Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aerolinky zpřísňují pravidla: pilot nesmí být v kokpitu nikdy sám

Pád letadla Germanwings v Alpách může o kus dál posunout bezpečnostní předpisy, které stanovují aerolinky, nebo dokonce úřady Evropské unie. Někteří dopravci nově zavedli pravidlo, že pilot nesmí být v kokpitu nikdy sám. V Česku je to standardem už několik let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V17í75t 96H20r40a37d50i46l 2334345551742

Pokud bude někdo z palubního personálu sedět na jump-seatu nemůže mu pilot v otevření dveří prakticky zabránit... Všiml jsem si tohoto opatření už například u Ryanair a přišlo mi to jako rozumné řešení... Stejně tak to může eliminovat problémy v případě, že by měl stávající pilot zdravotní indispozici... Jinak je strašné co se stalo, že si jeden zamindrákovanej chudák takhle vezme 150 lidských životů... Jeho fotka ani jméno se nikdy neměli objevit v médiích a on měl skončit někde bez náhrobního kamene...

0/0
30.3.2015 22:25

V67á72c43l89a35v 27M55á95c79h92a 6319329982644

Vyšetřování pádu letadla vždy trvá několik měsíců ale zde vyšetřovatelé po třech dnech znají výsledek. Neuvěřitelné, druhý den policie má soudní příkaz na domovní prohlídku.Vyšetřovatelé mají můj obdiv stejně jako u svatého grálu 9/11

0/0
27.3.2015 18:44
Foto

P77a89v40e38l 16Č24e13r78n74í88k 1328985930470

vyšetřování pádu letadla většinou trvá několik měsíců protože k tomu dojde na moři a trvá nalezení. Tady měli černou skřínku během pár dnů protože terén je relativně dostupný.

0/0
29.3.2015 16:15
Foto

Š89t79ě12p41á81n 95B48i98c19e40r67a 6149512288966

když si to jeden z pilotů usmyslí provést, tak ho neodradí nic.

+1/0
27.3.2015 18:27

P61a78v26e26l 19K15o50c80i54a43n 1242450616587

A nestačilo by, aby měl pilot klíč?

0/0
27.3.2015 18:23

D39a20v60i38d 32M96a85l55i40n51a 1950323940933

A proc neprodlouzit kokpit a neudelate posadce vlastni zachod a treba varic na vodu? Vzdyt by to bylo nejakych 70-80 cm navic v delce a nemuseli by kokpit opoustet vubec.

0/0
27.3.2015 18:00
Foto

P90a39v95e83l 45Č73e32r69n35í47k 1258305720700

haha, haha, haha... 70cm = víc než půlka sedačky.... na to vám žádný dopravce nepřistoupí

0/0
29.3.2015 16:16

D90a11v50i15d 83M72a77l19i74n41a 1670683390813

To ma asi Ryanair smulu. Nedavno v ramci uspornych opatreni navrhoval pro trasy do 2 hodin vzdalenosti jen jednoho pilota. Ted by mohli z Ryanairu spustit ty sva moudra.

0/0
27.3.2015 17:57

J40a70r77o62s53l57a58v 48J32o16s65e74f 5922450380684

Když půjde jeden pilot na toaletu, druhý si vezme letušku na klín - a pak se vystřídají. A je to!

+2/0
27.3.2015 16:54

M96i58c69h34a67l 80K10r41č93á53l 6858558326152

A proč by měl vůbec pilot při dvouhodinovým letu odcházet z kabiny? Na záchod může zajít před startem a dvě hodiny snad vydrží každý zdravý jedinec. A to by měl pilot určitě být. Je spousta povolání kde zaměstnanec taky nemůže jít každou chvíli na záchod.

0/0
27.3.2015 15:45

J36a98r90o11s66l18a43v 88D11r92o42b46n53ý 6906658607667

já to vidím u nás v práci,  90% žen a 60% mužů nevydrží 2 hodiny  bez návštěvy toalety. Jestli je to nutné nebo jen vychcanost jak se ulít z práce nevím ( ale tuším )

0/0
27.3.2015 16:17

J22a44n 80F94r39o10l42í32k 6696450205814

Dostanou pamprsky a bažanta a je to vyřešené.;-)

0/0
27.3.2015 15:38

L53u25b64o94m45í60r 42K68a66m46e47n66s39k50ý 3360458653876

prostě ten lidský faktor zůstane vždycky rizikem, pokud jednou bude samostatně rozhodovat nějaká umělá inteligence pravděpodobně udělá závěr, že jediným způsobem vyřešení rizik je eliminace lidského faktoru. Klasické téma sci-fi už dlouhá desetiletí.

0/0
27.3.2015 14:33

V66l94a49s61t29i93m65i92l 90S28v94o71b66o75d20a 7283648815604

"Kokpit" je druhý "kpit" jako "kopilot"? :-D

0/0
27.3.2015 14:32
Foto

V91l38a36s70t24a 16C78o74u23f58a91l 7427129809435

Ne, jak pilotní kabina.

0/0
27.3.2015 14:34

M10a53r92e85k 29S25ý42k26o65r75a 9743750276516

Tohle je správné pravidlo, které v Americe používají už dýl.

0/0
27.3.2015 14:19

J93a72r74o25s26l10a15v 15D13r20o35b58n78ý 6586238267157

když už, tak ve dvou

0/0
27.3.2015 16:18

R46a79d33i73m 39K84u64n38z 3675152193200

Limitem všech těchto opatření jsou peníze. Pokud tvrdíte, že se na tom šetřit nesmí, nemáte pravdu. Tyhle krátké spoje jsou totiž nahraditelné levnějším, ale mnohem nebezpečnějším automobilem.

0/0
27.3.2015 14:06
Foto

V38l97a49s13t98a 47C40o49u48f38a16l 7277839539865

Třeba mezi ostrovy v Karibiku, že?

+1/0
27.3.2015 14:20

R79a26d14i17m 67K86u26n61z 3585222143240

myslím že mezi ostrovy v Karibiku často lítají Dakoty s opilými piloty. ;-D

+1/0
27.3.2015 14:39

J49a10r85o40s44l76a47v 96D11r24o29b79n19ý 6206268667157

opikopiloty

0/0
27.3.2015 16:19

R39a83d44i32m 67K80u83n79z 3355912163300

Aspoň že nenechal řídit své děcko, jako tehdy ten Rus.

0/0
27.3.2015 13:50

R40a62d85i47m 87K28u45n34z 3875152413520

Ty předpisy už jsou absurdní. Pokud to někdo udělat chce, tak si cestičku najde. Prostě to udělá trošičku jinak. Každým dalším předpisem se otvírá další způsob, jak to udělat.

0/0
27.3.2015 13:47
Foto

V18l20a42s28t12a 91C47o16u17f50a42l 7547979839655

V letectví není předpis jen papír, který nikdo nečte. Tady se každý nový předpis skutečně aplikuje a bere se vážně.

+1/0
27.3.2015 13:49

R65a63d72i63m 91K67u71n18z 3185972483550

Jenže tohle je důsledek předpisu, že se piloti můžou zabarikádovat v kokpitu. Jako ochrana před únosci. Předpisy jsou vždycky reakcí na poslední katastrofu, aby uklidnily cestující a přitom ignorují předchozí katastrofy, na které se už pozapomnělo.

+1/−1
27.3.2015 13:52
Foto

V34l77a78s86t93a 59C56o26u36f37a75l 7697919739135

Opatření o povinnosti zamykat dveře samozřejmě reagovalo na množící se únosy a počítalo s tím, že piloti budou pokračovat v letu i přesto, že únosci začnou zabíjet cestující nebo palubní personál. Na školeních dostávají piloti tyto instrukce - bez ohledu na mrtvé pokračovat v letu. Je to stejně kruté jako když se pilot rozhodne vzít s sebou celé letadlo. Tady ale zatím neskončilo vyšetřování.

+2/0
27.3.2015 13:58

B38o92h55u77s95l54a72v 46H49a32v49r76á78n53e27k 6733567922

Když se někde opevním, tak nesmím vylézt. Tím bych se stal zranitelným. Na tento okamžik číhá jak vnější nepřítel, tak zrádce uvnitř.

Piloti musejí být nedobytně uzavřeni po celou dobu letu. Měli by být alespoň tři. Počet 2 není dobrý z mnoha důvodů. To je ovšem nákladné řešení.

Další možností je nic neřešit. Pravděpodobnost podobné události v příštích deseti letech je menší než 1:10000000. To je přijatelné riziko. Veřejnosti se ovšem musí něco předložit. Tak se levně zavede pravidlo, které nic neřeší.

0/0
27.3.2015 13:46

R83a48d67i60m 26K64u75n20z 3895152183470

EU přijme opatření o minimálně třech pilotech. Po lobbingu klasických aerolinek, které tím vyšachují nízkonákladovky.

0/0
27.3.2015 13:48

J46a36r26o96s78l44a14v 69D55r10o55b81n33ý 6246568197337

EU přijme opatření i 30ti pilotech. protože je banda ..........

0/−1
27.3.2015 16:21
Foto

V75l58a58s31t51a 28C26o20u53f54a87l 7267789899965

Teď jste to vyřešil. Co, když pilot potřebuje na záchod? Představte si, že let trvá 12-13 hodin.

0/0
27.3.2015 13:51

R35a59d26i41m 39K41u27n10z 3755772573790

Piloti stíhaček to řeší kombinézou.

0/0
27.3.2015 13:53
Foto

V77l21a60s69t82a 51C95o42u95f84a71l 7877769949555

Skutečně? Řekněte mi o tom prosím něco.

0/0
27.3.2015 13:59

R60a28d93i25m 10K22u39n12z 3435272313590

Myslíte, že ve stíhačce mají záchod? Sprcha to vyřeší.

0/0
27.3.2015 14:03
Foto

V44l29a26s13t51a 51C48o61u73f76a75l 7647199179555

Už jsem za svoji kariéru pár stíhaček viděl.

0/0
27.3.2015 14:07
Foto

V39l26a30s56t67a 53C49o14u30f26a39l 7847619219485

Ale to, co se snažíte naznačit, neznám. Víte, proč se nesmí prát přetlakový oblek? Víte, jak smrdí po roce používání jen od potu?

0/0
27.3.2015 14:08

B79o17h78u21s46l77a36v 68H60a90v13r19á79n41e50k 6333457732

Detaily jsem nerozepisoval. Záchod by byl samozřejmě uvnitř opevněné zóny. Stejně jako zásoby jídla a pití. Zkrátka pevnost.

0/0
27.3.2015 14:02
Foto

V92l35a71s91t42a 85C86o60u71f63a46l 7307319319875

a co stroje s otevřenou kabinou? Všechny bizjety, ale také třeba L-410?

0/0
27.3.2015 14:09

B24o64h26u77s36l47a59v 15H82a77v40r84á88n23e27k 6173597532

Zrovna o těch se tu nediskutuje.

0/0
27.3.2015 14:24
Foto

V19l80a56s24t98a 33C41o36u12f19a30l 7857739339125

Tam mohou být taky piloti psychopati. Nebo ne? V těchto letadlech není prostor pilotní kabiny oddělen dveřmi od cestujících.

+1/0
27.3.2015 14:35

R23a71d44i13m 76K24u22n48z 3655532853780

Prachy prachy prachy. Alternativou by pak mohlo být zrušení těchto krátkých linek a více mrtvých na silnicích.

0/0
27.3.2015 14:11

J86a76r88o39s86l12a62v 42D85r44o47b27n15ý 6146428127597

jenže tohle jsou přískoky na dvě hodiny, tak co tady melete

0/0
27.3.2015 16:26

J67a87r49o32s31l38a18v 74P47o51l94e70n11s54k97y 5926134759

Nechapu kam lidi chodi na nazor , ze kdyz to nejde 100% vyresit. ( a  svevoli pilota skutecne nelze)  tak to neni potreba resit vubec. Natozpak aby se vydavalo jeste nejake dalsi narizeni . . .  . . Kazdy takovy predpis byt se zda debilni, muze situaci ovlivnit o nejake to procento  a o to v letecke doprave jde.

0/0
27.3.2015 13:45

L32u24k98á36š 65K17l57í92m87a 2935433487755

Na škole se to dělalo tak, že když chtěl učitel odejít o velké přestávce z učebny, tak museli všichni ven a on ten kamrlík zamknul, dokud se nevrátil...

0/0
27.3.2015 13:24
Foto

T61o13m14á24š 35K75r37o15u60p55a 4108747417523

to sa zasa cakalo s takym nariadenym na katastrofu ?! gratulujemRv

0/−2
27.3.2015 13:13
Foto

D44u78d73á70k 76V32l70a49d55i91m34í83r 4715823112633

Nechápu proč lidé požadují 100 % jistotu, že se nic nestane při letu letadla. Statisticky prostě letadla padat budou s tím nic nenaděláte. Krizových situací při řízení auta je daleko víc a taky se nikdo nebojí, že havaruje, někdy tomu jdou dokonce lidi naproti, tím jak jedou :-P

0/0
27.3.2015 13:06

J65a19r68o42s20l54a31v 66P94o65l30e42n61s56k75y 5546374969

Kdyby aerolinky uvazovaly jako vy bude toho padat dvacetkrat tolik. Proste jenom tak statisticky.

0/0
27.3.2015 13:41
Foto

V45l32a50s44t50a 19C16o52u17f76a19l 7487819589785

To ano. Když lezu do letadla hned po nějaké havárce, tak jsem klidný, protože se dlouho zase nic nestane.

0/0
27.3.2015 13:52

P61a55t41r97i46k 30S85v28o97b69o45d25a 3249871886205

takže budou lítat tři? nebo když bude muset, tak nebude moct si jít ulevit?

0/0
27.3.2015 13:03

P49a38t83r79i31k 77S75v25o26b61o37d76a 3949531646225

aha, nahradit jiný člen posádky, třeba letuška....

0/0
27.3.2015 13:04

M39i36r30o97s18l18a97v 59K21o63š64ť57á93l 4394258273384

a co si ta letuška počne, až pilot pustí letadlo dolů po kouli? Bude moct tak akorát hulákat pomóóc.

+1/0
27.3.2015 13:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.