Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firmám palčivě chybí některé profese. Na vyšší mzdy však lákat nechtějí

Šéfové firem si stěžují, že jim chybějí kuchaři, technici nebo strážní do ochranek. Nejsou však schopni právě těmto lidem nabídnout peníze, které by se přiblížily aspoň zdálky celostátní úrovni. U některých nedostatkových profesí dokonce mzdy za posledních devět let klesly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P76r71o67u61z51a 21Z61d72e38n98ě31k 4756312406223

Ryba páchne od hlavy, tudíž, když řídící funkce ve firmách zastávají nekompetentní nýmandi nejlépe s koupeným pseudotitulem MBA zavádějící procesy odlidšťující pracovní podmínky současně s očesáváním mezd tak se není čemu divit.

+3/0
16.4.2015 5:36

P53a14v17e72l 32O28d96r52a73z23i42l 6164479577350

;-D

+1/0
17.4.2015 10:12

M25i16l18e29n43a 78N21o66v71a30n73s45k59a 4762327949789

Na slušnou mzdu technika není, i když kvůli tomu firma nemůže realizovat víc zakázek, ale členové představenstva, podnikový ekonom a právník jistě mají nejméně 3-4 násobek průměrného platu v ČR a automobil k osobnímu užívání.:-P

+3/0
15.4.2015 23:34

J95i89n47d77ř76i59c37h 45Š79k29o92p47e18k 4145241240125

dokud si lidi (majitelé firem) neuvědomí, které profese jsou klíčové pro fungování podniku, bude to tahkle špatný pořád

+2/0
16.4.2015 6:58

M83i25r67o12s96l43a42v 46Z45i51k58m81u46n75d 7509283624203

Svoji roli může taky hrát výsledek psychotestů, zdravotní způsobilost - na osobní auto vás pustí, ale jako řidič velmi pravděpodobně potřebujete prohlídku "na noční práci" ... do zahraničí je třeba umět alespoň německy, případně lámanou "školní angličtinu" ... a hlavně najetou praxi ve vnitrostátní dopravě ...

0/0
15.4.2015 19:42

J56a19n 56S48t56a79r82ý 8627590272295

Problém vidím v lidech...nechtějí pracovat zadarmo :-(

+8/0
15.4.2015 18:36

J62i26ř59í 30E56r92b17e37n 1763974566157

Proč by měli mít nějakou mzdu? Ať jsou rádi, že mají práci! ;-) (ironie, podložená zkušenostmi z jednání s některými manažery)

+5/0
15.4.2015 20:51
Foto

I40m40r17i78c63h 42S52u52c29h54a92r66s15k55ý 8446673865281

Milí dopravci nové řidiče si sami hezky sežeňte, vyškolte a nebo přeplaťte je to vaše věc, ale už konečně přestaňte nás daňové poplatníky otravovot vašimi problémami. Kdo má pořád poslouchat nářek neschopných dopravců co neumí ani zařídit nové lidi. ;-D

+2/−2
15.4.2015 18:16

J43e82n24d27a 82K35r97á60s89a 1829426898

Teď  jsi  nám to nandal! Ty schopnej  daňovej  poplatníku  R^;-D

+1/0
15.4.2015 20:41

L85u21k10á14š 26M18a48l11í29č29e17k 3733982175327

"problémami"? - myslím, že váš problém je někde úplně jinde :-))))

0/0
16.4.2015 7:35

J91i25ř11í 57H48o50r58á64k 6734894233566

Milí zaměstnavatelé! Trhněte si! Řiďte si kamiony sami! Naučte se technické věci a dělejte si je sami! A v noci - abyste byli řádně využití, v noci byste přece jinak jen chrněli - tak si hlídejte ty vaše firmy sami! Osobně!

0/0
20.4.2015 13:33

M80i79c12h52a69l 20F38e68j81k66s 9107385365295

Jako o čem se tady bavíme? Tady snad nefunguje tržní hospodářství? Asi ty zaměstnance tolik nepotřebují, když je nejsou ochotni zaplatit...

+18/0
15.4.2015 16:41

J85a97n 23P75o49l27i74c13k15ý 6443888344923

a na co tedy chteji lakat? ;-D

+1/0
15.4.2015 15:52
Foto

V49l36a56d36i23m13í60r 67V30o26l76k46o 6630692487499

Na dynamický kolektiv a práci v týmu.;-D

+13/0
15.4.2015 15:59

J35i24ř71í 30E29r63b59e50n 1963504946817

A na zaměstnanecké výhody v podobě stravenek v hodnotě 60 Kč na den :-)

+1/0
15.4.2015 20:52

M76i73l67o62š 44B26o87u41k34a39l 8863357753604

Tomu nerozumím... 3x týdně se hlásí různí přepravci a nabízejí své služby...že by nabrali zakázky a pak by neměl kdo jezdit?;-)

0/0
15.4.2015 15:16

L64u81k46á38š 85M57a36l62í79č29e26k 3133732845757

Další rozumbrada, co? Nastudujte si základní pojmy a rozdíl mezi slovy dopravce a přepravce! Pak nebudete za hlupáka.

Pro případ, že to sám nezvládnete, tak zjednodušeně řečeno - dopravce zboží veze, přepravce zboží vyrábí nebo požaduje jeho dopravu.

Příklad: Objednáte si v e-shopu knihu, vy jste zákazník, firma provozující e-shop je přepravce (zadává přepravu) a např. Česká pošta je dopravce.

Jednoduché, že? Přepravce tedy už z principu NENABÍRÁ služby, ale hledá dopravce pro své zboží!

0/0
16.4.2015 7:45

D16r38a72h17o77m89í55r 58S23t11r47o80u16h25a95l 4375458542684

Dokud se zaměstnavatelé nerozhodnou, že budou řidičům platit více, proplácet pokuty po tom, co jim nařídili překročit rychlost, popřípadě jim nebudou hradit profesáky, nikdy víc řidičů nezískají.

Na úřadu práce jsou fronty mladých lidí, kteří by jim za pětiletý či tříletý závazek s úhradou rekvalifikace na profesionálního řidiče utrhnuli ruce. Jenže to by nesměli dopravci najímat řidiče přes švarcsystém, aby je mohli kdykoli vyhodit, když potřebují.

Výmluvy typu, že je velká konkurence, v tomto případě neexistují - na trhu chybí 4500 řidičů, takže poptávka je. Znám dokonce osobně jednoho dopravce, který za pět let vydělal pomocí jednoho autobusu na čtyři nový. Takže to jde, když se nekupují mercedesy a nové vily.

Za stav, který je momentálně na trhu práce, si můžou dopravci sami. Tak ať platí.

+8/0
15.4.2015 14:57

S98a77m 13S67e64l47d54r23i93c47k 8451417512135

R^

+1/0
15.4.2015 21:08

L65a27d11i23s27l96a69v 18S32a32u37e47r 8757301473834

Není konkurence? Denně mi do telefonu brečí několik firem, že chcou převézt toto + toto, hrozně to spěchá atd. Když se člověk zeptá na cenu tak nemá cenu ten kamion vůbec poslat ven. Ale vždy se objeví nějaký polák (který je dotován zelenou naftou) nebo nějaký OSVČ (žádné nebo minimální odvody) který to vezme. Dokud nebudou stejné odvody pro všechny, dokud tady nebudou pro všechny stejné podmínky tak konkurenční prostředí neexistuje.

+1/0
16.4.2015 6:08

J91i80ř58í 15H85o97r12á69k 6184694333766

Ty jsi taky "žádný nebo minimální odvod" ! Hňupe, dělej si to sám !

0/0
20.4.2015 13:39

P61e21t77r 69H94o77l49u96b 7931239280

Problém není jen v nabídce, ale i v tom, že za každou korunu, kterou chcete přidat svému zaměstnanci, musíte odvést ještě korunu další do státního rozpočtu. Máme tu velmi vysoké zdanění práce a to růstu mezd příliš nesvědčí.

+3/−1
15.4.2015 14:19

J56i97n89d55ř80i40c26h 71Š33k75o20p55e64k 4815461260675

nic nebrání dopravcům zdražit.

Přepravní kapacita chybí, tak konkurence nehrozí

0/0
15.4.2015 14:25

P24a40v15e57l 73K92u56r21a54l 5661514960790

Ovšem nezdá se že by chyběla tak moc aby za ní byly ochotní zákazníci víc platit.

0/0
15.4.2015 14:27

J49i88n77d61ř12i16c95h 51Š31k38o90p97e98k 4105501640225

souhlasím, ten nedostatek bude spíš nějaký marketingový či jiný tah než skutečnost.

Pokud by řidiči opravdu chyběli, bylo by to vidět na nabízených platech

+2/0
15.4.2015 14:29

V87l58a61d81a 81S63i18m69o81n14i42k 3439363733745

No tak asi brzy chybět bude

0/0
15.4.2015 14:34

P73a53v35e31l 76K12u79r39a29l 5251924110230

což ovšem nijak nezmění jejich finační možnosti v nákupu... pokud zdraží své zboží tak jim klesne odbyt (tím samozřejmě taky klesne poptávka přepravy - což znamená že bude třeba méně přepravy) protože lidi co dostávají malé platy si toho budou moci koupit méně...

no a to samozřejmě vyvolá tlak na snížení cen... jenomže tím zase nezaplatíte dražší dopravu.

Je to skvělý kolotoč, do kterého když se jednou dostanete nebývá z něj cesty ven.

0/0
15.4.2015 14:51

P58e74t91r 16H55o42l78u91b 7441979670

Proč tedy nezdraží? Vydělali by si více..

0/0
15.4.2015 14:27

J35i68n91d29ř12i63c18h 94Š64k26o33p55e74k 4295871190175

asi ten nedostatek lidí není ve skutečnosti tak velký, jak se nám snaží dopravci přes média podsunout

+1/0
15.4.2015 14:30

P28e42t66r 88H61o93l21u17b 7221369870

Asi ne. Přesto platí, že by díky snížení odvodů zůstalo na tom trhu více peněz, které by potom mohly skončit v rukou zaměstnanců. Ale co my víme, třeba tam končí i tak, jenom je stát tak dobře nevidí 8-)

0/0
15.4.2015 14:41

D92r93a81h39o54m67í94r 17S20t60r37o64u17h97a46l 4965358282274

Čechistická ekonomika funguje tak, že jakákoli sleva zaměstnanci ze strany státu se projeví na výplatě zaměstnavatele.

0/0
15.4.2015 15:00

P85e67t32r 71H72o12l40u77b 7731749790

To by byl krok jedna. Krok dva by měl být, aby stát omezil byrokracii a zpřístupnil podnikání lidem natolik, aby se pokud možno každý mohl stát tím zaměstnavatelem. Jenže to se tady nikdy nestane. Český člověk se spokojí s málem a není ochoten jít a něco budovat, plánovat dopředu a nedejbože k tomu i riskovat.

0/−1
15.4.2015 15:16

P21e89t37r 30J11a69r43o93š 2104161335797

Co chcete budovat, kdyz u nas je podnikatelska kultura vystavena tak, ze malej se k velky zakazce nedostane a velkej subdodavatelum neplati. Ten tudiz konci v druhotne platebni neschopnosti. Takze se ptam znovu - JAK tady v te zemi chcete podnikat???

+2/0
15.4.2015 16:16

P97e56t90r 76H59o90l24u96b 7851889930

Tak jak se to dělat má. Nabízel bych něco lidem. Kdo by nezaplatil, měl by ode mne smůlu. Nejlepší je začít s něčím menším. Být totiž podnikatel začátečník a doufat hned v zakázku od velké firmy je fantasmagorie.

0/0
16.4.2015 0:31

Č49e29s70t32m18í36r 23P88u31n42č39o49c47h37á85ř 1954759632407

V současných podmínkách s výhledy do budoucnosti, s nejistým daňovým zatížením, na běžícím páse se měnících podmínek, včetně právního bordelu a byrokratizace vůbec začne podnikat jen zoufalec až sebevrah.

0/0
15.4.2015 20:49

J27i20n62d87ř33i24c81h 35Š80k86o58p76e93k 4325941870105

neznám firmu, která by v případě poklesů nákladů (např. nižším zdaněnním) tuto úsporu rozdělila mezi zaměstnance. Spíše by se o úsporu navýšil zisk :-)

0/0
15.4.2015 18:36

J39i47ř34í 66E85r27b11e46n 1673174536487

Ten kondicionál je správný: "mohly by", ale nezůstanou. Neznám zaměstnavatele, který kdy nějakou daňovou úlevu převedl zaměstnancům...

0/0
15.4.2015 20:54

J72i93ř47í 43P54l70a83v86s41k47ý 9170366111429

brani ... konkurence se tomu rika. zdrazi li jeden, ostatni se hlasite zasmeji a s radosti prevezmou jeho klientelu, ktera nema duvod akceptovat vyssi ceny.

0/0
15.4.2015 14:31

P11e72t64r 45H26o51l49u85b 7651389380

..jak říká pan Škopek. Ten nedostatek lidí asi nebude tak velký, když by byla konkurence schopná kapacitně ty zakázky vykrýt. Zdá se, že na tom trhu panuje rovnovážný stav a všichni se vzájemně drží v šachu.

0/0
15.4.2015 14:40

P72a41v91e60l 51K64u17r37a85l 5181924200430

on to není ani tak rovnovážný stav...

Ceny zboží "rostou" (nebo respektive centrální banka se o to snaží) ale reálná kupní síla populace klesá - tudíž si může dovolit méně zboží za stejnou cenu, což vyvolává tlak na snižování nákladů- protože není potřeba vozit tolik. 

Což vede k nižším mzdám... no a lidi s nižšími mzdami si toho tolik nekoupí.

Myslím že se tomu v elekronice říká systém s negativní zpětnou vazbou.

0/0
15.4.2015 14:55

P48e60t20r 10H68o91l39u96b 7651539250

Tady žádné čachry se sazbami nepomůžou. Ke zlepšení životní úrovně těch zaměstnanců je potřeba reálný růst. Vláda by se měla zamyslet nad tím, co k reálnému růstu spěje. Zatím mám takový dojem, že dělají to co vlády předchozí. Koukají kde koho ještě oholit.

+3/0
15.4.2015 15:20

P38e80t32r 89N11a98j86d37e19k 7147806383901

Jinak to dělat nejde, když ten stát žije jenom z asi 3 milionu lidí. Zbytek práceschopného obyvatelstva buď nedělá vůbec nebo dělá pro stát nebo maká v zahraničí. Ukrajinci co tu makaj za mizerné platy a platí minimální daně to taky nevytrhnou.

+1/0
15.4.2015 15:50
Foto

I35m88r81i10c98h 24S34u18c61h30a95r65s41k48ý 8266723985401

Tak ať jezdí sami jako OSVČ a budou v balíku tak jaký problém.;-D

0/0
15.4.2015 18:18

J17e86t76v31a69r42t 27M35a86n30u65k11j39a66n 1316286742784

To mají i v sousedním Německu a v Rakousku, a jejich mzdám to nějak nevadí.

0/0
16.4.2015 17:51

J20i39ř97í 51H29o17r75á59k 6354344693596

A další problém je v tom, že jako OSVČ musím na 1 vydělanou korunu odvést 1 dajší koruna do státního rozpočtu (na dani a zdravotním "pojištění" a sociálním "pojištění" - i když si platím to minimum co musím a níž jít nemůžu.

A že kdejaký blbec ještě držkuje, že platím málo.

0/0
20.4.2015 13:43

B69e63n 20P72a73v50k24a 1137293497811

Tak jsem se díval na nějakou statistiku a MKN má průměr 29k čistého a VKN kolem 20k čistého měsíčně. Nechám na ostatních, jestli je to málo či co. Ale já když si domyslím, jak na sociálce stepujou jisté existence, tak se mně nechce věřit, že je problém v penězích.

0/0
15.4.2015 14:17

J72i36ř13í 52E60r90b39e43n 1223734466627

Jenže ty "jisté existence" jsou jen velmi zřídka schopné a oprávněné řídit mnohatunový nákladní vůz nebo autobus se čtyřiceti lidmi na palubě. Ona to je dost velká zodpovědnost a psychická i fyzická námaha - mnohem větší než u mnohem lépe placeného pilota, jemuž všechnu techniku připravují a kontrolují ostatní, zatímco on pak řídí přes několikrát zálohované systémy. Autobusák/kamioňák je na vše sám a je rád, když mu garážmistr po dlouhém okecávání aspoň vymění vymlácené silentbloky na přední nápravě...

+2/0
15.4.2015 20:59

M69i42c65h67a69l 55M20i16l92ý 1655379597119

Zaměstnavatelé,ve velké většině spíše otrokáři,jsou schopni nabídnout za kvalifikovanou práci 4 eura hrubého a jsou překvapeni, že nemají kvalifikované lidi,za to by nedělal ani přistěhovalec,co připlul do Evropy,takže je to překvapení že slušní a pracovití lidé utíkají za hranice?Rv

+13/0
15.4.2015 14:13

M90i65l91o79š 14B70o59u70k56a34l 8243257643254

Za ty 4 eura se nedělá asi příliš kvalifikovaná práce ale nějaká "opičárna"... což se týká i zde zmiňovaného točení volantem.

Navíc...po cestě na dálnicích si může kamioňák přivydělávat třeba překlady "Šejkspíra" nebo vystudovat práva...;-D

0/0
15.4.2015 14:24

D67r95a89h56o85m33í11r 50S39t18r82o54u57h19a42l 4885178982524

Vy toho o řízení vozidla moc nevíte. S osobákem umí jezdit každej blbec, ale když máte za krkem dvacet tun, máte strašnou zodpovědnost. Špatně se rozjíždí, ještě hůř brzdí.

Zkuste si koupit hru Euro Truck simulator 2, zapněte realitu a zkuste se rozjet na manuál. Nepodaří se vám to ani odbrzdit...

0/0
15.4.2015 15:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.