Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Mnichova nejrychleji po silnici. Stát vzdal rychlovlaky do Bavorska

Sliby o výrazném zrychlení cestování mezi Českem a Bavorskem končí. Ministerstvo dopravy, které v minulosti opakovaně slibovalo cestování vlakem mezi Prahou a Mnichovem pod tři hodiny, vylepší na české straně železnici jen nepatrně: elektrifikuje ji a mírně zrychlí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P52e23t10e80r 58J74a88b24l12o50n39o10v75s11k97y 1679716801711

Komfortné a najrýchlejšie žel.spojenie z Prahy Smíchova do Norimberku je v tomto grafikone vlakmi SC 512 Pendolino a regionál.expresom Sp 5286 z Chebu. Cestovný čas 4 hod,33 min,v Chebe je na prestup rezerva 20 minút.:-)

+1/0
13.4.2015 16:00

M52a73r26e35k 72Š96i10m54o87n 2454827478248

Spojení takhle velkých měst do 1000 km by mělo být bez přestupu, hranice nehranice.

+2/0
13.4.2015 20:01

J18a10n 57J87e42m26e81l33k93a 1415370

No na 140 (další naklápěcí skříně  nekupují) je to na Německo, mezinárodní trasu hodně bídné.

Ale co je pozitivní, že zdá se konečně někdo dostal rozum a prý se bude modernizovat trať z Opavy do Krnova z 75 na 120.. 

Což je myslím fajn výsledek. Pokud to teda ještě nezmění. A bude to stát jen 800 milionů (28 km), pokud jsem dobře viděl. Což je cena 4 souprav. Je vidět, že když se neprohazuje 300 - milionů až miliarda za podchody v jedné stanici, ale jde to do tratě, dá se udělat dost práce..

A konečně bude něco jako páteřní regionální trasa. Do Jeseníku, Brnuntálu, Praděd, Osoblažského výběžku.. Na 120 se měla dělat i Opava Ostrava, protože i 2 patrový Elephant to celé projede maximální rychlostí - 100 - na dlouhých rovinkách mohl min 120.

Když  kraj a město přestane vlaky podkopávat autobusy a drahou pomalou nenavazující vzdálenou mhd v Ostravě, věřím, že čísla se zlepší.  Defakto tam nemám drahám co vytknout. Rychlíky jezdí pohodlnou řadou 843, do Opavy jezdí Elephant.. Nevím co by tu přímo soutěž mohla přinést. Kromě mizernému přístupu k nádražím.

+2/0
13.4.2015 10:52

V56á14c96l53a42v 84S43v57o11b24o29d81a 5786968739

Tak to bude nejrychlejší jednokolejka na světě!;-D

+2/−1
13.4.2015 10:21

I17g61n74á44c 35M66r66k90v84i66č10k49a 2798382649895

Rvou "desítky miliard" do tratí...  A proč jako? Dyť jsou ty vlaky poloprázdný!!!

0/−10
13.4.2015 9:16

R29a78d83e97k 26J92a13n10a55t59a 9495886234932

a) nejsou poloprázdný, jel jste tím vlakem do Mnichova někdy?

b) důvod investic je právě ten, aby jezdilo lidí více (tj. místo dnešního vlaku Praha-Mnichov jednou za 4 hodiny, vlak jednou za 2 či 1 hodiny)

+5/0
13.4.2015 9:26

P80e75t19r 45S51c73h71w28a96r12z 7888479153671

Hlavně, tohle jsou ideální trasy pro vlak - má větší kapacitu než autobus, je pohodlnější než autobus, neuvázne ve Stau (pokud nějaký sebevrah neskočí pod vlak) a letadlem se to nevyplatí.

+1/0
13.4.2015 10:16

P74a83v93e77l 71M58a39t62o98u23š75e89k 5680717438784

Obvyklý argument těch, kteří jeli vlakem naposled před 30 lety ze školního výletu. Kdo vám brání jimi jezdit, aby poloprázdné nebyly? Nehledě k tomu, že auta jsou, hlavně v pracovních dnech, prázdná obvykle ze 3/4, někdy i ze 5/6 nebo z 6/7, a málokterého automobilistu to pohoršuje.

+6/0
13.4.2015 10:17

P17a27v11e71l 72K29u73r69a92l 5221254570590

Jízdenky jsou předražené. Chce to zlevnit aby to mělo význam.

+1/0
14.4.2015 22:06

T85o95m37á54š 96Z42a80h74á54l21k50a 7440512237190

Aj, tak to se ani nedá číst, za deset let je oprášit stávající trať :-( Kdy pan ministr odstoupí? Nebo si dneska vezme lopatu a radši půjde stavět VRT?

+1/0
13.4.2015 9:10

F31r74a82n13t56i63š32e81k 30Š13i95m12ů64n30e17k 5786462230141

No  v  Japonsku  slavili  50 výročí  rychlostní  železnice....a u nás  se  ani nekoplo a  ani nenarýsovala čárka.   Kde  jsou  ty  časy  když  si osvícený  císař pozval inženýry  a  probíral  s  nimi  stavbu  železnice. Kde jsou ty  časy kdy  se u nás  postavila první  veřejná  železnice  na  kontinentě.  Nikdy jsem  si nemyslel že  Habsburkové jsou jedinou  zárukou pokroku u nás......

Jak  napsal  velký  český  básník...

Z deváté  desáté ruky

myšlenky budeš brát

a  po Evropě nosit

už obnošený šat.......

+6/0
13.4.2015 9:04

M48a36r79e62k 23Š73i11m97o41n 2714897308378

Jenže v té době byla železnice nejlepší způsob dopravy - nejrychlejší a nejkapacitnější. Dnes je automobilová doprava pružnější, ve většině případů rychlejší a na delší vzdálenosti zas vítězí letadlo. Má to železnice dnes těžké.

+1/−1
13.4.2015 20:03

R77a59d60e70k 46J41a54n13a32t72a 9545346924452

Koukáte se to pořád českou optikou, kde se se železnicí téměř nic nedělá a auto je pro lidi bůh.

Na Západě se staví nové rychlé tratě, a tam kde už takovou postavili, auto fakt rychlejší není. Mnohde je i to letadlo pomalejší (Paris-Strasbourg či Paris-Lyon).

+2/0
13.4.2015 20:59

M78a20t34ě13j 71V97o37n18d69ř94i94č29k88a 4814620338496

Rychlejší auto je u nás způsobeno zastaralou infrastrukturou, skutečné schopnosti vlaku jsou uplně někde jinde.

+1/0
13.4.2015 23:11

R57o23m75a73n 85J69e56s17c98h80k59e 9458145167175

Vy jste pro železnici nehnul prstem. Na naší trati z Brna do České Třebové opravili všechny tunely, vyměnili všechny koleje a elektrifikovali. A výsledek, do práce jedu vlakem rychleji než aute. A to jedu osobákem.

Na silnice se všichni nevlezeme. I nové soupravy dnes jezdí.

   Všechno se vyvíjí. Dálnice nejsou rychlejší ani silnice. Zato vlaky dnes jezdí rychleji.

0/0
15.4.2015 21:02

M87i79r64o29s31l47a85v 57Z39i49k51m89u74n51d 7219643304683

Jenže z Domažlic do FW se s ohledem na konfiguraci terénu nedá nic podstatného udělat ... leda tunelová varianta .... Ve Schwandorfu úvrať.

Především pro Bavorsko nemá toto spojení valný význam ...

Navázání na západoevropskou sít je lepší směrem na Nürnberg - je to kratší, do Mnichova je to "proti srsti" ....

+2/−2
13.4.2015 7:27

P49a15v75e79l 69M14a33t63o55u63š97e55k 5580347908874

Kdyby se po našem území jezdilo aspoň tak rychle jako na bavorském úseku, mohla by cesta Praha - Mnichov trvat již nyní ve stávající trase tratě cca o hodinu méně.

+4/0
13.4.2015 8:34

R22a10d11e97k 14J28a20n36a27t44a 9455286664422

a) to se stane po tomto "faceliftu" (bude hotov tunel Rokycany-Plzeň, nebude přepřah v Plzni a Řeznu, nějakých těch 10 minut zkrácení mezi Plzní a hranicí, a vynechání pár zastávek)

b) je to pořád málo

+2/0
13.4.2015 9:15

P57a69v93e24l 45M66a12t21o10u94š24e96k 5820397938404

Netvrdím, že to není málo, ale že by šlo pro začátek aspoň to. Lépe než nic a jezdit Plzeň - Furt 70 km/h, když Furt - Schwandorf se jezdí 120 km/h. Přepřeh v Regensburgu tolik nevadí, protože je tam úvrať (z tohoto hlediska je výhodu) a navíc se tam obvykle přibírají vozy nebo se spojuje s vlakem od Hofu.

+2/0
13.4.2015 9:25

R93o92m65a83n 62J98e63s29c70h44k86e 9658535517695

Podívejte se do jízdního řádu jak dlouho jede vlak u nás a jak dlouho v Německu. V Německu déle. U nás 2.55 a u nich okolo 3 hodin.

0/0
15.4.2015 16:23

J86a45r88o31m50í85r 63K19r54á30l 4190879114129

Tohle by měla být starost EU a jeden z mála rozumných účelů dotací.  Propojit Evropu vysokorychlostními tratěmi.  Ne vymýšlet nesmyslná nařízení a dotovat kraviny.

+11/0
13.4.2015 6:53

J89a30n 37Č95e33k14a51l 7359105574934

A proč by EU zařizovala něco, co nejsou místní ochotni ani začít projednávat?

0/0
13.4.2015 9:13

M69a40r94e73k 32Š24i55m56o52n 2534197468508

Právě proto.

+1/0
13.4.2015 20:05

J71a88n 17L38u56k38á41š 7887743273672

Ono to taky tak je, ale kazda EU dotace vyzaduje i investici na strane prijemce a v tom je ten problem.

0/0
13.4.2015 11:45

J54a65r38o56m28í65r 45K20r88á73l 4560269324239

Cpeme do EU snad dost, ne ?  A pokud by se nedotovaly všelijaké soukromé aktivity, neekologická "zelená" biopaliva a podobně, bylo by na páteřní komunikace dost peněz.

0/0
13.4.2015 15:21

M80a97r93e42k 54K58a45l21i89n55a 3609244445958

Investice do vlaků je jedna z nej ostud ČR. Civilizované státy jezdí 300 kmh a my plánujeme nějakou 160 kmh??? Směšné...Do tohoto se mají dávat prachy a ne zvyšovat platy, rušit zdravotní poplatky a jinak je projídat...

+10/−1
13.4.2015 6:38
Foto

J53i28ř61í 79Š64r76á15m77e58k 3278987349871

Co bychom u nás dali za "nějakou 160"...

+2/0
13.4.2015 7:18

J73o35s61e97f 42B90r15o42ž57e43k 7943425722191

A kde by ty vlaky s tou 300kou u nás stavěly??? Rozjezd a zpomalování takového vlaku je záležitost desítky kilometrů a současně hodně prodlužuje dobu cesty. Takže by to musel být tak leda přímý vlak Praha-Mnichov, který by nikde jinde nestavěl - jinak to nemá smysl. Ovšem počet lidí, který by tohle spojení využil, je tak na ten autobus a ne vlak. A uvnitř státu je to už úplně nesmysl, tak dlouhé tratě prostě u nás nejsou. To není Paříž - Tolouse cca 700 km, aby to mělo smysl.

+1/−5
13.4.2015 8:58

R18a54d47e11k 66J50a11n24a44t55a 9935456674452

"Rozjezd a zpomalování takového vlaku je záležitost desítky kilometrů"

Ach jo, zase ta opakovaná fáma. Vy si fakt to pořád myslíte, nebo je trollujete?

ICE1 (a to je z dnešního pohledu již skoro dědeček s nízkým měrným výkonem) se rozjede na 250 km/h na 18 kilometrech a zastaví na 5 kilometrech. Vlaky ICE v Německu mají zastávky po pár desítkách km docela běžně (ne všechny, některé spoje zastavují jiné projíždějí).

Zde by s největší pravděpodobností všechny VR vlaky zastavovaly v Plzni a Řezně.

"Ovšem počet lidí, který by tohle spojení využil, je tak na ten autobus a ne vlak."

Na autobus ne, ovšem na celý VR vlak taky ne. A právě proto jsou tam ty zastávky v Plzni a Řezně. Téměř všude (snad vyjma trati k Eurotunnelu na UK straně) výrazně pomáhá k naplnění mezinárodních spojů vnitrostátní poptávka.

+6/0
13.4.2015 9:24

P74a30v45e24l 54M34a56t47o64u93š62e80k 5520897218694

Někteří prostě nemohou železnice nějak rozdýchat a pořád jen snaží hledat argumenty, proč to právě u nás nejde. Rychlost 300 km/h a více samozřejmě všude využitelná není, ale aspoň 200 až 250 km/h se jezdí běžně v Německu, Itálii, Rakousku, Švýcarsku. Přitom přinejmenším 2 posledně jmenované země jsou rozlohou i hustotou osídlení plně srovnatelné s ČR.

+5/−1
13.4.2015 10:25

P28a84v32e14l 95M68a13t79o97u66š46e72k 5210267528484

Nehledě k tomu, že u letadel krátké lety většině lidem nevadí. Když jsem tu jedou psal, že je holý nesmysl létat z Bratislavy do Vídně (Lauda), vysloužil jsem si dost nevybíravé kritiky. Ale kdyby tam měl jezdit vysokorychlostní vlak, tak by polovina lidí tvrdila, jak je to zbytečné a neekonomické.

+2/0
13.4.2015 10:31

R54o47m95a82n 22J58e27s27c84h60k17e 9828175147695

Proč dodnes nemají vyřešený Semmering v Rakousku ? Jezdí tam okolo 100 - 120 km. Ono to stojí hodně peněz. U nás na Ferdinandce se také jezdí 160 - tam je rovina. Také na trati Wien - Linec se jezdí přes 200 km. Novou VRT tam také nemají.

Holt tiskárnu na peníze a budeme v ráji.

0/0
15.4.2015 16:30

M57a33t33ě84j 74V60o44n41d77ř61i41č44k56a 4664200738526

Trochu bych poupravil. Konkrétně na těch 300 km/h to není desítky kilometrů, ale jedna desítka.

0/0
13.4.2015 23:13

R76o20m42a96n 52J24e86s16c36h15k85e 9218175957965

Autem nemůžete jezdit 160. A u vlaku v našich podmínkách je rychlost dostačující. Horší je to s propustností tratí třeba úsek Praha - Kolín.

Já jezdím denně do práce vlakem do Brna 31 km 40 minut, Auto není rychlejší.

Kolega z Brna jede do Brna také 45 minut. Všichni se na silnice u nás nevlezou.

Stačí natisknout peníze a můžete investovat vesele.

0/0
15.4.2015 21:10

M89a62r76t24i87n 92R66u72z93i13c64k14a 1602268816697

Tri VRT: 1. Berlin-Drazdany/Usti-Praha-Brno-Viden/Budapest a 2. Mnichov-Plzen-Praha-Hradec Kralove-Vratislav a 3. Budapest/Viden-Brno-Ostrava-Krakov ev. Ostrava-Katovice-Vratislav

+2/0
13.4.2015 1:29

M28i50c42h39a39l 92K36o59l80o18v97r68a33t 5397553665532

U nás by stačilo vybudovat 2 vysokorychlostní tratě: Praha - Drážďany a Praha - Mnichov ... tohle by nás dostatečně propojilo na západoevropskou železniční síť

0/−7
12.4.2015 23:16

K45a47r66e13l 43F59r64i82t52z 4691137498592

U nás by stačilo vybudovat 1 rychlostní trať Ostrava - Olomouc - Brno - Vídeň :-)

+12/−2
12.4.2015 23:59

M82a55r19e32k 25Š92i66m62o66n 2594687498648

To by bylo jen napojení Prahy na Německo, ale to je málo a navíc koukáte jen z pohledu ČR. Z pohledu Evropy je potřeba propojit Drážďany, Mnichov, Norimberk, Brno, Ostravu, Katovice, Krakov, Varšavu, Bratislavu a Vídeň. Přes co a kde stavět už je v podstatě podružné.

+1/0
13.4.2015 20:10

L17u83k68á13š 69O72m19á46č16k80a 5441134241176

Autem. Jsem tam z Prahy za 3 hodiny, vlak jede 6... lol.

+1/−1
12.4.2015 22:42

P82a74v56e49l 66K56u41r58a24l 5231244160390

co chcete na železniční dráze odpovídající roku 1915... 

Realita prostě je že nikdo neměl potřebu je do konce druhé světové nahrazovat- byla zcela dostatčná tehdejším technologím...

Po druhé světové to díky železné oponě nikdo nepotřeboval ještě víc... a dnes je toho předělat tolik že stát nestíhá...

a silnice jsou stále rychlejší stavby...

+8/−1
12.4.2015 22:55
Foto

B73r86o81n80i16s43l92a94v 57G98a83b65r42y75š 2502459481

Rychlejší jsou..., podle toho to taky tak vypadá. Jak říkal J. A. Komenský: "Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest."

+2/0
13.4.2015 0:21

J37a87n 21Č77e59k79a90l 7139285824184

Komenský byl jistě specialistou na přepravní systémy, jaký že měl názor například na internet?

+1/−2
13.4.2015 9:14
Foto

B74r34o53n89i55s66l78a72v 28G98a62b96r80y23š 2872279561

Nevím, na to jsem se ho už nestačil zeptat.

0/0
13.4.2015 9:15

M65a10r23e64k 18H78r73u85b28y 6277942371118

Stat nestiha uz 25 let - stacil akorat nektere casti koridoru zrychlit ze 120 na 160 ;-O

Za podobnych 25 let Francouzi (prosluli svou pracovitosti) postavili 800 km VRT8-o

+5/0
13.4.2015 0:30

M88a12r24t19i85n 81R73u40z75i86c19k70a 1712308386347

Stat nema az tak velky zajem investovat do propojeni zapadu s CR zeleznici...

+1/0
13.4.2015 1:30

P24a96v45e91l 72M55a62t81o93u20š26e74k 5250687478614

To je ovšem škoda a svědčí to o rozvojovosti naší země, v níž vítězí lobby nad zdravým rozumem.

+3/0
13.4.2015 8:27

A77l89o96i72s 93M65a14t11o45u82s35e34k 6361551479166

china za 20 roku postavila diky komunistum dnes nejlepsi drahy v asii a zesmesnuje v tom smeru severni ameriku,,/

+4/0
13.4.2015 3:17

M52i56c93h13a96l 91T18i26c55h60ý 4361914709563

My investujeme se Zemanem do kanálu Labe-Odra-Dunaj. :-)

+1/0
13.4.2015 3:53

P65a59v27e70l 19M93a39t40o60u29š40e40k 5900377718374

Ono to zase taková hovadina není. Ale pravda, jsou věci i důležitější.

+1/0
13.4.2015 8:35

R57a67d63e78k 67J71a21n53a58t79a 9975886564472

Je to hovadina veliká. Podobnou chybu udělali Němci s kanálem Rýn-Dunaj, nevyužité, drahé, a to je to průmyslovější země než my a i přírodní podmínky měli lepší. Železnice řeší přepravu nákladů lépe.

+1/0
13.4.2015 9:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.