Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Germanwings ve středu zrušily jeden let, část posádek odmítla nastoupit

Nízkonákladová společnost Germanwings, jejíž letoun se 150 lidmi na palubě se v úterý zřítil ve Francii, po nehodě oznámila, že zruší desítky letů. Někteří její zaměstnanci totiž po katastrofě nenastoupili do služby. Ve středu se však situace uklidnila a firma nakonec zrušila jen jediný let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J20i76r53k85a 58V46a32n63o59u29r75e15k 6887714238370

Libi se mi, jak je treba nazev Germanwings opakovat za kazdou druhou vetou ... Vsude jinde ve svete se proste mluvi o Lufthanse ..... zadelali si na bankrot ... pote, co odradili dalsi tisice potencionalnich cestujicich dalsi nesmyslnou stavkou jim spadne letadlo ... parada :-/

0/−2
25.3.2015 18:26

K14a66r47e95l 71N58o94v74á43č62e69k 5891325699106

Myslím, že u zkušených pilotů hromadně jen tak nevznikne strach z létání a přidávám se k názoru, že vědí o něčem, kvůli čemu považují za rizikové i další lety, např. že se šidí údržba. Leda, že by to byla z jejich strany něco jako stávka s účelem vyjádřit nespokojenost s nevím čím. Nebo lety zrušila společnost kvůli důkladné kontrole letadel a svedla to na piloty (líp to vypadá).

+2/−2
25.3.2015 11:56

V60i39k90t61o95r 45N49á54r81o15ž13n73ý 3259272718

Ti piloti nejsou nějací uplakánkové...jsou to tvrdí chlapi cvičení na všechno možné...a pokud odmítnout do stroje vlézt a letět o něčem to svědčí...

+3/−2
25.3.2015 12:00

P83e77t16r 52T97y41č87k65a 6255612809782

Nejsou to vojáci. Nejsou tupí vůči tomu když umřou jejich kamarádi a kolegové.

+3/−1
25.3.2015 12:07

P51e95t76r 42J40a88r29o25š 2744971205277

i vojak pozna, kdyz ho nekdo evidentne posila na temer jistou smrt

0/0
25.3.2015 13:29

D90a64v22i65d 89B68o83u78c56h71a77l 8909820799

A jako správní odboráři vycítí svou šanci. O ničem jiném to samozřejmě není. Stačí trošku něco vědět, jak je to s odborovými záležitostmi v Německu.

Mezi námi - kdyby platilo co se zde naznačuje, že "o něčem vědí" a celou dobu mlčeli, pak jsou jasnými spoluviníky. Stejně jako všichni zaměstnanci, kteří by nutně museli vědět o potížích, úřady vykonávající dohled a pod.

Takže - nehledejte za tím nic podobného. Ostatně, jak se zdá, nakonec většina nastoupila. Asi už dosáhli svého. Veřejně se o tom mluvit nebude.

+3/0
25.3.2015 14:07

T71o67m72á73š 74K10n24a65i96f57l 6153720717840

jsi tupec.

0/0
25.3.2015 13:33

Z95d12e95n85e67k 87V60r42b29a 8319745563767

Až si jednou sednete za řízení letadla pochopíte. To není auto, průsery chodí potichu, neuvěřitelně rychle a u krajnice zastavit nemůžete. Zažijete to, čemu se říká přetížení. Pilot zpravidla nepracuje od 8 do 16, předpisy jsou v tomto dost benevolentní a pak opravdu stačí takováto věc a někteří se rozhodnou raději neriskovat.

0/0
25.3.2015 17:25

T11o32m79á27š 84D58v60o26ř60á51k 3118329203123

Asi to o něčem vypovídá, když je úplně všechno v pohodě, a letadlo "samo od sebe" spadne. Mě se ten den taky nikam nechtělo letět :-)

0/0
25.3.2015 19:26

T35o66m63á59š 27K95n98a82i54f75l 6913320937280

někdy je lepší .. nemyslet.

0/0
25.3.2015 13:33

J38a48r50a 97M27a32z23g43u27t 2392299242215

Nikto nemluvi o identite pilotu????? Proc????

0/−1
25.3.2015 11:43

T68o45m59á93š 62K57n85a35i75f64l 6713570607770

a k čemu by ti byla?

+2/0
25.3.2015 13:33

E28v76a 13H35a61s63n42í86k21o11v13á 1144861886904

Pokud mohou piloti odmítnout let, když jsou rozrušení, tak udělali rozumně. Akorát myslím, že to tu nízkonákladovku zkrachuje. Už tak musí být s příjmy na štíru.

+1/0
25.3.2015 11:10

P48e33t40r 12J84a40r47o94š 2804381745187

bohuzel, kdyz neco zdimete co to da, nemate temer zadne rezervy, ani prostor k manevrovani ve vyjimecnych situacich. nicmene works as designed.

+1/0
25.3.2015 11:16

D91a62v83i78d 49B66o54u93c65h23a14l 8669590789

To dnes nemá nikdo a těžko lze tvořit rezervy na to, že odbory využijí jako hyeny havárie, aby začaly vydírat.

+1/0
25.3.2015 14:09

K57a69r96e44l 36P41e40c54k75a 7476790815324

Vlastní je Lufthansa, takže asi jen tak nepadnou.

+3/0
25.3.2015 11:27

P96e86t55r 49K34o37l32á62ř 2478417934341

Tohle nemůže profesionální piloty rozrušit tak, že by nemohli letět ... Zkus si představit to samé např. u vojenského letectva ... Po každém vlastním sestřelu by si dali 14 dní pohov?

0/0
25.3.2015 11:41

P34e29t72r 52J16a58r23o46š 2894791145217

vzpominate na kauzu Kalouskovi padaky?

+1/0
25.3.2015 11:43

Z57d35e51n47e94k 89V17r24b83a 8909165793147

To nemůžete srovnávat. Vojenský pilot riskuje sebe a stroj a se ztrátami se ve válce počítá. Mnoho věcí se ve vojenském létání vůbec neřeší s tím, že "riziko je přijatelné". Vojenský pilot je navíc na toto připravován i po psychologické stránce. Civilní pilot je oproti tomu běžný člověk, který má v éru stovku téměř bezduchých kaštanů bez jakéhokoliv výcviku o které se musí posádka postarat. Civilní létání nepočítá se ztrátami a většině problémů se snaží aktivně předcházet. Psychicky rozhozená posádka dělá chyby a mnohokrát to bylo příčinou nehod. Voják si to může dovolit risknout - vždyť jde na trh jen se svou vlastní kůží, zatímco civilní pilot má v rukách stovky životů lidí, kteří nesedali do letadla s tím, že padnou za vlast...

+1/0
25.3.2015 17:38

D38a55n95i35e38l 20U38r12b19á12n21e67k 6127698879668

Tak to je snad trochu rozdíl. Tohle není vojenské letadlo ve válce, a navíc bylo na palubě trochu víc lidí, než v jedné stíhačce. Nevíte vůbec o čem mluvíte.

0/0
25.3.2015 20:37

D45a42n27i81e44l 90U98r84b83á67n56e34k 6797508429228

Je to stresová situace. Někteří piloti mohou cítit, že by na to museli myslet a že by se tak třeba nemuseli plně soustředit na let. Takže zcela zodpovědně odmítnou letět. Na což mají ostatně podle smlouvy právo.

0/0
25.3.2015 20:46

T92o47m76á13š 26K20n60a68i75f18l 6483330407790

proč by měli být s příjmy na štíru?

0/0
25.3.2015 13:34

P91e30t29r 56K48o58l88á96ř 2698467564211

To jsou tedy profesionálové ... Nebo vědí, že ta letadla nejsou v pořádku ...

+7/0
25.3.2015 10:44
Foto

O51n70d62r13e32j 67B68o98c74e64k 1910835494358

Tak germanwings není velká společnost jak např. LH, EK  atd. takže je tam pravděpodobnost že se většina zná, takže to člověku dost zamává s psychikou, nemyslíte?

+2/0
25.3.2015 10:48

P80e57t16r 35K52o75l54á14ř 2748367154321

Pokud by několik desítek posádek nedokázalo zvládnout své emoce po cizí nehodě, tak bych je nechtěl zažít v krizové situaci ve vzduchu ... Tak to ale podle mne nebude, spíš dobře vědí, že odletět je z nějakého důvodu riziko i pro ně ...

+1/−1
25.3.2015 10:53
Foto

O12n83d32r94e77j 39B56o15c67e89k 1160715844798

Jaká cizí nehoda?

+1/−1
25.3.2015 10:55

E40d15a 36D37r44á17b23e77k 7419902433937

opak od vlastní nehoda

+2/−1
25.3.2015 11:07

M79i66c47h94a36l 97M10i65l83l75e78r 9866612379432

Germanwings patri pod Lufthansu, je to jeji dcerina spolecnost.

+1/0
25.3.2015 13:14

J66o89s51e43f 50H71á21j23e97k 6478970699242

...pokud člověk odmítne vědomě a zbytečně riskovat životy stovek lidí, znamená to, že není profesionál? :-/

+1/0
25.3.2015 11:16

P88e16t90r 13K43o45l75á48ř 2308947784731

To právě píšu. Pokud je to tak, že vědí, že je to z nějakého důvodu rizikové, tak je to správné rozhodnutí. Pokud by to dělali jen z emočního hnutí mysli, tak by to bylo silně neprofesionální.

+1/0
25.3.2015 11:39

T84o24m79á64š 35K49n74a16i73f55l 6863890577920

jezisi kriste. kde lidi chodite na takovy blaboly?

+1/0
25.3.2015 13:34
Foto

O31n68d52r48e56j 37B37o84c75e77k 1840755524268

Spiegel, není to alá českej Blesk Rv

0/−2
25.3.2015 10:41

K61a93r45e94l 71P69e64c57k40a 7576720975334

Není.

+1/0
25.3.2015 11:27

K63a50r42e29l 11D55v50o24ř16á94k 3817477507

To je něco jako Týden, Instinkt, Respekt, Reflex....

0/0
25.3.2015 11:54

M45i98r47o11s79l59a96v 58J54o78c20h 3902271873378

No tak je třeba si už konečně přiznat, že nízkonákladovky, jak z jejich názvu vyplývá, jedou s náklady na krev. Tedy, že probíhají jen ty nejnutnější prohlídky a opravy,  a tam kde to jde, se to flikuje jak se dá. :-P

+1/−10
25.3.2015 10:27

R73a37d93e74k 58Č14o73s 3446436588838

Další znalec. Máte aspoň vzdálené tušení, jak funguje systém údržby dopravních letadel?

+13/−1
25.3.2015 10:31

M29i12r12o55s98l62a57v 31J33o64c19h 3382771223108

Hmm je dáno co, kdy, jak, jak často atd. kontrolovat a vyměňovat. U zvláště kritických dílů je definován dodavatel a přicházejí spolu s papíry o provedených povinných zkouškách a certifikátech.Pak následuje spousty podpisů kontroly, že bylo provedeno co mělo být. Nicméně to jsou stále jen papíry. A pak je tu tlak ekonomický. Takže se někdy plní a někdy "plní". Jsou věci na které se "nesahá" (kritické pro provoz stroje) a jsou další, u kterých tu ekonomiku lze dohnat, zeptejte se lidí okolo nízkoná kladovek ;-) Nicméně netvrdím, že za nehodou stojí technická závada vzešlá z ekonomického tlaku.

+2/0
25.3.2015 10:51

A73l18e71x31a37n82d67r 22K49o77s11t16k87a 8452708646144

Ošizená údržba je nesmysl. Ne u dceřiné společnosti Lufthansy. Udržovat dvojí servis,(jeden pořádný, druhý podřadný) by vyšlo dráž než všechna letadla sertvisovat spolu. Nízkonákladovky šetří spíš na posádkách, na létání na levnější letiště, tím že máte příplatek pomalu i za použití záchodu a podobně. (Nezavádí náhodou někdo placené toalety v letadle?)

+4/−1
25.3.2015 11:15

R52a94d39e93k 55J98a79n57a42t95a 9635726634972

Ano, u nízkonákladovek úspory spočívají v elektronizaci prodeje letenek, konfiguraci stroje (žádná business class a menší rozestupy mezi sedadly), orientace na levněšjí letiště a časy, rezignace na garance přestupů, letenky, které obvykle nejdou vrátit ani měnit, omezení handlingu zavazadel a poplatky za ně, omezení služeb jako je převoz zvířat či speciálních zavazadel, omezení občerstvení a vybavení kabiny (např. ryanair nemá ani kapsy na sedadel před vámi), reklamy promítané během cesty, méně rezerv v letovém řádu (tj. letadla jsou sice víc využita ale dochází častěji ke zpoždením).

A pozor, netýká se to jen "nízkonákladovek". Podobná opatření zavádějí na kratších trasách i "klasické aerolinky", aby dostaly ceny letenek na stejnou úroveň, což se i daří.

Nedokážu si představit, že by v Německu někdo šidil údržbu, natož v Düsseldorfu, snad nejbohatší části Německa.

+3/0
25.3.2015 12:29

R26a61d57e39k 64Č71o21s 3306106618898

Hlavní je to, že každé letadlo komunikuje s výrobcem. Takže pokud neuděláte předepsaný úkon, nevyměníte spotřební díl, nebo neprojedete proceduru, výrobce hned ví, že je něco špatně. A věřte, že se důrazně ozve. Kromě toho každý konkrétní výkon podepisuje konkrétní člověk (to není jako v politice). Nevím jak Vy, ale já bych si určitě nevzal na triko ošizení nějaké činnosti...

+1/0
25.3.2015 11:15

K61a76r96e55l 68D84v62o98ř15á85k 3817817167

Jaký smysl by mělo, kdyby údržba byla drahá. Prostě se stále racionalizuje až to jednou praskne. Nic nového pod sluncem.;-(

0/−1
25.3.2015 11:57

J27a19r91o73s93l85a14v 48R84e78z84n53i39k 4152153929910

Letadla padaly, padají a budou padat nepřetržitě. jen je to velmi malé procento, negativní loterie...v loterii je taky velmi malá pravděpodobnost výhry

+5/0
25.3.2015 10:11

J31a94r77o14s93l31a81v 11R72e21z10n72i58k 4222433799510

tady je velmi malá pravděpodobnost pádu ale někomu se to stane

0/0
25.3.2015 10:12

J22a55n 79Š47e35s23t57á50k 3758979229114

ještě horší by bylo kdyby letadly padala;-D

+8/0
25.3.2015 10:13

M38a78r56t16i22n 63H86á14j11e33k 9877206710307

Vlastně je větší pravděpodobnost, že zemřete cestou pro tiket, než že vyhrajete hlavní výhru. True story.

+3/0
25.3.2015 10:13

R74a13d75i36m 66K50u73n87z 3925592233540

Je větší pravděpodobnost, že vás cestou sežere medvěd. To je spočítané.

0/−1
25.3.2015 10:20

E94d80a 30D63r27á33b68e98k 7439422533657

ale kolika lidem se to sežrání stalo? :-/

0/0
25.3.2015 10:32

J45o57s55e75f 49K87a67r68f74í14k 7482535736490

Sežráno bylo už dost lidí, otázka je kolik z nich šlo zrovna pro tiket;-)

+5/0
25.3.2015 10:42

E41d70a 37D50r84á96b92e67k 7679162823477

tak to už nám asi neřeknou. Nebo viděl někdo medvěda si vyzvedávat výhru?

+2/0
25.3.2015 11:09

D16o63b50r72o85m42i59l 19K90a18u94t97s47k15y 7912532794897

http://en.wikipedia.org/wiki/Conjunction_fallacy

0/0
25.3.2015 11:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.