- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na to, že si tu už přes čtvrtstoletí hrajeme na tržní hospodářství, je smutné, že na železnici tržnímu hospodářství stále někdo hází klacky pod nohy.
Ještě zde přikládám jeden názor GWTR, soukromník nemusí být vždy výhra: Kdo z vás se slezl v poslední době s GWTR ? Vezmu jako příklad docela vytíženou trať Karlovy Vary d.n. - Mariánské Lázně. Od doby co na ní nejsou provozovány soupravy RS1 zde jezdí, respektive snaží se jezdit slovenské 813. Ale vzhledem k turnusové potřebě 2 vozidel, mají zálohu 0. Takže častěji než 813 jezdí staré 810, kvůli který mimo jiné ČD před 10 (zhruba, nevím přesné datum) o tu trať přišli, neboť kraj požadoval kromě ceny i nízkopodlažnost a bezbariérové WC. Každou chvíli slyším pomluvy na to, jak jsou ČD špatné, co dělají špatně a podobně. Ale že GWTR už více jak rok porušuje smlouvu s krajem nic nezmění. A to nemluvě o odlivu zaměstnaců od nich. Kdo to kdy slyšel, aby šel strojvedoucí od soukromníka jezdit k ČD a ejhle. V K.Varech jsou hned 2 !!!! Někde tedy musí být chyba...
Nebo soukromník na úzkokolelce na jindřichohradecku, taky katastrofa
Koukám, že když se odvolají ČD (které hospodaří s našimi penězi), tak je to špatně. Když se v jiných případech ozve soukromník (které mu jde zisk do vlastní kapsy), tak je to heroický boj se státním molochem . Bez ohledu na důvody, které ani redaktor neví, ale ČD jsou hrozně špatné...
Ano, přesně tak ČD jako kdokoliv jiný mají plné právo se odvolat. Arriva se taky mohla odvolat.
ČD (dříve ČSD) mne vozí po vlastech českých i jiných od roku 1968. Velmi mnoho ze změnilo, ale přesto soudím, že konkurence na regionálních tratích je více než potřebná. ČD cítí, že přicházejí jako státní firma o prašulky a tak kolem sebe mlátí. Je to zbytečné a jen oddalují svůj odchod za každou cenu. Dopravu v regionech by měli mít v péči regionální firmy.
To se jaksi zkoušelo už od počátku budování železnic. A jak byli podílníci těchto regionálních dopravců rádi, když jim to bylo cca v letech 1910-1925 zestátněno a oni se tak zbavili letitých prodělečných podniků!
Ona totiž železnice je síťovým podnikem. Už za K.u.K. monarchie většina regionálních dopravců předala své provozy nebo si je nechala zajišťovat státními drahami (StEG) nebo velkými dopravci s transverzálními výkony. Pokud regionální dráha neměla fakt silného akcionáře a dopravce jako například Buštěhradská nebo Ústecko-teplická dráha, splakali její zakladatelé nad výdělkem.
A teď se vám ozve Leoš že vlaky nahradí autobusy a bude chtít ze všech nejmíň. No 80kč na kilometr je docela málo, to tam asi jezdí stále plné vlaky.
Naštěstí si i (jinak dopravně zaostaé) vedení Jihočeského kraje uvědomuje, že pro turistiku na Šumavě je vlak zásadní.
Pro lidi existuje volba na výlet buď autem, nebo vlakem. Busem se na výlety nejezdí, takže pokud by to někoho napadlo, brzy by byly zrušeny pro nezájem a řešil by se problém, kde všude nacpat parkoviště.
DOBRÝ DEN, CHYBÍ MI TU NĚJAK ČLÁNEK O NEHODĚ IC VLAKU REGIO JET NA SLOVENSKU....to měl pan Sůra volno, že nás objektivně neinformoval o všem, co se děje na železnici?
Myslíte to vykolejení v pondělí při posunu v Bratislavě? Tak v rubrice ekonomika bych ho tedy nehledal A myslím, že pan Sůra píše o ekonomice. Ale na iDnesu o tom informace je.
Navíc nikdo nebyl zraněn, provoz to výrazně nekomplikovalo a škoda ani příčina nebyly známé... takže vlastně pro český zpravodajský server naprosto nezajímavé téma...
Nechápu, proč se do výběrových řízení hrne zrovna kraj, který nemá jako snad jediný (ještě s Vysočinou) integrovaný systém. Žádná výhra pro cestující to nebude: GWTR bude mít podobná, možná i stejná vozidla jako ČD, cestující pokračující někam dál si budou muset koupit více jízdenek, přestanou platit INkarty takže cestující, kteří je mají utřou. Navíc chci vidět jak GWTR zvládne letní nápor turistů a cyklistů, když ani dnes mnohdy nestačí patrové vozy ČD. Bez jednotného tarifu je to jen zhoršení. Je vidět dle úrovně dopravy v Jihočeském kraji, že na odboru dopravy sedí křupani.
Vy jste členem hodnotící komise a znáte obsah nabídky gwtr?
Zase České dráhy ... montují do všeho kde jim někdo vezme řádně vysoutěženou trať. Jsou trapní
Řádná soutěž je také o tom, že pokud se nejede přesně dle pravidel, tak se může kterýkoliv z uchazečů v dané lhůtě odvolat. Takže ČD jedou přesně dle řádných pravidel a mají na to právo, ať se vám to líbí nebo ne.
Jihočeský kraj nám dává podnět k zamyšlení, jestli liberalizace, kdy státní dopravce je nahrazen dopravcem spřízněným s magistrátem je úplně vhodný postup
Mate pravdu,ale je to se soutezi a vzhledem k u nas placenym cenam i za "pouzitelnou cenu" pro kraj... Nabidnu mnohem horsi porovnani. Vysocina a ICOM, zde to primo smrdi...
Jako nekompatibilita tarifu: V současnosti od nás do ČB 53 Kč/46 km, zpáteční 101 Kč. Po zařazení soukromého dopravce, pokud ceníky zůstanou a nebude žádný integrovaný tarif (vysoce pravděpodobné): jednosměrná 63 Kč (28 za 18 km na přestupní stanici a 35 z ní) a zpáteční 123 Kč. Zvýšení cen o 20 %. A to je příklad jen jedné trasy. Takže kraj ušetří, ale všichni ostatní prodělají. Tak to v jižních Čechách funguje. (Přitom já proti soutěžím nic nemám, ale to by napřed musel být zaveden integrovaný krajský tarif = je jedno, čím jedu a platím stále stejně.)
A teď si představte když máte inkartu, takže - cena inkarty + cena jízdenky o desítky procent. Teď s inkartou týden předem stojí Praha - Český Krumlov 139kč, kolik to asi bude potom?