Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodej aut se do března zvedl o 25 procent, Škoda rostla téměř o třetinu

V Česku se od ledna do března prodalo přes 53 tisíc nových vozů. Odpovídá to nárůstu o 24 procent. Tři ze čtyř vozů nakoupily firmy. Nejsilnější na trhu je Škoda s podílem skoro 32 procent. Nejprodávanějším vozem zůstává model octavia.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67a48r27d75a 21B84r31a39b31e95n57e66c 1710914489406

o nějakém úspěch se bavme až ve chvíli, kdy si nové auto budou moci koupit i důchodci řekněme každé tři roky. To, že si auta nakoupily firmy svědčí mimo jiné i o tom, že je to pro ně výhodné, znamená to daňové odpisy a o to méně vybere Babiš

0/−1
5.4.2015 19:09

V82í27ť54a 53K78r18u18t70i59š 1180774195817

A proč by důchodce, který v průměru najede pár tisíc ročně, kupoval co 3 roky nové auto? I kdyby na něj měl.... To,že auta nakupují firmy znamená, že na ně v prvé řadě vydělaly a ve druhé to, jejich koupě a potřeba je efektivnější, než je vrazit do něčeho jiného.

+1/0
6.4.2015 2:15

J46a52r66d72a 73B63r88a65b21e48n14e39c 1330984649436

a rovněž daňové odpisy něco hodí viďte. To s tím důchodcem byl příměr, udává jakou cenu by mohl mít nový automobil v poměru k běžnému důchodu. Ale kdo nechce pochopit nechápe

0/0
7.4.2015 11:11
Foto

I64v50a26n 23K25o16p23t70a 5217492581397

I ta firma ba to nejdříve musí vydělat. Navíc nic se nekupuje jen tak ale proto aby jste vydělal vic a utratil min za servis. Takže ve výsledku presne opacne, zaplatite na dani vic.

0/0
7.4.2015 6:23

P56a25t12r16i21k 57S84v53o89b92o96d38a 3599731706775

toto moc neplatí. Když obměním co tři, čtyři roky auta, tak servis je tam podružná částka....

0/0
15.4.2015 15:53
Foto

I50v24a54n 19K52o37p94t66a 5617952651397

Chvilku mi o tom můžete vyprávět. Kdybych v práci neřešil, zda to čtyřleté auto se vyplatí vyměnit nebo ještě nechat v provozu. Vzhledem k nájezdu, servisním nákladům atd možná bych Vám na to skočil. Samozřejmě mluvím o autech v majetku, ne na operativní leasing.

Pokud to auto je ok, nemá problémy zůstává v majetku a jezdí dál. Odpisy jsou uplatněné servis minimální, 2-3 za rok olej atd., ve výsledku tedy nižsí náklady a vyšší daň z příjmu.  Tímto stylem u nás jezdí OctaviaII r.v.2006 najeto ca. 500.000km, do příchodu třetí generace nebyl absolutně žádnej důvod měnit ji za uplně  stejné auto, když prostě jezdí bez problému.

Mimochodem je s původním turbem, spojkou, EGR atd.

0/0
16.4.2015 9:22

T39o95m61á34š 14B58a19u95e45r 5966283750249

Lidem rostou mzdy a pritom 3 ze 4 novych aut kupuji firmy... Takze stat vrati DPH, firmy si snizi dane z prijmu o odpisy aut a je zadelano na ,,prosperitu".

+1/−1
4.4.2015 21:52

T21o52m70á52š 86B62a51u45e44r 5306953930499

Lidem rostou mzdy, a proto 3 ze 4 novych aut kupuji firmy..... Takze stat klopi vratky na DPH a jeste konci auta ve firemnich odpisech na dani z prijmu. Opravdovy zaklad prospetity:-(

0/−1
4.4.2015 21:46

J85a29r30o45s54l25a90v 54D23r93o41z72d 6343119640747

Tak jeste aby firmy ze sluzebnich aut odvadely DPHcko a nemohly si je uplatnit jako naklad. To by byla opravdu "pecka". Myslete trochu.

0/0
6.4.2015 8:27

J42a52n 95Š78p93e41c83i33á24n 2730420249939

To uz musej byt pekni notorici ve vedeni škody, jak musej pořad odpalovat šampus na oslavu prodejnosti.

+3/0
4.4.2015 8:54

P93a74v64e39l 63Ř71a88p74e10k 7512126839685

Je to pořád dokola. Není týdne, aby tu nebyl oslavný článek na prodeje automobilů. Má to snad být důvod k radosti? Ne, je to další v řadě ukázek degenerace této společnosti a ekonomického i morálního úpadku.

Aut se nenajíme, v autech se nedá bydlet, auta nejsou investice. Auta jsou státem podporované kasičky na peníze, které odsávají prostředky z jiných odvětví. Lidé skrze okénko automobilu odmítají vidět realitu. Odmítají vidět, že navzdory tomu divadlu, kdy je vše stále více v pohybu, pohybuje se sem a tam stále větší množství hmoty, dluhy rostou, ekonomika jde do háje, narůstá frustrace a stres.

K prosperitě se nelze protočit volantem a prošlapat skrze pedál plynu, vážení. Automobilismus a všechna ta přidružená odvětví narostla do absurdního objemu, který je ekonomicky i morálně zcela neospravedlnitelný. Všichni sice makají, stojí u pásu, kroutí volantem jako pominutí, ale výsledkem celé této činnosti je z velké části pouze újma, devastace prostředí, obrovská spotřeba prostředků, které jsou vysávány z jiných odvětví.

Nelze pominout ani fakt, že celý automobilismus je zločinný systém, postavený na morálně pokřivených základech. Automobilismus je šířen násilím, rozhodnutím státu, a je financován z daní, tedy de facto uloupených peněz. Je to systém, kde není možná ekonomická kalkulace, neznáme skutečné náklady jednotlivé přepravy, protože tyto náklady jsou socialistickým způsobem přenášeny na všechny okolo. Tak, jako každý jiný socialistický systém, je automobilismus charakterizován nadužíváním, plýtváním, při současném nedostatku.

Celý automobilismus je zastaralé, koncepčně vadné, vývojově neperspektivní, socialismem a lobbisty udržované odvětví, naprosto nedůstojné doby. Automobilismus je Potěmkinova vesnice naší ekonomiky. Kdybych měl naši ekonomiku shrnout do jedné věty, řekl bych: "Lidé si kupují auta, aby měli čím dojíždět do továren na auta." Pak se divme, že dluhy rostou nebo že na šikovného řemeslníka se čeká přes rok.

+3/−2
3.4.2015 13:16

P97e58t39r 79K62r61a86f70č12i76k 7104255556544

pane Řapek jste mimo mísu - nikdo Vás nenutí kupovat auta, nedej bože obměňovat svůj vozový park co tři - čtyři roky. Žijte si svůj sen a netrapte se úpadkem společnosti

+6/−3
3.4.2015 15:07

M44a95r30t80i81n 76Š60t28r28o75s 4429697380748

Jěždění autem denně do práce tam, kde funguje veřejná doprava, také nemám rád, ale tento Váš názor je hloupost. Ekonomika v rozhodně nestojí jen na autech, a Vy, stejně jako já, můžeme vydělat peníze i bez aut, a koupit si za ně cokoliv jiného než auta.

+3/0
3.4.2015 15:26

V98í41ť10a 92K93r34u43t35i93š 1430204805377

Která jiná odvětví jsou vysávána? Co vám chybí ns trhu z toho důvodu, že jsou tyto zdroje použity ns výrobu aut, dnes, v době pretlaku nabídky absolutně všeho?

0/0
3.4.2015 19:30

J32i91n97d63ř24i18c27h 54Š78k78o70p30e17k 4185781390625

vymysli něco lepšího, ideálnějšího.

Plkat nesmysly není umění

+1/−1
3.4.2015 20:12

J46a91n 33Š21p71e69c76i17á30n 2300200199119

Majitel vozu, nejlip i kuřák, je nejzdaněnější typ cloveka v cesku. Pokud to dela dobrovolne, je to jeho moralni chlouba vykrmovat stat, tak budiz mu prano.

Naprosto s Vami souhlasim s tim plytvanim zdroju. Udrzuje se tim umela zamestnanost, honi hdp. Snazi se udelat z automobilu spotrebni vec. Ale trh je bohuzel pomerne nasyceny ojetinami a nektere ojetiny jsou kvalitnejsi nez Rapidy a fabie co tam sjizdi z linky.

Ja, kdybych nemel firemni auto, kde platim jen naftu za cestu domu a do prace - asi 15Kc tam a zpet - tak autem nejezdim. Veskere fixni naklady za vuz usetrim. A kdyby byl konec s firemnim, je tu kolo, mhd.

+1/0
4.4.2015 9:11

P85a69v11e49l 37Š36e30d21l28b61a21u30e30r 7628381712865

Tak jo, pane Řapku, počkejte si, až se suroviny a polotovary do továren a pak výrobky do prodejen přepraví koňskými povozy. Ale pozor, aby to hlavně nebyly krávy, ty více prdí a způsobují tak globální oteplování.

0/−1
6.4.2015 12:47

P26a64v95e40l 96Š28e56d25l60b31a30u56e92r 7868161452765

Jo a šikovný řemeslník ke mně přijel, bohužel ale autem, za hodinu po zavolání. Asi žiju ve šťastnějším světě... Odpad třídím, nebojte.

0/0
6.4.2015 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.