Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stěhovat, či nestěhovat? Stát opět řeší, co s brněnským nádražím

Nekonečný příběh o tom, kde bude v budoucnu brněnské hlavní nádraží, má další pokračování. Budoucnost moravského uzlu má ve středu řešit vláda, hlavní slovo budou mít ale autoři studie proveditelnosti, kterou stát zadal. Nejlevnější nabídku od německé projekční firmy Správa železniční dopravní cesty odmítla, k vítězství naopak míří stejná firma, co navrhla odsun uzlu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53o33s47e79f 85T83r26ö96g75l 8369332206706

Je hezké, že tendenční pasáže chtějí vypustit, ale podle referenda je skutečně většina veřejnosti proti. A samozřejmě oprávněně, v civilizované společnosti se naopak stěhují nádraží do centar (Vídeň, Berlín...), u nás chceme tuto stěžejní výhodu naopak zrušit.

Nechť se vybuduje nové nádraží, ale ať se stávající zachová třeba jako Brno hlavní zastávka.

+2/−1
15.4.2015 7:18

P84e52t91r95a 75V41a10ň35k13o40v84á 4624774276462

podle jakého referenda?

0/0
15.4.2015 20:54

J56o32s25e80f 96T86r30ö17g76l 8479262746736

V minulosti se konalo referendum o odsunu nádraží, u kterého se vyjádřilo cca 70% proti odsunu. účast sice byla daleko větší než při všech volbách, ale nestačilo to na potřebných 50% voličů, takže referendum (na rozdíl od voleb, z něhož povstalí zástupci si usurpují právo rozhodnout, byť je volilo podstatně méně lidí) nebylo platné. Nicméně většina byla skutečně proti a při vynásobení účasti a odpovědí to bylo tuším skutečně přes 50% proti.e

0/−1
17.4.2015 22:38

J84o85s67e11f 10T43r98ö72g80l 8389252146776

V minulosti se konalo referendum o odsunu nádraží, u kterého se vyjádřilo cca 70% proti odsunu. účast sice byla daleko větší než při všech volbách, ale nestačilo to na potřebných 50% voličů, takže referendum (na rozdíl od voleb, z něhož povstalí zástupci si usurpují právo rozhodnout, byť je volilo podstatně méně lidí) nebylo platné. Nicméně většina byla skutečně proti a při vynásobení účasti a odpovědí to bylo tuším skutečně přes 50% proti.

0/−1
17.4.2015 22:39

K26a23r48e83l 11N68ě46m68e73c 2593554356328

Byl jsem v Plzni, stejná krásná historická budova. Díky dvojitým dveřím žádní holubi, ani žádní bezdomovci a jiná individua. Důkaz toho, že i historické nádraží může být pěkné, moderní a více, než dostatečné.

+1/0
14.4.2015 22:01

M50a76r74t53i79n 11V67a24r48g45a 4382831291

Já používám brněnské hlavní nádraží téměř denně a je úplně jedno jestli bude někde v Komárově nebo pod zemí v centru na Malé Americe. Lidi, vždyť to už je strašný !!! Viděl jsem nádraží v jiných evropských městech ( Linec, Vídeň Hbf, Řím, Lipsko.. ) Všude je to výkladní skříň města. Jen v Brně je to katastrofa. Myslím si, že v současné době už je to úplně jedno kde nádraží bude. Hlavně ať už se začne něco dělat. ;-€ Jenom průjezd uzlem trvá skoro 20 minut. Naštěstí díky totálně zacpanýmu velkýmu městskýmu okruhu to autem trvá mnohem déle...;-D  A vy co tady píšete o tom že mhd je pomalá - zkuste občas autobus nebo trolejbus pustit ze zastávky, jo ?? Pokud si potřebujete vyvážet v ranních špičkách zadek v autě tak si stůjte v kolonách.

+4/−1
14.4.2015 19:46

J78a53r64o27s17l21a12v 80D73i80t33t75r78i78c15h 2986355405423

Je potřeba zmínit, že v obou variantách dojde k přesunu nádraží!

0/0
14.4.2015 7:14

L78i59b65o34r 28U11r37b57a88n38i80e84c 5636633329

To klidně zmínit můžete, ale je to zbytečné, lidé to nechtějí slyšet. Lidé si chtějí myslet, že jde o souboj zlých nenažranců, kteří chtějí nádraží nesmyslně posunout někam na okraj Brna a strašně na tom vydělat, a hodných rozumných lidumilů, kteří chtějí nechat nádraží tam, kde je.

0/0
14.4.2015 8:09

J24a80r50o66s48l52a54v 58D68i53t97t74r10i94c67h 2886185125593

To je právě ten problém, podsouváte zde něco co není pravda o nějakých nenažrancích a lidumilech. Pokud Vám, připadá přesun o 800m, to,že je to na okraj města, tak máte zřejmě nějaké jiné nestandardní představy o vzdálenostech. Ještě jste tady neřekl,proč je odsunutí nesmysl, když pominu Váš boj mezi "stranou zla a dobra". Stala, se z toho politická záležitost, která bohužel odsouvá na druhou kolej nejkomfortnější technické řešení a organizaci výstavby. Strana zelených konečně dostala důvod, otočit se k celé studii proveditelnosti zády, jelikož společnosti SUDOP a MCO přímo nenávidí.

+1/0
14.4.2015 8:37

L33i62b53o34r 63U89r58b31a73n98i88e27c 5686533639

Jak to napsat? Souhlasím s Vámi. Ale jako vzorek názoru lidu si přečtěte tuto diskusi - Nic není třeba přesouvat, to se jen chtějí různí onderkové napakovat (viz nejplusovanější příspěvek). Stačí oprášit stávající nádraží a maximálně trochu narovnat nástupiště.

0/−1
14.4.2015 9:40

J96a64r41o85s87l87a29v 90D22i35t52t11r42i89c10h 2306775345393

Referendum je totální blbost. Je to referendum, která je vyvolané hlavně z politických důvodů. Informovat veřejnost o tom, která varianta, je lepší z důvodů jiných než politických, při stavbě takového rozsahu a technické náročnosti nejde. Takže, lidé budou rozhodovat jen a pouze, podle názorů toho a toho politika, nikoliv názorů specialistů a odborníků. To už bychom v referendech mohli rozhodovat třeba o tom jaký bude řídící systém v jaderné elektrárně.

+1/0
14.4.2015 9:52

J11a77r89o27s60l18a26v 78D54i69t51t83r54i21c12h 2406355125303

Zřejmě jste, na železniční stavby odborník, když chcete "trochu narovnat stávající nástupiště". Svatá prostoto....

+1/0
14.4.2015 9:54

L24i39b42o50r 28U81r61b57a68n30i53e31c 5636863679

Já opravdu, ale opravdu nechci rovnat stávající nástupiště. Ale dejte si z této diskuse zobrazit doporučované příspěvky a přečtěte si je.

0/0
14.4.2015 10:25

J74a72r79o14s33l69a19v 43D59i49t38t79r40i98c12h 2636975985623

Mě zde doporučované příspěvky vůbec nezajímání, má to stejnou vypovídací hodnotu jako referendum a ta je nulová. Pluska dávají jen zelení a jim podobní, kteří přímo nenávidí společnosti SUDOP  a MCO.

+1/−1
14.4.2015 12:53

P93a96v60e59l 17O65d13r48a94z34i32l 6154639267790

Když vás to nezajímá, tak sem nelezte. Chování ODS na magiči i v opozici naprosto přesně odpovídá lidem s velkým zájmem o variantu "mezi poli".

0/−1
14.4.2015 13:57

J47a32r35o12s42l21a80v 79D92i21t47t50r62i55c15h 2326535675683

Pane Odrazil, mě zde názory většiny lidí nezajímají proto, jelikož na tom mají pouze politický názor tak jako Vy. Ještě mě nikdy nikdo neřekl, proč je varianta "pod Petrovem" lepší z hlediska technického a proveditelnosti. Řekněte nám tady proč je lepší z hlediska organizace výstavby, kolejového řešeni,zabezpečovacího zařízení, sdělovací zařízení.mostních objektů, dopravních technologíí,trakčního vedení, přeložek veškerých sítí atd. Nestyďte se a řekněěte nám to. Tlachat jako Vy umí každý.

+1/0
14.4.2015 14:29

T88o17m25á65š 24H11e83r73t83z 7205531842215

Vazeny pane, mam radost, ze to tu nekdo napsal jako vy. Absolutne s Vami souhlasim. Vubec nejsem odbornik, ale co me osobne vytaci do bela, je argumentace odpurcu noveho nadrazi , ze nadrazi bude mimo centrum!! podavaji to tak, ze clovek ma dojem, ze bude na nadrazi jezdit az nekam k Olympii! Pritom to je pouhych 800m; mel do ted nekdo pocit, ze Zvonarka je mimo centrum?!?

Vyborna poznamka je, ze i druha varianta je  stejne odsunute nadrazi, pouze trochu bliz a jinym smerem.

A referendum?? Jak o takove zasadni otazce rozvoje mesta, muze rozhodovat bezny Brnan?! Jak tomu muze rozumet?  Vzpominam si na posledni referendum, kdy odpurci noveho nadrazi argumentovali, ze i pan Bolek Polivka je proti odsunu a davali ho za priklad. Proboha! Pri vsi ucte, jak takovy pan Polivka tomu muze rozumnet?! A spousta lidi, co tomu vubec nerozumi, reknou - ohh, i ten Polivka je proti, tak to je asi spatny napad. A presne podobne to bude znova!!

A mimo to, uroven naseho mysleni jsme ukazali pri skvele prime volbe prezidenta...tecka!

+1/0
15.4.2015 10:50

J10a92n 75F75r61o64l87í81k 6246130485214

Já jezdím autem protože nemám tolik času abych se kodrcal MHD a vlakem. Občas použiji do Prahy Jančurův autobus, kde nejedu celou věčnost a nechovají se tam ke mě jako obtížnému hmyzu. Vidláci co jezdí sockou do práce do Brna ať si ty zbytečné miliardy za přeložky všechmožných sítí, silnic a tramvají zaplatí.

0/−4
14.4.2015 15:11

I66v12o 57M43ü72l80l64e46r 8749196635

Byl jste vůbec někdy v Brně na nádraží? Asi ne. Před i za nádražím je rozšíření limitováno železničními mosty.  Jejich výměna (obnova) by způsobila dopravní kolaps v Brně. A nevím, jak byste rovnal nástupiště?

+1/0
14.4.2015 16:35

M81a18r34e27k 68H37r70u35b18y 6107472571858

Klasika, vylouceni nepohodlneho uchazece kvuli formalnimu nedostatku. Zajimalo by mne, jaky ma vliv pozdni dodani vypisu z TR noveho clena predstavenstva na kvalitu vysledne prace :-P

+1/−1
13.4.2015 23:12

L78i52b66o65r 85U53r85b67a14n97i21e53c 5506113139

Nejen podle této diskuse tuším další vývoj:

Referendum bude. O takovýchto věcech musí rozhodnout lid. A my, lid, rozhodneme, že chceme nádraží v centru, pochopitelně. Ze dvou důvodů.

1. Nádraží vždycky bylo, tam, kde je, a tam i bude!!!

2. Na stavbě nového nádraží by někdo nechutně vydělal.

Čímž bude definitivně rozhodnuto a ten nesmysl s posouváním nádraží někam na samý okraj Brna bude smeten ze stolu. A navíc ten pocit, jak jsme zametli s různými šíbry, onderky a spekulanty.

Hrozit bude jen jedno nebezpčí - že se na "nádraží v centru" seženou peníze. Jakmile se totiž začalo rýpat pod Petrovem, změnil by se hlas lidu na: "Jak to? To nám nikdo neřekl!!! Tady si někdo nechutně mastí kapsy!!!"

+1/−7
13.4.2015 21:56

R54a17d20e12k 45J20a67n50a44t95a 9605206874942

Nástupiště pražského hlavního nádraží se opravovala za provozu. Stejně tak výstavba nového spojení probíhala za provozu. Omezení byla, ale lid se rozhodně nebouřil. Pendolína prostě pár let jezdila z Holešovic a některé vlaky na východ odjížděly z Hlaváku přes Vršovice místo přes libe%n.

Poloha brněnského nádraží je unikátně výhodná. Kousek od centra, s MHD uzlem před budovou, již dnes na něj jezdí všechny vlaky. Jinde na Západě utrácejí milardy EUR aby dosáhli takového stavu, klidně to nádraží kvůli tomu, aby bylo v centru, zakopou částečně pod zem (Berlín, Lipsko, Mnichov, Stuttgart, ...), jen Brňáci by chtěli milardy vynaložit na účel opačný. Bylo by mi to i celkem jedno, pokud by si to zaplatili ze svého. Ale oni na to chtějí státní peníze.

+8/0
13.4.2015 22:13

L48i72b19o25r 77U90r15b24a77n91i87e50c 5596833959

I zde je několikrát napsáno, že varianty jsou dvě.

1. Nové nádraží o 800 m jižněji.

2. Nové nádraží o 200 m západněji.

Ale je to takové vrhání luštěniny do zdi.

+1/0
13.4.2015 22:24

J80a76r67o33s25l28a96v 96D11i46t28t38r18i70c15h 2746655895293

Jste demagog :-)

+1/0
14.4.2015 8:45

L40i87b95o74r 58B95e87n76á24t31s61k85ý 3352718687661

Teď šáhnu na lep všem těm aktivistům ze strany zelených a dalším aktivistům, kteří jsou nyní na radnici. Podívejte se na minulost, již tehdy se chtělo nádraží přesunout! A plánovalo se to. Podle mého je to jediná možnost, bohužel díky ekoaktivistům(teroristům s nadsázkou) se to nepodařilo s dotací z EÚ, které s tím počítali. Já jako Brňák bych chtěl slušné nádraží, a je jedno kde, ale slušné. Jsou studie ohledně kolejí, že to nelze za stávajícího nádraží. A vůbec mne ničí představa, že budu projíždět deset let staveništěm u hlavního nádraží. Tato budova se nikdy nezbourá, je chránění a krásná, ale nemusí být nádražím. Určitě bychom našli jinou formu. Konec konců i TESCO u nádraží byla pouze dočasná stavba. Celá myšlenka vznikla před válkou, takže to není výmysl nějakých politických partají v posledních letech. Jsem pro přesun nádraží a  vytvoření další infrastruktury ( šaliny, autobusy), které budou navazovat. Nesouhlasím s rekonstrukcí  stávajícího nádraží. Myslím si, že tak myslí spousta dalších brňanů, ti, kteří protestují jsou buď mimo Brno, protože jim to bude vadit, nebo jsou aktivisti, kteří neberou v potaz fakt, proč není referendum 100 %, a pak asi budou v menšině.

+3/−4
13.4.2015 21:06

T93o69m96a50s 71C71e96n48e81k 6437194130363

To nádraží chtěli předci stěhovat zejména kvůli kouři a hluku z parních lokomotiv, to už dnes nehrozí. Nádraží v centru proveditelné je, i s rovným nástupištěm a navýšením průjezdných kapacit. Referendum nic nevyřeší. To mají rozhodnout odborníci. Dříve jsem byl zastáncem přesunu. Dnes s novými pohledy na situaci, jsem spíš pro nádraží pod Petrovem, jak je popsáno zde http://nadrazi-pod-petrovem.netstranky.cz/

Myslím, že je to lepší už z důvodu, že by se měl využít nejprve brownfield po starém nádraží, tj. přestavět stávající než zabírat nové plochy. Protože ty staré obrovské prostory nikdo nevyužije a dopadne to jako oblast za Lužánkami, bývalá Královopolská, Zbrojovka,... Nebude tam nic a bude to hnusný na dalších 50 let. Hlavně je už potřeba něco dělat, protože Brno tímto oddalováním zdržuje VRT.

+6/−2
13.4.2015 21:37

R97a30d28e94k 98J15a27n71a45t48a 9135756444252

"Jsou studie ohledně kolejí, že to nelze za stávajícího nádraží. "

To není pravda, koleje stačí narovnat, aby nástupiště nebyla v oblouku. Přidávat netřeba. Počet nástupištních hran provozu postačuje, viz Wien Hbf nebo Amsterdam Centraal. Samozřejmě za přepodpokladu moderního zabezpečovacího zařízení a průjzedného modelu. Ale to je dnes standard.

+1/0
13.4.2015 22:20

P21a55v68e50l 41M77a79r94e91š 2773688251981

Kampak ty koleje narovnáte?

Zbouráte TESCO?

+1/0
13.4.2015 22:36

I35v76a61n 77H72o87l33a41s 5667397718637

> již tehdy se chtělo nádraží přesunout!

Je ovšem potřeba vědět kdy, kím a z jakých důvodmů. Zastánci odsunu často argumentují tehdejším souhlasým názorem B. Fuchse, tože později svůj názor revidoval a byl pro zachování nádraží v centru, už si nějak "nestihli dočíst do konce".

> se to nepodařilo s dotací z EÚ

Na dotace EU by nebyla šance, protože SUDOP a vedení Brna se tak zahleděli do nové polohy nádraží, že za ty desítky let nestihli rozporacovat alespoň hypotetickou variantu přestavby nádraží ve stávající poloze alespoň do tak detailní dokumentace, aby se na ní dalo EK prokázat, že to opravdu nejde (de facto se chytili do vlastní pasti). Bez detailního doložení, že zvolená varianta je jediná možná a správná by EU stejně žádné peníze nedala. 

P. S.: Návaznost na MHD nikdy nebude u "nádraží u řeky" taková jako v současné poloze/pod Petrovem. Síť MHD se tvořila 150 právě s ohledem na to, kde je hlavní nádraží, přestupní uzel na Nádražní nejde jen tak vzít a přesunout "k řece".

0/0
14.4.2015 13:34

P49a66v89e55l 65B31o16u56c60n50í79k 4402111403325

Aby nevznikla mýlka, Nádraží v centru (tak jak jej prosazuje občanská koalice) není nádraží v současné poloze. Mnozí lidé si to myslí, ale není tomu tak. Navrhované Nádraží V Centru je zcela nové nádraží v nové poloze na jih do současného nádraží, v místech dnešní Malé Ameriky. Tedy nová odbavovací hala, nové podchody, nové nástupiště, nové vedení kolejí. Současná budova nádraží končí tak jako tak. Pokud zvítězí varianta Nádraží v centru, je samozřejmě třeba vedle výstavby nového nádraží, nutno provést kompletní rekonstrukci všech mostů, viaduktů a podjezdů od Židenic po Heršpice, včetně zvýšení nivelity tratě. Dále zvýšit kapacitu tratí na sever na Židenice alespoň na 2 plus 2 koleje, zvýšit kapacitu tratě na Vyškov / Slavkov (3k) a rezervovat území pro budoucí VRT tratě. O navrhované soustavě tunelů pod historickým centrem Brna a tunelem pod Kohoutovicemi ani nemluvě. Více o variantě Nádraží v centru a také o Variantě Nádraží U Řeky zde: http://www.europoint.brno.cz/europoint/zub2014.zip (cca 600 MB ZIP soubor se Studii proveditelnosti a porovnáním obou variant). 

Samozřejmě, že i varianta Nádraží U Řeky (v místech dnešního Rosického nádraží) má své negativa: vzdálenost od centra a souběžný nákladní průtah. Za výhodu lze naopak považovat možnost výstavby takřka na zelené louce a bez přerušení provozu na současném osobním nádraží až prakticky dne D. U varianty U Řeky rovněž není nutná výstavba soustavy tunelů, které jsou naopak nutné u varianty Nádraží v centrum (Pod Petrovem). Výhodou je i podstatné zjednodušení vedení tratí po městě Brně. Vedle těchto dvou "oficiálních" variant jsou i další, řekněme "laické" pod-návrhy Nádraží v Centru (Pod Petrovem), které se snaží především vyřešit problém výstavby tunelů pod historickým centrem Brna. Osobně se mi nejvíce líbí varianta rozvinutí nového nádraží podél osy vedené od mostu u ulice Nádražní & Koliště (pod kterým podjíždějí šaliny směr Křenovou a Komárov) k mostu přes řeku Svratku u ulice Poříčí & Opuštěná.

0/−1
13.4.2015 20:26

I40v15a51n 59H79o10l78a49s 5197667748257

> takřka na zelené louce a bez přerušení provozu na současném osobním nádraží až prakticky dne D

Což může být současně i nevýhoda, protože pokud v průběhu výstavby alespoň záladních funkčních celků dojdou prachy, tak se stavba "dočasně zastaví" a nic pak netalčí na co nejrychlejší dokonečení. Při modernizaci "stávajícího nádraží" (tedy postupné přestavby kolejové sítě "původní" do podoby "pod Petrovem")  lze jen těžko financování zastavit, protože by to fungování "stávajícího" nádraží totálně paralyzovalo.

0/0
14.4.2015 13:39

J52i13ř57í 80K83o14c11u74r86e34k 6395704715218

A co jsem se díval do návrhu nádraží tak je naprojektován JEDEN podchod. A pozor!! V tom návrhu není průchozí zkrz, takže si případně budete muset obejít nádraží naokolo jako v Prahe.

0/0
13.4.2015 18:45

J63i58ř55í 45K59o46c50u56r27e88k 6165594705838

Tak samozřejmě, každý ví, že propojení tramvají a vlaků nebude v budoucnu potřeba, neboť ve všech okrajových částech Brna bude zbudována železniční zastávka. Jejich zbudování ovšem není možné, dokud se nádraží neodsune a v Bystrci. Pro občany Bystrce bude zavedena nová tramvajová linka z Mendlova náměstí k novému nádraží, která zlepší komfort cestování.

Ohledně námitky na úrovňové křížení nekolika směrů osobní dopravy s nákladní: Bylo zcela jasně deklarováno, že na současném nádraží se vlastně žádní nákladní doprava nevyskytuje, proto je tato námitka bezpředmětná.

Rovněž padl názor, že současné dvě koleje z Brna hlavního na sever jsou kapacitně nedostačující a nemohou obsloužit půlhodinový takt osobních vlaků. To je řešeno v nové poloze čtyřkolejnou tratí, ze které dvě budou vyhrazeny pro nákladní dopravu.

Rozněž zazněla námitka, že současné nádraží nelze projíždět rychleji než 50 km/h. Nebojte, odsunuté nádraží bude možné projíždět rychlostí až 160 km/h.

Nové nádraží rovněž řeší aysmetrické dopravní zatížení - dnes jsou z jihu zaústěny 4 železniční trati a Komárovská spojka, zatímco ze severu jen dvě trati. Nově budou ze severu zaústěny 4 trati a z jihu tři trati a napojeno bude depo. To umožní symetricky rozdělit dopravní proudy.

Dále odsun vyřeší problém s parkováním v místě nádraží - občané už nebudou muset jezdit na nádraží osobním vlakem a tam přestupovat. Nyní to bude bez přestupů. U současného nádraží není možné zřídit parkoviště, blízké plochy blokuje autobazar.

Nové nádraží rovněž umožní provoz moderních vlaků.

Přece není možné, aby lidé ze stávajícho nádraží jezdili takto:

http://www.alanbutschek.cz/foto/brno-dolni2.jpg

+4/0
13.4.2015 18:20

J98i56ř33í 79K49o77c12u97r79e65k 6745394365538

!Prosím pozor, příspěvek je myšlen sarkasticky !!

0/−2
13.4.2015 18:23

A96n11t44o79n47i25n 51N33e13m59e29c 7338673351240

Je zajimave, ze stat nema penize na novou  zeleznicni trasu z Brna do Prahy, kde by bylo mozne zkratit dobu jizdy minimalne na polovinu. potom by pres Prahu a Brno jezdily i nemecke vlaky do Vidne, ktere dnes jedou pres Passau a Linz.

Na druhe strane mame zbytecnych 30 miliard na presun nadrazi, tim se cesta do prahy nezkrati.

+1/−2
13.4.2015 18:02

J50a30n 22H30l11e27d63í53k 4889912698232

pochopte majitele pozemků, které koupili za 100 metr čtverečný a odsunem nádraží na tyto pozemky stoupne jejich ceny na 8.000 Kč za 1 m.-- Nekažte jim kšeft !! --  Jakoby nešlo o další tunel  ??!!!--  A  ministři budou tupě zírat.

+7/−2
13.4.2015 15:53
Foto

P83a91v79e16l 33P92o53d55e82š19v68a 5449297609

Jo, mohli by taky ty pozemky vyvlatnit za nákupní cenu. To by byla pecka, ale to se asi nestane.;-D

0/0
13.4.2015 15:59

J94i96ř13í 56S80l52e87z57á58k 8525542384185

to asi ne, když ty pozemky mají z valné části politici, že.....

0/0
13.4.2015 16:08
Foto

P88a53v22e51l 19P34o40d59e53š96v35a 5369797229

Ale kdyby náhodou jo, byl by to důvod zapít to v nádražní.

0/0
13.4.2015 16:10

J51a15n 81P85r92o69c15h29a60z96k17a 1497815649357

Úplně mě konsternovalo vyloučení ze soutěže společnosti Helika.

Komise ji vyloučila, i když firma nabídla cenu o více než milion nižší než druhá nejlevnější nabídka. Důvodem vyloučení bylo, že firma poslala do nabídky výpis z trestního rejstříku členů představenstva, ale po podání nabídky byl ale jeden člen vyměněn a Helika nezaslala SŽDC nový výpis z rejstříku trestů. Tomu říkám šetření.

+7/0
13.4.2015 15:43

J34a77n 24Š13e10b43e41s98t43a 6137680170975

Ono by to ale mohlo dopadnout tak, že by společnost Helika vyhrála, ale ostatní firmy, které nevyhrály, by podaly protest, protože z formálních důvodů neměla být Helika do soutěže připuštěna. A podle zákona by měly pravdu. A byli bychom (tedy byste, já jsem Pražák ;-D) znovu na začátku....

0/0
17.4.2015 15:37

P70a75v75e68l 10S81ý75k72o59r84a 7327882387551

JSem pro, celé nádraží rozebrat, a posunout ho o 10 m.   Ať je sranda a není Nuda v Brně. [>-]

+3/−1
13.4.2015 15:18

P14e11t37r 68D15v21o28r29a21k 5329798782203

A nechapu, proc proste mesto nevypise referendum, udela pred tim poradnou medialni masaz aby prisli opravdu vsichni (idealni by bylo, aby ucast byla povinna),

a byla jen jedna jedina otazka - nadrazi v centru ano ci ne. Bylo by to zavazujici a zadne dalsi spekulace. A podle vysledku by se to dal resilo.

+4/−1
13.4.2015 15:00

R15a47d81e34k 62J16a57n83a31t48a 9485986884612

Referendum už bylo, dopadlo celkem jasně, ponechat nádraží v centru.

Dostatečná účast 50% nebyla, té u nás pokud vím bylo dosaženo pouze u referenda za vstup do EU, po předcházející naprosto brutání mediální masáži. V tomto případě nereálné, jelikož většiny Brňáku se to "netýká" a raději zůstanou doma, páč je to jednodušší než někam chodit. Nejčastějšími uživateli nádraží jsou občané JMK, pracující v Brně, ovšem nevolící v Brně.

Prostě hranice 50% je takto ignoranské zemi nemsysl,. To by se nikdy nic nerozhodlo.

+8/−1
13.4.2015 15:23

T88o49m54á35š 74T53a38t39í70č73e97k 5570872780598

Nebylo to jenom kvůli "ignorantství". Extra to referendum uspořádali jenom v sobotu, proti tomu, aby se mohlo hlasovat už v pátek, se postavili jak proti ďáblovi. A ona to byla říjnová sobota, taková jedna z posledních, kdy se dalo vyrazit za město, na výlet, zazimovat chatu, připravit zahradu na příští rok... Média nás sice po referendu masírovala, že mezi Brňáky není o nádraží zájem, protože prý bylo škaredé počasí, takže všichni zůstali doma, nikam nejeli, ale zajít volit se jim nechtělo. To byla taková dodatečná lež - město bylo, jak to tenkrát bylo zvykem ještě víc než dnes, prakticky liduprázdné.

+3/0
13.4.2015 15:41

J53i94ř88í 89K76o37c89u35r32e25k 6405544345658

Rok předtím byl upraven zákon o referendu a nově byla zavedena hranice závaznosti na 50 % účast oprávněných voličů. Předtím bylo 25 %.

0/0
13.4.2015 18:24

K62a38m79i52l 31N77o73v85o57t36n50y 4806445722830

Nesmite ale zapominat, ze neucast v referendu muze byt take zamerna volba. Vite, ze ti co nechteji presun, urcite prijdou. Tak radeji nedojdete, aby referendum nebylo platne. Myslim,ze tak uvazuje vice lidi. Dokonce se to pouziva jako strategie.

0/0
14.4.2015 9:53

J75a73k37u97b 39Z35a58c57h 3315606713620

Naposledy, když "rozhodovali" sami občané, tak to dopadlo tak, že se do vedení země stal egoistický opilec co pomalu ale jistě senilní a dělá ostudu celému státu. Referendum není špatná věc, ale ne pokud se jedná o technickou a komplikovanou záležitost, která ovlivní budoucnost celého regionu. Proto by měl stát a ŽSDC rozhodnout o přesunu či přestavbě podle odborně vypracované studie (nezávisle vybraného odborníka). 

Mimojiné s přesunem nádraží se počítalo už před 100 lety, takže to není záležitost 10-15ti let co se o tom mluví.

+2/−1
13.4.2015 20:30

M27a38r93e29k 28H71r75u41b93y 6547352201148

Cely prispevek mimo - gratuluji ;-):-P

0/−1
13.4.2015 23:21

P72e95t68r 48D19v41o64r15a58k 5589878422243

Na nadrazi nesahat !!! Tedy sahat, ale jen po dobu rekonstrukce. Tu potrebuje jako sul, samozrejme, Ale je to kus brnenske historie, super lokalita, co by za to jina mesta dala! A vyhazet rakosniky z podchodu. To je daleko vetsi ostuda nez nadrazi samotne!

+12/−1
13.4.2015 14:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.