Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jezdit denně za prací Čechům nevadí, limitem je pro ně půlhodinová cesta

Jen jeden Čech z šesti se dostane z domova do práce za čtvrt hodiny. Všichni ostatní cestují déle. Pro velkou skupinu lidí je však limitem cesta v celkové délce jedné hodiny, tedy třicet minut pro jeden směr. Ochota dojíždět za zaměstnáním se však v jednotlivých krajích výrazně liší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O45n25d11r12a 21P24a49r47ý48z43e91k 5422374530554

Jezdím z Českolipska do Prahy, vlakem trvá cesta cca 2,5h., autobusem 1h. a 40 minut. Silnice I/9 z České Lípy do Prahy je strašná, vlakem musíte s přestupy: a) přes Mladou Boleslav b) přes Děčín, Ústí nad Labem. Co naděláme, pohraničí vnitrozemce nezajímá. Hlavně zdraví.

0/0
21.4.2015 11:18
Foto

Z84b79y85n65ě60k 37M63e66l12i31c75h54a14r 9135817135959

dobrý, patřím do té jedné šestiny (12 minut pěšky), konečně se mi to povedlo :-) (na předchozích 5 místech jsem si dojíždění užil až až)

0/0
20.4.2015 20:35

M96i89r55o70s49l71a72v 42S54u82c69h42y 5720249210660

Češi jsou příliš rozmazlení. Dřív makat museli, tak dojížděli klidně hodinu. Dneska si říkají, cože, dojíždět, to budu muset brzy vstávat, a ta cesta také něco stojí, to se mi nevyplatí do té práce jezdit. (To je konkrétní reakce uchazeče o práci z místa vzdáleného méně než 20 km od pracoviště.) Za "komančů" jsem dojížděl z jednoho konce města na druhý za pomoci MHD. Nejkratší doba, za jakou se to dalo zvládnout, byla 35 minut, standard kolem 40 min. Nebyla alternativa, tak to nikdo neřešil. Kdo pracovat chce, ten se dojíždění nebojí. Když je práce dobrá, člověk i ten ztracený čas oželí. Znám lidi, co denně dojíždějí víc než 100 km. Jezdí vlakem nebo autobusem. Buď cestu prospí, nebo si čtou, chatují, případně pracují na "noťasu". Není to pro ně ztráta času, naučili se s tím žít.

+1/0
20.4.2015 15:38

L47i87n28d34a 60M59r77á80č58k97o79v44á 1688458439

kdyz budete dojizdet treba z Ostravy do Nosovic za plat 12k hrubeho, tak muzete rovnou sedet na davkach, protoze Vam zbyde zhruba stejne penez. Nehlede na to, ze tam poradne spojeni neni. Je to zacarovany kruh. Vzdelani, nizke mzdy, nakladnost a slozitost dopravy + nutnost vyuzivat MHD...

+2/0
20.4.2015 20:04

T66o40m94á45š 47L97a83n45g 4177239334166

když budu pčítat čistě jízdu a ne chůzi tak 1:10 tam a pak zase zpáty Most-Louny-Praha Dorovíz

0/0
20.4.2015 15:27

D53a93n33i39e17l63a 87U65r25b63a78n44o46v21á 2734220505916

Tak Pražák je už zvyklý i na to že jede do práce hodinu z jednoho konce města na druhý.......záleží fakt na regionu.

+1/0
20.4.2015 15:00

R37a72d18e48k 12J12a76n77a73t67a 9625516204202

Jet v Praze hodinu, to už musí být nějaký extrémní případ - typu z Písnice do Suchdola. Typická cesta po Praze je buď do centra, nebo do nějaké office králíkárny, které bývají u metra.

0/0
20.4.2015 15:18

M37i53r33o86s34l67a72v 80Z80i78k27m13u61n59d 7989363344713

Ale kdepak extrémní případ ... třeba z Hanspaulky na Smíchovské nádraží jedete přes půl hodiny ... je to jen 8 km se dvěma přestupy .... Z Kolína do Prahy (62 km) jedete kolem 50 minut ...

0/0
20.4.2015 15:30

M93a25r84e59k 96Š15i90m30o62n 2384897308138

Z Kolína do Prahy jedete 50 minut nádraží-nádraží. Ale připočtěte ještě cestu nádraží-práce. Ne každý pracuje u hlaváku.

0/0
20.4.2015 16:40

M73i52r67o17s91l86a86v 86Z81i28k56m91u39n30d 7989503264783

No a u té MHD to je stejné, někde je docházková vzdálenost k zastávce MHD 10 minut ... nutno připočítat i přestupy mezi jednotlivými linkami ...

Někdy použití nejbližší zastávky MHD s následnými "nenávaznostmi" spojů znamená delší cestovní dobu než když se jde na vzdálenější zastávku ... já tuhle zkušenost mám z "denního dojíždění" MHD, přičemž kdy byla před lety v Praze jednodenní stávka MHD, tak mi pěší cesta trvala jednou tak dlouho jako MHD a šel jsem po stejné trase ...

+3/0
20.4.2015 19:18

S46t42a90n56i94s35l76a55v 28T94v14r15z 4436897593749

Tu stávku by to chtělo občas zopakovat. Je to velice užitečné najít a vyzkoušet některou z alternativ k silniční dopravě.

0/0
20.4.2015 21:59

R53a59d92i51m 16P48o47l83á22š96e38k 9666673839909

Nojo, když ale v Praze si zvykli, že MHD má zastávku co 200 metrů. ;-D

Vzdálenost mezi dvěma zastávkami MHD třeba v Ostravě je 2 - 3 x větší. A přitom taky, kdo musí jezdit přes celé město, třeba z Poruby někde k Michálkovicím nebo do Mittalu, tak taky jede i hodinu. Nebo i déle, pokud přestupuje.

0/0
21.4.2015 7:53

R79o45b59e52r86t 22P26r57a42ž40á46k 4688906825760

Zkuste to. Nusle-Dejvice: 40-45 min. jen to fikne.

0/0
21.4.2015 11:48

R83a66d42e63k 76J48a56n73a72t97a 9945176444972

To ale není hodina, o které mluvila Daniela.

Taky záleží, co jsou podle vás Nusle a co Dejvice. Synkáč-Dejvická právě teď je dle IDOSu 22 minut.

0/0
21.4.2015 12:02

R96o19m87a43n 13J34e69s83c46h72k62e 9378125607215

Brno není ani polovina Prahy a někteří jezdí 50 - 55 minut. Ne všude vede v Praze Krtek. A já jel v Praze ve všední den z hlavního na Malvazinky také hodinu. Holt ne vždy to navazuje.

0/0
21.4.2015 16:00

J68a79k55u10b 45M22e70l34í13š17e51k 6326705852546

Zkuste např.Čakovice - Malá Strana.

0/0
23.4.2015 0:22

J90a15k81u59b 44M30e57l34í87š58e16k 6986295682116

Hodina nemusí být extrémní případ, zkuste cestovat po Praze po trase tzv. do L.

0/0
23.4.2015 0:13

V48á46c94l62a13v 27H49o16s98c84h 8356848842361

Kdyz jsem byl par mesicu pracovne ve Frankfurtu, tak tam vetsina lokalnich kolegu dojizdela, pekne S bahnem i pres hodku a pekne na sedmou. Jenom my jsme tady rozmazleni. Ja v ramci Prahy dojizdim bus+metro+tram okolo 40 minut, taky by to mohlo byt kratsi. Zahranicni manazeri bydli pekne v okoli, peso pres park, vedi, jakou hodnotu ma cas...

+1/0
20.4.2015 13:46

L60a11d98i97s90l81a57v 55P51a25s89t21o55r67e51k 1383227518655

A mzdy tam byly taky takové v paritě kupní síly jako tady? ;-)

0/0
20.4.2015 22:00

V11á67c15l36a17v 82H36o50s97c81h 8736198452711

jasaaaan:-) :-)

0/0
20.4.2015 22:34

P36a56v17e11l 37D85v53o92ř93á79k 8712909717818

Ostrava - 10  minut na zastávku u VŠB pěšky - 30 minut tramvají na hranečník - 20 minut pěšky do práce (autobusem rychlejší, ale musím čekat, takže dojdu úplně stejně), takže hodinu tam, hodinu zpět. Autem ráno 20 minut, po šichtě 30 (podle stavu dopravy. Vzdálenost podle trasy 15 - 18 km.-

+3/0
20.4.2015 11:43

P63r70o71u83z29a 83Z68d55e74n90ě25k 4646402586723

Vaše ochota dojíždět za prací je podkopávána zaměstnavateli, kteří o lidi dojíždějící nestojí a raději berou místního. Vě většině případů se nejedná o funkci s pohotovostí, kdy to plyne z vaší profese. Třeba jsou střední čechy jiné, ale Hradec Králové je etalonem toho co píšu.

+2/0
20.4.2015 11:38

A76l16e54š 48J57a40n93á30č21e23k 3783574736203

Já to mám autem asi 25 -30 minut, busem to trvá hodinu. Autem jezdím jen na první noční kdy mi nic jiného nejede jinak jezdím busem i když to finančně vyjde jako autem, ale v buse tu hoďku můžu chrápat, v autě mě asi mikrospánek zabil :-(

+2/0
20.4.2015 11:10

R56o45s90t64i68s44l21a12v 35C25a87h38a 6803817267851

Pul hodiny na jednu cestu autem mimo mesto = vzdalenost tak maximalne 30 km, pokud to neni z vetsi casti po dalnici.

No je mi jasne, ze je pohodlnejsi brat davky, nez jezdit hodinu kvuli 10 cisteho. To je ten socialni stat. Nikdo nikoho nenuti pracovat, protoze Ti ostatni prispeji.

+2/−1
20.4.2015 10:57

J72i55ř93í 30D27o72l26e52ž23e50l 9689495601690

akorát že když máš 10ku čistýho tak asi nemáš na to auto, a těch 30km jedeš busem hodinu a půl ;-D

+2/0
20.4.2015 11:00

R49o35s93t45i28s54l33a98v 70C24a60h74a 6793387607291

To nerozporuji. Ale mimojine to znamena, ze by tedy byly lidi ochodni z vesnic dojizdet tam maximalne 10 km.

A mimojine - taky existuje neco jako spolujizda. Dost casto lidi ze stejne vesnice jezdi do nejblizsiho vetsiho mesta. Takze staci jedno auto treba na 4 lidi.

0/0
20.4.2015 11:13

J59i22ř14í 34D49o33l63e53ž92e82l 9289485511280

ne každýmu spolujízda vyhovuje, mně po ránu nasednout do auta 3 ukecaný lidi tak to radši narvu do škarpy

0/0
20.4.2015 11:15

J74a71n 50T64i75c62h43ý 8450622700618

Pokud jde někomu o živobytí, musí skousnout různý věci.

0/0
20.4.2015 20:56

I73r83e79n68a 51K92r86o91u92p89o55v44á 4350293267712

A všichni potřebují jet tam i zpátky ve stejnou dobu, majitel auta buď ochotně souhlasí s tím, aby se v řízení střídali, nebo ochotně řídí, zatímco ostatní spokojeně podřimují, případně se (spravedlivě, bez hádek kvůli počasí, stavu vozovky, předchozímu flámování ...) střídají v použití aut, dohodnou se, pokud jde o náklady, kouření a konzumaci jídla v autě, pasažéři se nebojí, že je řidič zabije, řidič se nebojí, že dojde k nehodě a pasaéři se na něm budou hojit ...

Utopie.

+3/0
20.4.2015 12:49

R49o51s44t35i84s57l52a48v 88C34a24h62a 6963847247581

tak k tomu konci - na to se da samozrejme pojistit.

0/0
20.4.2015 12:55

I42r72e75n48a 82K84r51o89u41p56o57v37á 4280363247442

A kdo tu pojistku bude platit? Pasažéři? Majitel auta? Už to vidím.

+1/0
20.4.2015 13:15

J58a89n 92F92r28o44l75í25k 6416400785264

Tak pro desítku nemá cenu ani vstávat, to Vám Marksová dá bez práce. Ovšem jezdit starým křápem na LPG vychází stále levněji než všechny inkarty vlaků. A máte-li pracovní dobu podle zájmu zákazníků není už vůbec o čem mluvit, pokud nemilujete čas strávený na nádraží čekáním na spoj.;-)

0/0
20.4.2015 11:33

L77u33k93á18š 75S96l12á62n53s77k87ý 4641103547936

Chtěl bych vidět, jak jste Pardubice-Praha (Nové Butovice) za hodinu a půl s měsíční cenou 2000 Kč při denním dojíždění...

+1/0
20.4.2015 11:40

J38a10n 24K30o62b19ě78r14s17k90ý 1310406961953

IN 100 stojí 20 tisíc a můžete kromě dojíždění do práce jezdit vlakem neomezeně po celé ČR. Vlak má výhody, že nemusí člověk řídit, může si číst, vytáhnout NTB a dělat do práce. Já na vlak v tomto ohledu nedám dopustit a to mi vynahradí i to čekání na nádražích. A zpoždění je většinou max. do 5 minut.

+5/0
20.4.2015 11:43

I59r16e52n15a 34K22r17o61u48p60o31v34á 4610903797112

No, jenže se také musíte dopravit od vlaku a k vlaku (další čas a případně i peníze), také si ve vlaku nemusíte sednout, také vám můou zrušit spoj a pokud jste dělník ve šroubárně (kdo asi tak pracuje za 10 000 čistého?) moc práce si na noťasu cestou do práce neuděláte.

Pokud budu kravaťák s platem 40 000, rázem dostane výhodnost/nevýhodnost dojíždění jinou perspektivu.

+3/0
20.4.2015 12:55

I38r91e73n49a 47K25r27o19u26p17o97v29á 4850263547652

ad starý křáp na LPG - za jak dlouho se vám vrátí prostředky vynaložené na přestavbu starého křápu na LPG?

0/0
20.4.2015 12:50

J14i66ř93í 70E45r58b75e41n 1863754606627

On se ten starý křáp na LPG dá taky koupit hotový, že.

Mně takhle sloužila kombi felície za 15000 Kč (+ 3000 bursíkovného) z třetí ruky spolehlivě čtyři roky, za které jsem jí zvýšil nájezd z 260 na 310 tisíc při průměrné spotřeba 8,0 litru LPG + pár kapek benzínu pro studený motor, za celou dobu jsem měnil jen olej, svíčky, filtry a sezóní pneumatiky.

Pak už šla ta dvacet let stará babička na vrakáč (rezavé nosné díly karosérie nikdo neopraví a končil jí certifikát na plynovou nádobu), a to je ještě možné vydělat 2000 Kč od šrotovací firmy...

0/0
20.4.2015 20:56

P98a37v57e87l 33Š15e62v38č66í56k 6580435889420

Rád každému prodám malou motorku která má spotřebu max 1,5lt/100 km a stojí cca 17k. Sám na ni během sezóny jezdím i když máme doma 2 auta. Již jen pro tu operativnost, kdy mne nezastaví žádná zácpa. A ty otrávené tváře lidí v zácpách také potěší ;-)

+1/0
20.4.2015 13:40

J88i27ř24í 87E74r32b16e64n 1303944966197

Tou poslední větou jste mě potěšil nejvíc, správný Čech svou potměšilost nezapře ;-D

0/0
20.4.2015 20:57

R65a78d26i41m 62P70o64l63á20š87e59k 9196943809629

U dávek hodně záleží, v jaké situaci ten člověk je. Kdo má nadělán  hodně dětí, má invalidní, je menšina nebo se nestydí lhát a podvádět, má na dávkách i podstatně víc než těch 10 tisíc.

Ovšem běžný bílý samostaně žijící dosáhne dnes tak akorát na ty 2 nebo 3 tisíce měsíčně. Tudíž volba je jasná.

0/0
21.4.2015 8:00

R26a98d56i17m 59P81o12l69á58š27e98k 9106373569439

Můj limit na dojíždění je hodina cesty.   To sice stačí na dojíždění do centra jednoho velkého města, když se ale k tomu připočte cesta na zastávku autobusu a ve městě cesta na pracoviště plus to, že jízdní řád autobusů na začátek a konec práce nenavazuje, znamená to v pracovní den celkem být mimo domov 12 hodin a nějakou desítku minut. Cesta denně stojí stovku.

A to má město do dvou let vybudovat pro autobusy konečnou na kraji města, protože místním měsťákům autobusy dovážející dělný lid do práce a obchodům ve městě zákazníky smrdí, hlučí a práší. ;-(

Pro mě to bude znamenat prodloužení cesty o návaznost na místní MHD, to bude určitě tak další půlhodina denně a zdražení cesty denně o 20 - 30 Kč.

Sranda je, že když je kde zaparkovat, tak autem do práce je to tak půl hodiny a troška.

Takže auto by mně denně ušetřilo až tři hodiny, zácpy jsou zatím minimální.

+3/0
20.4.2015 10:47

J17a61n 90K24o49b83ě22r34s93k86ý 1780346311103

Je to Ostrava ? Tam se plánuje postavit nějaký megaterminál pro autobusy na kraji města. A to si ti lidi neuvědomují, většina se na nějaký přestup vykašle a pojede autem až do práce a pak se budou divit, že nemůžou zaparkovat. Chápu ty terminály tam kde je metro, vlak tam to má smysl. Jinak mi to připomíná situaci na Praze 6, kde místní už léta blokují rychlodráhu na Kladno, ale hrozně se diví, že nemohou zaparkovat u metra, protože jim místa blokují Kladenští.

+2/0
20.4.2015 11:13

R91a93d68i89m 65P72o86l46á36š62e18k 9676233639699

Je to Ostrava.;-(

0/0
21.4.2015 8:04

T36o17m76á80š 96H28o80c41h78m14u73t62h 4304792560805

Jó, dokud nebylo na D1 před Prahou zúžení, tak jsem to dával i za necelé 2 hodinky. Nyní klidně 2,5 hodiny, než pípnu na vrátnici... ;-D

0/0
20.4.2015 10:32

V69á90c23l16a16v 67S65v76o44b74o53d86a 3851749530200

heh, jezdím do práce cca 45 minut jedna cesta a to je to jen po Praze a bývalo to i horší.

+2/0
20.4.2015 10:28

J39a26n 51S27o53u29k69u85p 1214624896855

Já mám zatím rekord denně 90km tam a 90km zpět vlastním autem (ale bavilo mě to asi jen rok).

0/0
20.4.2015 10:30

A91l20e65š 66J79a81n48á76č10e57k 3633674506103

Já takhle taky jednou jezdil ale měl sem krátký dlouhý, nicméně vydržel jsem to dva měsíce za volantem jsem usínal :-( a projel jsem skoro třetinu výplaty.

0/0
20.4.2015 11:13

O46l31d73ř92i54c14h 59J62a32n14e38č39e36k 8509306373931

já 115km vlakem každým směrem (cca. 1,5 hodiny) + ještě přestup na MHD, jezdil jsem takhle asi 6 týdnů - ono by to (z mého pohledu) šlo i dlouhodobě, ale to bych nesměl mít na práci tolik věcí, co mám, některé vázané na dost nešikovné časy. když je to přímé spojení kvalitním vlakem, kde cestou můžete spát, pracovat nebo na laptopu řešit věci, které tak jako tak potřebujete udělat a to vše paušálně za cenu roční síťové jízdenky, tak se do dá. jezdit autem bych to nemohl a busem nejspíš taky ne, byť by byl sebežlutější.

0/0
20.4.2015 13:07
Foto

D53a77v79i83d 33S18c86h17n14e35b76e20r81g61e82r 9755538823473

Jedním směrem půl hodina mi přijde i normální, hodina taky ještě jde, dvě už bych nedal a tři už vůbec ne, jelikož pracuji krátký dlouhý týden, cca 14 - 16 hodin, taky se potřebuji vyspat, a takové tři hodinové dojíždění celkem je potom dosti nepraktické.

0/0
20.4.2015 10:23

R21a28d17e84k 35K39l87o61s 4375500548970

Je to chyba státu a dnešní doby! Všechna dobře placená práce je v Praze, lidi tam chodí do práce na desítku obědvají 2 hodiny a z práce chodí podle toho jak se dohodli na večerní pivko takže počínaje čtvrtou už chodí dom. Stát to toleruje a přitom by se měl postarat o to aby všude byla práce a aby lidi měli práci ve svém bydlišti a měli čas na svůj život a své rodiny! Maximum je podle mě 20 minut dojíždění a to prosím přímým spojem který bude mít max. 30minutové intervaly!!! Všechno ostatní je vykořisťovaní lidí!!

+1/−7
20.4.2015 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.