Diskuze

Škoda vyrábí v cizině už 40 procent aut. Expanze pomáhá i Česku

K rekordním prodejům Škody Auto loni přispěly také výrazně zahraniční závody automobilky. V cizině loni vzniklo 411 tisíc škodovek, což je nejvíce v historii. Podíl zahraniční výroby společnosti ještě dál poroste. Těžit z toho mohou i čeští zaměstnanci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hm ... asi az se VW rozhodne ukoncit vyrobu v Ceske republice, tak se mnozi vzbudi a teprve zjisti, komu Skoda patri.

0 1
možnosti
JS

VW k tomu nemá důvod. Má na tom postavenou svoji obchodní strategii, že jde o českou značku s nějakou tradicí.

1 0
možnosti

Nutno říci, že Škoda, ačkoli ve vlastnictví zahraničního investora, opravdu Česku pomáhá tím, že tu platí značné daně. Bohužel je to spíše výjimka, než pravidlo. Většina korporací tu daně neplatí a čerpá daňové úlevy (prázdniny a pod.). Myslím, že rozdíl je v tom, že Škoda je česká značka a Němci se ji naštěstí rozhodli zachovat. A to je velký rozdíl, než kdyby ji zrušili a v továrnách vyráběli své VW.

2 0
možnosti
JB

Odboráři v MB to procento navýší,otázka času;-)

1 0
možnosti
JS

J72a23n 25S76t12a61r32ý

27. 3. 2015 12:24

Zarytí škodovkáři naivně věřící a argumentující tím, že škodovky jsou v ČR dražší než konkurence, protože jsou kvalitnější, by si měli přečíst tuto větu: "V praxi je tak čistý zisk na jedno auto vyrobené v Číně zhruba třikrát nižší než u škodovek prodávaných v ostatních částech světa."

A přesto se to oplatí...takže nikoli kvalita určuje cenu, ale poptávka především. Jako v každém jiném odvětví.. ;-)

0 2
možnosti
AS

Ojetá 4 letá Fabie Stojí 130 tisíc. Ojeté 4 leté Polo stojí 180 tisíc. Ojeté 4 leté Audi A3 začíná na 300 tisíc Kč

Teď mi řekni co je drahé :-D

0 0
možnosti
DR

No nevím jestli to je dobrá zpráva :-/

0 1
možnosti
Foto

J12i81ř27í 75E23r54b16e13n

27. 3. 2015 11:56

Je. Proč by neměla být? I v Bratislavě se vyrábějí škodovky, porsche či volkswageny...

1 0
možnosti
KF

Ale nepovídejte, že by dovozní cla byly příčinou investic?

Neoliberálové by Škodovce měli vysvětlit, že to tak není ;-D

1 0
možnosti
LP

A proto firma nabízí zaměstnancům v Česku tak otřesně nízké mzdy, za které by v Německu okamžitě stávkovali? A přitom ceny v obchodech jsou prakticky stejné, spíše je levněji v Německu jak zde v Čechystánu. Firma by se měla stydět a místo navýšení o 2,8% by měla nabídnou alespoň 28%.

3 9
možnosti
PD

A nebo jim měla dorovnat plat na úroveň ukrajinského, ruského, indického závodu? Srovnávat jen podle platu je úplně mimo mísu. Pokud by český zaměstnanec měl stejnou mzdu jako v Německu, bude stávkovat zase německý zaměstnanec, protože má vyšší životní náklady.

8 1
možnosti
PZ

"licenční výroba pro automobilku velmi důležitá, protože pomáhá rozpouštět výrobní náklady na jedno auto" - nechtěl pisálek říct vývojové (ne výrobní) náklady?

1 0
možnosti
Foto

I12v48a13n 88K40o50p63t54a

27. 3. 2015 8:48

Pro přímého výrobce i výrobní, využije kapacitu a fixní náklady na jedno auto jsou nižší.

1 0
možnosti
JH

J82a19n 45H47r10z92a15n

27. 3. 2015 7:06

Divim se, ze pri te odborarske politice jeste v Cechach vubec neco vyrabi :-/ Skoda auto by mela celou vyrobu odstehovat mimo dosah ceskych odborarskych mafianu !

1 5
možnosti
KF

Hmmm a jak hodnotíte ty německé dělníky?

Tam už to musí být tím tuplem přes míru ;-D

3 0
možnosti
OF

O22l31i35n 13F20i33l62d41a

27. 3. 2015 6:54

Vždyť ze škodovky je český už jen ta značka ŠKODA  a to ještě vždy musí být "simply clever".

4 14
možnosti
GS

Teď jste si zavařil. Odborářská netáhla Vás usmaží zaživa.

1 0
možnosti