- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hm ... asi az se VW rozhodne ukoncit vyrobu v Ceske republice, tak se mnozi vzbudi a teprve zjisti, komu Skoda patri.
VW k tomu nemá důvod. Má na tom postavenou svoji obchodní strategii, že jde o českou značku s nějakou tradicí.
Nutno říci, že Škoda, ačkoli ve vlastnictví zahraničního investora, opravdu Česku pomáhá tím, že tu platí značné daně. Bohužel je to spíše výjimka, než pravidlo. Většina korporací tu daně neplatí a čerpá daňové úlevy (prázdniny a pod.). Myslím, že rozdíl je v tom, že Škoda je česká značka a Němci se ji naštěstí rozhodli zachovat. A to je velký rozdíl, než kdyby ji zrušili a v továrnách vyráběli své VW.
Odboráři v MB to procento navýší,otázka času
Zarytí škodovkáři naivně věřící a argumentující tím, že škodovky jsou v ČR dražší než konkurence, protože jsou kvalitnější, by si měli přečíst tuto větu: "V praxi je tak čistý zisk na jedno auto vyrobené v Číně zhruba třikrát nižší než u škodovek prodávaných v ostatních částech světa."
A přesto se to oplatí...takže nikoli kvalita určuje cenu, ale poptávka především. Jako v každém jiném odvětví..
Ojetá 4 letá Fabie Stojí 130 tisíc. Ojeté 4 leté Polo stojí 180 tisíc. Ojeté 4 leté Audi A3 začíná na 300 tisíc Kč
Teď mi řekni co je drahé :-D
No nevím jestli to je dobrá zpráva
Je. Proč by neměla být? I v Bratislavě se vyrábějí škodovky, porsche či volkswageny...
Ale nepovídejte, že by dovozní cla byly příčinou investic?
Neoliberálové by Škodovce měli vysvětlit, že to tak není
A proto firma nabízí zaměstnancům v Česku tak otřesně nízké mzdy, za které by v Německu okamžitě stávkovali? A přitom ceny v obchodech jsou prakticky stejné, spíše je levněji v Německu jak zde v Čechystánu. Firma by se měla stydět a místo navýšení o 2,8% by měla nabídnou alespoň 28%.
A nebo jim měla dorovnat plat na úroveň ukrajinského, ruského, indického závodu? Srovnávat jen podle platu je úplně mimo mísu. Pokud by český zaměstnanec měl stejnou mzdu jako v Německu, bude stávkovat zase německý zaměstnanec, protože má vyšší životní náklady.
"licenční výroba pro automobilku velmi důležitá, protože pomáhá rozpouštět výrobní náklady na jedno auto" - nechtěl pisálek říct vývojové (ne výrobní) náklady?
Pro přímého výrobce i výrobní, využije kapacitu a fixní náklady na jedno auto jsou nižší.
Divim se, ze pri te odborarske politice jeste v Cechach vubec neco vyrabi Skoda auto by mela celou vyrobu odstehovat mimo dosah ceskych odborarskych mafianu
Hmmm a jak hodnotíte ty německé dělníky?
Tam už to musí být tím tuplem přes míru
Vždyť ze škodovky je český už jen ta značka ŠKODA a to ještě vždy musí být "simply clever".
Teď jste si zavařil. Odborářská netáhla Vás usmaží zaživa.