Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda vyrábí v cizině už 40 procent aut. Expanze pomáhá i Česku

K rekordním prodejům Škody Auto loni přispěly také výrazně zahraniční závody automobilky. V cizině loni vzniklo 411 tisíc škodovek, což je nejvíce v historii. Podíl zahraniční výroby společnosti ještě dál poroste. Těžit z toho mohou i čeští zaměstnanci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36a96r51t51i87n 22Ž22e73l89i33n39s85k46ý 9218839979812

Hm ... asi az se VW rozhodne ukoncit vyrobu v Ceske republice, tak se mnozi vzbudi a teprve zjisti, komu Skoda patri.

0/−1
27.3.2015 23:12

J95i38ř31í 68S88v44a88š92e94k 9714558933249

VW k tomu nemá důvod. Má na tom postavenou svoji obchodní strategii, že jde o českou značku s nějakou tradicí.

+1/0
28.3.2015 0:00

M22a88r68t45i42n 53Ž35e66l46i43n87s84k90ý 9858709649552

Obavam se, ze bemate pravdu, ze se Skoda prodava pouze kvuli tomu, ze v cizine vi, ze patri pod VW, ze to je nemecka kvalita.

0/0
29.3.2015 8:09

A72n28t18o33n82í68n 47S83e47b62e61r57a 7913498650789

Já jsem si jeden model škody koupil jen proto, že přesně daný model v tomto roce byl vyroben v Německu :-D

0/0
29.3.2015 20:31

V75á20c49l26a10v 78Š40u71b24r59t 9937423828977

Nutno říci, že Škoda, ačkoli ve vlastnictví zahraničního investora, opravdu Česku pomáhá tím, že tu platí značné daně. Bohužel je to spíše výjimka, než pravidlo. Většina korporací tu daně neplatí a čerpá daňové úlevy (prázdniny a pod.). Myslím, že rozdíl je v tom, že Škoda je česká značka a Němci se ji naštěstí rozhodli zachovat. A to je velký rozdíl, než kdyby ji zrušili a v továrnách vyráběli své VW.

+2/0
27.3.2015 22:52

J57i27ř38í 48B98r37u85t89o39v29s31k60ý 3936899739181

Odboráři v MB to procento navýší,otázka času;-)

+1/0
27.3.2015 13:41

J53a92n 32S15t24a75r30ý 8477540922875

Zarytí škodovkáři naivně věřící a argumentující tím, že škodovky jsou v ČR dražší než konkurence, protože jsou kvalitnější, by si měli přečíst tuto větu: "V praxi je tak čistý zisk na jedno auto vyrobené v Číně zhruba třikrát nižší než u škodovek prodávaných v ostatních částech světa."

A přesto se to oplatí...takže nikoli kvalita určuje cenu, ale poptávka především. Jako v každém jiném odvětví.. ;-)

0/−2
27.3.2015 12:24

A45n19t33o74n15í11n 48S15e43b29e53r50a 7383928840809

Ojetá 4 letá Fabie Stojí 130 tisíc. Ojeté 4 leté Polo stojí 180 tisíc. Ojeté 4 leté Audi A3 začíná na 300 tisíc Kč

Teď mi řekni co je drahé :-D

0/0
29.3.2015 20:35

D30a94v48i83d 49R97y16c15h10e19t76s82k81ý 9966901930150

No nevím jestli to je dobrá zpráva :-/

0/−1
27.3.2015 10:36

J48i49ř80í 15E54r26b59e55n 1843394886107

Je. Proč by neměla být? I v Bratislavě se vyrábějí škodovky, porsche či volkswageny...

+1/0
27.3.2015 11:56

K52a92r22e39l 94F10u51k15s19a 3484470120273

Ale nepovídejte, že by dovozní cla byly příčinou investic?

Neoliberálové by Škodovce měli vysvětlit, že to tak není ;-D

+1/0
27.3.2015 9:37

L73u94c33i65a32n 46P38a58p44a89z52i14a74n 5744787881385

A proto firma nabízí zaměstnancům v Česku tak otřesně nízké mzdy, za které by v Německu okamžitě stávkovali? A přitom ceny v obchodech jsou prakticky stejné, spíše je levněji v Německu jak zde v Čechystánu. Firma by se měla stydět a místo navýšení o 2,8% by měla nabídnou alespoň 28%.

+3/−9
27.3.2015 8:47

P64e67t26r 15D57l25o63u53h85ý 3955481872948

A nebo jim měla dorovnat plat na úroveň ukrajinského, ruského, indického závodu? Srovnávat jen podle platu je úplně mimo mísu. Pokud by český zaměstnanec měl stejnou mzdu jako v Německu, bude stávkovat zase německý zaměstnanec, protože má vyšší životní náklady.

+8/−1
27.3.2015 8:57

L98u12c77i86a80n 30P35a88p61a92z60i50a17n 5134687341295

Proč? Vámi jmenované závody nejsou ve stejném hospodářském prostoru jako mnou zmiňované.

0/−2
27.3.2015 9:35

P35e71t26r 80D83l78o84u22h25ý 3785681212468

Protože jsme blízko Německa, tak máme mít stejné platy? Jsme stejně daleko od Polska nebo Slovenska. A co životní náklady? To, že jako turista nakoupíte nějaké vybrané zboží levněji ještě neznamená, že se celkově žije levněji. A konec konců, co Vám brání odstěhovat se do vysněného Německa? Když budete chtít, tak ještě dnes odpoledne tam můžete být. Dnes už Vám nikdo nebrání. Ale jasně, nadávat je jednodušší.

+10/0
27.3.2015 9:59

G50e88o70r49g 89K50o35m86b92e57r62e48c 9124741656641

R^

+1/0
27.3.2015 10:14

V49á22c94l28a66v 69Š75u70b24r25t 9327923748647

Ceny jsou na 80%, platy na 30%.

0/0
27.3.2015 22:44

P51e66t77r 25D51l70o78u67h23ý 3285981412428

Jak dlouho jste bydlel v cizině? Jako turista opravdu nepoznáte všechny životní náklady. A konec konců, můžete na sobě pracovat a najít si lépe placenou práci. Odjet do Německa Vám také už (naštěstí) nikdo nebrání. Tak v čem je problém?

0/0
27.3.2015 23:10

J24i63n42d80ř14i28c57h 74Š66k73o91p78e79k 4225981340735

je zajímavé, se životními náklady argumentuje, jen když se to hodí tzn v případě zdůvodnění nižších mezd. Na druhou stranu výše mezd se vůbec nezohledňuje např. při stanovování cen elektřiny.........

+3/−1
27.3.2015 9:57

P27e42t22r 37D16l95o69u86h32ý 3945841812978

A vy zase vytáhnete zase jen cenu elektřiny, to je stejný argument. Cena elektřiny je součást životních nákladů, které jsou celkově u nás nižší. Neznám přesně situaci v Německu, ale pracoval (a především žil) jsem v Dánsku, Švýcarsku a Brazílii. Už jsem to psal v diskuzích mnohokrát, ale odvodit životní úroveň v dané zemi jen z výšky platu absolutně nejde. Např. u nás zaplatíte za registraci vozidla 800 Kč, v Dánsku jsem platil 780 000, - Kč (čtete dobře - je tam 105 až 180% ceny vozidla), daň z nemovitosti 4800 Kč, ale k tomu daň z hodnoty nemovitosti 90 000 Kč ročně), atd. Takže ano, dánský plat bych bral, daně platil v Saudské Arábii, pro benzín bych si zajel do Venezuely (halíře za litr), léčil bych se na soukromé klinice ve Švýcarsku, ale zdravotnické pojištění platil třeba v Botswaně.

+7/0
27.3.2015 10:18

J75i29n34d37ř61i17c81h 44Š28k73o26p89e83k 4915841450705

srovnávat jednorázovou cenu (registraci vozu) a cenu energie, kterou platí člověk každý měsíc a navíc se silně promítá téměř do všeho (potraviny, služby, výroba) není moc rozumné

0/0
27.3.2015 10:22

P58e79t42r 49D11l66o29u14h17ý 3675711932808

Zamyslete se, než něco napíšete. Zkuste si rozpočítat daně na měsíce (780 000,- / 72 měsíců = ) cca. 11 000,-  plus daň z nemovitosti (94800 / 12 = 7900). Pokud cca. 19 000 Kč měsíčně jen za tyto dvě daně jsou pro Vás zanedbatelné, tak gratuluji, opravdu se to nedá srovnávat.

+3/0
27.3.2015 11:03

P33e72t92r 67Z96a72s54k52o59č90i52l 2385982688949

"licenční výroba pro automobilku velmi důležitá, protože pomáhá rozpouštět výrobní náklady na jedno auto" - nechtěl pisálek říct vývojové (ne výrobní) náklady?

+1/0
27.3.2015 8:02
Foto

I47v31a13n 84K50o60p46t15a 5487582741627

Pro přímého výrobce i výrobní, využije kapacitu a fixní náklady na jedno auto jsou nižší.

+1/0
27.3.2015 8:48

J14i32ř53í 49E20r50b46e49n 1533954266937

Oboje. Ty karosérie, motory, dveřní komplety, čela, nápravy a palubní desky se vyrábějí u nás, auto jde do zahraničí rozložené třeba na čtyřicet, padesát podsestav. V zahraničí se pak už jen zkompletují - bývají to tam jen montážní závody, bez svařovny a lakovny.

+1/0
27.3.2015 12:02

J22a89n 28H97r87z89a20n 9124968330653

Divim se, ze pri te odborarske politice jeste v Cechach vubec neco vyrabi :-/ Skoda auto by mela celou vyrobu odstehovat mimo dosah ceskych odborarskych mafianu !

+1/−5
27.3.2015 7:06

K85a63r86e52l 29F86u66k53s19a 3324200490293

Hmmm a jak hodnotíte ty německé dělníky?

Tam už to musí být tím tuplem přes míru ;-D

+3/0
27.3.2015 9:38

J16i51ř42í 87E61r28b50e50n 1153184716607

Říká člověk spokojivší se s tím, když za práci v hodnotě 1000 Kč dostane 85 Kč hrubého, že?

0/0
27.3.2015 12:03

O42l47i26n 57F47i72l64d80a 3652679846323

Vždyť ze škodovky je český už jen ta značka ŠKODA  a to ještě vždy musí být "simply clever".

+4/−14
27.3.2015 6:54

G96u27s61t85a52v 16S71o11j49k97a 1918463575314

Teď jste si zavařil. Odborářská netáhla Vás usmaží zaživa.

+1/0
27.3.2015 8:24

T49o78m81á25š 80J55u24r91e85č48k50a 3943702599553

Další kterému je naprosto jedno, že plácne hovadinu, ale ono je vlastně dneska strašně kůl být škoda hater a musíte si do ní kopnout kdykoli a kdekoli co?

+2/0
27.3.2015 9:39

J68i62n47d65ř19i89c44h 65Š63k97o97p46e70k 4205441550795

pak je ale zajívamé, že škodovka má mraky českých subdodavatelů. Všichni tedy vyrábí jen loga ?

+3/0
27.3.2015 9:58

T10o25m32á85š 97D50v86o39ř18á15k 3408239453563

Expanze pomáhá i Česku, hm.

Tak k snídani prosím omeletu - a ať je jak od Pohlreicha!

+2/−7
27.3.2015 6:22

O44n22d55ř79e44j 53M79a48r41e15k 9222270267819

No hlavně pomáhá koncernu VW. Kterého díky podhodnocené koruně všichni dotujeme.

+3/−5
27.3.2015 6:42
Foto

I19v52a80n 51K91o70p94t54a 5367682701227

Poslední dva odstavce.

+2/0
27.3.2015 7:00

M60i36c10h83a14l 52K28o51h63o33u24t 6395109121984

Jenže to už není v nadpisu.;-D

+5/0
27.3.2015 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.