- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Aha, takže na R56 kde se už teď jezdí 130 a má lepší parametry než D1 se nově bude jezdit jen 110? Tu mapku dělal někdo z idnes ne?
já nějak nechápu tu informaci o I/23-pražská radiála v Brně. ta je ted značená jako silnice pro motorová vozidla od výpadovky z dálnice D1 po Pisárecké tunely, tedy za značkou města "Brno" se jede už ted 130km/hod. proč ji tedy uvádí jako zlepšení situace že to bude nově 110km/hod?, nebo se jedná o jiný úsek, jen ten kousíneček mezi Rosicema a Kývalkou? to než se auta rozjedou už budou brzdit na nové křižovatcem kde nově nedávno nasolili 7Okm/h, no a tam pochybuju, že to přeznačí na 110,tomu nevěřím... tam už ted se bourá každý týden 1-2x a to v plné rychlosti nedání přednosti v jízdě stojí to fakt za to :-(
110 km/h by měla být jak na D tak na R už dávno.
Nějak nechápu, co má společného to, že se nedaří vykup pozemků na R6 (nově D6), s novým pojetím dálnic? A ta mapka nového pojetí není také zrovna moc aktuální. Kromě liberecké R35 a R63, by se ze všech R měly stát D.
na Rko potřebujete těch pozemků o něco míň - je o 2 krát 2,5 metru užší
To bude zase o několi desítek mrtvých víc.To ale přece nevadí.
Tohle muze napsat akorat ridic kloboucnik svatecni.
Tak mám na rozdíl od pana ministra téměř jistotu, že mezi R a D není rozdíl jen administrativní, ale i technický.
eRko je užší, může mít ostřejší zatáčky a strmější stoupání/klesání. Nájezdy a křižovatky mají rovněž mírnější parametry, a nemusí být dodžena normovaná minimální vzdálenost mezi nájezdy.....
A to znamená především jinou návrhovou rychlost. Některá R mají jen 100 nebo i 90, dálnice většinou 120.
stačilo by úplně max 100kmh na některých přehledných státních, ale hlavně popularizovat dávání přednosti i vozidlům předjíždějícím na ní a né malovat na hlavní státní plné čáry i dvojité i na rovinkách bez horizontů, jen proto, že mnozí neumí dát přednost a vjedou z vedlejší odbočujíc vpravo a podívajíc se pouze vlevo a odbočí kolikrát bez přibrždění přímo proti předjíždjícímu na hlavní!!!... Stejnak nemaj ty plné všade a musely by je mít i u výjezdů z polních a z vrat... Autoškoláci to vůbec neučí!!!!!!!!!!!
To samý, že se na širokých státních nejezdí při pravém okraji vozovky jak zákon káže... Klidně by se tam mezi předjíždějící a protijedoucího jinak vešel i kombajn i s nasazenou kosou , ale tak to dodržují jen v Rakousku a z Mikulova se to i upozornuje: jezdit vpravo! prosím, neb se tam klidně předjíždí, jeli dostatek místa i když proti neco jede Není to ani v CR zakázaný výslovně! A lze použít i k vyhýbání i krajnici! (takvou tu širokou asfaltovou, pouze jste povini dbát zvýšené pozornosti tedy uhnout a né blikat na protipředjíždějícího a jet připrostředku... Pokud povolí vyšší rychlosti, na toto mnoho řidičů doplatí, neb přibližování bude velmi rychlé a stačí jen blbej odhad a někdo se nestihne vrátit a přitom je na těchto státních místa dost Apropo na takové široké státní dostane i ten proti - co neuhne, při čelním střetu s předjíždějícím, přežijeli, až 50% spoluúčasti!)
Doplnění - a na vybraných úsecích dálnic max 150kmh a jen za sucha!
Skvělé!
Zanedlouho bude dálnice i přes sídliště. A jeden kilometr bude relativně laciný.
Šašci!
Super, budeme po silnicích s parametry dálnice jezdit o 10 km/h rychleji než jezdí Němci a Rakušané po okreskách..
(což je pokrok, dodnes to bylo o 10 méně)
jel jste někdy z Grazu do Villachu. Krásná dálnice přesto 110-80 km/h, a víte co předjížděli mne pouze češi a poláci. Přitom rakušani měli lepší auta než já a přesto dodržovali pravidla. A nebýt polského autobusu, který mě předjížděl cca 100-120 v tunelu, tak mi nic nehrozilo