- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
I kdybys blázna ubil holí nastokrát, stejně by k rozumu nedospěl. Tak podobně je to i s naším panem prezidentem, pokud jde o DOL. studii kanálu.
Naši akademici mají v této věci naprostou pravdu v předchozím článku a já také jako oni s tímto nápadem našeho pana prezidenta nesouhlasím.
Koliktá to už bude studie. Zase se rozdají peníze kamarádům a založí se to do šuplíku. Rozumnější a reálnější mi připadá realizace propojení Hodonín Dunaj.
Pokud to nebude stavět stejná firma, jako tunel Blanka, tak bych do toho šel. Kdybychom tam zaměstnali kopáče z našeho národního etnika, tak klidně 100 roků by bylo, co dělat.
Proboha začněte konečně stavět vysokorychlostní tratě (VRT) v evropských parametrech, než tady ten nesmysl vedený přes hlavní evropské rozvodí. Nesrovnávejte naši krajinu s Holandskem.
Jsu pro. Uvolní se kapacita stávajích tratí pro nákladní dopravu. Jim Vmax 120 km/h naprosto vyhovuje, takže těch koridorových 135-160 dle poloměru oblouku je jen mírně naddimenzovaných. Náklad stejně obloukem nemůže tak rychle jako osobní vlak.
Motorák 810 na koridoru je peklo! Radši autobus na silnic navíc, když bude prostor pro náklaní vlak se 30 kontejnery, které nepojedou kamionem.
Podle mého názoru je smysluplné propojení jihu se severem, tj. Dunaj x Odra, který by byl veden relativní rovinou bez nutnosti překonávání velkých výškových rozdílů ... To Labe je moc daleko ...
Z Ostravy na rozvodí je to 100 metrů výškový rozdíl. Velmi relativní rovina. Je to 4x víc než v Panamě. Jezero Gatún je 26 metrů nad mořem.
Pokud už by se měla cesta zboží do evropy zkracovat, tak by se dala postavit železniční trať od Jadranu přes Slovinsko a tam rozdělit do Rakouska přes Alpy a přes Maďarsko a Slovensko. Nejlépe dvoukolejná. Z vyteženého materiálu (bude to jeden tunel za druhým) postavit u Rijeky umělý ostrov s přístavem, podobně jako to udělali v Číne: https://www.youtube.com/watch?v=exMYo_l7Cy4
Tohle zkrátí dobu přepravy zboží do Německa a střední Evropy o 3-4 dny. Narozdíl od DOLu. Ale vydá to jako mnohem větší kravina.
PS: Rakušané z nějakého důvodu staví druhou kolej na trati mezi městy Bischofshofen a Villach. Z Koperu jezdí jeden vlak za druhým a to je malý přístav.
A jak je na tom německý Dunaj-Mohan-Rýn? Je přetížený dopravou podobně jako starý panamský, že je potřeba hedat další přepravní kapacitu? Stejěn jako se staví nové plavební komory a rozšiřuje panamský.
Ano - Ne. To je rozhodující. Pokud po daném typu dopravy není poptávka ani tam, kde nabídka již existuje, těžko se bude generovat poptávka tam, kde nabídka není. Leda že by EU nařídila kvóty na přepravu lodí - nejméně tolik a tolik ...
Bude to stát fůru peněz. A pokud se bude muset provoz dotovat, že si to nevydělá ani na údržbu, tak to bude stát ranec. Tunel s OZE snad stačil ne?
Tunel s OZE byl Paroubkův. Teď tu máme jinou sqadru a ta chce také vydělávat.
EU to zaplati i kdyz s tim nepocita? tak hlavne, ze v tom mame jasno.
Vodní kanál je skvělá věc - tedy pokud funguje. Fungovat, znamená, že po něm budou plout plně naložené lodě - jedním i druhým směrem. Můžeme to zaručit? Pokud ne, je jakákoliv studie zbytečná. Naše republika má jednu z nejhustších železničních sítí na světě, železniční přeprava ale stále klesá. Vše se vozí po silnici. Kdysi jsme ve firmě udělali praktické srovnání silniční a železniční přepravy. Ta železniční byla 2x dražší, 4x pomalejší a zboží nakonec dorazilo poškozené. Jak v tomhle srovnání asi obstojí lodní doprava?
Poněkud zjednodušujete. Kanál může mít i více využití než jenom dopravu nějakého materiálu.