Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poplatky za německé dálnice se budou lišit podle „špinavosti“ auta

Výše krátkodobých poplatků za užívání německých dálnic pro osobní auta se zřejmě bude lišit podle ekologické náročnosti vozu. Dosavadní návrh počítal s pevnou výší krátkodobých poplatků, to ale kritizovala Evropská komise, protože u aut s malým motorem by tento poplatek byl neúměrně vysoký ve srovnání s ročním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V12l72a79s44t88i17m27i33l 60T72e97n50c67e13r 4700900247880

No kdybych najel na jejich A1 Autobahn s mým bývalým Trabantem co čoudil jak tank T-72, tak by Merklovou odvezli okamžitě někam zpopelnit. ;-D

+1/0
25.3.2015 14:49

J40i86ř60í 94K54ü83h15r 2150786580286

Tak to zkuste realizovat a napište, jak to dopadlo.

0/0
25.3.2015 16:20
Foto

M15i49r54o32s70l50a31v 45S90t10e17i26n21e67r 6908314613505

Na dálnici jeden Trabi neudělá nic, ale ve městě by si ho lidé už všimli. Současná auta fungují jako vysávač- vyfukují čistší vzduch, než nasály.

0/0
28.3.2015 20:24

M60i12r20o17s73l58a77v 88V17y27k94o39u83p37i67l 3150546323535

Naprosto správný přístup a následování hodný přístup.

Každou chvíli jedu za autem, ze kterého jakoby lopatkou sypal saze když přidá plyn.

Nedávno takové vozidlo za sebou skutečně nechalo vysypanou stopu sazí. Jednou jsem je za starou Tatrovkou a ta když přidal plyn, tek nebylo v křižovatce 5 minut vidět. Kdo tomuhle dal emisní známku nechápu. To je neuvěřitelné co za kraksny jezdí po silnicích a argument, že každý nemá na slušný vůz neberu. Protože takové auto má spotřebu 3x vyšší než moderní.

+5/−3
24.3.2015 14:55

V28o96j61t49ě54c33h 88Š33t70e48f36l 7636625527633

A tuhle kravinu jste slyšel kde?

Fábii 1,9SDI z roku 2000 jde reálně , jezdit za 4.5l nafty. Najděte mi dnes auto, tedy normální auto, ne nějakou parodii ,která dnes reálně jezdí za 4,5l nafty?

Zcela záměrně opomíjím fakt, že z pohledu ekologie je lepší jezdit autem s 2x takovou spotřebou než místo něj vyrobit nové s poloviční spotřebou.

+4/0
24.3.2015 16:35

M28a56r18t97i74n 94K53a80r43á13s50e61k 9268793578168

Za 4,5 jezdim bezne s o tridu vetsim citroenem c4 rv 2012...

0/0
25.3.2015 1:39
Foto

M23i67r77o43s53l97a62v 64S83t84e35i17n50e80r 6638424853295

Moje Yeti 2.0 TDI 81 kW, 4x4, jezdí po okreskách s normálním stylem jízdy pod 5 l/100. Po městě, třeba Mnichově, se dostanu na nějakých 5,8 l- přískoky od semaforu k semaforu. Na dálnici s průměrnou rychlostí 130 km/h se dostanu na 6,1 l (tempostat).

0/0
28.3.2015 20:30

J18i20n95d56ř56i57c74h 25Š28k45o14p70e71k 4535221420225

pokud bys byl trochu v obraze, věděl bys, že auto při měření emisí musí splňovat emise na úrovni, které produkovalo v době svého vzniku

0/0
24.3.2015 19:09

P95e83t19r 19Z30a93c52h24r89d68l45a 2406611498178

Podle nadpisu jsem už myslel, že budu muset umýt střechu než pojedu do Německa.

+8/0
24.3.2015 14:22

V75l95a70s47t19i66m20i29l 68T37e78n26c60e22r 4220810947170

Myslím si, že umýt komplet - střecha nebude stačit.

0/0
25.3.2015 14:51

M67a67r57t75i19n87a 26L53e41v66á 6886388839

Ty Němci se jednou z té pseudoekologie zblázní, jsem nevěděla, že vyšší obsah CO2 ničí dálnice.

+1/−1
24.3.2015 14:10

J65i95n96d94ř74i81c74h 32Š55k84o64p50e80k 4505761910115

větší objem motoru taky automaticky nedává příčinu vyššího pojištění

0/0
24.3.2015 14:17

O76l86d50ř32i93c81h 58J98a86n82e30č65e34k 8529396393521

tady nejde o přímý vliv na opotřebení dálnic, ale očividně o snahu snížit znečištění ovzduší větším zpoplatněním méně ekologických aut.

což dává smysl, pokud se to vztahuje na MÍSTNÍ řidiče - tedy např. když se v Rakousku podle emisí CO2 platí jednorázová registrační daň a podle výkonu motoru každoročně silniční - výkon motoru přeci jen se znečištěním ovzduší a rizikovostí pro pojišťovnu souvisí mnohem více než české kritérium objemu válců, které v dnešní době naprosto nedává smysl (benzínový 1,2 TSi má často vyšší výkon a emise než dieslový dvoulitr).

ale je to absolutní nesmysl, když se to má vztahovat jen právě na cizince na dálnicích.

0/0
24.3.2015 14:39

V22l30a62d26a 46S98i29m84o22n81i92k 3359373463485

Hledisko  emisí se vztahuje samozřejmě I na vozy s německou resgistrační značkou - platí totiž KfZ daň z auta podle stáří, motoru a emisní hladiny. Zahraniční řidiči nejsou diskriminováni - pokud chtějí, tak si těch srandovních pár EUr rádi zaplatí. nebo pojedou vlekm.

+1/0
24.3.2015 16:24

J60i40ř89í 12K86o61c71u23r48e95k 6875984535658

Třílitrový naftový atmosférický šestiválec z roku 1990 dával 100 kW. Současný 1,4 TSI až 103 kW. Současný třílitr s turbem se dá pořídit i s výkonem lehce přes 300 kW. (Alpina B3)

0/0
24.3.2015 21:46

J31a41n 34T20u38r38o55ň 3381830390865

Myslím, že cena 10-denní nebo 2-měsíční "známky" je přijatelná. Zvláště když si uvědomíme rozsah německé dálniční sítě. Jen soudruzi a jim podobní si myslí, že něco může být zadarmo. Doma nebo všude jinde okolo, s částečnou výjimkou u Polska, taky za dálnice platíme.

+4/0
24.3.2015 13:52

V31o47j81t10ě65c73h 58Š45t80e15f93l 7626375527903

Více než 60% z ceny PHM je jak v ČR tak v SRN čistý daňový příjem státu. Pokud by se alespoň polovina z této částky vracela do silnic tak jak by u nás i v Německu  musela být u dálnic pozlacená svodidla a na každém 10 km zdarma ruční myčka s obsluhou nahoře bez. Další fakt je, že u nás podnikatelé a v Německu všichni platí silniční daň.

+4/−1
24.3.2015 14:09

R50a16d24e30k 58H10o74d28a89ň 9496677241983

Ale oni to přece zadarmo nemají, platí daně. Tohle není nic jiného než právě důsledek těch soudruhů co potřebují "co nejsilnější stát" který postupně u čím dál víc věcí říká, že "tohle zrovna v daních není zahrnuté", a proto se to najednou musí začít platit zvlášť (aniž by se daňová zátěž jakkoli snižovala).

0/−1
24.3.2015 14:56

J18a92n 31H55o60r24s65k23ý 2886230817315

Ku.a, podle titulku už jsem chtěl běžet umýt svoji nikdy nemytou Feldu!

0/0
24.3.2015 13:50

V39o62j72t60ě36c78h 96Š67t46e86f49l 7246625807863

Cesta do pekel, v českoněmeckém pohraničí je u německých marketů rozhodně více Čechů než Němců u českých. V Drážďanech najdete u Elbe parku mraky pražských aut. když zavedou známky, většina se na to vybodne.

+2/0
24.3.2015 13:41

Z55d29e90n59ě97k 58J58o37n87á82š 9471129236850

No bývalo to horší, dnes už je čechů méně... přeci jenom devalvace koruny je poznat....

+2/−1
24.3.2015 13:54

V77o60j92t41ě98c28h 46Š12t66e63f69l 7706555627303

To ano, před zásahem géniu z ČNB tvořili česká auta jasnou většinu. nicméně devalvace je prý dočasné  "opatření".

Otázkou je jakou jednotku dočasnosti v ČNB používají.;-D

+1/−1
24.3.2015 14:03

M52i17l91a78n 37V19i92k 1977635833713

Nekonečno mínus jedna, ne?

0/−1
24.3.2015 14:59

J79i35ř84í 77K88o76c82u81r67e36k 6565814635618

Jednotkou dočasnosti je jeden furt. ;-) (nafurt = napořád)

+1/−1
24.3.2015 21:48

M49a53r61t37i88n 36R13a95m 9161444741542

Buď se opravdu na nákup v Drážďanech lidi vybodnou a nebo tam dojedou jak za totáče, po okreskách! To, že chce někdo na nákup a zpět přeci neznamená, že si k tomu koupí 10denní dálniční známku!

0/0
24.3.2015 16:54
Foto

M32i85r75o83s62l38a57v 36S48t21e26i88n73e92r 6868734943935

Do Drážďan zaručeně dojedou i po okreskách. Je to zásluha Sasů, kteří donutili Dobrindta, vzdát se zpoplatnění  normálních státovek, jako je v ČR třeba č.4.

Do Prahy ze Strakonic dojet mimo silnici č. 4 musíte přes mnoho vesnic po silnicích 3. třídy.

0/0
29.3.2015 22:55

J95a35k38u27b 86D65o41l69a73n56s68k83ý 5287490124437

Měl jsem za to, že za dálnici se platí, protože se opotřebovává. Tedy logicky těžší auta by měla platit více. Možná jsem něco nepochopil, ale jakou s tím mají spojitost splodiny?

+2/0
24.3.2015 13:39

V53o96j15t82ě72c27h 34Š37t23e37f36l 7726635957493

Asi tak stejnou jakou má obsah motoru s výší povinného ručení, je to prostě pokuta v prvém případě za to že jste dobytek a máte na drahé auto . V druhém případě za to, že jste dobytek, chováte se sice ekologicky ale tím, že jste si nekoupil co 4 roky nové auto nemohl stát inkasovat svůj desátek,  desátek tan bral zlý feudál, hodní EU socialisté berou svou 1/4.

0/0
24.3.2015 13:46

O39l11d22ř47i49c26h 15J97a20n52e91č64e10k 8669646923761

přesně naopak, je to pokuta za to, že na drahé nové auto nemáte. nejvíce totiž budou platit majitelé starších dieslů, naopak nové hybridy budou platit minimum

+1/0
24.3.2015 14:44

J85o39s48e89f 67Š21e30m78e11l10í14k 7589381670167

Takze kdyz nebudu chtit pro svoje staricke cmoudidlo kupovat znamku a projedu cele Nemecko po okreskach, jak moc tim podporim ekologii? ;-)

+1/0
24.3.2015 13:34

O76l17d39ř81i15c11h 62J27a48n97e94č40e79k 8619336693571

podpoříte - nikdy jste si nevšiml, že na okreskách máte nižší spotřebu než na dálnici? ;-)

a navíc pojedete několik dní, takže se budete muset stavit přinejmenším v Lidlu pro svačinu, takže peníze do německé státní kasy donesete tak jako tak ;-)

0/0
24.3.2015 14:46

M44i59r86o33s56l59a70v 89S91u68c47h25y 5110489800830

Už schválili ty autopiloty pro auta? Za chvíli nebude přes dálniční známky vidět. I když to Němci vymysleli jinak, pořád bude na okně dálniční známka česká, slovenská, rakouská, švýcarská a Umweltplakette. Nemohu se zbavit dojmu,že tudy cesta nevede. EU by se měla naopak zasasdit o zrušení mýtného, dálničních známek a o jednotnou ekologickou známku. Peníze na dálnice se dají přece načerpat i jinak.

+2/0
24.3.2015 13:18

P27a76v39e55l 24K78r80e82u30z57i67g91e23r 7424250110479

Diskriminace cizinců není žádná, Němci si už svou slevu odpracovali na daních. Ale stejně teď na sever začnu jezdit přes Polsko. :-P

+5/0
24.3.2015 13:15

Z79u65z94a25n71a 73V87o69l82n71a 1909544252916

A jakze tato úprava odvrátí kritiku diskriminace cizinců?

Pokud vim tak pro němce se porad plánuje sleva na zmíněne dani. Nebo už budou platit dvakrát? :-)

Zase článek kde je jen půlka.....

+1/0
24.3.2015 12:52

L84u95c97i33a86n 74P67a16p87a41z92i55a10n 5164117501615

Mne spíše udivuje, že v Německu podle EU musí zohlednit špinavost auta a u nás či na Slovensku, Rakousku, Slovinsku, Maďarsku, Polsku... to nevadí? Divné EU, divné výmluvy a hra s námi Evropany.

+3/0
24.3.2015 12:58

P94a69v16e45l 81K63r44e49u35z93i81g52e66r 7294960740919

A doufám, že to ani dlouho vadit nebude. Ekologicky nejšpinavější auto je totiž to, které se musí nově vyrobit.

+4/−1
24.3.2015 13:16

J59i24n49d71ř78i82c11h 95Š15k33o30p13e13k 4425631830615

diskriminace je snížit daň ?

0/0
24.3.2015 13:08

V50o39j27t14ě30c10h 63R24y98c50h70e65c55k40ý 2750187456389

Záleží jak to bude pojato. Pokud všem němcům o roční známku sníží daň a ti si pak budou kupovat známky za normální ceny, tak je to v pořádku a je to nenapadnutelné. Ale pokud důsledek bude jen ten, že to jako už  mají automaticky zahrnuté v dani, tak je to hned problém ze dvou hledisek. 1) Němci si takto budou povinně platit dálniční známku, ikdyž by po dálnici nejezdili (narozdíl od cizinců). 2) Cizinec bude platit něco, co májí němci prý již v daních. To zabalování do odpočtů z ekologické daně je jen populistické gesto a přečůrávaní pravidel.

Stejně tak bychom mohli u nás zdražit dálniční známky pro cizince (nebo pro jen pro čechy zlevnít) a tvářit se, že našinci si svoji část zaplatili již v jiných daních (jaká je to daň je jedno).

Tedy pokud němci zavedou známky a zároveň sníží nějaké daně (odděleně) je OK. Ale není OK zavést poplatky jen pro cizince a tvářit se, že místí si to předplatili už jinde.

0/0
24.3.2015 13:45

J51i83n59d53ř65i47c80h 78Š73k84o37p42e82k 4975651860225

Němci ale plánují snížit daň, kterou platí z provozu vozidla Němci a zavést platby za dálnice pro všechny. Já v tom problém nevidím, že je to najednou, je náhoda

+1/0
24.3.2015 14:11

V40o48j96t14ě28c73h 60R11y32c17h95e62c77k79ý 2910407836859

Však  o tom píšu. Pokud si sníží daň a pak pro všechny stejně zavedou dálniční poplatky (stejně = možnost koupit i nekoupit !!!), tak je to v pořádku a pochybuji, že by proti tomu EU tak brojila. Podle mě je problém v tom, že se jen na oko část daně (placené jiným schématem, než dálniční poplatky) prohlásí za dálniční poplatky. To pak je očůrání pravidla rovnosti. Pak můžu zavést jakýkoli poplatek "pro všechny" a místním ho odpustit (jako slevu z daně nebo jiného polatku).

0/0
24.3.2015 14:30

V42o89j97t97ě72c34h 71R56y75c18h86e11c23k22ý 2360857346479

Ono to vypadá, že si jen slovíčkařím a vysledek je vždy stejný, ale není.

Pokud sníží daň pro všechny němce a zavedou dálniční poplatek stejný pro němce i neněmce, tak všichni němci s auty stále budou platit daň (i když nižsí) .... ale někdeří němci za dálnici platit nebudou, protože ji nepoužijí ... tedy stejně jako cizinci.

Pokud němci zaplatí roční poplatek a ten si pak budou moci odečíst od daně jako slevu, tak ten polatek je defakto pro ne nulovy, protože ty peníze ve sputečnosti platí za něco jiného.

+1/0
24.3.2015 14:44
Foto

V24l54a84d93i12m51í62r78a 32L39o22k34š77o55v98á 3378867659239

Schvaluji, co je špinavé má být nad míru zpoplatněno, jinak bude lidem všechno jedno...

+1/0
24.3.2015 12:41

M12a85r35t70i72n 91H71a51v21l24í95k 4600375417843

Kam spadá stará rozežraná 5.2 v8 magnum? ;-D

0/0
24.3.2015 12:39

M11i35r56o20s81l28a16v 57S64u28c62h82y 5720279860520

Cena takové dálniční známky se rovná váze zlata o stejné hmotnosti jako obsazené auto. Po německých dálnicích pak budou smět jezdit jen čisté německé V8.;-D

0/0
24.3.2015 13:10

T94o88m80á20š 87D49v49o55ř22á78k 3918489123263

Ještě zpoplatnit chodníky, a je to.

+4/−1
24.3.2015 12:37

J49a66n 51C48o95n50s48t93a74n18t72i22n 1842121803860

palec nahoru za kreativitu novináře ve tvorbě titulku ;-D

+2/0
24.3.2015 12:28
Foto

M55i70r71o22s67l92a90v 17S97t12e86i71n89e38r 6698884203545

Od začátku jsem proti jakémukoliv mýtu. Odporuje to zásadám EU- volný pohyb zboží i osob se tím omezuje. Proto by se EU měla konečně pustit do odstraňování takových poplatků pro členy EU. Nejlépe jednotnou daní v celé EU, bez vinět, ale spolenou s SPZ, která by platila pro celou EU. Návštěvníci z mimoevropských států ať si koupí carnet jako to bývalo dříve.

Jinak pokud jde o daň a vinětu, jsou to dva nezávislé pojmy. Změnit výši daně v souvislosti s vinětou je zcela logické, po návštěvnících nelze vymáhat podíl na dani zvlášť. To by musela i viněta pro návštěvníky mít kupon na zaplacení silniční daně- do by celou záležitost příliš zkomplikovalo.

+2/−1
24.3.2015 12:25

J67i43ř89í 21K89ü51h65r 2100246720466

Osoby ani zboží nikdo nenutí používat zpoplatněné komunikace.

+2/−1
24.3.2015 12:56

M75a63r46i74u35s 32J30o75r89d58á55n74e43k 7492922636765

Jenom tě tím nutí jezdit po horších a pomalejších silnicích. Tak co to je?

0/0
24.3.2015 13:11

V13o45j47t82ě11c40h 44Š46t96e43f79l 7306555667783

Nutí pro zboží existuje celý systém zamezující jízdu kamionů mimo dálnice, tedy u nás to čemu z nějakého neznámého důvodu učedník řiká dálnice

+1/−1
24.3.2015 13:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.