Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Novým vlastníkem Avie se stala dceřiná firma Ashok Leyland z emirátů

Indové prodali pražskou Avii do Spojených arabských emirátů, stále však zůstává ve stejné skupině. Novým vlastníkem letňanské automobilky se stala dceřiná firma dosavadního majitele Ashok Leyland, která ve Spojených arabských emirátech vyrábí autobusy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10i31c80h80a58l 79K39u56c12h33t75a 6743334774442

Ono se to ještě vyrábí?8-o

0/−1
3.4.2015 10:26

F62r11a98n50t48a 50J65í63v96a 9298276747

To by mě zajímalo , co s tím chtějí dělat ??.....jestli kupovali nějakej "balík" firem.....tak teprva zjišťujou kde je ČR.....a co že to tam "vyženili"......;-)

0/0
1.4.2015 20:26

M32a49r91t26i47n 33N23e25r66m87u84t 9567867128549

Docela akční ilustrační fotka, nebo právě padal stativ

+1/0
1.4.2015 17:06

P53a54v32e13l 57J82a50n38e32č28e42k 6256522439676

driftuje ;-D

+1/0
1.4.2015 17:33

M82a61r41t15i16n 16K19ř16í37ž 9513192620777

některý takhle nakloněný jezděj i rovně :-)

+5/0
1.4.2015 21:08

P73ř25e51m62y46s94l 21Č19u74l25í68k 8900803202680

Ta auta byla v době zahájení výroby velice moderní a pokroková. Těžko srovnávat s techniku starou téměř půl století a navíc ještě vraky s moderní produkcí. Ale v té době to byl výborný počin.

0/0
1.4.2015 15:28

D96a15v17i69d 80Š98a14f33r25á81n94e47k 5437474937613

Ta auta byla především kopie francouzských renaultů SG-2 a SG-4. Těžko říct, jestli se na tom dá stavět nějaká budoucnost.

0/0
1.4.2015 19:32

P48ř30e72m64y16s76l 78Č78u57l32í57k 8180453712230

Ta auta byla vyráběna v licenci, to nebyla žádná kopie, ale originál. Rozhodně se na licencích stavět dá, proč znovu složitě vymýšlet trakař? Jen pro vaši informaci: poválečné tramvaje vyráběné u nás měly licenční podvozky a stavěly se na nich tramvaje padesát let;-)

+2/0
1.4.2015 19:52

J34i95ř49í 18K32o43c48u80r77e68k 6915354795508

Tak Avia byla licenční až na motor. Ten byl tuzemské produkce. Jelikož ranultí motor byl problém v ČR vyrobit.

A Tramvaje? T1 byla licenční PCC z USA. Nejen podvozky, ale úplně všechno. Pozdější T2 a nejznámější T3 už licenční nebyly. A právě T3 byly ve výrobě cca 40 let.

0/0
3.4.2015 0:51

P56ř76e71m79y63s30l 70Č18u55l61í30k 8360383222580

" Tak byla např. překonstruována jednookruhová brzdová soustava s podtlakovým posilovačem na dvouokruhovou soustavu s přetlakovým posilovačem. Z tohoto důvodu bylo nutno vybavit motor kompresorem místo vývěvou. Rotační vstřikovací čerpadlo bylo nahrazeno vstřikovacím čerpadlem řadovým výrobně v ČSSR dostupnějším. "

Takže motor původní, pouze jiné vstřikovací čerpadlo.

WIKI: "Dobrá pověst vozů PCC se velmi rychle rozšířila i do Československa a protože se na elektrické výzbroji vozu podílela i firma Westinghouse, která měla smlouvu s ČKD o bezplatné výměně licencí, vyžádali si naši odborníci těsně před válkou její dokumentaci. Vinou válečných událostí se technická dokumentace na naše území dostala až v roce 1946. Pro urychlení vývoje bylo později rozhodnuto zakoupit licenci na výrobu podvozků a v Tatře Smíchov a v ČKD se tak začala rodit nová generace motorových vozů typu T - první série vozů byla vyrobena v letech 1951 - 1952." 

Takže jen podvozky.

0/0
3.4.2015 8:07

P51ř95e86m53y67s69l 51Č93u38l71í27k 8980483942940

Smyslem mého příspěvku bylo, že na licencích se naopak dá dobře stavět.

0/0
3.4.2015 8:09

J24i51ř97í 37E10r54b85e37n 1813504526267

Co by se nedalo. Třeba Daewoo Lanos byl vylepšený Opel Kadett z roku 1984 a japonská motocyklová produkce začínala licenční výrobou motorů Jawa...

0/0
1.4.2015 21:30

M49a86r87t94i15n 36K32ř36í72ž 9143802220807

Nikdy mi nikdo nevysvětlil, jakto, že Avie smrdí jinak než jakékoliv jiné auto - i když tankuje stejnou naftu, po čichu lze spolehlivě poznat.

+7/0
1.4.2015 14:02

P15e82t42r 17K46r31á31l 7236607478777

Taky by mě to zajímalo. Takový smrad jsem cítil už jen v trajektu z Belgie

0/0
1.4.2015 16:34

J37i10ř21í 14E64r67b15e13n 1253524116167

To je stejné, jako když otevřeš kapotu u zahřáté Š 105/120. Taky jedinečný pach.

0/0
1.4.2015 21:31

T50o75m 21J72u26r67e31č19k70a 6855562945705

Avia - nejrychlejší auto na českých silnicích. Ta vždycky vede peloton. ;-DR^

+16/0
1.4.2015 12:12

M52i30c44h29a30l 13P88a49v19l67á15t 9243273704159

Bejvavalo. Dneska uz to vetsinou byva roztomily yarisek, takova pekna mechanicka zelvicka.

+2/−1
1.4.2015 12:25
Foto

P98e77t95r 37S13z76i91l41i34c57z15a54i 3385370176518

A nejširší, nešlo objet ;-D

Hrozný krám, ale supr škola než šel člověk na něco většího

0/0
1.4.2015 13:24

P53a26v42e21l 47N69o82v93á49k 7221656409183

No řekl bych ze přes dým taky neviditelný strojů

0/0
1.4.2015 13:26

M16a57r97t96i26n 20N92e88r29m91u93t 9607887208709

hlavně ráno při zásobování pěší zóny - každých 20m jedna pojízdná dýmovnice

0/0
1.4.2015 17:05
Foto

R25o58m59a21n 12K25o61z97e83l 4587676383934

to spíš vždy platilo pro V3S, ta ještě pomalejší a nadělá víc randálu.

0/0
1.4.2015 20:19

R11o86m90a20n 61H32o28r98n16í56k 2225272244611

Jenže vejtřaska se jen s kosmetickými změnami vyráběla už od roku 1953, randál dělá motor chlazený vzduchem + vysavač, který se o chlazení stará, o pomalost se stará jak motor, co má jen asi 70kW, tak kolové redukční převodovky (proto nejsou poloosy ve středu otáčení kol, ale podstatně výše), ale taky ne zrovna dobře vymyšlená kardanka.

Nicméně je fakt, že vejtřasky jezdí v pohodě i dnes, že jsou velice spolehlivé, odolné, v těžkém terénu uctívané.

0/0
2.4.2015 1:19

P33a34v48e60l 57N59o22v78á90k 7611546389913

Tak v3s jezdí asi už jen díky tomu co jsou schopný vyjet. Pro nic jinyho se asi už nehodí :)

0/0
2.4.2015 6:46

R54o59m23a47n 57H80o97r86n41í10k 2825982654911

Po modernizaci a řadě vylepšení by se hodila jako lehké armádní vozidlo. Základ je i po víc jak 60 letech výborný.

0/0
2.4.2015 7:32

J71i18ř11í 47E92r86b63e37n 1733454976197

"By" se hodila? Víte o Avii S430 nebo o projektu Devín, pragovkách Grand a Golden, Rossu Viza a zejména o Tatře 810, kterých česká armáda používá několik stovek a které jsou koncepčně nástupcem Pragy V3S?

0/0
4.4.2015 18:22

J78a80r32o95s39l65a33v 39D73r49o92b18n64ý 6456258737917

a v chladu ( naschvál nepíšu v zimě ) specifické startování. V jisté době to bylo vozidlo "Céčkařkých autoškol " takže kolona zajištěná. Byl jsem jedním z nich

0/0
2.4.2015 10:52

J33i64ř61í 91K66o50c69u88r23e60k 6505384265848

Přečíst noviny. Cože? Dej tomu přečíst noviny. To jako jak? Narvi je do sání, zapal je a startuj.

+2/0
3.4.2015 0:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.