Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na železnici míří další německé motoráky. Dráhy je pošlou na východ Čech

České dráhy se rozhodly rozšířit svoji flotilu motorových vozů Stadler RS1. Ke 33 motorákům jezdícím hlavně na Vysočině a v Libereckém kraji přidají dočasně další čtyři stejné vozy. Dopravce si je půjčil v Německu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F61i44l66i55p 92S85m68o19l33a 9767178281897

Konečně lepší osobáky na trať Týniště - Náchod. Mohli by je použít i na spěšné vlaky Meziměstí/Hronov/Náchod - Choceň. Kdy začnou jezdit?

0/0
8.4.2015 16:28

P40e56t24r 45N16e68c95h88a85n43i90c55k22ý 7383416208120

Sp do Chocně jezdí řada 854 + Bdtn, to mi přijde jako slušné a hlavně rychlé vozidlo. Ideální pro spěšné vlaky nestavící všude

0/0
17.4.2015 13:38

R68o35m87a42n 93J61e68s93c15h81k24e 9688135837395

V chudém Rumunsku si kupují nová DESIRA.  U nás jezdí spousta starých souprav a jízdné není rozlišeno. jezdím v úseku Skalice nad Svitavou - Hradec Králové. Ráno jedu RaiJetem a večer v kožence. Za stejné peníze. Lidé jsou naštvaní, často zpoždění a nikdo nic nehlásí. ANI ČD ani SŽDC. Pak lidé raději sedí doma na zadku nebo jedou autem.

 Myslím si, že na slušnou dopravu by měli mít i občané odlehlých obcí a krajů nárok .Nejenom PRAHA, BRNO, OSTRAVA a PARDUBICE.

0/−3
8.4.2015 9:08

R46a85d16e92k 86J89a17n73a23t91a 9755106744102

"V chudém Rumunsku si kupují nová DESIRA"

V Rumunsku koupili Desir jen pár, už dávno, nasazují je na IC vlaky (na které se nehodí), a trpí tam nedostatečnou údržbou. U nás se kupuje nových vlaků mnohem více - CityElefanty, RegioSpidery, RegioSharky, RegioPantery (+ nyní rychlíková verze), railjety, pendolína, desítky vozů po kompletní modernizaci (Bbdgmee, Bfhpvee, Bdmpee, ...). A mimochodem Desira u nás jezdí taky. Děčin-Rumburk.

"Za stejné peníze"

Jednotný tarif bez ohledu na typ vlaku je i ve Švýcarsku nebo Rakousku. Značně ho to zjednodušuje, socialistické "rychlíkové příplatky" by byly krokem zpět.

+4/0
8.4.2015 9:30

M80i57r37o97s30l17a80v 39Z57i45k94m54u51n10d 7869803304813

A viděl jste v jakém stavu tam jezdí ... V tuzemsku by jejich provoz drážní úřad zastavil ... Podobně v Bulharsku ...  Pro německé i francouzské dopravce je výhodné prodat svoje ojetiny do Bulharska  a Rumunska (do zemí, kde zítra znamená již včera = to co bylo včera na západě vyřazeno jako šunt bude u nás zítra oslavováno jako převratná novinka ... = nové soupravy)

0/0
8.4.2015 20:43

M59i61r18o36s31l47a32v 22Z61i61k74m50u28n60d 7939923344343

Co zase řešíte, od VGB měly  ČD v roce 2012/2013, resp. od 01.09.2012  pronajatá Desira (BR 642) jezdící z Děčína do Rumburka / Liberce ...

0/0
7.4.2015 16:46

R86a69d81e75k 57K16l37o69s 4975420488170

2025: prodali jsme Vám na dluh naše vlaky, armádní stroje, elektrárny atd... Líní Řekové už nám vše zaplatili, vydrancovali jsme je a teď jste na řadě vy Češi... Haloo světe vidíš? Češi jsou ve statistikách přeborníci v pivu, Světe čti, Češi jsou líní hospodští povaleči a dluží nám... Řekové své dluhy projedli a češi prochlastali.. Celý světe postav se za nás za němce znovu a ospravedlň drancování dalšího malého státu v Evropě vezmeme si co nám Češi se svým dluhem dluží! Řecko byla příprava na Česko... a pohádka o líných Řecích zapůsobí stejně jako pohádka o líných Češích Rv;-D

0/−9
7.4.2015 16:13

M85a42r70t93i50n 23N90o54v35o88t74n18ý 3556296641174

Slušný blábol ...

+1/−1
7.4.2015 16:32

M27a43r60t57i74n 62H93a59n98z82a14l 8118979619495

Co kouříte, proboha?

+5/0
7.4.2015 17:03

V89i72k54t74o41r 78N33á20r80o12ž79n97ý 3969932738

Tomu nevěřím , že je to tak drahé.....

+1/0
7.4.2015 10:50

R30a37d50e30k 51K63l81o90s 4415330478200

Věř tomu Viktore, věř tomu! Oficiálně možná ne, ale Německem uplacení politici toto na dluh kupují. Němci uplácí české politiky, stejně jako upláceli řecké politiky, proto aby vytvořili Řecký dluh. Čeští uplacení politici budou za deset dvacet let spokojene dožívat z nakradených peněz v zahraničí a nám seberou i to málo co ''máme'' a budou si na nás ukazovat že jsme hospodští povaleči a argumenty že za to můžou naše vlády nebudou uznávány, protože jsme to přeci MY KDO SI VOLÍ SVÉ POLITIKY.... Je mi blivno z čechů, kteří stojí nyní na straně němců a tvrdí že řecký dluh je vina řeckých občanů... protože nás potká to samé co Řecko :-/

+3/−1
7.4.2015 16:17

R94a67d19e88k 55K73l49o84s 4455110548330

Věř tomu Viktore, věř tomu! Oficiálně možná ne, ale Německem uplacení politici toto na dluh kupují. Němci uplácí české politiky, stejně jako upláceli řecké politiky, proto aby vytvořili Řecký dluh. Čeští uplacení politici budou za deset dvacet let spokojene dožívat z nakradených peněz v zahraničí a nám seberou i to málo co ''máme'' a budou si na nás ukazovat že jsme hospodští povaleči a argumenty že za to můžou naše vlády nebudou uznávány, protože jsme to přeci MY KDO SI VOLÍ SVÉ POLITIKY.... Je mi blivno z čechů, kteří stojí nyní na straně němců a tvrdí že řecký dluh je vina řeckých občanů... protože nás potká to samé co Řecko :-/

0/−1
7.4.2015 16:17

V38i93k33y79r 54B94o63h95u65m35i62l 75S59t76r19a84n18s81k22y 9507928676389

Tak se konečně přejmenujte na DB. Soupravy z Německa, výběr trasy z evropského pohledu zastaralého rychlovlaku (pouze do 200 km/h) opět dle německého přání. Budoucí napojení na síť skutečných vlaků o vysoké rychlosti pouze přes Německo... Prakticky nulová "hra" se evropskou neněmeckou konkurencí...Jistě pouze a jedině odborná a politicky korektní jednání....

0/−19
7.4.2015 10:28

M52a70t22ú33š 34B57e18n37a28k 9828274912573

Tento príspevok nemá ani hlavu ani pätu, hlavne táto časť : "výběr trasy z evropského pohledu zastaralého rychlovlaku (pouze do 200 km/h) opět dle německého přání"

+7/0
7.4.2015 11:58

F40r12a45n46t69i51š54e69k 15K42u39l78d63a63n 5766637874134

Cena za pronájem je 2000€ / den. Mimochodem hlášky z depa, kde mají čest s údržbou těchto vozidel jsou : ty vzduchové měchy nestačíme vyměňovat ....

+1/0
7.4.2015 10:18

P39e69t64r 79M18a42r70e38š 8480566

Trať Liberec - Tanvald byla v takovém stavu, že to bylo spíš na tank, tam byla škoda i 810.

+2/0
7.4.2015 10:24

P43e91t41r 84S60c54h16w45a75r80z 7518229683471

Taky proto se opravuje - vloni opraveno JN-TN, letos bude opraveno JN-LI.

+2/0
7.4.2015 13:39

J38a82n 54S69ů93r41a 4735393783872

Dost vysoká cena, nemyslíte? Nové stály ČD zhruba 40 milionů korun

+1/0
7.4.2015 12:25

J31a92n 59Č92e13k75a40l 7129975714704

2000€ denně? Za tyhle peníze byste ten motorák splatil za dva roky i kdyby byl nový... Nemyslíte náhodou měsíčně?

0/0
7.4.2015 14:00

M49a96t92ú13š 19B70e27n22a32k 9868564952423

za cca 1500€/deň prenajíma ELL svoje Vectrony, čo sú nové lokomotívy. Takže na 12 ročný motorák je 2000 veľa.

0/0
7.4.2015 14:45

S79t58e25p67a54n 25T32o13t23h 8538639675938

Jaky rozdil mezi nasi CD a italskyma draha... Jedni hospodari tak, ze muzou celkem kvalitni vozy pujcovat a dokonce i provozovat i v jinych statech, zatimco druzi spotrebovavaji vic, nez si muzou dovolit. :-/

0/−5
7.4.2015 9:57

P22e42t10r 49M49a24r95e75š 8870846

Tak chválit italské dráhy za to, že mají jednotky, pro které nemají užití, to je teda pecka. Taloši jsou rádi, že si ty vlaky někdo půjčil, jinak jen počítaly ztráty.

+6/0
7.4.2015 10:21

R60a66d84e70k 56J26a55n11a73t95a 9265236534592

V Německu (i jinde) bývají u soutěží podmínky, že vozidla nesmějí být starší než X let. Je dost možné, že tyhle se proto jim nehodily, a tak je pronajali. Na pronájmech není nic špatného, ČD třeba pronajaly lokomotivy Polákům, vagóny Slovákům ...

+3/−1
7.4.2015 12:12

M71a57t82ú49š 66B36e53n39a45k 9248584842223

vozne ČD na Slovensku prenajaté niesú, bola to akcia len na pokrytie krátkodobého nárastu potreby.

+1/0
7.4.2015 14:00

R82a47d42e98k 66J90a72n63a11t69a 9545756854662

Dopravci Vogtlandbahn bych neříkal "italské dráhy". Jsou to Němci, firma založená v devadesatých letech, provozuje dorpavu na německých regionálních tratí.

Italské FS akorát tuto firmu akorát před pár lety (2011) koupily (kvůli německým antimonopolním zákonům), ale na praktickém provozu se to nijak neprojevuje.

0/0
7.4.2015 12:10

P51e88t70r 76Š97e87m50o76r90a 1418566184600

A trať Brno - Kyjov pořád nic :-(

+1/0
7.4.2015 8:55

M41a31r31e69k 21G71a14j72d63a 4413964596322

Ta by hlavně potřebovala rekonstrukci a elektrifikaci.

+2/0
7.4.2015 9:15

P80a94v70e87l 38K73e79l68n11a49r 7739460600

však se dočkáte, rekostrukce letos - zvýšení rychlosti asi jen do Nemotic, elektrifikace v nedohlednu

0/0
7.4.2015 10:53

M96a71r15t55i10n 52H57a40n40z42a79l 8988429139815

Abyste se tam v okolí Brna nepoprděli. Zrovna na Kyjov jezdí sice staré, ale pohodlné čtyřosé motoráky, doplněné sice Regionovami, ale je tam možnost volby. Já vyrazím každodenně z hlavního města vlakem na severozápad v 40 let starém, většinou koženkovém B a v přestupní stanici přestoupím do zhruba stejné starého motoráku ř. 809/810 na které je nový tak maximálně lak ( I když občas se objeví ty rovné pryčny i s nástavbou za hlavu). Za to všechno bych, nemít měsíční, zaplatil zruba polovinu toho, co zaplatí cestující na lince Praha - Ostrava s veškerým servisem. To vše do vice než dvacetitisícového města, které je vzdušnou čarou 25 km od Prahy. V roce 2015!

+2/0
7.4.2015 15:01

J93i87n57d73ř27i74c16h 54M16o12r13á81v37e91k 40M 3805563335606

Nic ve zlém, ale staré 810 se mi zdají daleko pohodlnější, jak Regionovy s pryčnami s hlavovými nástavbami..I hlučnost je skoro stejná (i když by Regionova měla být znatelně tišší, její hlučnost je nižší jen drobet)...Rozdíl je podlě mně jen v toaletách, spojených vagonech a laku..

0/0
7.4.2015 15:52

J73i41n67d17ř40i53c12h 91M49o61r90á88v94e69k 97M 3745223915106

Jentak mimochodem..Stadlery občas také jezdím.. Sedačky jsou na poměry minivlaku celkem pohodlné (ale pořád to není 810 s koženkou :-) ). Jedinou nevýhodou je ubohý prostor na nohy..Dalším častým problémem je zlobící zavírání dveří.. (bohužel nevím, jestli je to jen problém užívané jednotky)

+1/0
7.4.2015 15:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.