Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda Auto navrhla růst mezd o 2,8 procenta. Odbory to odmítly

Odbory v posledním kole jednání s vedením automobilky Škoda Auta odmítly navrhovaný růst mezd o 2,8 procenta. Předchozí nabídka firmy byla 2,6 procenta. Odboráři jsou připraveni vynutit si vyšší nárůst mezd protesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z12d28e53n40ě63k 58D58u17f20e49k 2704354958

Jsem zvědav jak se budou chovat odboráři za pár let, až se konkurence z Číny dostane v testech na stejnou úroveň jako evropské automobilové fabriky a začnou sem vozit jejich levná auta, díky jejich levné pracovní síle. Na Slovensku už se prodává myslím jedna čínská značka.

0/0
27.3.2015 10:30

D25a45v39i56d 18Z84a24j97d11á35k 8935342900531

A pak se muzou odborari divit,ze firmy v pripade potreby radsi nabiraji agenturniky.Tenhle spolek vyslouzilych komousu je zlo v kazde firme.

+1/−1
27.3.2015 7:33

L55u58c60i51a34n 51P23a25p54a24z79i18a18n 5334467311695

Proč raději nenavrhli růst o 28%? I to by bylo málo. Je třeba postupovat trochu s nadhledem a na úrovni. škudlení o feniky je trapné ze strany firmy. Vydělávám, tak nechám také vydělat. Férové a motivující.

0/0
26.3.2015 22:04

M85i40r98o53s20l76a33v 35B37r42o83z14i27k 7281469384677

Jste snílek nebo ignorant? Existuje něco jako platová křivka. Proti každému zvýšení musíte vytvořit rezervy.  Česko je za Německem 40 let pozadu. Kapitalismus a volný trh je tu jenom pár let. Nemůžete očekávat, že je ekonomicky možné zvedat platy o více než 3, maximálně 4 procenta ročně (komukoliv).

V opačném případě si koledujete o problémy. Cesta nahoru je dlouhá a pomalá, ale i pro tak starou automobilku může být cesta dolů velice rychlá. Vzpomeňte na Rover, Alfu Romeo, Saab,....

0/0
27.3.2015 4:37

Z15d60e61n87ě29k 10H54a12n30z83l 1411376762164

No 3,5% to skončí,nic moc za tu dřinu

0/0
26.3.2015 18:47

M73i63c14h33a48l 59Š53e12v47č83í27k 8983236794

Jakou dřinu?

0/0
27.3.2015 7:11

J40i50ř96í 60B70r78u64t41o69v18s96k20ý 3986989189551

Líp sem to nedokázal napsat,ale podstata je jasná-odboráři do toho nemají co kecat

+1/−2
26.3.2015 17:28

J48i92ř10í 64B76r39u62t24o22v89s17k61ý 3586239149121

Každá firma má nastaveny platy,za které chce aby lidé pracovali,odboráři by se měli starat o zdraví zaměstnanců,bezpečnost práce a jiné,v žádném případě nemají právo kecat do toho,jak firma platí,když někdo není ochoten pracovat za mzdu,která je nastavena firmou,má možnost dát výpověd a jít jinam,jinak je to pro mě určitý způsob vydíráníRv

+4/−4
26.3.2015 14:25

M10a40r31t88i43n 44B76r15o37u19k 9323432252

Tak firma jim samozřejmě vyhovět nemusí, může je propustit a nabrat jiné zaměstnance za méně a následně je draze proškolit a zapracovat. Otázka je jestli se jí to v konečném výsledku vyplatí.

Jinak vaše věta, že firma má nastavené platy za které chce aby lidé pracovali, je neuvěřitelně legrační, pokud zároveň popíráte svobodnou volbu a vůli zaměstnanců při určování platu za který jsou pro danou firmu ochotni pracovat.

+4/−1
26.3.2015 15:59

O50n48d53ř13e39j 37L77o15š23o24t63h 1205435465581

Pokud vedení firmy se rozhodne, že zaměstnancům nepřidá, tak nepřidá a může se Povšík stavět na hlavu a organizovat stávky, jak chce. 

Zaměstnanci jsou to nejdůležetiší, co ta firma má a tím nemyslím jen dělníky, všeobecně a asi byste se divil, že i dělník může svojí práci nezvládat, dělat nekvalitně a pomalu. A málokdo by ze škodovky odešel dobrovolně dělat dělníka někam jinam, protože tolik peněz nikde na dělnický pozici nedostanou.

+3/0
26.3.2015 16:38

Z88d57e78n21ě93k 91H18a97n67z85l 1661156582324

Díky odborum

+2/0
26.3.2015 18:48

V59í49t 30H40r79a95d48i67l 2174555821762

Navrhuji všem nespokojeným zaměstnancům okamžitě podat výpověď a tím potrestat vedení Škody. Zejména pak odborářům.... Rv

+4/−2
26.3.2015 13:46

R33a94d27o17s35l33a11v 39K56l47a60u52d32a 5314578404552

A ty seš kdo, že něco navrhuješ? ;-D  Akcionář? Ředitel? A nebo jen takovej hospodskej pindal.

+6/−1
26.3.2015 13:52

V44l53a69d72a 56S89i64m23o88n12i65k 3619493883715

Nezapomněl jste nějak na fakt, že jednají dvě svéprávné strany v soukromé společnosti?

+1/−1
26.3.2015 14:14
Foto

J64a20n 25V83a13l50a78l41í80k 6566929120116

Detailní výsledky hospodaření firma zveřejnila v pondělí na výroční konferenci. Tržby firmy stouply loni na 11,8 miliardy eur, což je o 13,9 procent více než před rokem. V přepočtu na jeden den tak firma vydělala 50 milionů korun čistého.

No tak proč by nepožadovali zvýšení platů!!!!

0/0
26.3.2015 13:34

V69í87t 57H74r89a37d60i20l 2394165601472

Nikdy jsem nepochopil přímou úměru mezi čistým ziskem firmy a platem dělníka???

+2/−1
26.3.2015 13:48

L36a51d21i43s97l73a93v 97P70a79s66t20o42r55e52k 1933737388905

Ten čistý zisk je výsledek i toho dělníka - tak a teď už jsi to pochopil ;-)

+2/−1
26.3.2015 17:05

J98i96ř61í 21B29r24u18t86o58v60s21k54ý 3806189339641

Přesunout dál na východ a bude klidRv

+1/−3
26.3.2015 13:32

E23v36ž29e47n 57P28o18l13á97k 3178898641573

V této zemi je asi velký přebytek pracovních mist, že si tak vyskakují. Divím se, že tedy neodejdou za lepším.

+2/−5
26.3.2015 11:57

L81a18d26i64s77l68a47v 39P89a10s23t83o65r17e48k 1193687228395

Ve škodě stále nabírají. Přihlásit se můžeš ;-)

+3/0
26.3.2015 11:59

E34v31ž86e80n 47P18o53l51á77k 3538178311163

Nemám potřebu, poněkud.

+1/0
26.3.2015 13:33

K27a31r11e78l 12F37u25k39s63a 3264820460283

Se divím, že ta utiskovaná Škodovka neodejde jinam...

Třeba do Německa ;-)

0/0
26.3.2015 12:30

E33v73ž62e10n 64P87o47l77á34k 3338598301453

Za dražší pracovní silou? Snad spíš obráceně, na východ.

0/0
26.3.2015 13:34

K27a68r25e95l 61F46u92k91s76a 3484840470403

To spíš přestěhují ty německé fabriky VW, pokud je to tak lehké...

0/0
26.3.2015 13:52

Z65d83e23n93ě67k 69Z96a11j88í29č76e25k 2523522438685

Spousta lidí si myslí, že odbory škodí zaměstnavateli. Ve Š.A odobry víc škodí zaměstnancům... Dělají ramena a nakonec se s vedením dohodnou na 3% za otrockou práci, neproplacených flexikont... Rv

+2/−1
26.3.2015 11:46

P48a95v77e28l 80H91o97d69r 8479309317

Trou-o, to se ví, vedení nabídne 2,6% a odboráři chtějí nad 6%, takže se normálně dohodnou někde mezi 3-4 jako na trhu. Co je na tom divného, kdy  už jindy, by měli zvednout výplatu, když jsou tolik miliard v plusu.

0/0
26.3.2015 13:43

L98u35c41i95a24n 24P27a56p80a93z21i39a91n 5604477261785

Držím palce odborářům. Platy s Německem a Rakouskem je třeba srovnat co nejrychleji, včera bylo pozdě. Škoda, že stát nehájí zájmy našich občanů ve větším rozsahu. Mantra, že musíme být levnou montárnou snad konečně už skončí. Divím se, že ČSSD s pragmatickým ANO v tomto více nedělá. U proškoleného vůdce lidovců v USA samozřejmě zázraky očekávat nelze.

+3/−7
26.3.2015 11:21

G95u28s46t92a49v 57S18o98j87k69a 1218843905254

Až tady budou mzdy jako v Německu a Rakousku tak ta slavná Škoda už bude dávno v Pákistánu.

+3/−2
26.3.2015 12:45

R33a29d49o74s11l63a87v 80K10l37a35u85d86a 5544848484362

Až Škoda bude v Pákistánu, tak o ní v Evropě budou maximálně kolovat vtipy jako v osmdesátých letech v UK.

+1/0
26.3.2015 13:08

T30o53m81á89š 51D11v84o15ř84á82k 3878249353573

Ten o vyhřívaným zadním okýnku byl o.k. :-)

0/0
26.3.2015 21:08

M45i95c12h95a15l 71P20a71v24l25á18t 9473453644249

Ale jo, at jde cely prumysl do kopru, hlavne ze budeme mit "co nejrychleji" srovnane platy. Jen je pak nebude nikdo vyplacet.

+1/−1
26.3.2015 17:42

M70a31r54e13k 30H83a63n46á43č42e77k 1476893947774

přitom to flexikonto je užitečné pro všechny, jestli se jim zdá průměrné navýšení o skoro 1000 málo, tak je chyba někde jinde než u zaměstnavatele

+2/−1
26.3.2015 10:54

Z14d92e85n12ě77k 50Z89a52j87í42č64e20k 2813662748435

2,6% je pro většinu lidí něco kolem 450 Kč... A flexikonta rozhodně nejsou výhodná pro obě strany... Dnes pracuji a dostanu zaplaceno za 2 roky? Novodobé otrokářství,které vymyslel Kalousek.. Já se jim mohu na nějaká flexi vyprdnout... Jsem schopen si vydělat víc, než na nuceném flexikontu, které dostanu zaplaceno o 2 roky později...

+1/0
26.3.2015 11:15

M63i49l50a69n 21T65r69i32b36u60č42e64k 5624727924710

Mohu se optat, z jakeho prumeru vychazite? Z udaneho prumeru to je skoro 900. A dle ceho je flexi na dva roky? Pokud se nepletu podle ZP je mozny prevod jen v kalendarnim roce.

0/0
26.3.2015 11:20

Z81d29e46n13ě54k 58Z62a46j30í41č12e24k 2873292538645

Ty procenta jsou  nárust tarifů... Vy počítáte nárust z průměrné mzdy.. Ale ta se vypočítává i po započítání přesčasů, bonusů, osobního ohodnocení atd...

0/0
26.3.2015 11:23

M75i66l44a83n 50T54r18i91b36u26č78e50k 5894567864350

ale pokud mi naroste tarif, tak od nej se odviji dalsi narusty. Prescasy, vikendy a dalsi. Takze je preci logicke, pocitat celkovy narust. Dva roky na flexi je dost, ale v normalnim fungovani je to velmi dobra vec.

0/0
26.3.2015 11:33

Z69d70e47n10ě46k 37Z39a19j89í86č33e90k 2343662178475

Nenaroste... Bonus se odvijí od prodeje... Příplatky atd se sčítají a jsou separátní vůči tarifu... Přesčas se nedělá, dělá se flexikonto... Za něj je nějaký jednorázový příplatek a zbytek tvoří tarif...

0/0
26.3.2015 11:35

Z40d88e98n85ě15k 58Z87a40j74í38č21e27k 2423822948395

Flexi na dva roky, to je dohoda mezi odbory a Š.A.....

0/0
26.3.2015 11:24

M83a24r88e28k 57H15a64n39á39č15e74k 1606673837104

a taky může nastat opačná situace, dnes je práce méně, ale dostanu zaplacenou celou, kterou udělám až v budoucnu- pro zaměstnance je výhodná v tom, že mlže lépe predikovat budoucí příjem a lépe si naplánovat své výdaje

+1/0
26.3.2015 11:28

Z11d58e71n13ě58k 67Z87a49j63í22č58e68k 2713982288905

Ale blbost.. to jsou takové líbivé kecy... Když zejtra přiletí Rusové a shoděj na Škodovku bombu, tak svoje peníze nikdy neuvidím. Když zejtra Škodovka klekne , tak svoje peníze neuvidím... Octávie chodí o sobotách možná už 6 let... Dříve to bylo alespoň dobrovolné. Člověk si nedovede představit jakej to je zápřah...

0/0
26.3.2015 11:31

M56a13r37e61k 50H52a28n29á81č82e44k 1556753537234

chcete mě tvrdit, že základ je mezi 17 a 18 tisíci?

0/0
26.3.2015 11:30

Z79d16e53n20ě25k 82Z21a91j80í25č36e48k 2633452568955

Základ začíná na 16-35 tisíc.... Záleží jakou máte třídu. Dovolím si tvrdit, že většina bude mít základ kolem 21 000

0/0
26.3.2015 11:32

M67a39r86e82k 13H63a56n48á60č16e52k 1826753847524

čili jste si popřel příspěvek výše u 21000 je 2,6% 546 Kč

0/−1
26.3.2015 11:36

Z92d87e68n45ě87k 64Z54a17j74í73č90e44k 2793352258785

Pořád jsem byl se svým příspěvkem mnohem blíž, než vy se svojí 1000 ;-)

0/0
26.3.2015 11:37

M64a46r35e47k 87H45a65n39á76č52e95k 1716643767684

neznám mzdové zvyklosti ve škodovce, vycházel jsem z článku a z něj se dá vyvodit, že se mělo jednat o nárůst platu, nikoli o nárůst pouze tarifu, vy evidentně máte o situaci se škodovce větší přehled než já, ale i přesto jste naprosto zjevně mystifikoval ohledně nárůstu tarifu

0/−1
26.3.2015 11:40

Z19d14e39n82ě55k 74Z76a20j17í12č84e78k 2173382728225

Tak teď už víte, že jde o nárust tarifu ;)... Ano mystifikoval ... přiznávám, počítal jsem to od oka...

+1/0
26.3.2015 11:42

Z67d35e89n72ě27k 39Z58a14j14í52č12e15k 2203222578455

Abych doplnil informace... Ve škodovce dělá vedení za smluvní plat, takže těch se tarif netýká... To je více než oněch 35

0/0
26.3.2015 11:38

V20á95c32l35a75v 94Š42u33b89r69t 9257403858597

Vzhledem k tomu, že VW je to 3.4% a vzhledem k úspěšnosti Škodovky dané mimo jiné i slabší korunou (tedy i na úkor zaměstnanců) je to málo. Rozhodně by to nemělo být méně, než u VW.

0/0
30.3.2015 12:01

L86a32d47i78s82l13a39v 85P94a90s74t79o77r51e32k 1733147958895

Mají trvat na 6,5% a né žádné snižování.

0/0
26.3.2015 10:47

P36e43t96r 42D50v86o91ř39á57k 9494377692430

Nemůžu si pomoct, ale mě to připadá jako nenažranost. Asi bych jim doporučil vyzkoušet práci u méně ziskových společností.

+3/−5
26.3.2015 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.