Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První soud o vlaky Praha - Ostrava. Leo Express chce stamiliony po ČD

Městský soud v Praze začíná ve čtvrtek řešit jeden z největších sporů na české železnici, na kterém mohou České dráhy prodělat miliardy korun. Bez účasti veřejnosti začíná projednávání žaloby společnosti Leo Express proti Český drahám kvůli jejich údajným podnákladovým cenám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83i37r51o69s70l49a86v 45Z47i80k33m90u36n70d 7649913484563

Pakliže by Leo jezdil za korunu, ale ČD by musely jezdit za vyšší cenu, tak to samo o sobě vzbuzuje pochybnost o smysluplnosti takové konstrukce ... poněkud to naráží na "neviditelnou ruku trhu" ... a teorie o konkurenčním prostředí ...

+6/0
16.4.2015 20:14

M84i46r95o58s87l30a29v 17Z87i16k34m10u59n96d 7669503884903

A co krajské vlaky, které se úplně kryjí s trasou ...

0/0
16.4.2015 20:09

J44o67s31e31f 36H65o37n48e41š 7181162560203

LEO nastoupil až když Jančura vinil ČD z predátorských cen.Mohl hodit zpátečku a nebo věděl do čeho jde,tak nevím jestli má naději na úspěch.Mohl pochopit,že 3 kohouti na jednom smetišti nevěští nic dobrého.Proč třeba nešel na trasu Praha-Brno?Tam dráhy nabízely jízdenku za 150,tudíž konkurovat nemá smysl.Možná,že jeho vlaky jsou určeny na severní trakci.

+4/−1
16.4.2015 12:50

P69a38t81r21i19k 12Š94e16b32e61s82t42a 4623452876835

Praha Brno nejezdí, protože tam ČD stále udržuje monopol, a tedy nikdo jiný nedostal "sekvenci". ČD navíc Praha Brno dalo za jízdenky autobusů právě Vančury... předtím tam jezdilo za dvojnásobek...

+2/−5
16.4.2015 13:44

J66a49n 46K79o30b33ě27r35s57k79ý 1680206551223

Praha-Brno Leoš ani jezdit nemůże jeho vlaky jedou na stejnosměrný proud a směrem na jih je střídavý proud. ČD zde jezdí mimo jiné i kvůli dohodě s ÖBB, ZSSK, MÁV. Jinak na trati Praha-Brno si není nač stěžovat. Nové Railjety jsou prostě super ;-)

+3/−1
16.4.2015 14:19

T23o60m 76J46u95r27e48č86k63a 6545822685825

Nikdo tam monopol neudržuje. Stačí požádat SŽDC o přidělení dopravní cesty a dostane ji, stejně jako ji RJ i LE dostali po požádání o trasu do Ostravy.

+1/−1
16.4.2015 14:20

J84a87n 68S90ů77r52a 4815913713352

Jistě, stát tam monopol neudržuje. Jen jednomu dopravci za tyto vlaky dosype čtvrt miliardy ročně a druhému nedá ani nic. Ale monopol neudržuje.

+3/−7
16.4.2015 14:25

T36o86m 52J12u34r40e50č91k49a 6935182115165

Děkuji za vaši selektviní odpověď ve stylu "je jedno o čem byla debata, já si odpovím na co chci." ;-D

Do Ostravy taky stát proplácel ČD vlaky. Soukromníci požádali SŽDC o přidělení trasy v čemž jim nikdo nebránil a stát poté přestal ČD platit za vlaky. Takže Brno se v ničím neliší - taky můžou využít "ostravský" scénář a nikdo jim bránit nebude. (To že místo 7 milionů ČD za vlaky do OV teď platí všem dopravcům 10x tolik je už vedlejší...)

+10/−3
16.4.2015 14:48

R95a65d28e49k 95J13a94n62a20t46a 9485386664652

Brno se liší v tom, že tam má železnice v současnosti infrastrukturní nevýhodu - vede oklikou (a v části je rychlost 80km/h), zatímco dálnice vede rovně. U Ostravy je tomu naopak.

Efektivita každého železničního projektu je zde tudíž nižší, což si jistě dokáže spočítat i Jančura, ale v prohlášeních, že za všechno mohou ostatní, a on to odjezdí bez dotací, mu to samozřejmě nebrání.

+1/−1
16.4.2015 15:32

R12o25m38a63n 50P86o33l89á92č92e91k 5176469705

To většinou vlastník dělá, že koupí své firmě hlavní zdroj příjmu...

Navíc o kolik dráž vyjdou vozy na střídavý vs. ss?

+1/0
16.4.2015 18:09

K15r88y59š81t78o91f 12L72a38n56í77k 1969180255895

usmevne. oni na to sli od zacatku blbe, ale muzou za to CD.

+13/0
16.4.2015 12:42

J48o23s45e67f 38B34a63l85o52u31n 4760256125721

Proč by ČD měli doplácet na Leošovu neschopnost?ČD pouze reagovali na vzniklou situaci stejně jako by to udělal každý podnikatel!

+18/0
16.4.2015 12:32

J35o41s59e41f 88B73a60l64o69u45n 4630926725681

Neschopní podnikatelé chtějí po státních drahách kompenzaci za své diletanstvíRvPane Novotný kdo vás nutil podnikat zrovna v tomhle oboru?Byla to vaše volba a váš boj,ČD se zachovali tržně,nic víc nic míň.

+21/−1
16.4.2015 12:23

P59e66t41r 71N43i51v79n57i33c77k21ý 3162284455387

Nechť soud posoudí, zda-li ČD byly skutečně dominantem a zda-li jezdily pod náklady (což by jako dominant podle zákona nesměl).

Když někdo v nečem podniká, tak očekává, že se zákony budou dodržovat, obzvlášť od státem zřízených organizací.

+5/−1
16.4.2015 12:34

R15o62m89a39n 46P95o96l45á17č44e64k 5356789765

Dodržovat pravidla by pak měli všichni...

0/0
16.4.2015 18:10

M80a74r64t65i14n 29N21o59v42o73t32n24ý 3116626471354

Leoš Novotný mi svým způsobem podnikání začíná čím dál víc připomínat Šťávu a jeho Diag Human. I když ten to měl tedy těžší, protože za něj nekopala média. :-P

+9/−1
16.4.2015 12:02

K70a37r31e59l 16V55o34l56n76ý 5712237585961

co tady prskáte pokud soud rozhodne, že ČD porušily zákon tak ať platí kde vidíte problém? Nebo vám vadí, že někdo využíl svého práva?

+8/−4
16.4.2015 11:28
Foto

L17i18b72o12r 76D58o23h55n12a98l 4349784717880

Nebýt konkurence, tak jezdíme stále Praha - Ostrava za 900 Kč v 1. třídě, a za skoro 500 ve třídě 2. (Pendolino). V Leo jsem jel několikrát za 499, a to v Premium třídě, která nemá na trase co do pohodlí a servisu konkurenci. !!

+5/−16
16.4.2015 10:53

T67o24m 44J42u58r20e45č16k42a 6755712315555

Vidíte, dost často chce LEO pro změnu 599 za Economy třídu, která byla navržena asi pro beznoné.. To ať si strčí někam...

Navíc je fajn, když srovnáváte maximální ceny ve špičce u jednoho dopravce s minimálními mimo špičku u druhého. ;-)

+15/−3
16.4.2015 11:01

J27a87n 92K89o69b24ě51r33s10k29ý 1470526491903

Ta Premium třída je při počtu míst a ceně jen pro pár vyvolených.

+2/−2
16.4.2015 11:05

M32i71r13e52k 86Z27á87v19o21d43n22ý 7132237890738

Jako ... neberu Vám to, že jezdíte s LEOšem, ale nazývat to "nemá na trase co do pohodlí a servisu konkurenci" mi přijde dosti úsměvné :)

0/0
21.4.2015 15:55

M42i10c79h30a41l 35P61a21s38t20o36r47e87k 4474760918918

No mě se na tom všem líbí, že plivou na ČD, ale na druhou stranu se bez nich neobejdou. Kdyby ČD na trase OV - PHA dálkovou dopravu nezajišťovaly tak nevím kdo by RJ a LE pomáhal vykrývat průsery jako jsou velikonoce apod. Pochybuji, že by si LE a RJ nakoupili za desítky miliónů vagóny které by pak někde stály, aby byly schopny reagovat jako ČD. Příklad: Dálkové expresy ČD OV - PHA mají ve slabé dny třeba jen 4 vagóny ale na velikonoce měly 12 narvaných aby převezly to co LE a RJ se svými povinně místenkovými a tudíž ze shora kapacitně omezenými vlaky nezvládnou. A takových dní je v roce povícero. Navíc už jsem hodně krát zažil, že měl vlak podle řazení mít určitý počet vagónů, ale kvůli velkému počtu cestujících operativně přidávali třeba další dva vagóny. Sice mě to u ČD překvapilo ale u LE a RJ to nehrozí. Dále jde o to, že ČD stále obsluhuje dálkovými vlaky i menší stanice na trati a ne jak někdo jezdit mezi velkými městy a zbytek má smůlu. A to ještě RJ určitě vyhovuje, že ČD převezou vozíčkáře a kola a nepřidělávají jim tak práci.

+28/−3
16.4.2015 10:36

P66e86t73r 13N89i87v54n43i45c15k53ý 3802864565337

LE a RJ tady není proto, aby vozila cestující. Cílem je zisk pro majitele (základní cíl všech komerčních firem). Cestující jsou pouze prostředkem k zisku. Takže je jedno, že o Velikonocích chce cestovat 3x více lidí. Pokud je vlak RJ a LE naplněn (ideálně za co nejvyšší ceny), cestující jezdí celou trasu (zaplatí víc), je spokojenost. Že se na někoho nedostane? No a?

Víš jak rádi by i soukromí dopravci jezdili DOTOVANÉ trati (bez podnikatelského rizika), kam je ale socanští hejtmani nepupustili!

+7/−5
16.4.2015 11:05

T77o90m 98J48u26r21e24č39k20a 6425922255495

Bylo výběrové řízení v libereckém kraji - RJ se i přes velká slova nepřihlásil. Další bylo nedávno v JČK - RJ se opět přes svou velkohubust ani nepřihlásil. Takže bych to na hejtmany moc nesvaloval...

+21/−1
16.4.2015 11:26

P38e49t42r 29N50i54v25n48i86c83k54ý 3552464835357

Já ano. Jaktože hejtmani na 10 let BEZ výběrového řízení dali dotace na lokální tratě ČD? Kolik je u nás tratí? A na kolik bylo vypsáno výběrové řízení? Jak kvalitě byla vypsána zrovna ta dvě řízení a tyto dvě tratě? RJ jezdí dotovanou trať na Slovensku. Myslíš, že u nás by neměl zájem?

+3/−8
16.4.2015 11:37

J80a80n 34K81o85b58ě56r87s97k59ý 1790776371753

Kdyby měl zájem tak se přihlásí do těch co nedávno proběhly. Ale on se nepřihlásil, takže zájem asi nemá.

+13/−5
16.4.2015 11:40

J40a20n 73S48ů25r92a 4135843123352

Nedávno, tedy za posledních pět let, proběhly jediné dvě soutěže: R27 (RegioJet přihlášen, vítěz, zrušeno Žákem) a Pošumavské lokálky (Nepřihlášen). Naprosto stejné skóre, jako České dráhy (R27 nepodaly nabídku, JČ podaly)

+4/−1
16.4.2015 11:56

J70a17n 46K93o46b53ě12r41s84k42ý 1580856601163

Já narážím na fakt, že všude vykřikuje že chce soutěže a když nějaké jsou tak se ani nepřihlásí, dle mého o ty vlaky opravdu nestojí.

+5/−6
16.4.2015 11:59

J66a91n 49S50ů82r48a 4725273483182

opakuji. za 5 let byly v Česku dvě soutěže, z toho jedna zrušena.

+3/−1
16.4.2015 12:03

R76a19d15e39k 52J80a49n78a54t62a 9735496644202

Dobu 5 let sjet definoval vy, my ale mluvíme o krajských objednávkách (začal Petr Nivnický 11:32) a bez nějakého časového limitu.

A tam to je tak, že byly dvě soutěže, Regiojet se nepřihlásil ani do jedné, přičemž jiní zájemci (i soukromí) se přihlásili. Takže nějaký problém s tím Regiojetem asi bude.

+6/−1
16.4.2015 12:10

P44e95t27r 94N44i78v89n78i13c17k55ý 3752524295457

Krajští socanští hejtmani narychlo, než začala půdobit směrnice EU, uzavřeli na 10 let smlouvy výhradně s ČD.

O kterých krajských výběrových řízeních píšeš?

+3/0
16.4.2015 12:31

R39a18d32e98k 69J83a40n24a58t60a 9455636134332

Na jizerskohorskou železnici (2009) a šumavské tratě (2015).

0/0
16.4.2015 12:33

J86a66n 12S81ů15r54a 4645533373472

OK, tak si vezmeme soutěže za deset let. Celkem čtyři. k těm, co jsem napsal, ještě 089 + nejkrásnější ze všech soutěží na Liberec - Pardubice + Plzeň - Most. Vzorové podseknutí cen, poškození Českých drah nesmyslnou nabídkou, to vše pochopitelně bez postižení zodpovědných osob ve firmě chovající se s péčí řádného hospodáře.

+2/−1
16.4.2015 13:42

T58o38m72a12s 59A63u10g61u13s49t45y40n 6737786791780

A to poškození rozhodl soud, nebo si to myslíte Vy? Proč to RJ nenapadl u soudu, když to bylo tak nefér?

+1/−1
17.4.2015 6:58

J30a46n 66S58ů80r74a 4655913453142

Jestli je podle Vás cena 30 Kč / vlkm ziskova,když nyní se tam jezdí za 120,tak doufám, že založíte nějakou vlastní železniční společnost

+1/−1
17.4.2015 7:20

R72o69m96a64n 91J11e69s72c69h95k81e 9798605587985

Když je Jančura takový dobrodinec, může udržovat provoz na zrušených tratích. Stačí požádat SŽDC o cestu a může vozit lidi do Židlochovic, Pohořelic, Chornice apod. A jezdit celodenně včetně sobot , nedělí a svátků. A bere dotace za studenty a invalidy.

0/0
18.4.2015 7:08

J41a23n 67S92ů22r87a 4315123843172

Proč tam nejezdite Vy?

0/0
18.4.2015 8:22

M97i94r55e72k 91Z46á37v96o85d92n12ý 7962217470748

Pane Sůro, by si nějak pletete pojmy, dojmy, regionální a dálkovou dopravu :))

0/0
21.4.2015 15:58

J66a14n 81S96ů98r69a 4875673263662

Jedna na regionální, jedna na dálkovou

0/0
21.4.2015 16:07

J17a72n 78S57ů82r69a 4845883653952

Že se přihlásil, to se nehodí,že

+2/0
16.4.2015 12:25

R54a96d79e33k 68J84a92n66a55t12a 9305746914352

Přihlásil se do soutěže ministerské, ne krajské :-)

Kromě toho už nějaký ten pátek se mohl vrhnout do lokální dopravy autobusové, zkušeností měl fůru. Jenže to by mu kazilo image, protože při ekonomice těch linek by tam na mladou holku a instantní kafe fakt nezbylo.

+4/−2
16.4.2015 12:30

J18a15n 34S13ů25r29a 4405773873652

Mohl, ale nechce. Proč se do soutěží nevrhly České dráhy, když o tom nejen mluvili, ale také za projekty tohoto typu utratily poměrně dost peněz? Ekonomika regionálních linek je jednoduchá, říká se ji přiměřený zisk plus dorovnání ztráty. Ostatně i proto je o tyto soutěže takový zájem.

+2/0
16.4.2015 13:39

T28o66m 78J24u26r18e22č40k24a 6925772855795

Ano, RegioJet má o ně zájem. Zejména na papíře (novinovém). Realita je ale pak jiná. Ale co, nikdo vám nemůže dát víc, než Jančura dokáže slíbit. ;-D

+2/−2
16.4.2015 14:14

J23a22n 15S12ů41r65a 4955903243472

Tak určitě, ve slibech má ale těžkého konkurenta.

http://m.ihned.cz/c1-42336610-ceske-drahy-chteji-jezdit-i-autobusy-dotovat-je-maji-kraje

+2/−2
16.4.2015 14:19

T70o52m 57J66u68r68e35č28k65a 6405602665895

"šéf nového odboru autobusové dopravy ČD Petr Moravec "

Kdepak že to dnes Moravec pracuje? ;-D

0/−3
16.4.2015 14:23

J70a76n 58S42ů70r15a 4815233483372

A co to mění na tom, že to byl planý slib?

+1/0
16.4.2015 14:25

T91o21m 97J22u87r73e80č95k50a 6805952365655

Myslíte 6. tříd v HighJetu, nebo žluté vlaky do Hamburgu?

+2/−1
16.4.2015 14:50

J59a48n 53S14ů94r36a 4465343233322

Tak jo.vždy jen.lituji,že jsem takový debil a vůbec s vámi komunikuji

+2/−1
16.4.2015 14:58

M50a37r52t97i93n 89Š19u10l97c 2427599460675

To, že někdo usiluje o to, aby se veřejné prostředky vynakládané na zajištění osobní železniční dopravy soutěžily v transparentních soutěžích nemusí automaticky znamenat, že se do všech soutěží bude hlásit. Já osobně bych ty soutěže také chtěl, klidně to budu veřejně tvrdit, ale hlásit se do těch soutěží nebudu. Já to neudělám proto, že bych osobní železniční dopravu neuměl zajišťovat, někdo jiný se nehlásí třeba proto, že mu to ekonomicky nevychází a tak do toho nejde. Mně to přijde normální. Ale to neznamená, že bych kvůli tomu měnil svůj názor, že soutěžit se to má.

+1/0
16.4.2015 23:45

J79o60s47e68f 89B79a70l63o15u27n 4200886665201

Ale on je stejně moudrý i v autobusové dopravě a tam výběrka proběhli a Radim?Nic že?Velká huba a vyzobávat jen ziskové tratěRv

+2/−1
16.4.2015 12:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.