Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Adidas chce přesunout část výroby z Číny zpět do Evropy

Adidas plánuje přesun výroby z Asie do Evropy. Tvrdí, že chce mít blíž k zákazníkům. Distribuce výrobků na starý kontinent totiž trvá šest týdnů. Německá firma v posledních letech ztrácela podíl na trhu na úkor rychle rostoucího většího amerického konkurenta Nike.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L74u10k87á28š 51K70m10e38n82t 5759597114610

Tak ony ty boty se třemi pruhy posledních 10-12 let stejně stojí pěkně za ho*no. Dokud se to šilo v Evropě, tak vydržely opravdu dost. Jakmile se to začalo šít mimo Evropu, tak cena zůstala stejná, ale kvalita se naprosto propadla. Adidasky koupený v roce 1996 vydržely 9 let a kdyby se neošoupala podrážka, tak držely v klidu dál. Cokoli této značky koupené po roce 2001 nevydrželo víc jak 1 rok. Z kvalitní sportovní obuvy se staly boty na jednu sezonu, co se rychle rozpadnou.

+2/0
11.4.2015 22:21

L28u96b29o69m94í82r 88K20a21m12e90n31s82k63ý 3630948913396

jo, lepší pracující robot v Evropě než něajký polootrok v Asii, tohle je správný směr

+1/0
27.3.2015 17:29

P74a16v36e53l 36H18o45u20s40k35a 3851615850668

Nepřesunou to k nám? Tady bude za chvíli nejlevnější pracovní síla na světě... :-P

+2/−2
27.3.2015 14:24

D63a81v50i23d 55H37y97š94p61l64e64r 2873853377295

Chápu, že do PR sdělení nemohou napsat, že "nás to v Číně už vyjde draho", ale "blíže k zákazníkovi" zní na druhou stranu jako urážka zákazníkovy inteligence.

+17/−1
27.3.2015 10:30

M86i45r74o86s83l29a35v 55T91i52š92e61r 4599729584842

V Číně už se to nešije nejméně 5 let.

+4/0
27.3.2015 10:35

M49a14r63t29i81n 23S80e45d11o76n20a 2735876716299

Cina uz je draha delsi dobu, vyrobci zamereni na cenu uz prenesli vyrobu davno jinam (primarne Vietnam, Malajsie, Kambodza, Banglades)

+1/0
27.3.2015 20:37
Foto

M58a81r20e47k 49S86o97f82r 9435550938309

Německá bota bude opět z Německa. Díky robotizaci výroby již není výhodou levná pracovní síla. Díky robotizaci je zbytečné povolit imigraci spoustě Muslimů. Stroj pracuje a nemodlí se.

+10/0
27.3.2015 10:16

M44a45r44t88i16n 78P62e46t32ř65í67k 4622619151471

Neřekl bych, že výrobu přesune do Německa, kde je drahá pracovní síla. Viděl bych to spíše tak na Polsko apod.

+7/0
27.3.2015 10:22

A27n58t45o28n63í30n 41S11v89o47b47o84d61a 3154803859352

Potřebujete vysoce kvalifikovanou pracovní sílu, servis strojů a robotů. Tomu vyhovuje Německo. Stroje jsou efektivní, když mají správnou péči, jinak jsou drahé na pozdější servis

+1/0
27.3.2015 10:38

M28i59c43h66a40l 74P83a81v92l66á22t 9593543794859

Na tohle Nemecko fakt nepotrebujete. Tim byste uplne hloupe ziskal vsechny nevyhody, ale vyhodu zadnou. Mozna zkuste pochopit, ze nejen v Polsku nebo u nas, ale ani v Rumunsku atd. nebude s tim servisem ani ten nejmensi problem.

+3/0
27.3.2015 10:47

A35n92t45o25n95í58n 12S48v24o14b43o98d68a 3414763839262

Nebude, ale bude tam létat často někdo z Německa a nebo Švýcarska. Dnes toho dělají dost dálkově, ale stejně Němce známe osobně. Nikdo to u nás neumí pořádně. Kawasaki muselo mít v ČR své lidi, aby udrželi v provozu roboty v TPCA atd

0/0
27.3.2015 10:56

M84a80r37t42i54n 14P60e28t69ř44í81k 4372739871391

To máte firmu od firmy... např. v době krize zavřel Continental (= tradiční německá firma) 2 své výrobní závody - jeden ve Francii, jeden v Německu!!!

A zatímco v Německu to vzali sportovně ("no co, byli jsme nejdražší, tak nás holt zavřeli"), ve Francii se pálili pneumatiky ve velkém a rebelovalo se...

A k tomu "nikdo to u nás neumí pořádně": je to otázka kvalifikované pracovní síly a strojů, na kterých se vyrábí. U nás je (myslím) kvalifikované síly dost, ale chybí jí německá výkonnost. A stroje... třeba do Barumu se vozí staré mašiny z Německa, které jsou momentálně "100 let za opicema", nejsou na ně pořádně k sehnání ND a mají časté prostoje... ale to není vina (ne)kvalifikované pracovní síly, alebrž je to chyba managementu, že tu ty staré plečky cpe...

+2/0
27.3.2015 11:03

J91i66ř97í 36E22r45b69e39n 1693574946527

Jo, my jsme si taky dovezli ze "Západu" od mateřské firmy stroje, které se pak dávaly do kupy klidně tři roky, než údržbáři, technologové, elektrikáři a programátoři odladili ty nejkřiklavější závady, v důsledku kterých docházelo k výrobě neshod a k odstávkám provozu.

Když se všechny vícenáklady (zmetkovitost, vícepráce aj.) sečetly, vyšlo to dráž než kdyby se pořídil úplně nový stroj se zárukou a servisem přímo od výrobce...

+1/0
28.3.2015 0:34

M36a40r83t22i60n 89P38e42t69ř97í58k 4912479411641

Rumunsko určitě ne. Naše "matka" = Continental tam rozšířil výrobu a co slýchám ohlasy, je to tam horší než v Indonésii (kde má Continental taky fabriku) ;-D

0/0
27.3.2015 10:59

A77n87t66o65n85í39n 55S69v75o73b77o56d13a 3484213979722

Z Rumunska některé firmy utekly, nebylo to výhodné. Levná pracovní síla lze levně dovézt do rozvinutější země

0/0
27.3.2015 11:29

M96a18r17e91k 38S59ý68k75o83r59a 9953320686486

Ta vysoce kvalifikovaná síla bude přímo v Polsku. Polský inženýr je levnější než německý a dokáže stejně.

+1/0
27.3.2015 14:22

A44n74t14o15n60í80n 89S38v65o95b84o24d46a 3864213809392

Polský inženýr je dávno ve světě, pokud něco umí. Oni nemají problém jít za prací

+1/0
27.3.2015 14:40

K30a86r60e28l 50Č32e56r84n59ý 6165963202541

Jde o řízení výroby podle zpracovaných postupů, základní servis, seřízení,  .... Na to zas super kvalifikované inženýry nepotřebují.

0/0
28.3.2015 17:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.