50

J97i18ř86í 79E70r46b82e25n 1193374616147

To se jaksi zkoušelo už od počátku budování železnic. A jak byli podílníci těchto regionálních dopravců rádi, když jim to bylo cca v letech 1910-1925 zestátněno a oni se tak zbavili letitých prodělečných podniků!

Ona totiž železnice je síťovým podnikem. Už za K.u.K. monarchie většina regionálních dopravců předala své provozy nebo si je nechala zajišťovat státními drahami (StEG) nebo velkými dopravci s transverzálními výkony. Pokud regionální dráha neměla fakt silného akcionáře a dopravce jako například Buštěhradská nebo Ústecko-teplická dráha, splakali její zakladatelé nad výdělkem.

+2/0
20.3.2015 19:16

V73l94a54d78i26m51í50r 59F59i58b96i93g86e20r 5144511801804

A teď se vám ozve Leoš že vlaky nahradí autobusy a bude chtít ze všech nejmíň;-D. No 80kč na kilometr je docela málo, to tam asi jezdí stále plné vlaky.

0/0
19.3.2015 21:08

R77a97d53e76k 92J30a98n75a54t84a 9155836584242

Naštěstí si i (jinak dopravně zaostaé) vedení Jihočeského kraje uvědomuje, že pro turistiku na Šumavě je vlak zásadní.

Pro lidi existuje volba na výlet buď autem, nebo vlakem. Busem se na výlety nejezdí, takže pokud by to někoho napadlo, brzy by byly zrušeny pro nezájem a řešil by se problém, kde všude nacpat parkoviště.

+5/0
19.3.2015 21:48

M31a34r75e79k 10V97y81m98a92z41a79l 5488216912910

DOBRÝ DEN, CHYBÍ MI TU NĚJAK ČLÁNEK O NEHODĚ IC VLAKU REGIO JET NA SLOVENSKU....to měl pan Sůra volno, že nás objektivně neinformoval o všem, co se děje na železnici? ;-D

+4/−9
19.3.2015 17:33

M60a41r40t43i38n 58Š62u60l95c 2127349790495

Myslíte to vykolejení v pondělí při posunu v Bratislavě? Tak v rubrice ekonomika bych ho tedy nehledal;-D A myslím, že pan Sůra píše o ekonomice. Ale na iDnesu o tom informace je.

Navíc nikdo nebyl zraněn, provoz to výrazně nekomplikovalo a škoda ani příčina nebyly známé... takže vlastně pro český zpravodajský server naprosto nezajímavé téma...

+11/0
19.3.2015 17:47

M95a65t54ú75š 98B82e72n61a43k 9348504822973

na idnes spriatelenom webe sme(tisko).sk bol článok o vykoľajený v rubrike ekonomika....

0/0
20.3.2015 0:52

J78a15n 22S96ů54r19a 4165823923522

Od kde je sme.sk spřátelený web?:-)

0/−1
20.3.2015 18:54

M73a50r30e64k 67V73y78m77a75z27a42l 5138366852130

Možná není spřátelený, ale to co píše iDnes, se v té či oné podobě objevuje na SME.

0/0
21.3.2015 12:07

J48a37n 29S40ů26r17a 4885593393792

http://zpravy.idnes.cz/regiojet-vykolejil-v-bratislave-do1-/zahranicni.aspx?c=A150316_212532_zahranicni_jj

hodně to souvisí s tématem soutěže na lokálky, že?

nevím, jak Vy, ale já opravdu nepracuji v režimu 24/7. 

Jinak speciálně pro vás takový malý tip, pane Vymazale: vpravo nahoře je taková lupa, ta znamená vyhledávání.

+9/0
19.3.2015 18:06

M57a47r98e57k 24V73y65m12a22z79a35l 5788276152870

;-DR^

0/0
20.3.2015 18:13

J64a55n 74B65u65b75i77k 9352921152817

a co? vykolejil Regiojet nebo slovenští posunovači?;-)

0/0
19.3.2015 20:46

M86a52t76ú45š 83B90e90n84a20k 9358784302603

posunovačov si zabezpečuje RJ, navyše sa vykoľajil až cca od prostred súpravy. A k podhodeniu tam dôjsť nemohlo, to by musel niekto spraviť vedome...

+1/0
20.3.2015 0:55

J53a75n 10K24o15b77ě69r19s24k52ý 1610606241933

Nechápu, proč se do výběrových řízení hrne zrovna kraj, který nemá jako snad jediný (ještě s Vysočinou) integrovaný systém.  Žádná výhra pro cestující to nebude: GWTR bude mít podobná, možná i stejná vozidla jako ČD, cestující pokračující někam dál si budou muset koupit více jízdenek, přestanou platit INkarty takže cestující, kteří je mají utřou. Navíc chci vidět jak GWTR zvládne letní nápor turistů a cyklistů, když ani dnes mnohdy nestačí patrové vozy ČD.  Bez jednotného tarifu je to jen zhoršení. Je vidět dle úrovně dopravy v Jihočeském kraji, že na odboru dopravy sedí křupani.

+8/−6
19.3.2015 17:16

J72a13n 78S22ů15r51a 4425863233352

Vy jste členem hodnotící komise a znáte obsah nabídky gwtr?

+6/−1
19.3.2015 17:28

K75a95r43e87l 41Ř93e61h84á35č24e21k 9892740631292

A vy ho znáte? Pokud ano, tak sem s ním.

+1/0
19.3.2015 17:33

J25a44n 71S72ů10r24a 4835693953272

Ne,ale veřejné jsou požadavky

+4/0
19.3.2015 17:58

J81a41n 23K72o77b27ě65r62s73k47ý 1190436811763

A 810 určitě požadavek na 100 km/h splňuje. Jinak si je tam GWTR nechalo dovézt ze Slovenska

+1/−1
19.3.2015 20:17

J29a89n 76S35ů10r81a 4825373253912

A jak víte, že s nimi budou jezdit? Jak jistě víte, GWTR má i jiné tratě, kde je může použít.

+1/0
19.3.2015 21:19

J89i16ř70í 24J22o20z90a 3368463690591

Pane redaktore, verejna doprava u nas v kraji je ze strany cestujich dlouhodobe kritizovana. Od 90. let se jen rusi spoje (autobusove i vlakove). Uroven cestovani potazmo cetnost spojeni je dlouhodobe neunosna. Na trati 220 (Praha - Ceske Budejovice) v useku Veseli n. L. - Ceske Budejovice jsou osobni vlaky tak seskrtane takovym zpusobem, ze tomu clovek nemuze uverit. Dalsi vybrakovy usek je Horazdovice - Strakonice. Posledni regionalni autobusy (nepocitaje dalkove linky a linky MHD obsluhujici ostatni obce) z Budejc cca. do 30 km jedou o vikendech okolo 18 hod.! Ve vetsine pripadech se o vikendu nikam nedostanete. Pokud by jste se rozhodl nastivit Holasovice (pamatka Unesco), tak tam se o vikendu autobusem nedostanete, to same plati i do Krasetina k lanove draze na Klet - drive tam autobus jezdil denne. Dnes vam nezbyva jet vlakem do Holubova a pak pesky 3 km do kopce. Mila komise byla slozena z lidi z JIKORDU (Jihocesky koordinator dopravy), ktery ma velmi blizke vztahy s CSAD Jihotrans (vlastnik GW regio train). Uprimne receno do verejne dopravy na Jihu Cech moc nevidite, takze vas argument u me moc neobstoji. To vite, vy si sedite v PHA a v jejim okoli funguje PID - to se to pak cestuje regionalni dopravou...

+1/0
20.3.2015 15:33

J62i47ř21í 56E95r54b37e11n 1253204806627

Pan Sůra sídlí v severních Čechách, jestli se nemýlím. A ať už je to Jablonec nebo Liberec, tak dopravním zasíťováním to jsou o dost horší lokality než Praha :-/

0/0
20.3.2015 19:19

J93i52ř19í 47J58o68z24a 3438533260311

To ano, presto v Libereckem kraji funguje uspesne integrovany dopravni system IDOL a cestnost resp. nabidka spojeni je o dost sirsi a nez v Jiznich Cechach a o IDS si muzeme na Jihu Cech jen nechat zdat.

0/0
20.3.2015 19:50

J82a70n 55S51ů49r63a 4565813953212

Dobrý den, děkuji za informace, sedím v Liberci. I když mohu mít ke zdejšímu organizátorovi řadu výtek, tak mají u mě významné a zásadní plus za to, že začaly dopravní výkony soutěžit.  Tento text je o samotné soutěži, nehodnotím kvalitu objednané veřejné dopravy v kraji, nicméně to předávám kolegům v regionální redakci, ať se na to podívají. Bez ohledu na to, zda JIKORD organizuje dopravu dobře nebo špatně má u mě rozhodně plus za to, že se nebál soutěžit.

0/0
20.3.2015 22:31

J26i65ř52í 64J77o13z36a 3558363980801

Diky za Vas zajem. Ja chapu, ze jste tim nadsen. Vim, ze v Libereckem kraji uz jezdi take soukromi dopravci, napr. na trati Liberec - Hradek n. N. - Zittau, presto snad v kazdem kraji jsou nejake vetsi problemy s verejnou dopravou, apropo nemusim chodit daleko, zrovna v Liberci mela byt postavena nova trat do Rochlic a od byvale Textilany pres sidl. Broumovska na Dobiasovu v Rochlich. Existovala i varianta vystavet trat na sidl. Rochlice okolo teplarny a Stare Rochlice, tato varianta se zdala magistratu draha, ale DPmLJ by ji uvital. Zatim vsak vystavba tramvajove trate na sidl. Rochlice neprobiha. Chtel bych se Vas zde zeptat zda nevite proc tomu tak je? Vim, ze v soucasne dobe probiha rekonstrukce trate mezi Fugnerkou a Vratislavicemi, ma to snad nejakou souvislost s vystavbou tramvajove trate na sidl. Rochlice? Dekuji za odpoved.

0/0
21.3.2015 8:43

Z52d75e70n13e71k 41V66r32b36a 8169465263387

Došly prachy. Liberec je finančně v pr*. Původně se trať do Rochlic měla stavět z evropských peněz, ale nakonec tyto peníze stačili akorát na zdvojkolejnění úseku stávající části tratě po stanici U Lomu. Současná rekonstrukce zbytku trati do Jablonce s výstavbou na sídl. Rochlice nesouvisí. Trať do Rochlic je nyní imho u ledu. Pokud se bude realizovat, dá se odhadnout, že bude provedena ve dvou částech (U lomu - Krejčího a pak ten zbytek) a pouze za předpokladu, že to bude z velké části financovat EU. Vzhledem k finanční situaci Liberce je imho reálně možné, že trať se realizovat vůbec nebude, neboť Liberec ji nebude schopen financovat a to ani s nadpolovičním příspěvkem EU.

0/0
23.4.2015 20:38

J85a50n 13Z86b46o68ř37i83l 3519767869

Zase České dráhy ... montují do všeho kde jim někdo vezme řádně vysoutěženou trať.  Jsou trapní

+7/−12
19.3.2015 17:05

T66o82m 80J65u87r87e26č26k49a 6725272785805

Řádná soutěž je také o tom, že pokud se nejede přesně dle pravidel, tak se může kterýkoliv z uchazečů v dané lhůtě odvolat. Takže ČD jedou přesně dle řádných pravidel a mají na to právo, ať se vám to líbí nebo ne.

+6/−1
19.3.2015 22:43

M46a90r24t25i73n 83Š20u28l35c 2367919620325

No, kterýkoliv z uchazečů může podat námitku i když se jede přesně podle pravidel. A když nebude námitce vyhověno může se odvolat k ÚOHS a když ani ten nevyhoví, tak k předsedovi ÚOHS. Ale zpravidla tím docílí jenom toho, že se odsune termín realizace a myslím, ale nejsem si tím jist, že zadavatel při takhle umělém natahování soutěže nemůže po tom zdržovateli ani požadovat finanční kompenzaci za způsobené škody. Kdyby to tak bylo, tak by si to možná neúspěšný uchazeč rozmyslel. Takhle se může stát, že JČ kraj nebude smět podepsat s GWTR včas smlouvu, tím pádem nebude mít GWTR dostatek času na obstarání vozidel a i od prosince 2016 budou na Šumavě jezdit ČD, i když soutěž nevyhrály, ale budou v danou chvíli jedinou společností, která bude mít k dispozici alespoň nějaká vozidla...

0/0
20.3.2015 0:26

J67a88n 40S53ů35r11a 4985823453882

a proč nepodaly námitky už na zadávací dokumentaci?)

0/0
20.3.2015 22:31

P60e11t43r 47N89e30c76h64a67n70i31c50k55ý 7543226198670

Jihočeský kraj nám dává podnět k zamyšlení, jestli liberalizace, kdy státní dopravce je nahrazen dopravcem spřízněným s magistrátem je úplně vhodný postup

+12/0
19.3.2015 15:30

P66e68t41r 55B88e13z64s29t37a85r95o47s26t79i 2969106113621

Mate pravdu,ale je to se soutezi a vzhledem k u nas placenym cenam i za "pouzitelnou cenu" pro kraj... Nabidnu mnohem horsi porovnani. Vysocina a ICOM, zde to primo smrdi...

0/0
19.3.2015 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.