Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slovenské dráhy ustoupily Regiojetu. Zruší přes třetinu spojů

Slovenský státní železniční dopravce ZSSK ustoupí v konkurenčním boji o cestující mezi Bratislavou a Košicemi české společnosti RegioJet. Ze 41 vlaků týdně seškrtá od poloviny dubna šestnáct spojů. Firma to vysvětluje cenovou válkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30o90z10e54f 43Z36á57h30u18m58e56n57s55k76ý 1471198574130

Krásne. Fico dá vlaky zdarma okrem IC. IC klesne vyťaženosť a rušia sa. A zvalíme to na RegioJet.

Socialisti sú skorumpované a korumpujúce prasatá.

+4/−1
25.3.2015 11:15

J94o89s24e78f 14P20o12r23t97i96k 8767599704

Regiojet i obsluhou a nabídkou občerstvení ve vlaku nemá konkurenci. Až se mi zdá že dotuje ceny i na jídlo. Jinak asi nejlepší přepravce

+2/−1
25.3.2015 10:25

M93i77r49e31k 62Z38á95v86o25d38n58ý 7522947540818

Však také dotuje vše z autobusů. Jinak by vydělávat nemohl :) A také je to jeho strategie. Snaha podnákladovými cenami vyštípat konkurenci a ještě si stěžovat, jak si druhá strana mohla dovolit mu konkurovat :))

+4/−1
25.3.2015 10:36

J79o97s47e41f 89P55o56r18t41i39k 8767309494

Přesedlal jsem z auta na vlak, pokud by to bylo lepší autem, vrátím se. Takže je ni jedno kdo to dotuje. Ve vlaku jsem seděl po 15 letech a s tímto přepravcem jsem spokojen

+2/−2
25.3.2015 10:39

M32i34r44e31k 21Z81á95v85o61d98n96ý 7872937730988

Však já nic neříkám. Myslím si svý, ale nic neříkám. O tom debata není. Jen potvrzuji to, že dotuje i jídlo.

+1/0
25.3.2015 10:59

L12a98d50i55s67l17a68v 26P26a77s22t39o14r31e92k 1223307988285

ale má.

+1/−1
25.3.2015 11:23

M66i74r15e34k 17Z72á43v10o83d21n85ý 7412917670618

Jen doufám, že ČD žlutému moru neustoupí :/

+5/−7
25.3.2015 9:05

T43o41m36á76š 79J93u63r27e74č14k93a 3133822569563

Kdyby nebylo toho Vašeho "žlutého moru" tak krom IC, EC a Pendolína jezdíte na všech trasách v zaplivanejch koženkovejch 100let starejch vagónech bez fungujícího záchodu.

+5/−8
25.3.2015 10:39

M77i14r74e72k 73Z79á45v33o44d30n59ý 7432357250428

Tak kdo něco o železnici ví, tak je mu zřejmé, že pravdu nemáte. Uznávám, že tempo obnovy vozového parku se částečně zrychlilo.

+7/−1
25.3.2015 11:00

R65a36d96e21k 63J41a78n88a72t51a 9855806514172

Klasická fáma. Modernizace vozového parku souvisí především se změnou financování ČD, kterou cca před 8 lety u politiků prosadil Žaluda.

Místo každoročního socialistického ex-post lepení ztrát z nelukrativních tratí se zavedl na Západě normální systém objednávka-cena-platba, většinou na základě dlohodobých smluv. Tím se vytvořil prostor pro investice, které do té doby v podstatě nebyly možné (nebyly ani prostředky ani perspektiva) a vozový park stárnul. Nyní se konečně stáří vozového parku snižuje.

I kdybyste toto nevěděl (což Vám jako konzumentovi českých médií nelze vyčítat, novináři jsou dnes komerční sluhové, podstatu událostí moc nevysvětlují), tak na to lze přijít prostou úvahou: pokud by opravdu "za všechno mohl Jančura", tak jak lze vysvětlit modernizace a nová vozidla, které nastaly před rokem 2011, a především jak lze vysvětlit, že jsou nová a rekonstruovaná vozidla nasazována i tam kde Jančura nejezdí a i tam, kde ani nechce jezdit?

+8/−2
25.3.2015 11:02

J41a67n 48J96e10m64e38l63k87a 1925870

Jsou nasazovány tam kde Jančura nejezdí.. No hlavně jsou nasazovány na Praha Ostrava a nyní i Žilina. Ten poslední nákup i na Bratislavu. (Tam Jančura velmi konkuruje busem)  Bohužel se projevuje nevyrovnanost služeb u ČD. Jel jsem sice jednou. ale Jančurův stejný vagon vypadá jinak, je v lepším stavu, zejména toalety jsou lépe uklizené. Na druhou stranu mě dráhy překvapily potěšily jedničkou Břeclav Ostrava, kde stejné vagony byly uklizené na jedničku. Nebo 2 třída  Ostrava- Žilina. Co mě štve, že dráhy posílají "nové" vagóny někam k Maďarům. A Ostrava Brno, tak vytížená lukrativní trať s takovým objemem pasažérů má samé plečky - hlučné nevzhledné, špatně uklizené bee, toalety.. Kdyby vzali pár vagónů a dali pořádnou 1 třídu a udělali novou třídu 2+ i klidně za příplatek ale s častějším úklidem. 

A i opačně, věřím, že někdo nepotřebuje nové vagóny, klimatizaci a tak častý uklid a může preferovat nižší cenu. Protože co si budeme vykládat - ty modernizace se asi budou muset v ceně projevit.

0/−3
25.3.2015 13:07

R69a61d89e53k 45J72a13n82a49t88a 9615466564582

Proč do Maďarska? Protože si tam ty vagóny vydělají víc. Zaprvé je mezinárodní jízdné mírně vyšší, za druhé, i Maďaři a Slováci za nasazení těch vagónů něco zaplatí, za třetí, je to rychlá trať a na rychlé trati vagón zvládne více práce a tím víc vydělá. Proto se nové vozy nasazují přednostně na rychlé vlaky (což není třeba spoj Ostrava-Brno, zejména kvůli úseku Brno-Přerov).

+3/0
25.3.2015 14:09

J45a23n 71J95e83m11e38l58k51a 1915230

Ok, jestli na tom vydělají nějaký balík proč ne, do toho já nevidím. Nicméně problém může být, když vlak z Maďarska bude mít sekeru (což prý zejména v létě má), nebude jim fungovat ten opěvovaný síťový systém v ČR. Například přestup z Bratislavy v Břeclavi na Ostravu kde je 13 minut na přestup + 10 teoreticky minut čekání. (přímý vlak téměř nejede) Pár přehmatů a zákazníci přejdou k autu nebo spojení přes Žilinu, kde je rezerva půl hodiny a funguje to. Na druhou stranu pokud ČD i nadále budou mít mezi 2. a 3. největším městem v ČR dále jen plečky a ještě k tomu dotace, myslím, že to u hodně lidí může podporovat  naštvanost k ČD.

0/−1
25.3.2015 14:53

M27i74r85e28k 41Z11á97v42o33d70n53ý 7182367820968

Je třeba o tomto uvažovat z více úrovní. 1) Jestli na trase Brno - Ostrava budou jezdit plečky nebo něco víc závisí na objednavateli, tedy MD. Pokud peníze na nové vlaky nedá, tak tam nic jiného jezdit nebude. 2) Co se týče přestupů, byl byste raději, pokud byste v Břeclavi čekal 30 minut? Divil byste se, jak by lidé byli opět naštvaní. 3) Dostává dotace? Ano, protože na komeční riziko toto prostě provozovat nelze (s výjimkou Praha - Ostrava a to ještě jedině za odlišných podmínek, než v současné době na trase panují, kdy ostrouhávají všichni). .... A toto je přesně problém. Lidé vidí jen - fuj ČD, Jančura je cool. Ale nevidí, co je za tím.

+1/−1
25.3.2015 15:08

J50a17n 47J33e91m78e85l60k53a 1165910

Myslím, že Brno Ostrava by se dala jezdit možná téměř bez dotací. Ale samozřejmě těžko říct. Přidat jeden z nakoupených vozů jako pokus a zdražit jízdenku za 2+ by mohli i bez MD a dalších dotací. Jednička je drahá dost. Jen by někdo musel chtít.. Tak vozí jen prázdnou jedničku, protože, kdo by za takové služby platil navíc....  Myslím, že to jízdné co tam vybírají není tak špatné v porovnání s Ostravou:-)

0/−1
25.3.2015 17:20

R49a25d95e13k 67J33a40n11a52t59a 9845186624702

Nedala. Víte proč?

a) cestovní rychlost je zde totiž pouze 71 km/h. Pro srovnání, IC Praha-Ostrava má cestovní rychlost 101 km/h. Ta část nákladů, která se odvíjí od počtu souprava, je o polovinu vyšší, přičemž a zároveň aktraktivita spojení je naopak v obdobném poměru nižší.

b) alternativní silnice nevede takovou okolikou jako u relace Praha-Ostrava.

Prostě rychlé tratě jsou klíč k ekonomické efektivitě. Proto se taky všude na Západ od našich hranic staví ...

+2/0
25.3.2015 20:07

J30a45n 57J25e22m52e28l86k57a 1285400

Já sem ze Svinova došel k 80,1 (Praha Kolín tuším není o moc lepší) což na bídu s jednokolejkou, pomalým úsekem dvoukolejky u Šlapanic a mizernými kolejemi v Brně, loko na max 140, docela slušný čas a výsledek. Koridor do Přerova to docela vylepšuje. Navíc byly asi udělány zase nějaké optimalizace. 2:05 hodiny jsou docela konkurenceschopný čas. To jak se křižují nyní vlaky na jednokolejce, téměř plynule je super. Jiné tratě by mohly závidět. Autem při opravách v létě to často dopadne podobně, někdy i hůř. Samozřejmě že terno to není a rychlosti 80 km/h, jednokolejky nepatří na "koridorové" tratě.

0/0
25.3.2015 21:14

R18a43d53e88k 35J94a10n66a87t93a 9165926174732

Z EC z Maďarska měla zpoždění především Avala, která si přivážela zpoždění Srbska. A ta už nejezdí.

+2/0
25.3.2015 16:30

J49a50n 13J51e94m97e57l62k25a 1385180

Tak to je pak zajimavé, že jezdí  z Ostravy na Žilinu 80 kou :-)

0/0
25.3.2015 14:57

M65a25t94o89u79š 96P95r19e55u49s91s 6320674972699

Jenže jako vyrovnávku k nám posílají jejich vagóny, které jsou značně horší a zásuvku ve dvojce by jste hledali marně.

0/0
25.3.2015 20:26

J58a22n 62J13e41m50e51l32k14a 1785780

Podle mě na Slovensko by se na koridor hodila spíš nějaká menší souprava typu LEO, protože současné EC vlaky jezdí jen 3*denně. Asi tam není zatím tolik vlakových zákazníků. Třeba se to změní. Navíc jak postupně budou zlepšovat koridor, bude to super. 

ZSSK jsou srandovní. Buď Bratislava Břeclav 80 km za 6E, 165 Kč, bez dph!, 2 Kč/km. Nebo někdo zcela zadarmo :-)

Zajimavé, že na Ostrava Slovensko šly ceny mezinárodních jízdenek najednou níže, nejezdí šunky a ještě jízdní doba do Žiliny šla z roku na rok z 1:50 na 1:36, resp 1:31. 

Do Tater (Lipt. Mikuláše) je to dneska cca 2:15-2:30 proti tuším 3:30 ( stavební úpravy) A cenově to šlo dolů z tuším 400 na 200-300. Je to konkurenceschopné.  Ale trať má stále velké rezervy - po Ostravě se jede na hlavní nádraží 40 - 60. Dále za Ostravou na českém území většina úseků na trapných 80 km/h i na rovných úsecích.  A to by to měl být koridor. Člověk by čekal aspoň 120.  Stejně nepochopím tu napájecí džungli v ČR i SK. Teď se investuje do tratí i vlaků a žádný náznak snahy o sjednocení napájecího systému. Musí to dělat problémy ve flexibilitě všem nebo prodražuje.

+1/0
25.3.2015 7:37

J46o53s75e45f 19P85o90r73t96i86k 8447519914

Přesně do Liptovského Mikuláše se z Ostravy a okolí vůbec nevyplatí autem. Jezdíme na otočku Tatralandia a rychlejší než autem, navíc není třeba se obávat unavené cesty zpátky. Jen ještě kdyby někdo více uvažoval a dal vlak okolo 20 až 22h pro cestu zpět. Je tam pauza tuším od 18h do půlnoci

+3/0
25.3.2015 10:24

A14l35a94n 20Ř64e93p10k21a 4295376

Neví někdo, jaké napětí je na Slovensku? Jestli by Bratislava - Košice mohl jezdit LEx se svými stávající jednosystémovými jednotkami, kdyby to na Ostravě nevydržel? ;-)

0/0
25.3.2015 14:03

T10o86m13á13š 74N15o33v74o53t66n74ý 8279271

Severní část 3 kV DC, jižní 25 KV/50 Hz AC, to samé, co v ČR, takže nemohl. Dělení je za Púchovem.

+1/0
25.3.2015 14:51

M71i11r72o55s22l81a16v 95K60a34š27p60a49r 7450251367926

Je fajn, že cestování vlakem zvýšilo svou kvalitu, ovšem pan Vančura zas takový supr podnikatel není, stačí se podívat na to, že jeho vlaky prakticky celou dobu jsou ztrátové. Jednoduše řešeno se mu nepodařilo zlikvidovat konkurenci dumpingovými cenami (tzn.nelegálně), tak jak tomu bylo u autobusových linek (např. Pha-Lib)... :-/

+3/−6
25.3.2015 7:37

M24i83c45h42a56l 17P19a97l87e69č32e81k 2211768482464

Žoldák ;-D

0/0
25.3.2015 7:36

J60o77s92e91f 92P36a64r16d55u93s 6902514773577

Pane Sůra zase PR pro Jančuru? Proč? Proč ty dva nesmyslné poslední odstavce?

130 TIS. nových míst už je opraveno, ale co ty počty nových cestujících. Nárust 46% by se mohl zdát málo, tak v absolutních číslech smícháme jablka s hruškama, aby to vypadalo lépe, protože jinak by ten přírůstek byl menší než u ČD? A to je nepřípustné! :-) Ne je zase novinařina :-(

+3/−1
25.3.2015 7:06

J53a83n 38K37o39b80ě13r42s36k67ý 1260476131823

V článku není uvedena jedna důležitá věc. Na Slovensku jsou nyní dotované rychlíky pro studenty a důchodce zdarma. Tím lze vysvětlit i odliv cestujících z IC vlaků, kteří pokud nepospíchají, zvolí rychlík který je zadarmo. Jančura ať si klidně myslí, že je to jeho zásluhou, ale samochvála smrdí. Ono by se z těch všech článků zdálo, že CD jezdí na tratích, kde mají konkurenci prázdné, ale opak je pravdou. Pendolina na neděli odpoledne bývají ve 2. třídě obsazené dřív než RJ nebo LE. Expresy ČD Praha-Ostrava-Žilina jezdí často narvané k prasknutí.  Nedávno jsem Regiojet znovu zkusil výsledek=40 minut zpoždění, které nebylo způsobené výlukou na trati. O třídu lepší dopravce by se měl především naučit jezdit včas, protože dle statistik zpoždění mají jeho vlaky do včastnosti daleko. Zajímavé, že LE a CD s tím problémy nemají. Ať si každý jezdí s kým chce, ale mě kafíčkem zdarma za cenu 40 minut zpoždění neoblafne. Radši včas s ČD nebo s LE.

+19/−7
24.3.2015 21:46

J28a35n 38S52ů16r83a 4105973643582

Vážně jsou SC vyprodaná v neděli dříve, než RJ? Tak nevím, třeba RJ 14.48 v neděli z Ostravy 46 volných míst, SC v 15.14 více jak dvě stě volných míst.

+5/−3
24.3.2015 22:27

J10a32n 90K19o77b50ě61r24s17k45ý 1910746371373

Minulou neděli to tak bylo.  Ono je to asi pokaždé jinak. Jinak s těmi zpožděními je to holý fakt, bohužel.

+5/−2
24.3.2015 22:40

T47o20m 16J78u73r59e65č34k20a 6265122715745

Jestli to není tím, že mnoho lidí si zabookuje víc spojů RJ současně a pak je postupně ruší když už ví, kdy pojedou. Běžná věc. Poslední dobou pozoruji podobnou situaci, jako píše pan Koběrský. V reálu se obvykle vyprodají obvykle občas spoje ČD, jindy RJ. No a nejpozději obvykle LE, což se ani nedivím, když chce ve špičke klidně i 549 Kč za jízdenku v Economy...

+7/0
25.3.2015 0:05

R64o23m35a50n 69L82i40p72s80k80ý 2809513269

A jak může strojvůdce nebo stewardka ovlivnit zpoždění? Dokonce ani řidič autobusu na D1 za zpoždění nenese vinu. Nedovedu si představit, jak vlaky RJ svévolně nabírají na trati zpoždění a dělají guláš v celém grafikonu. Nebude chyba (záměr) přecejen někde jinde?

+5/−1
24.3.2015 22:28

J89a75n 85K87o75b81ě43r63s24k78ý 1450896901853

Oni ten guláš dělají. Často jede kolona vlaků za sebou a první jede Regiojet a protože může jet max. 140 km/h tak zdržuje jak vlaky CD tak LE. Jinak chybu bych hledal jen u Regiojetu a to problémy s údržbou. SŽDC dispečeři z neznámých důvodů pouští Regiojet jako první i při jeho zpožděních, takže nějaké naddržování CD rozhodně není na místě, spíš naopak.

+4/−6
24.3.2015 22:44

M84a50r65t65i98n 60O47p89l49o51c32k66ý 5335674532170

Jezdím pravidelně s Regiojet každé pondělí IC 1004 z Olomouce do Prahy a zpoždění vždy nachytáme až před Prahou kvůli výluce a mě osobně to nevadí, nemám tak uspěchaný život a těch pár minut někdy i 20-30 klidně oželím, ale třeba minulý týden se přijelo dokonce dříve. A raději se povezu v prostorných vozech Regiojetu než v stísněném Pendolinu :-) Jo a zpozdění, tak to ČD umí nejlépe hlavně na trati 300, od nového GVD jsou nasazeny na osobní vlaky ty staré křápy (pantografy 460) a díky obratům věčně i klidně půl hodiny zpoždění a můžou za to ČD nikdo jiný, o "komfortu" radši nemluvím..

+8/−5
24.3.2015 22:54

J47a35n 97K91o18b48ě44r43s40k23ý 1950926311583

Za stav na trati 300 může objednavatel, co si zaplatí to má. Mě už 30 minut přijde docela hodně, když doba jízdy je v případě Praha-Olomouc 02:15-02:30. Jinak já zas jezdím Pendolinem a nemohu si stěžovat, pravda prostoru na nohy tolik není, ale toto naprosto vyváží jediná opravdu funkční WiFi na české železnici, klopení do oblouku=tzv. vysší cestovní komfort, navíc je nejrychlejší a veškeré zpoždění díky klopení má šanci dohnat. Navíc v bistrovozu teplé jídlo i s nápojem za 139 Kč. Noviny a vodu dostanu taky. Jezděte si s kým chcete, ale už mě štve jak se Jančura vychvaluje do nebes. Myslím, že až se lidé budou dozvídat o nových Railjetech na trase Praha-Brno-Vídeň, tak bude mít Jančura velký problém.

+5/−6
24.3.2015 23:02

A20n71d33r92e48j 86O95l40e24k85s27a 3385371957481

Myslím že s Railjety budou mít problém ČD, jakmile se jimi sveze podstatnější část cestující veřejnosti. Není to žádnej cestovatelskej zázrak. Jedině Pendolino nemá konkurenci.

0/−4
25.3.2015 13:33

J33a59n 76K39o55b34ě38r52s65k86ý 1910426271303

Railjet je 100x lepší než to s čím jezdí Jančura

+3/0
25.3.2015 15:58

R64o30m34a92n 55L30i72p55s61k44ý 2609683609

Trošku si odporuješ, ale to nevadí.

Nicméně pokud jede první RJ svou rychlostí, tak by svůj jízdní řád (prizpůsobený této rychlosti) měl dodržet a zpoždění by zákonitě měli mít ti rychlejší za ním, které zlí dispečeři nepustí dopředu. Takže nějak mi nevychází, že RJ, který jede první, má 40 minut zpoždění a ti za ním, které dle Tvého tvrzení zdržuje, jedou na čas.

+4/0
24.3.2015 22:56

J39a67n 77K31o31b15ě16r44s73k71ý 1420536281633

Na K-reportu se o tom diskutovalo, stává se to poměrně často. Jinak všechno se dá snadno dohledat na: http://poloha.vlaku.info 

Chápu, že budete Jančura bránit za každou cenu, ale já jsem se např. dnes projel krásným rychlíkem na trase Olomouc-Hulín a potom novým Regiosharkem do Kroměříže. Kdo nevdí pokrok v CD za posledních 5 let (RegioSpideři, RegioPanteři, CityElefanti, Railjety) tak musí být úplně slepý.

+4/−4
24.3.2015 23:07

R46o94m50a82n 98L14i97p96s64k61ý 2189123129

Já vlaky v ČR ani SR nejezdím, ale Jančuru bránit budu - to, co on sám dokázal, je vzorová ukázka selfmademana, zavedl v autobusové dopravě standard do té doby u nás nevídaný a nepolevil, naopak zlepšuje a rozšiřuje služby cestujícím, nehoní se za ziskem za každou cenu, dokáže bojovat s úředníky, dokáže si udžet zaměstnance (samozřejmě odboráři šanci nemají) a i jako soukromá osoba zůstává normální.

A co dělají či nedělají České dráhy je mi u pr...e, poslední jízdu jsem s nimi absolvoval asi před 20ti lety a dle názorů většiny pamětníků, kteří jsou i dnes nuceni s ČD jezdit, se moc nezměnilo.

+5/−9
24.3.2015 23:27

R91a13d85e30k 77J21a73n69a91t36a 9295246204942

Víte co, tak se někdy tím vlakem svezte a pak komentujte.

S "názory většiny pamětníků" (kteří na tomu budou podobně jako vy) působíte značně nedůvěruhodně.

+15/−1
24.3.2015 23:47

R25o57m85a59n 31L23i75p53s90k24ý 2489203859

To, jak působím, je mi tam, kde celé České dráhy a rozhodně nemám potřebu ani úmysl se s nimi "svézt". Když k něčemu (nebo někomu) ztratím důvěru a existuje lepší alternativa, nebudu se snažit hledat cestu zpět.

+1/−9
25.3.2015 0:02

P60a35v69e79l 66K68r96á13l 5410809684568

To je moudré rozhodnutí. Přesně proto nejezdím s Jančurou :-)

+3/0
25.3.2015 0:11

A33n50d51r71e35j 57O56l78e88k86s11a 3495131327521

Víte, on ten jízdní zážitek není jen z vagonu a cílového času. Zásadně zkazit ho dokáže i vlakový personál a informační politika dopravce. V tomhle ohledu jsou ČD v hlubokém socializmu. Nepomůže klimatizovaná souprava, když se k vám chová dopravce jako k nepříteli. Konkrétní případ rád zveřejním.

+1/−1
25.3.2015 13:40

J79a78n 36K41o38b62ě71r63s83k40ý 1100596431523

To se ale může stát kdekoliv. Už jsem zažil nepříjemného stevarda jak v Regiojetu tak v LE.

+2/0
25.3.2015 20:58

J35a27n 54K53o77b62ě66r52s13k48ý 1510236611383

O autobusové dopravě jsem  nemluvil. Už předtím, byla vozová kvalita na této trati více než slušná, samozřejmě se našli výjimky (převážně posilové vlaky) . Jinak autobusové úspěchy nezpochybňuji, ale CD svůj vozový park vylepšovaly a vylepšují i před Jančurou. Ono to při takových počtech vozů nejde tak rychle. Jinak jestli jste poslední jízdu absolvoval před 20 lety, tak váš názor nelze brát vážně. Já cestují vlaky ČD minimálně 3x týdně na různých tratích a zlepšení jsou obrovské. Takže sorry, ale názor člověka co jel vlakem naposledy před 20 lety vážně neberu. A z doslechu znám pár lidí, kteří utekli k Pendolinu díky zhrošujícím se službám Regiojetu (já jsem taky ten případ). Autobusy nezpochybňuji, ale Žaluda měl pravdu když nazval Regiojet cirkusem na kolečkách.

+6/−4
24.3.2015 23:55

J81i45ř81í 77K27v65ě73š 1603606122411

Do příchodu konkurence dráhy na výraznější modernizaci kašlaly, to je prostě fakt. Žaludy měl z konkurence zjevný strach, proto kolem sebe kopal.

+3/−4
25.3.2015 0:00

J24a93n 86K79o18b51ě27r55s28k55ý 1440756311583

To je prostě lež. Dám pár příkladů: CityElefanti, Regionovy, Pendolina a mnoho dalšího tu bylo před Jančurou. Nejel jste vakem 20 let, já jezdím minimálně 3x týdně tak o modernizaci vozového parku něco vím. Svojí zkušenost z dnešní cesty do Kroměříže jsem popsal výše.

+6/0
25.3.2015 0:08

J77i73ř27í 22K83v37ě88š 1203576122541

CityElefanty byly poruchové už na začátku a doteď jsou s nima problémy, Pendolina byly politické rozhodnutí vlády na začátku 90. let, navíc už tehdy šlo o zastaralý koncept a hyperpixly museli několikrát přestavovat, než z toho udělali funkční vehikl..

+3/−5
25.3.2015 0:15

A58l64a77n 64Ř34e69p53k92a 4915756

Jasně, ČD něco udělají a zase to je špatně, koupit ty městské slony nebo regionovy on pan s iniciály R.J., tak se hned píská blahem;-) Fajn, Regionova je rozhrkaný krám, ale na druhou stranu za ty prachy nic lepšího se pořídit nedalo a buď tohle, nebo taky se lokálky mohly zrušit, protože by tam nemělo co jezdit.

Nevím, co je na Pendolinu zastaralého, navíc i sám Jančura je prý chtěl před časem koupit (ale ten už toho nakecal... 6 tříd a kino a podobné povídačky :D). Pendolina hlavně měli být české a mělo jich být 10 a i dřív měli být, to by ale někdo nesměl rozkrást ČKD.

+5/−1
25.3.2015 0:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.