Diskuze
Stěhovat, či nestěhovat? Stát opět řeší, co s brněnským nádražím
Děkujeme za pochopení.
J33o96s14e14f 90T32r92ö28g78l
Je hezké, že tendenční pasáže chtějí vypustit, ale podle referenda je skutečně většina veřejnosti proti. A samozřejmě oprávněně, v civilizované společnosti se naopak stěhují nádraží do centar (Vídeň, Berlín...), u nás chceme tuto stěžejní výhodu naopak zrušit.
Nechť se vybuduje nové nádraží, ale ať se stávající zachová třeba jako Brno hlavní zastávka.
K20a20r21e26l 40N19ě51m76e33c
Byl jsem v Plzni, stejná krásná historická budova. Díky dvojitým dveřím žádní holubi, ani žádní bezdomovci a jiná individua. Důkaz toho, že i historické nádraží může být pěkné, moderní a více, než dostatečné.
M40a76r78t76i93n 56V68a93r85g44a
Já používám brněnské hlavní nádraží téměř denně a je úplně jedno jestli bude někde v Komárově nebo pod zemí v centru na Malé Americe. Lidi, vždyť to už je strašný !!! Viděl jsem nádraží v jiných evropských městech ( Linec, Vídeň Hbf, Řím, Lipsko.. ) Všude je to výkladní skříň města. Jen v Brně je to katastrofa. Myslím si, že v současné době už je to úplně jedno kde nádraží bude. Hlavně ať už se začne něco dělat. Jenom průjezd uzlem trvá skoro 20 minut. Naštěstí díky totálně zacpanýmu velkýmu městskýmu okruhu to autem trvá mnohem déle... A vy co tady píšete o tom že mhd je pomalá - zkuste občas autobus nebo trolejbus pustit ze zastávky, jo ?? Pokud si potřebujete vyvážet v ranních špičkách zadek v autě tak si stůjte v kolonách.
J20a85r95o80s95l24a27v 59D50i80t11t40r14i62c24h
Je potřeba zmínit, že v obou variantách dojde k přesunu nádraží!
L87i23b85o87r 72U80r80b25a94n48i32e33c
To klidně zmínit můžete, ale je to zbytečné, lidé to nechtějí slyšet. Lidé si chtějí myslet, že jde o souboj zlých nenažranců, kteří chtějí nádraží nesmyslně posunout někam na okraj Brna a strašně na tom vydělat, a hodných rozumných lidumilů, kteří chtějí nechat nádraží tam, kde je.
M23a64r86e25k 25H95r43u45b56y
Klasika, vylouceni nepohodlneho uchazece kvuli formalnimu nedostatku. Zajimalo by mne, jaky ma vliv pozdni dodani vypisu z TR noveho clena predstavenstva na kvalitu vysledne prace
L23i38b25o12r 23U58r10b95a32n98i72e26c
Nejen podle této diskuse tuším další vývoj:
Referendum bude. O takovýchto věcech musí rozhodnout lid. A my, lid, rozhodneme, že chceme nádraží v centru, pochopitelně. Ze dvou důvodů.
1. Nádraží vždycky bylo, tam, kde je, a tam i bude!!!
2. Na stavbě nového nádraží by někdo nechutně vydělal.
Čímž bude definitivně rozhodnuto a ten nesmysl s posouváním nádraží někam na samý okraj Brna bude smeten ze stolu. A navíc ten pocit, jak jsme zametli s různými šíbry, onderky a spekulanty.
Hrozit bude jen jedno nebezpčí - že se na "nádraží v centru" seženou peníze. Jakmile se totiž začalo rýpat pod Petrovem, změnil by se hlas lidu na: "Jak to? To nám nikdo neřekl!!! Tady si někdo nechutně mastí kapsy!!!"
R61a15d42e82k 16J22a62n39a69t11a
Nástupiště pražského hlavního nádraží se opravovala za provozu. Stejně tak výstavba nového spojení probíhala za provozu. Omezení byla, ale lid se rozhodně nebouřil. Pendolína prostě pár let jezdila z Holešovic a některé vlaky na východ odjížděly z Hlaváku přes Vršovice místo přes libe%n.
Poloha brněnského nádraží je unikátně výhodná. Kousek od centra, s MHD uzlem před budovou, již dnes na něj jezdí všechny vlaky. Jinde na Západě utrácejí milardy EUR aby dosáhli takového stavu, klidně to nádraží kvůli tomu, aby bylo v centru, zakopou částečně pod zem (Berlín, Lipsko, Mnichov, Stuttgart, ...), jen Brňáci by chtěli milardy vynaložit na účel opačný. Bylo by mi to i celkem jedno, pokud by si to zaplatili ze svého. Ale oni na to chtějí státní peníze.
L41i73b89o14r 94B63e64n84á44t69s26k66ý
Teď šáhnu na lep všem těm aktivistům ze strany zelených a dalším aktivistům, kteří jsou nyní na radnici. Podívejte se na minulost, již tehdy se chtělo nádraží přesunout! A plánovalo se to. Podle mého je to jediná možnost, bohužel díky ekoaktivistům(teroristům s nadsázkou) se to nepodařilo s dotací z EÚ, které s tím počítali. Já jako Brňák bych chtěl slušné nádraží, a je jedno kde, ale slušné. Jsou studie ohledně kolejí, že to nelze za stávajícího nádraží. A vůbec mne ničí představa, že budu projíždět deset let staveništěm u hlavního nádraží. Tato budova se nikdy nezbourá, je chránění a krásná, ale nemusí být nádražím. Určitě bychom našli jinou formu. Konec konců i TESCO u nádraží byla pouze dočasná stavba. Celá myšlenka vznikla před válkou, takže to není výmysl nějakých politických partají v posledních letech. Jsem pro přesun nádraží a vytvoření další infrastruktury ( šaliny, autobusy), které budou navazovat. Nesouhlasím s rekonstrukcí stávajícího nádraží. Myslím si, že tak myslí spousta dalších brňanů, ti, kteří protestují jsou buď mimo Brno, protože jim to bude vadit, nebo jsou aktivisti, kteří neberou v potaz fakt, proč není referendum 100 %, a pak asi budou v menšině.
T74o83m69a85s 59C31e79n29e71k
To nádraží chtěli předci stěhovat zejména kvůli kouři a hluku z parních lokomotiv, to už dnes nehrozí. Nádraží v centru proveditelné je, i s rovným nástupištěm a navýšením průjezdných kapacit. Referendum nic nevyřeší. To mají rozhodnout odborníci. Dříve jsem byl zastáncem přesunu. Dnes s novými pohledy na situaci, jsem spíš pro nádraží pod Petrovem, jak je popsáno zde http://nadrazi-pod-petrovem.netstranky.cz/
Myslím, že je to lepší už z důvodu, že by se měl využít nejprve brownfield po starém nádraží, tj. přestavět stávající než zabírat nové plochy. Protože ty staré obrovské prostory nikdo nevyužije a dopadne to jako oblast za Lužánkami, bývalá Královopolská, Zbrojovka,... Nebude tam nic a bude to hnusný na dalších 50 let. Hlavně je už potřeba něco dělat, protože Brno tímto oddalováním zdržuje VRT.
P49a58v16e60l 58B53o42u19c82n80í16k
Aby nevznikla mýlka, Nádraží v centru (tak jak jej prosazuje občanská koalice) není nádraží v současné poloze. Mnozí lidé si to myslí, ale není tomu tak. Navrhované Nádraží V Centru je zcela nové nádraží v nové poloze na jih do současného nádraží, v místech dnešní Malé Ameriky. Tedy nová odbavovací hala, nové podchody, nové nástupiště, nové vedení kolejí. Současná budova nádraží končí tak jako tak. Pokud zvítězí varianta Nádraží v centru, je samozřejmě třeba vedle výstavby nového nádraží, nutno provést kompletní rekonstrukci všech mostů, viaduktů a podjezdů od Židenic po Heršpice, včetně zvýšení nivelity tratě. Dále zvýšit kapacitu tratí na sever na Židenice alespoň na 2 plus 2 koleje, zvýšit kapacitu tratě na Vyškov / Slavkov (3k) a rezervovat území pro budoucí VRT tratě. O navrhované soustavě tunelů pod historickým centrem Brna a tunelem pod Kohoutovicemi ani nemluvě. Více o variantě Nádraží v centru a také o Variantě Nádraží U Řeky zde: http://www.europoint.brno.cz/europoint/zub2014.zip (cca 600 MB ZIP soubor se Studii proveditelnosti a porovnáním obou variant).
Samozřejmě, že i varianta Nádraží U Řeky (v místech dnešního Rosického nádraží) má své negativa: vzdálenost od centra a souběžný nákladní průtah. Za výhodu lze naopak považovat možnost výstavby takřka na zelené louce a bez přerušení provozu na současném osobním nádraží až prakticky dne D. U varianty U Řeky rovněž není nutná výstavba soustavy tunelů, které jsou naopak nutné u varianty Nádraží v centrum (Pod Petrovem). Výhodou je i podstatné zjednodušení vedení tratí po městě Brně. Vedle těchto dvou "oficiálních" variant jsou i další, řekněme "laické" pod-návrhy Nádraží v Centru (Pod Petrovem), které se snaží především vyřešit problém výstavby tunelů pod historickým centrem Brna. Osobně se mi nejvíce líbí varianta rozvinutí nového nádraží podél osy vedené od mostu u ulice Nádražní & Koliště (pod kterým podjíždějí šaliny směr Křenovou a Komárov) k mostu přes řeku Svratku u ulice Poříčí & Opuštěná.
I86v22a95n 51H21o19l63a46s
> takřka na zelené louce a bez přerušení provozu na současném osobním nádraží až prakticky dne D
Což může být současně i nevýhoda, protože pokud v průběhu výstavby alespoň záladních funkčních celků dojdou prachy, tak se stavba "dočasně zastaví" a nic pak netalčí na co nejrychlejší dokonečení. Při modernizaci "stávajícího nádraží" (tedy postupné přestavby kolejové sítě "původní" do podoby "pod Petrovem") lze jen těžko financování zastavit, protože by to fungování "stávajícího" nádraží totálně paralyzovalo.
J10i94ř40í 57K22o30c62u40r59e49k
A co jsem se díval do návrhu nádraží tak je naprojektován JEDEN podchod. A pozor!! V tom návrhu není průchozí zkrz, takže si případně budete muset obejít nádraží naokolo jako v Prahe.
J39i91ř24í 82K52o45c19u32r74e61k
Tak samozřejmě, každý ví, že propojení tramvají a vlaků nebude v budoucnu potřeba, neboť ve všech okrajových částech Brna bude zbudována železniční zastávka. Jejich zbudování ovšem není možné, dokud se nádraží neodsune a v Bystrci. Pro občany Bystrce bude zavedena nová tramvajová linka z Mendlova náměstí k novému nádraží, která zlepší komfort cestování.
Ohledně námitky na úrovňové křížení nekolika směrů osobní dopravy s nákladní: Bylo zcela jasně deklarováno, že na současném nádraží se vlastně žádní nákladní doprava nevyskytuje, proto je tato námitka bezpředmětná.
Rovněž padl názor, že současné dvě koleje z Brna hlavního na sever jsou kapacitně nedostačující a nemohou obsloužit půlhodinový takt osobních vlaků. To je řešeno v nové poloze čtyřkolejnou tratí, ze které dvě budou vyhrazeny pro nákladní dopravu.
Rozněž zazněla námitka, že současné nádraží nelze projíždět rychleji než 50 km/h. Nebojte, odsunuté nádraží bude možné projíždět rychlostí až 160 km/h.
Nové nádraží rovněž řeší aysmetrické dopravní zatížení - dnes jsou z jihu zaústěny 4 železniční trati a Komárovská spojka, zatímco ze severu jen dvě trati. Nově budou ze severu zaústěny 4 trati a z jihu tři trati a napojeno bude depo. To umožní symetricky rozdělit dopravní proudy.
Dále odsun vyřeší problém s parkováním v místě nádraží - občané už nebudou muset jezdit na nádraží osobním vlakem a tam přestupovat. Nyní to bude bez přestupů. U současného nádraží není možné zřídit parkoviště, blízké plochy blokuje autobazar.
Nové nádraží rovněž umožní provoz moderních vlaků.
Přece není možné, aby lidé ze stávajícho nádraží jezdili takto:
J88i20ř79í 62K87o28c73u49r67e42k
Prosím pozor, příspěvek je myšlen sarkasticky
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon
Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...
Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem
V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...
Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují
Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...