Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vraťte do rozpočtu sedm miliard, žaluje Jančura České dráhy

Majetek, za jehož převedení na SŽDC získaly v roce 2008 České dráhy 12 miliard korun, byl nadhodnocený o sedm miliard. Tvrdí to soukromý železniční dopravce RegioJet. Firma Radima Jančury podává na svého největšího konkurenta žalobu. Dopravce vyzval, ať peníze vrátí do státního rozpočtu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T31o62m81á51š 98G33r20o18s76s12m86a70n77n 6384608432791

Proc slavny podnikatel nejezdi nejaky spoj který je prodelecny .. takových po republice je. At ukaze jak se podnika na zeleznici kde by mu jezdilo každý den 10 delnasu rano v 5 a ve tri zpet .. k dokotru dve mami s kocarem a dve duchodkyne pro chleba do města .. Nadavat to umi kazdej .. jezdit na trati na které bude mit jasne plne se to podnika.. když by stat mel na to obnovit masiny a vagony za funglace tak by se to také jezdilo .. at sahne do kapsy a zacne za sve opravovat výhybky semafory .. silnice po kterých jezdi .. tenhle clovek je .. brr dela se mi z nej zle

+4/−3
15.4.2015 15:39

2405184168663

takže stát má pozemky a stavby, které převede na ČD (taky státní firma)  a ten je následně prodá SŽDC (taky státní firma) za 12 miliard, které zaplatí stát. a tipněte si, kde na to vezme. takže stát udělal takové kolečko, na jehož konci je -12 miliard z rozpočtu.

a teď si vemte, že SZDC tohle všechno převede zpět na stát za pohledávky, které k němu má a kolečko může jet znovu :)

+1/−1
15.4.2015 13:04

M53i29r89o94s65l69a95v 46Z32i17k24m83u70n48d 7229753254473

Lze pouze litovat, že české zákony jsou takové, že neumožňují soudu rozhodujícím o téhle věci, v případě, že se žaloba ukáže jako neopodstatněná, uložit páně Jančurovi zaplatit těch 7 miliard .... buď je dát na účet státu nebo ČD ... resp. složit kauci 7 miliard do soudní úschovy ....

+5/0
15.4.2015 10:47

J57a24n 64H63l98e25d65í91k 4629492278662

a z čeho pak zaplatí 10.000 úředníků  ((z toho 4.000 slovenských))--  ???

+1/0
15.4.2015 10:34

J63i97ř82í 51E63r18b61e60n 1143674506217

Kdo?

0/0
15.4.2015 10:39

J40o78s78e55f 92K66o22z31e14l 1256706585525

ČD řádný hospodář - není to protimluv ?

+4/−2
15.4.2015 7:53

J87a64n 90N78o10v76á43k 7955154508607

oxymoron ;-D

+2/−2
15.4.2015 8:02

M85i86r95o58s66l62a85v 52Z56i24k52m68u45n85d 7459683824143

To je relativní, müslíte, že Jančura je řádný hospodář.

Např. pro stejný počet přepravených cestujících potřebuje více personálu než konkurence ... na vlaku ČD (5 vozů)  jede strojvedoucí a jeden člen vlakového doprovodu, u Jančury se na pět vozů potřebuje strojvedoucí a 5 členů vlakového doprovodu (stevardi) ...

+5/0
16.4.2015 7:44

J45i59ř81í 22E91r20b30e96n 1693344666727

"Majetek Dráhy bezplatně získaly od státu v roce 2003." - no, není to náhodou tak, že stát - coby vlastník - tento majetek vložil do podstaty své vlastní čerstvě založené akciové společnosti? ;-)

To je jako rozčilovat se, že si někdo pořídil děti a ještě navíc zadarmo, nikomu za ně nezaplatil ;-D

+3/−2
14.4.2015 22:09

J76a43n 73L37a94k17o78m26ý 7711465615834

To jo, ale SŽDC je jen další firmou státu - majitel obou firem je stejný. A 5 miliard, což není málo, nerozporuje ani Radim.

Osobně se mi nejvíc líbí, jak se ČD ohrazují tím řádným hospodářem, to já budu dřív dýchat pod vodou, než oni budou řádným hospodářem.

+4/−4
14.4.2015 22:15

J15i94ř72í 21E32r42b24e41n 1733234116157

No a? Když dám svým dětem každému desetikorunu do jejich společné kasičky a dcera pak z toho "převede" pět korun synovi, ztratily se snad někam ty peníze? Kluk je v účetním zisku, holka v účetní ztrátě, reálně jsou ty peníze pořád ve stejné kasičce!

+5/−2
14.4.2015 22:19

M10a13r74e13k 47H45r64u26b27y 6897512741348

Jenze holka pak natahne ruku k vam - a najednou jste ve ztrate vy:-P

A tady nejde o desetikorunu, ale o 7 miliard - to je napr. vic, nez se za cely rok vybere na mytnem

+1/−1
15.4.2015 10:37

J57i50ř61í 13E86r72b22e29n 1373854256567

Ale furt jde jen o účetní operaci mezi státem, státní organizací a státem vlastněnou akciovkou - nejde o žádný reálný příjem/výdej/zisk/ztráta!

.

No a o té výši 7 miliard by se dalo dost licitovat, protože Jančurovci v tiskové zprávě mluví i o jakési sumě 400 milionů...

+1/0
15.4.2015 10:41

M85i46r91o51s41l13a30v 72Z32i93k13m14u23n34d 7119963674873

Prostě zákony jsou takové jaké jsou a stát, resp. ČD a.s. i SŽDC s.o. postupovaly podle příslušných zákonů, byť se to může zdát postavené na palici ... kdyby podle "blbých" zákonů nepostupovali příslušní šéfové, tak by je podle jiných zákonů obvinila policie ...

S tím nic neuděláte ...

+1/0
15.4.2015 10:44
Foto

V15á31c45l96a70v 66H89e22j20n23a 9426876824469

Pan Jančura dělá přesně pravý opak toho, co by se nemělo. typický čecháček. Jak je to? Kdo nic neumí, kritizuje ty, co jsou už mnohem dále. Peníze taky nejsou věčné pane Jančura, i když se zdá, že zatím jste na tom dobře..

+5/−5
14.4.2015 22:07

M26i32c88h78a78l 35P47r19o71k14š 6981354552582

Nejak vam nerozumim. V prvni vete tvrdite, ze se chova spravne a nasledne ho za to kritizujete.

+1/−1
15.4.2015 6:14

J97a73n 47N21o32v69á97k 7205344498497

no zatím to vypadá, že on to umí lépe než ČD.

+3/−5
15.4.2015 8:01

T31o84m 50J90u20r58e88č16k29a 6665952125215

Jestli myslíte zpoždění, tak ano. Ostatní dva jedou načas a žlutý půl hodiny sekeru běžně...

+5/−2
15.4.2015 10:04
Foto

B27r87o61n66i22s72l92a70v 40G44a62b21r48y93š 2752609761

Už je ale vážně trapnej. Dokáže vůbec fungovat bez toho, aniž by napadal konkurenci? Nečetl jsem žádný článek o ČD, že Jančura něco dělá špatně. I když mi ten jeho entuziasmus imponuje, nechápu, proč se prostě neusmíří a dopravci nespolupracují. V různých IDS si taky dopravci nekonkurují, ale navzájem se respektují a doplňují. To je to tady tak těžké?

+13/−2
14.4.2015 22:04

P27e21t63r 38N39i14v62n67i80c93k49ý 3452484385407

Člověk je největší odborník na životy cizích lidí. Naprosto přesně ví, co je nejlepší a co by měl dělat NĚKDO JINÝ.

+4/0
15.4.2015 9:12

P77e45t98r 14R80ý46z53l22e75r 5550598539167

všichni velebíte pana Jančuru už jste asi zapoměli jak se začal chovat,když likvidoval konkurenci v autobusové dopravě.Tak aby to nedopadlo i na železnici.

+15/−2
14.4.2015 20:38

J37a97n 20K94o40b68ě89r78s89k57ý 1880586571133

To je pravda. Kdyby na trati Praha-Ostrava zůstal jen Regiojet to bychom viděli, jak by cena vzrostla.

+10/−1
14.4.2015 21:22

P53e91t98r 31N94e94c33h80a70n57i75c55k94ý 7803676508610

A jak bychom se nevešli

+5/0
14.4.2015 21:27

J82a53n 18S61ů53r94a 4395493183692

Tak k jedné klasické lži je potřeba opakovat donekonečna fakta. Praha - Liberec, rok 2004, monopol ČSAD Liberec, cena 78 Kč + 10 Kč místenka + 10 Kč zavazadlo. Nyní monopol Student Agency 95 Kč včetně místenky a zavazadla. Porovnejte si ceny nafty, připočtěte si inflaci, mýto a pak ukazujte, jaký je Jančura zlý monopolista.

+8/−2
14.4.2015 21:46

J49a97n 55K50o25b32ě88r49s68k83ý 1560386571213

Hlavní nevýhoda trasy Praha-Liberec s Jančurou. Když je všechno plné nikam nejedu. Spojení vlakem sice není nic moc, ale přežít se to dá. Výhoda vlaku je že mě vyhodí v centru a ne někde na periferii na Černém Mostě. Liberec by si zasloužil pořádnou železnicní trať. Povinné místenky jsou zlo jak u SA tak u ČD.

+9/−1
14.4.2015 21:53

J13a27n 49S46ů63r22a 4945973313172

Víte, jak vypadala doprava v roce 2004 s monopolem ČSAD Liberec?  Pokud jste chtěl jet v neděli večer z Liberce do Prahy, tak nezbývalo nic jiného, než si jít koupit místenku nejméně týden dopředu. Pokud jste ji neměl, musel jste doufat, že vás vezmou na stojáka, tam jste se často nevešel. Pak už jedině stop. V případě SA je skutečně problém ve špičkové časy, spojů je ale výrazně více, než za dob ČSAD, navíc se přidávají běžně i dvě posily v jeden odjezd. Problémem je i fakt, že hodně lidí si díky benevolenci rezerv. systému rezervuje např. na pátek x jízdenek a pak je postupně bezplatně ruší, ale to ukazuje plné autobusy. Vzhledem k tomu, že ve špičce jezdí autobusy po 15 minutách, místo se najde během hodiny vždy i bez rezervace, protože někdo nedorazí...Černý Most je 16 minut od centra jízdy metrem.

+4/−2
14.4.2015 22:04

J36a74n 13K93o90b47ě13r90s54k85ý 1620406711123

Díky za objasnění, ale jízdu metrem odněkud z periferie nepovažují za pohodlný přesun zvlášť s kuframa. To je snad takový problém aby Jančura zajel až na Florenc ? Jinak já když jedu jednou ročně do Liberce tak jedu stejně vlakem přes Pardubice z Olomouce je to nejvýhodnější

+4/0
14.4.2015 22:08

J35a39n 71S90ů28r81a 4765363253602

Jistě, že to je problém. Autobusem to trvá nejméně půl hodiny vzhledem k dopravní situaci. Autobus vám zastavuje přímo u vchodu do metra, žádné schody, žádní nosiči, vylezete z metra a za pět metrů jste v metru.

+3/−2
14.4.2015 22:09

R49a49d77e88k 13J54a57n54a10t34a 9435886564852

Zde si stojí za to povšimnout, že za to, že Jančura nemusí utrácet za pomalou (a tudíž nákladnou) jízdu busu na Florenc, vděčí metru, což je městká linka, jejíž provoz je silně dotován z městského rozpočtu.

To píšu pro ty, kdo považují dotace do veřejné dopravy za zlo. Pokud by jich nebylo, měla by i Jančurova komerční linka do Liberce minimálně o polovinu vyšší jízdné.

+9/0
14.4.2015 22:35

J55o76s45e52f 46H12o35n49e85š 7771442380813

Pokud chcete jet v pátek nebo v neděli tak se musíte také zaregistrovat v předstihu,jinak vám zbýva vlak.Jančura toto nezměnil,ale kvalita stoupla to je třeba uznat

0/0
15.4.2015 11:43

J32i16ř13í 35E58r48b86e43n 1513974356117

No, mohli bychom si vzpomenout i na jízdenku za 1 korunu, že? ;-)

+4/0
14.4.2015 22:11

J51a40n 15S85ů70r77a 4905503243152

ano. také na pokutu ÚOHS ČSAD Liberec

+2/−1
14.4.2015 22:11

T72o14m 41J82u77r57e24č10k90a 6215672265745

A také na pokutu SA proti Asianě....

+3/0
14.4.2015 22:42

J31a93n 30S18ů39r18a 4975213353472

Bavíme se o Liberec - Praha.

+1/−1
14.4.2015 22:44

T26o44m 60J93u44r10e16č65k46a 6415172105405

Bavíme se o vytlačování konkurence...

+5/−1
14.4.2015 22:49

L30i27b64o19r 84Z36a97v44ř89e82l 8249406631762

Praha - Liberec za rovných 100 kč,cca týden zpět

0/0
17.4.2015 18:43

J56a82n 20S16ů17r60a 4785923663422

95 je pro kreditovou jízdenku

0/0
17.4.2015 19:22

K96a30r65e89l 15P12e78c43k24a 7926890865224

Ať je Jančura jakej chce, dobře že prudí státního molocha ČD. Ještě by takhle měl někdo prudit Českou poštu.

+4/−7
14.4.2015 20:15

J52a87n 35J98e49m81e54l76k79a 1135460

To je pravda, protože jednak nechápu, že v době eshopů a balíků mají problém, když mají síť. A chystají se snížit počet poboček na třetinu!

0/0
14.4.2015 21:14

J39i19ř63í 31E10r92b78e51n 1333974756877

V čem mají problém? Doručují 88 % zásilek do 24 hodin a 97 % do 48 hodin, tak co? Výkonnější poštovní správa není ani v Německu, ani v Japonsku...

+5/−1
14.4.2015 22:13
Foto

V15o42j53t83ě80c44h 96H48u83b65r 2946965638282

Pardon, ale vy vážně srovnáváte Českou a japonskou poštu? Podle dvou čísel? Japonská pošta doručuje i o víkendech a svátcích, při nezastižení doručuje opakovaně zdarma a to v zákazníkem stanoveném dnu (i o víkendu) a čase (poslední pásmo je 19 - 21h). Doručuje se běžně do druhého dne (po Tokiu i ve stejný den podle druhu služby), ale třeba Hokkaidó nebo Okinawa jsou daleko,, takže to trvá déle. Vzdálenosti v ČR jsou prostě malé, proto je ta pošta tak "výkonná". S cenami je to různé, ale služby jako pohlednice nebo mezinárodní EMS jsou tu podstatně levnější.

A to nemluvím o úplně jiné úrovni přístupu k zákazníkovi.

+2/0
15.4.2015 6:28

R34a78d53e83k 86J30a50n61a52t74a 9915256214232

Česká pošta žádný velký problém nemá. Na volném trhu si vede docela dobře.

Problémy jsou akorát s univerzální službou, nakázanou státem, která je ztrátová, mj. proto, že se doručuje za pevnou nízkou cenu po celé ČR a stát a obce se brání rušení malých poboček.

+1/0
14.4.2015 22:38

J98a21n 44J87e53m21e47l92k16a 1375690

No já bych řekl, že má - přestože má velkou síť poboček, což je podle mě výhoda, na balíky z eshopů má malý podíl. A to musí souviset s úrovní služeb.

+3/−1
15.4.2015 6:41

T94o44m16á96š 55G52r67o33s46s73m53a71n79n 6244878672641

jasne.. vystrnadi konkurenci a pak mu stat bude ještě za to ze jezdi po statnich kolejích platit dotace ... pan Jancura v tom umi chodit.. chtěl bych videt jak by se tvaril když by mel jezdit nekam do horni dolni .. na to se muze vy.. tam radsi necha CD .. ;-D

+1/0
15.4.2015 15:36

P11e18t88r 28N84e35c83h54a59n19i19c16k86ý 7853466568270

PR oddělení Regiojetu nezahálí (reklama na vagón u fotky, která normálně bývá označena jako ilustrační ;-D ). Jančura se prostě zviditelňuje, chce být v očích veřejnosti vnímán jako ten bojovník za spravedlnost, spasitel utlačovaných a přitom by si rád vytvořil monopol, už mě to celkem unavuje. Předně by měl žalobu podat na stát ne na dráhy. Stát určoval pravidla. Pak by mě zajímalo čemu tím žlutý spasitel pomůže? Tak ČD vrátí 7 miliard? Takže co? Nebude na údržbu vlaků, nebude na modernizace, nebude na nová vozidla, nebude na více personálu. Jančura si tím nepomůže, to nejlepší stejně ČD stáhnou na Ostravu proti němu, uškodí akorát tam, kde on stejně nejezdí a 7 miliard půjde někam na vzdělávací programy pro Chánov. Nedělám si o ČD iluze, ale to co Jančura požaduje tím teda rozhodně nikomu nepomůže. On sám několikrát zneužíval dotace nebo lépe řečeno "špatně nastavená pravidla", což se moc neliší od toho na co podává žalobu. Raději by se měl starat, aby jeho prostoje a rozjezdy nebyly delší než kolik si nakreslil do grafikonu.

+13/−2
14.4.2015 19:56

T34o15m 54J55u29r48e57č87k75a 6355662725185

Tak víte jak. Hraje si na to, že mu jde jen o blaho lidu. Ve skutečnosti se snaží co nejvíc oslabit ČD před připravovanými VŘ na dlouhodobé smlouvy a přihrát si co nejvíc dotací k sobě. (Viz čachry se studentským jízdným.) Problém je, že tohle je už X-tá avizovaná žaloba a dodnes jich vyhrál...NULA...

+2/0
14.4.2015 22:22

J39a33n 78S38ů35r36a 4605163253312

Zapomínáte na jednu zásadní událost: převody nádraží. O tom, jakou metodu použít, dumá EK už přes půl rok. A rozdíly jsou poměrně dost zásadní.

+3/0
14.4.2015 22:27

J71i70ř97í 17E24r36b66e66n 1853424666707

Jinak řečeno: podle toho, jak se který úředník vyspí a jak se mu ten den zalíbí která metodika, tak podle toho se buď vznese žaloba, anebo se to prohlásí za standardní krok.

To tedy není nijak potěšující informace, pane Sůro! :-/

+1/0
14.4.2015 22:34

T43o58m 35J55u88r49e70č95k58a 6575862865105

Stejně tak už v Bruselu jednu žalobu na ten převod z 2008 zamítli...

+1/0
14.4.2015 22:41

M79i82l18a56n 20Š30e65l28i88g32a 7821574493493

Ať už je způsob vyjádření jakýkoliv, pan Jančura má pravdu. ČD hospodaří s ročním schodkem okolo 0,5 miliard korun, což je částka, kterou dotuje stát. Nicméně už se neřeší tyto situace, kdy stát na ČD _zdarma_ převede majetek, který následně odkoupí za 12 miliard. A ať už byl majetek oceněn špatně nebo ne, pořád je to 12 miliard (dokonce uměle navýšených z 5), které stát de facto věnoval ČD jejichž hospodaření je tak ještě daleko horší, než "viditelná" roční ztráta. Takže spíš než cokoliv jiného, vidím zde snahu zakrýt to, že ČD jsou černá díra na peníze,

+3/−8
14.4.2015 19:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.