Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Zdroje jsou, vlaky jsou. Jen cestující do Mošnova ne

Až dosud byl jedním ze symbolů nesmyslných evropských dotací zvedací most v Kolíně. Je postaven tak, aby pod ním mohly proplout vysoké lodě. Ty se však kvůli nesplavnosti Labe do Kolína nedostanou, takže zvedání je k ničemu. Od pondělí ale má kolínský most vážného konkurenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T19o22m34á97š 42T73o60m11e41š 7902753921850

Zase jen autor dokázal, že jediné co mu jde je urážet a kritizovat ostatní aniž by se sám o něco pokusil.[>-]R^

0/0
18.4.2015 13:23

F90r34a33n80t74i98š10e91k 16S31k65u96p55l81í54k 7612202191542

Všimli jste si, že to, co je podle autora potřebnější, je vždy alespoň zčásti v Čechách?

0/−1
17.4.2015 20:23

Z73d73e45n62ě45k 19S17a13m55e85k 5271906323

Zase jsme to podělali, prostě se to nenaučím, ne a ne.

0/0
17.4.2015 18:08
Foto

J74a61k19u63b 75U85r97b28a57n 9380132900677

Zase další tunel, jak se krásně ty peníze mohly využít na potřebné věci. Určitě nějaký kámoš ve stavebni firmě, který neměl práci tak mu jí náramně zajistili

0/0
16.4.2015 19:18

T11o86m90á15š 48H31u81d31e28č21e55k 3703873719663

Diví se někdo? Na co sáhne stát, po tom prd. Holt z cizích peněz a bez odpovědnosti, to se to utrácí. A ti, kdo to platí si nechávají dál kálet na hlavu. Je to na blití.

0/0
14.4.2015 22:19

J94a54n 16S88ů40r43a 4315933713902

Pro všechny snílky, co čekají desítky vlaků denně do průmyslové zóny s materiálem jedna věta ze záměru společnosti Mobis Lamp Shop v Mošnově

Doprava surovin a výrobků bude zajištěna kamionovou dopravou po stávajících silničních komunikacích

http://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX09WOTE1MF9kb2t1bWVudGFjZURPQ18xNTQ5MzIyODU5NDkwNjE5MDI2LnBkZg/OV9150_dokumentace.pdf

+2/0
14.4.2015 18:32

J85a33r20e35k 25K45a42l71i76v17o30d21a 7496463941186

Samozřejmě. Všude se počítá s kamióny jako stěžejní dopravou, je nejpružnější, a pro toho, kdo jede just in time jediná možná. Ale v Nošovicích to bylo taky tak, a už je tam vlečka...

+1/0
14.4.2015 20:38
Foto

M11a55r49t63i91n 86G23r40o33c12h32o23l 7596348786921

Nošovice měly vlečku od začátku, 300000 aut kamiony neodvezete ... za to jim chybí druhý nájezd na dálnici a likvidují okolní standartní komunikace ... problém Mošnova je, že nikdo nedokázal přilákat mimo Ryanair (a to jen jednou linkou) jiné nízkonákladové společnosti na úkor Ruzyně. Mezitím vyrostly Katovice a Krakov a těžko říct, jestli se ještě někomu podaří tohle změnit ...

+1/0
15.4.2015 15:58

R29a24d61k96o 70K94ř13i75v23á98n20e64k 7450823155680

Otevřená trať nemá s nákladní dopravou mnoho společného, pane js.

Čtenáři jsou podle Vás snílci a  myslí si, že se vlakem na letiště bude vozit prášek do práškovacích letadel?

Jinak po zbytku staré trati se do Mošnova po celá léta vozí letecké palivo, podobně jako na Ruzyni.

+1/0
15.4.2015 12:52

J92a31n 41S74ů53r18a 4975973193782

Zkuste si přečíst studii proveditelnosti na celou trať, kde se počítá s nákladní dopravou a cargo terminálu a je i jedním z důvodů pro celou stavbu, resp. přidělení dotace.

+1/0
15.4.2015 12:59

R12a22d22k28o 21K52ř37i37v91á34n83e96k 7470163525730

Ta trať nemá význam ani pro osobní, ani pro nákladní dopravu. Jsou to vyhozené peníze. Jste snad jiného názoru?

Na jiném místě píšu, že by měla smysl příměstská linka Ostrava - Studénka - Mošnov - Příbor - Kopřivnice (po úpravách infrastruktury). To ovšem odpovídá trasování původní zrušené trati. Stávající veledílo je neprovozovatelný paskvil. Neříkejte, že se mnou musíte  ze zásady nesouhlasit a že je Vaší povinností vyvyšovat se nad obyčejné čtenáře.

+1/0
15.4.2015 13:27

J50a92n 76S58ů93r49a 4965623293382

Ne. O tom je celý můj komentář, jen jsem mimo hlavní text ještě cítil potřebu po přečtení některých komentářů připojit odkaz, který dokazuje nesmyslnost obhajoby této trati průmyslovou zónou.

+1/−1
15.4.2015 13:31

V92í14t49ě20z26s62l87a91v 91R90y62b93e86c67k36ý 8183895790830

A kvůli tomu, aby se mermomocí ukázalo vedení kraje, je zprasený jízdní řád osobních vlaků na hlavní trati (nebo už není hlavní ?) Přerov -Bohumín mezi Hranicemi na Moravě a Studénkou. Protože ostravský hejtman preferoval dopravu do Mošnova a nebyl moc ochoten se dohodnout s olomouckým (oba z ČSSD !!!), kdo osobní dopravu objedná a zaplatí, hrozilo, že v několika zastávkách na hranici krajů vůbec nebudou osobní vlaky vůbec zastavovat!!!

+2/0
14.4.2015 18:04

R94a83d35i32m 78P67o14l31á60š83e61k 9246583979819

A to ještě k tomu zprasené vlaky na trati Sednice - Veřovice.

+1/0
14.4.2015 18:33

O59t33a87k81a18r 31T19e55p23l61á20r56e15k 7199312851599

R^

0/0
14.4.2015 18:03

T26o78m33á54š 66K80o69s52t22e41l37e17c39k75ý 8147943158181

Celý problém je typické moravské buranství a furiantství. To, že vyhodili miliardu do kanálu je až na druhém místě.Primární pro ně je, že mají první nádraží se železnicí v republice.

+3/−12
14.4.2015 16:39

R13a29d18o71m62í85r 37K21r70u67p21i97č22k38a 9974122970795

No tady na Morave jsme sice borci, ale myslim ze nadrazi se zeleznici uz prece jen bude v CR i jinde. :)

+10/−1
14.4.2015 17:19

J74a37r91e51k 28K39a94l88i81v47o83d84a 7166603101106

Tady už pomůže jen Chocholoušek...

0/0
14.4.2015 19:35

I28v65o 51J53a25n47á26č55e20k 8113413231282

Je to celé na hlavu, schválně jsem porovnal jak to aktuálně vypadá v mém případě. Nemyslím si, že bydlím nějak extrémně dobře z hlediska přístupu na letiště. Takže jdeme na to:

Varianta A - MHD: 14:40 skočím na MHD, absolvuji dva přestupy celkem 10km a 15:12 jsem na vlakovém nádraží, cena 20Kč. Koupím si jízdenku na vlak a 15:30 jedu na Mošnov. Jízdenka stojí 51 Kč a vzdálenost je 31km. Na letišti jsem v 16:02, odlet je v 17:55. Odjezd z domu tedy 3:15 před odletem a cena 71Kč.

Varianta B - Auto: Vzdálenost 19km, doba jízdy 20 minut. Náklady na cestu 65Kč. Úspora času téměř dvě hodiny. V praxi se m jednou stalo, že jsem mezi odchodem z domu a prvním pohybem letadla měl jen 45 minut. Pravda, odlet uspíšili o 35 minut, protože všichni byli na místě a nebyl důvod čekat, přílet na cílové letiště téměř o hodinu dříve oproti plánu.

Dle mého názoru jsou to další zcela vyhozené peníze tímto zrůdným sociálně komunistickým eurozřízením ve formě největšího podvodu všech dob čímž jsou dotace. :-/

+3/−1
14.4.2015 16:18

J19i36ř77í 33H30o76d25a61n 6114777753720

Ne každý má auto

+1/0
14.4.2015 18:20

P13e89t37r 84V61o59p97i21č19k41a 2602532638362

Kdo má letadlo, má většinou i auto. :-)

+2/0
14.4.2015 19:25

I21v46o 41J26a96n81á69č82e38k 8563173811402

OK, máte pravdu, takže:

Varianta C: MHD - autobus, odjezd 16:20, příjezd 16:40, cena 29Kč, velice podobné autu.

+1/0
14.4.2015 22:36

L32u83k66á64š 72Š77m51a43h36e27l 2347494802244

Hodnotit nové vlaky kamkoliv pár dní po zavedení je nesmysl. Tím nerozporuji, že třeba těch cestujících bude nakonec opravdu málo.

+3/0
14.4.2015 14:23

M17i88r77o74s33l69a92v 65Z78i30k83m80u92n13d 7309603794773

Jistě, cestující ve vlaku budou až budou letecké spoje a hlavně musí jezdit vlaky v hodinovém taktu s návazností ve Studénce na spoje směřující "z / na jih" ...

0/0
15.4.2015 19:32

J78i29ř74í 37K52r75e87j75č21a 8914831286

Levněji by vyšlo přispívat lidem,kteří odlétají z Mošnova na taxíka. Ta zbytečně vyhozená miliarda by vystačila na dvacet let. Když už rozhazovat peníze,tak alespoň rozumněji.

+1/0
14.4.2015 12:25

M16i76r26o67s62l93a59v 80V82i21d46l66i15č46k79a 3914834485233

To spíš na luxusní autobusovou dopravu. Ale železnice má být víceúčelová, i pro nákladní dopravu, věřím, že se časem vyplatí.

0/0
14.4.2015 14:09

F74r47a56n69t61i49s79e46k 11S86t57e58b10l80o 4609232176

Ta Ostrava koukam vali:) dalnice po ktery se neda jezdit vic jak 60-80km/h, vlak na letiste bez pasazeru. Oni maj vic penez nez rozumu.

+2/0
14.4.2015 12:09

M64i35r49o35s10l97a93v 66V81i17d31l16i94č95k90a 3714784195793

Za dálnici nemůže Ostrava, to je věc ŘSD.

+5/0
14.4.2015 14:04

J58o16s63e27f 82H57o58n93e35š 7621462850543

Na vlak si musí lidi zvyknout,že tady je.Odjezdy by měly navazovat na letadla

+1/−1
14.4.2015 11:33

R32a72d36o57s98l86a73v 49K62l12a79u41d57a 5394168894652

Hlavně musíte donutit letadla aby dodržovaly letový řád. To při špatném počasí, nebo v sezóně, je velmi problematické. Takže se vám kolikrát stane že ještě smrdíte na ranveji v Londýně, zatímco už by pod vámi měly být Krkonoše.

+1/−2
14.4.2015 11:38

F85r31a70n79t63i10s10e17k 66S77t51e14b68l13o 4449312766

Lepsi je mit zpozdeni nez riskovat pad letadla. V sezone je total pretizeny airspace a spatny pocasi je snad taky normalni duvod ke zpozdeni ne? Prinutit je chcete jak?

0/0
14.4.2015 12:06

R82a32d68o43s72l90a45v 40K95l14a82u85d35a 5274528134682

;-D?   Já tady poukazuju na to, že posílat vlak ke třem letadlům za den je pitomost. To se vyplatí tam, kde lze zřídit kyvadlový provoz.

+5/0
14.4.2015 12:10

I76v25o 24J73a67n71á36č49e42k 8193313451932

Tak dneska třeba letí přesně na čas, jak na potvoru.

0/0
14.4.2015 16:00

J97i44ř19í 79H56o82d31a32n 6234407353480

Přesně. Zrovna teď vidím rynair co mi letí nad hlavou a má zpoždění cca 50 minut. Ale možná je to kvůli navázání na vlak :-)

0/0
14.4.2015 18:22

J67a95r27d31a 40B60r98a10b98e36n29e17c 1120244599426

připadne mi to jako závist. Kdyby se totéž postavilo v Praze tak uvidíme několik oslavných článků o prozíravosti pražanů a poté klid po pěšině.

+4/−8
14.4.2015 10:56

R92a40d81o23s94l12a15v 47K76l54a69u68d80a 5464638844872

Proč závist? 8-o Jen někdo poukazuje na nesmyslnost takového projektu. Ač Pražák, tak si pochopitelně přeju rozvoj Moravy a Slezska. (Tedy celé ČR). To že se postaví krásná trať do míst kam nikdo nejezdí je ostuda nás všech, stejně jako padací mosty na nájezdech na D1, čachry s tunelem Blankou a pod. Určitě by se i na severní Moravě našla řada jiných, daleko potřebnějších projektů které budou sloužit místním občanům daleko lépe.

+14/0
14.4.2015 11:15

P35a10v75e19l 28S11z57t31u44r93c 4719254119761

Moc děkuji za tento příspěvek. Je docela smutné stále dokola číst ničím nepodložené příspěvky, které šmahem odsuzují jiný názor odkazem na závist.

0/0
14.4.2015 11:46

R41a32d88i38m 82P57o21l53á65š89e78k 9536853899409

Fakt je, že je to blízko od mého bydliště, líbí se mi, že se tady do těchto končin investuje, nejenom kdesi do Prahy anebo do centra Ostravy.

Ale na druhé straně ta investice je obrovská. Ta elektrifikace vůbec nemusela být stejně jako to propojení s Jablunkovem, to je dnes čistá chiméra. Polovina z těch 900 miliónů by klidně mohla být ušetřena. Kdyby tyto peníze byly investovány třeba do zaměstnanosti moravskoslezekého kraje, třeba formou financování rekvalifikací nebo stáží, prospělo by to MS kraji mnohem víc.

Navíc posílat vlaky jen od Ostravy je pro polovinu Ostravy nesmysl, když je z Ostravy  do Mošnova  funkční autobusová linka z ústředního autobusového nádraží. Vlak je výhodnější možná tak při nástupu v Ostravě Svinově, tedy pro Porubáky.

Spíš měli zřídit přímé vlaky do Mošnova z druhé strany, od Suchdola, Hranic a Lipníka, a ne pro cestující na letiště, ale pro zaměstnance mošnovské průmyslové zóny.

+2/0
14.4.2015 18:43

V28o62j72t44ě28c76h 24T83r33l74i38c33a 4906601175431

Takže když jako Ostravák budu kritizoval tunel Blanka nebo zdvihací most v Kolíně, znaméná to, že jsou projekty v cajku a já jen závidím, že se nebuduje tunel také pod Lysou Horou nebo zdvihací most přes Ostravici?

+2/0
14.4.2015 11:25

P32e74t76r 37N45o91v17o80t36n76y 3809442859392

V Praze by tím možná i něko jezdil.

+1/0
14.4.2015 11:34

J73a25n 66S90ů25r41a 4975793823982

co bych měl prosím závidět tímto textem? Podotýkám, že nejsem z Prahy ani v Praze nebydlím.

0/0
14.4.2015 11:48

M27i48r65o63s53l34a30v 92V57i56d56l78i18č62k93a 3364544915183

Jak je možné, že takový projekt v Ostravě prošel (myslím, že má budoucnost) a Praha ne a ne!

0/0
14.4.2015 12:01

J51a95n 78S97ů92r10a 4235653983442

Praha je bohatší region, než Ostravsko, proto zde daleko tolik projektů s EU dotací nevzniká.

+1/0
14.4.2015 12:02

R75a44d51o91s77l20a95v 36K53l36a11u56d87a 5864388824942

V Praze proti tomu protestovali občané Prahy 6 za vydatné pomoci místních politiků, kteří se často dostali i na magistrát, nebo do parlamentu. Oni usilovali pouze o metro, o železniční spojení nemají zájem.

0/0
14.4.2015 12:11

J16a14n 96Č88e85k16a71l 7409135474504

O metro na letiště má především zájem stavební lobby...

0/0
17.4.2015 10:21

P71a62v40e67l 30S57z80t21u14r86c 4409524969981

Myslíte nebo víte? A pokud víte, můžete uvést nějaké argumenty? Nebo jenom máte "nějaký pocit"? Když budete utrácet svoje vlastní peníze, dejte třeba jenom na svoje pocity. Tady se bavíme o stovkách milionů na velmi pochybně zdůvodněný projekt, kdy hrozí i vrácení dotace. Ty peníze zákonitě musí chybět někde jinde. Dokáže to vnímat v trochu širších souvislostech nebo jenom máte "nějaký pocit"???

0/0
14.4.2015 12:12

T11o64m16á94š 17K91o68s19t15e16l61e12c54k89ý 8387793608731

Kdyby se to postavilo v Praze, smysl by to mělo. Kromě jiného i vzhledem k tomu, že půlka Moravy už bydlí v Praze.

+1/−1
14.4.2015 16:42

M71i54c64h90a95l 43S36t40e15b27l78o 5189751614987

Správně napsané...holt vyčerpat se musí...:-/

+6/0
14.4.2015 10:52

M88a84r51e64k 44V95y54m81a61z56a33l 5158276122890

Zajímalo by mně jak vypadal článek od pana Sůry, pokud by bylo vše v režii RegioJetu? ;-D

+7/0
14.4.2015 10:39

F82r34a35n66t79i51s44e19k 67S72t68e75b86l51o 4409962406

At si soukroma firma stavi co chce. Tenhle kocourkov je ale za eu a statni penize!

+1/0
14.4.2015 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.