Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Limuzín Uber už po New Yorku jezdí víc než klasických žlutých taxíků

Proslavené žluté taxíky začínají v New Yorku v počtu zaostávat za černými vozy firmy Uber. Vozů alternativní taxislužby Uber, což jsou obvykle černé sedany, je podle posledních údajů ve městě více než žlutých taxíků. V počtu jízd však žluté taxíky vozy Uber stále výrazně překonávají, napsala agentura AP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L29a75d89i70s75l78a73v 73K60o25l78a37č16k54o73v19s30k21ý 5773721559811

Uber je jako kometa, zjeví se o ní drobný článek pravidelně tu a tam, rozpoutá lítou diskusi a zmizí kdesi v temnotách....

0/0
19.3.2015 15:16

J52a67n 95M43a76z34ů29r11e94k 2478594868535

Osobě nechapu proč rada státu je tak proti uberu. Ze proti tomu rvou klasické taxiky je neormalni, je to konkurence ale rozhodnuti třeba nemeckyho soudu mi nejde do hlavy

+1/0
19.3.2015 15:04

M35a62r10t45i49n 78K64u71d47r54n18a 3359106949630

Protože to právě konkurence není, Uber totiž nemusí plnit žádné taxikářské legislativní podmínky.

+1/−1
19.3.2015 15:08

T80o71m68á27š 12D73v11o80ř49á64k 3108109273773

Prosím nemixovat Uber. Je Uber Black a Uber Pop. Uber Black je klasický limuzín servis s profi řidiči (koncese, místopis, pojištění, daně...). Trošku větší problém je Uber Pop, tam radnice v Evropě nadskakují.

0/0
19.3.2015 17:44

J71o20s40e72f 77V49a88l28a 9260393233683

proste vsichni musi mit stejne podminky - nelze tolerovat, aby si taxikar musel obehat a zaplatit licenci a uberak nemusel....bud musi vsichni nebo nemusi nikdo....to je naprosto spravedlive

+2/0
19.3.2015 15:21

D38u27š15a95n 97N36o54v64á39k 9571912504

Protože nemají uber dobrovolné "taxíky" pod kontrolou. Když chcete být taxikářem, musíte zaplatit licenci, odvádítě daně, atd. Ale někoho dobrovolně svézt ve vlastním a domluvit se na platbě, nad tím nemá stát kontrolu, tak to je pak jasné, že prská :-)

0/0
20.3.2015 13:00

D60r53a39h97o29m72í80r 61S62t97r45o73u68h70a98l 4935458122984

ryby jsou ve vodě, ne v džungli

0/0
19.3.2015 14:54

J57o85s39e94f 60V90a30l47a 9700863583483

v celem Nemecku uz je Uber definitivne soudem zakazany jako nekala konkurence

0/0
19.3.2015 14:43

J54o14s43e73f 50V93a34l88a 9680463723173

presneji receno predbezne opatreni z podzimu 2014 je rozhdonutim soudu uz definitivni

0/0
19.3.2015 14:46

J84o87s17e76f 34V55a92l12a 9410213283813

jeste presneji receno pokud by pro Ubera jezdil taxikar s vlastni licenci, tak to samozrejme jde. Ridic proste musi mit patricne opravneni - howgh

+1/0
19.3.2015 14:56

D89u53š44a61n 26N73o32v74á32k 9121832824

Každý člověk, který řídí auto, musí mít oprávnění - řidičský průkaz ;-D Ať si to klidně soudy zakazují, ale kdo vám dokáže, že někoho vezete za úplatu, že to není kamarád, který vám jen přispěl na benál? Asi těžko :-)

0/0
20.3.2015 13:01

L47u32k38á17š 86H62l54o53u51c64a53l 6662650411784

jen tak na okraj, vy novinářští frajeři, Bairavi Desai je ženská...

http://en.wikipedia.org/wiki/Bhairavi_Desai

+2/0
19.3.2015 14:11

P33e24t50r 63Š65m96e66j49c 3948118327579

Dokonce zanícená marxistka.

0/0
19.3.2015 14:24

P56e28t89r 27S40v52o54b60o60d33a 7272781384

Pokud tady srovnavate cenu uber a ostatnich taxiku tak take nezapomente na to ze ty "bezne" taxiky umi zakaznika celkem dobre oskubat coz u uz uber z principu neni tak jednoduche. Zrovna nedavno jsem videl reportaz na streamu jak se novinar prevlekl za cizince a taxikar si rekl okolo 500,- za cca 2km cestu.

Muzou si taxikari nadavat jak chteji a klidne muzou i stavkovat, ale zakaznik pozna ktera sluzba ma pro nej smysl.

+9/0
19.3.2015 14:07

P36a45v43e66l 25K37r74á62l 5290789324678

Zákazník nepotřebuje uber. Když si objednáte taxi přes dispečink, taky pro taxikáře není jednoduché vás okrást. Kdo byl doteď hloupý a odmávl si první drožku na ulici, toho ani uber nespasí.

0/0
19.3.2015 14:16

M58a27r26t16i53n 14K92u45d98r87n55a 3849256589640

V životě mě taxikář neokradl. Takové jednotlivosti jsou nezajímavé.

+2/0
19.3.2015 15:09

L43a82d32i14s33l32a33v 23K52o15l88a70č82k52o29v29s81k55ý 5603251259781

Upřímně mě taky ne, přes dispečink v pohodě, na ulici stačí otázka za kolik tam a tam cca a je to vyřízené.

+1/0
19.3.2015 15:14

P96e40t54r 93Š21m78e18j28c 3378228207439

Mnozí řidiči žlutých taxíků platí v New Yorku za nejhorší řidiče. Podle způsobu jízdy a země původu si oprávněně vysloužili přezdívku "Camel jockey". Nikdy si nemůžete být jisti, kdy vám Mustafa bez jakékoliv indikace překříží jízdní pruh a zastaví před vámi na fleku. Moje dodávka má tak pár žlutých pruhů z těhle blízkých setkání. Oproti tomu řidiči Uber mi přijdou v provozu víc opatrní, jelikož je to jejich majetek a pojistka o které mají obavy.

+7/0
19.3.2015 13:53

M39i63c40h32a47l 52P10r62o82k32š 6311984692222

To nebude jen specifikum NY. Prijde mi, ze minimalne v Praze je to podobne (jasne, mozna treba v trochu mensi mire). Celkove mi prijde, ze vetsina profesionalnich ridicu (nejen taxi) ma pocit, ze vsichni ostatni na silnici by se jim meli neustale prizpusobovat.

0/0
20.3.2015 8:50

L75u74k12á79š 36O86m80á90č63k12a 5321764711176

Jen tak dál.

+2/0
19.3.2015 13:25

M96a73r18e57k 26H88r41u49b20y 6637282481148

žluté taxíky vozy Uber stále výrazně překonávají... kdo koho prekonava??

Jinak za mne s Uberem spokojenost - objednani, pristaveni, zpusob uctovani i placeni - jednoduche, a bez nebezpeci mozne i v podnapilem stavu ;-)

Sice trochu drazsi, ale zato podstatne lepsi auta a jistota, ze vas taxikar "nepovozi".

+1/0
19.3.2015 13:14

L66a74d53i46s71l42a81v 75K30o88l90a94č46k51o87v42s53k37ý 5193431279641

Zde mnozí opěvují jak je to levné. Tak jak to tedy je?

0/0
19.3.2015 15:29

M86a58r39t44i74n 79M57a39t72ý44s80e72k 6208561226300

Pokud s ebavíme o Praze, tak Uber jezdí za 24 kč na km. Cena stanovená magistrátem a tedy cena, kterou dostanete na 99,9% při mávnutí na taxík z ulice je 28 kč/km. Běžná cena z dispečinku je však +/- 20 kč/km.

Ještě je možná dobré oznamenat, že řidič Uberu jezdí vlastně za 19,80, protože 20% odevzdává firmě.

0/0
19.3.2015 15:32

R46o44b70e87r70t 49K94a25d76l51e21c 7768687876604

Uber nabízí cenu 23Kč/km, dnes se v Praze běžně jezdí za 17-19Kč/km.

Pro příště si ověřte fakta ať nejste za hlupáka!

+1/−4
19.3.2015 12:57

J94o54z92e25f 24H94r26i96c40i56š59i74n 4733230220896

Mám pocit že je článek o NY.

Takže tam není nic o čr a kč.

+6/0
19.3.2015 13:04

P54e89t21r 33K54a36r98a36s 3402462196975

To se pletete, ta cena je vyssi, protoce vam uber pocita i cas straveny ve voze, takze kdyz pojedete treba 10m,tak musite pripocitat 60kc k sazbe za km,  coz si legalni taxikar nemuze dovolit a musi pouzivat cejchovany taxametr.

0/0
19.3.2015 13:36

M39a19r69t68i33n 49M64a94t68ý44s44e60k 6578831746430

Počkejte, oni opravdu počítají "čekačku" za dobu jízdy? Máte to někde ověřené? To by byla hezká zlodějina :).

0/0
19.3.2015 13:56

T34o79m30á60š 54D80v29o18ř22á85k 3818419133703

Nejsem si jistý, ale maximální cenu určuje magistrát a za tu Uber Black jezdí. Pochopitelně i mezi řidiči BMW 7 a Škody Superb bude cenový rozdíl.

0/0
19.3.2015 17:46

P34e82t91r 52K14a57r33a44s 3372142236595

Hlavne by mel autor napsat kolik jednak stoji kilometr jizdy v NY a predevsim, ze uber tam odvadi dane. U nas uber neodvadi nic ani ridici, takze u nas je uber jen ztratou vydelku pro ty co dane plati. Uber bych u nas vubec nepodporoval, protoze nam nic neprinasi.

0/0
19.3.2015 12:26

J79i89ř12í 16K83o22c15u48r50e66k 6565584695438

Cestujícím levnější cestování. Ale to se jaksi nenosí, že?

+1/0
19.3.2015 12:42

D20a71v16i24d 90Ř35e49z67n66í42č63e48k 4514181471147

Až budou odvádět daně, tak to bude ok. Takhle je to proti taxikářům nekalá konkurence.

+3/0
19.3.2015 12:56

J84o75z47e11f 66H74r92i93c28i11š33i12n 4113950570566

Ok ale je to i o dynamice finanční správy. Uber předse má všechna data.

Myslím že až bude mít Uber relevantní část trhu tak se na to podle mně vrhnou a budou kontrolovat i zpětně.

Selským rozumem to má pro mne jen pozitiva. Nač mají lidi dělat 100% času taxikáře a kupovat kvůli tomu speciálně auta když lze využít stávající kapacity už existujících aut a řidičů. Ten člověk může přinést společnosti užitek jinak.

+3/0
19.3.2015 13:10

P65e48t83r 18K38a65r37a84s 3312842526665

Levnejsi? Po sluzbe TitTak to je nejdrazsi sluzba v Praze. Nejspis o cenach sluzeb nemate zadny prehled a strilite jen tak od boku.

0/0
19.3.2015 13:40

M68a36r40e64k 12H51r95u59b81y 6747492111588

U nas by mel odvadet dane ten taxikar, ne? ;-) Navic vse je legalni, zdokladovane, dohledatelne.

0/0
19.3.2015 13:16

P41e89t21r 54K51a10r24a36s 3852862866265

A jak to je dohledatelne? Ridici ubru dane neplati, protoze uber je registrovan myslim v holandsku, nasemu statu nic neodvadi a nemusi se zodpovidat a ricic tim padem nic nedani, protoze se data k mistnimu uradu nedostanou.

0/−1
19.3.2015 13:33

M58a89r87t27i90n 44M28a89t84ý64s62e73k 6488791256530

Legální toho moc není. Uber sice pro vozy flotily Black (vyšší kategorie) požaduje zkoušky z místopisu, kartu řidiče taxi a koncesi, nicméně nepožaduí a hlavně nechtěji využívat taxametr. Takže kde máte tu zdanitelnost? V dokladech Uberu? Ale to není taxislužba. Taxikář má vést svou evidenci o ujetých placených a neplacených kilometrech.

0/0
19.3.2015 13:59

J90a86n 38B18i28n15d85e69r 1774128553457

Ale ona to také není taxislužba, ale spolujízda. Alespoň dle definice služby.

0/0
19.3.2015 15:23

M51a18r36t46i28n 20M59a51t81ý32s95e87k 6618841106500

Jenže spolujízdou chápu situaci, kdy jedu z Prahy do Brna za rodinou (třeba), vím, že pojedu v sobotu kolem deváté a proto vezmu s sebou někoho kdo potřebuje jet také. Ten mi dá 150 na naftua jsme spokojeni všici. Kdežto Uber vyjíždí za zákazníkem na základě poptávky. Jede tam kam chce zákazník a zákazník potom platí cenu převyšující náklady na palivo a běžnou amortizaci. To mi na spolujízdu nevypadá.

0/0
19.3.2015 15:30

J11a92n 62B16i80n33d51e30r 1344238773777

Neříkám, že je to klasická spolujízda, ale že se tak ta služba prezentuje. Alespoň ve většině zemí.

- Nevím jestli existuje nějaká zákonná definice spolujízdy, ale asi těžko. I když je cena vyšší než náklady na palivo a amortizaci, tak to stále může být spolujízda. Cena může být totiž stále nižší než třeba vlakem nebo autobusem.

0/0
19.3.2015 16:24

M44a36r13t16i19n 70M78a78t92ý94s45e33k 6798121816590

Bohhužel zákon na tuto variantu zřejmě nepamatuje. Pak si tedy mou dát na auto ceduli "Spolujízda" vozit lidi jako taxík a nebudu taxík? Tohle už tu bylo se smluvní přepravou. Ta už byla posunuta na úroveň taxi. Tímto způsobem budou řešit naši drazí zákonodárci za chvíli i spolujízdu. A pak  díky UBERu bude nelegální i vzít kolegu do práce, pokud mi za to dá na naftu.

0/0
19.3.2015 16:41

T91o88m18á54š 43D86v55o16ř67á82k 3658189853443

Jste si opravdu jistý, že všichni řidiči taxi platí daně úplně správně?

Myslím, že pouhý taxametr výběr daně nezaručuje...

0/0
19.3.2015 17:48

J35a56n 53B70i57n79d74e63r 1484168313757

Jistě, že ne. Naprosto běžně ( v praze) jezdím za předem dohodnutou cenu, kdy řidič taxametr ani nepouští.Prostě mu řeknu za dvě stvoky tam a tam a buď jede nebo ne. Dost bych se divil, kdyby něco takového danili, protože to je samozřejmě bez dokladu.

Upřímě řečeno, je mi šumák, jak mě bude někdo vozit. Jestli to bude taxík,spolujízda nebo smluvní doprava. Zajímá mě cena :-)

0/0
20.3.2015 10:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.