Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína postaví superdálnici Pákistánem, získá přístup k Indickému oceánu

Čína posiluje své pozice v Pákistánu. V zemi investuje 1,17 bilionu korun do výstavby obřího dopravního koridoru, který jí umožní přístup k Indickému oceánu. Stavět se mají silnice, železnice i elektrárny. Prezident Si Ťin-pching má investice potvrdit při nadcházejících schůzkách s pákistánskými představiteli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a31n 63V92e40s13e70l64ý 5864283752701

Jo, přeju jim, aby se to povedlo. Přece jen to Čínu více zainteresuje na tom, aby byl v oblasti "mír a klid" a zároveň by to do Pákistánu mohlo přitáhnout peníze a napapaný lid ztrácí revolučnost.

+2/0
21.4.2015 11:39

P49a37v59e79l 54H46o50u19s30k20a 3951905890248

Neměla by Čína revolučního ducha spíše šířit?

0/0
21.4.2015 13:10

M78a22r64e28k 47H19r71u62b55y 6957112511308

Revolucniho ducha kapitalizmu? ;-)

0/0
21.4.2015 13:33

R15o18m96a28n 71K17a89m16a91r91ý67t 8768600368558

Nestala se někde chyba v překladu a v desetiných čárkách v předpokládaných investicích? Za 1000 miliard postavit 3000 km dálic, železnic, elektráren a další infrastruktury, navíc přes takový hornatý území? Nebo jsem jenom zblblej z cen stavebních prací v ČR?

0/0
21.4.2015 7:44

J18a15n 40Č49e23k28a47l 7519275764554

Korupce je tam stejná jak tady, pouze nahraďte cenu evropského dělníka cenou čínského dělníka, vynulujte veškeré náklady spojené s dodržováním ekologických a bezpečnostních norem, a vychází to.

0/0
21.4.2015 8:46

R23o25m53a36n 18K58a48m37a53r89ý58t 8128160848978

Cena dělníka si myslím, že nebude mít takový vliv. Když jedu tady kolem jakékoliv stavby, tak slyším hlavně ruštinu (nebo ukrajinštinu, to nepoznám). A Čína už dávno přestala být zemí, kde se dělá za misku rýže na den. V našich cenách by se za to nepostavila ani ta dálnice (dle ceníku MD je cena v náročném terénu aci 225 mil.Kč/km. Hranice Pakisnát-Čína ani v ceníku nemají).

+1/−1
21.4.2015 9:02

V31o20j44t14ě91c90h 11Š66t31e15f81l 7816135777873

Máte to pěkně nastudované z politických příruček, bohužel je to naprostý nesmysl, v konečném důsledku je totiž čínský dělník placen lépe než ten český, jen zkrátka ten čínský dělník neživí tolik policajtů, celníků, soudců a jiných státních netáhl,

Řadový dělník si přijde na 2200RMB to je dnes zhruba 9100Kč, Řadový dělník ve stejné fabrice u nás 16000Kč to na první pohled vypadá jako že se má ten český 2x lépe. Problém je, že m3 vody u nás stojí cca 100Kč v Číně cca 10Kč, kWh elektřiny 5Kč vs 1.5Kč,  1l benzinu 30Kč vs 13Kč.

+3/−1
21.4.2015 9:41

J41o50s15e56f 63D63a97n42í53k 9396328692765

Máte informace tak z konce 80. let. Ve velkých městech by 2200 RMB nestačilo ani na nájem v tom nejlevnějším bytě.

Zjistěte si průměrné platy v největších čínských městech. Nejvyšší průměrný plat je v Šanghaji - cca 8000RMB (33 000 Kč), druhé místo má Peking (cca 32 000 Kč). Na 10. místě je Čeng du (kolem 25 000 Kč). Kdybych pro přepočet na Kč nepoužil bankovní kurs, ale tzv. PPP index (purchasing power parity), vyšly by platy v Kč ještě vyšší.

0/0
21.4.2015 11:05

V52o11j29t42ě28c13h 82Š43t59e35f74l 7876905197703

Informace mám správné, v Číně jsem žil déle než rok a mimo jiné jsme pracovali i na geologickém průzkumu pro tento koridor., zde není řeč o platech ve velkých městech ekonomických zón, ale o platu "kopáče" na stavbě silnice kdesi v horoucím pekle. Máte pravdu i v Šen-čen najdete běžně lidi s platy jaké uvádíte, stejně tak tam najdete lidi pro které by nebyl problém zamáznout státní dluh ČR, ale ani jedno nebude případ typického dělníka na stavbě,

Abych byl konkrétní naše firma platila vrtači na geologické průzkumné vrtné soupravě 4400 až 4800 RMB rozuměl anglicky a jeho pomocník měl trochu více než 50% z této částky (rok 2012) Spokojeni byli oba a oba se měli subjektivně lépe než stejní týpci v ČR

+3/0
21.4.2015 11:44
Foto

K53a14r79e59l 95W12á84g12n48e52r 4857645779797

Například v Praze najdete celou řadu zaměstnanců, kteří mají výplatu 30-40 tisíc, a přitom prodavač v Lidlu má jen 12.000 tisíc.;-)

0/0
21.4.2015 14:36

P21a44v25e48l 98M46a88t86o78u97š68e28k 5620657628234

Přesně tak. Když se berou na jedné straně mzdy a na druhé nejnutnější náklady, vycházíme jako jedna z nejlevnějších pracovních sil v civilizovaném světě právě my. Není důvod se pořád bít do prsou.

0/0
21.4.2015 12:43

P46a91v19e92l 62M92a43t30o84u74š14e58k 5420767498324

Běžte s nějakými ekologickými normami někam. Co se podle vás udělalo u nás za posledních 20 let v oblasti dopravy pro ekologii? Jenom se o tom žvaní. Logistická centra pro západní brak mimo železnice, závislá čistě na kamionové dopravě, v níž jsme už tak velmocí - to je ekologie? Na železnici se sice pořád budují "koridory", ale jde pouze o ty nejhlavnější magistrály a na ostatní se kašle (viz třeba trať Praha - Hradec králové, a to jsem ještě vybral jednu z těch docela slušných), jezdí se po nich s bídou 160 km/h a za 20 let to pořád není ani zdaleka hotové. Neobávejte se, že v Číně při stavbě tratě posbírají tisíc nádeníků a honí je bičem do práce. Mají postupy a techniku, o níž se našim firmám může jen zdát. Čínské tratě také vypadají krapet jinak než české.

0/0
21.4.2015 12:41

R70a98d43e86k 75J50a12n31a91t54a 9445606964392

3000 km je celková vzdálenost Gwadar-Kashgar. Ve velké části trasy už něco existuje, není třeba stavět od nuly.

Taky je třeba vědět, že dálnice v Evropě a dálnice v Asii je něco trochu jiného. Žádné sjezdy každých pár km, žádné protihlukové stěny, 4 pruhy či maximální rychlost 130 km/h rozhodně nejsou pravidlem. Taky nemají žádný problém s výkupem pozemků a protesty, protože tam buď nikdo nebydlí, nebo se jich prostě nebudou ptát.

A v neposlední řadě, tato částka je pouze čínská investice, Pákistán se zřejmě taky bude trochu podílet a tato částka neznamená, že se za ní postaví všchno, třeba infrastrukturu pokrývá jen do roku 2017, a to rozhodně vechno nestihnou.

Viz wiki, odkaz níže:

"Documents quoted by Reuters show that China has promised to invest around $33.8 billion in various energy projects and $11.8 billion in infrastructure projects which will be completed by 2017 at most."

+4/0
21.4.2015 9:40

M49i70c64h55a42l 92P12a83v45l90á59t 9503433504149

Ono se tomu rika "dalnice", v bulvaru "superdalnice", ale prakticky to vypada jako horsi ceska silnice 1. tridy.

0/0
21.4.2015 16:23

P21e46t55r 36K69u84l75i89c21h 9210251102645

na každém pořádném zpravodajském serveru by u takovéhoto článku nechyběla mapa! jasně, jenomže pro zaměstnance redakce udělat mapku s trochou grafiky už vyžaduje trochu víc práce než naškrábat pár odstavců překladu ze zahraničních agentur....

+18/0
21.4.2015 7:33

J57a11n 94D14ř79e23v19ě58n25ý 1499740651859

Presne! Dokonce jsem kvuli tomu otevrel komentare a chtel sem napsat neco podobneho. Dejte sem MAPU!!

0/0
21.4.2015 8:27

J79a49k92u52b 34N46o89v83á46k 8270743750312

Co je "superdalnice"?

+4/−1
21.4.2015 7:14

Z49a38j59í49č54e77k 44M10i88r41o21s45l40a84v 5342636466800

To je o něco lepší než "specialdálnice", ale zas horší než "hyperdálnice". Jasný ?! :-P

+5/0
21.4.2015 7:35

P68e56t30r 90K32r64á73l30í40č62e46k 9827357723639

Suprová dálnice. Hodně pruhů tam, hodně pruhů  zpátky, žádné díry, sem tam benzínka, odpočívadlo, dálniční policie, svodidla atd.

0/0
21.4.2015 7:51

J51a63r69m13i46l14a 73P75í53c68h13o62v66á 5102817534133

Rovná a široká. Ne jako dálnice Praha - Brno, kde by se měly platit poplatky, ale řidičům za odvahu, že tam vůbec jedou.

0/0
21.4.2015 7:52

K76a70r53e84l 98Š84o63u38m18a90l 1414613748

Vejde se tam vedle sebe minimálně 5 Fabií a délka musí být aspoň 10000 fotbalových hřišť

+2/0
21.4.2015 8:16

P25a77v68e80l 69M80a87t59o71u14š24e87k 5260377648644

Hlavně novinářský plk. Osobně si myslím, že páteří bude železniční trať (ale nevím, ten projekt neznám). Bude to asi každopádně přímější než známá Karakoram Highway.

0/0
21.4.2015 12:50

J90a75n 37T85u75r38o50ň 3731770860355

Bude velká "sranda" až začnou místní kmeny v Pákistánu vybírat "mýtné"...

Z technického i provozního hlediska velmi smělý plán. Sem tam nějaká lavina, sem tam nějaké zemětřesení a sesuv půdy resp. skal. Navíc vysoké rozdíly teplot. Pro rozvoj západní části Číny by to bylo skvělé, ale rizik je poměrně dost.

Jen tak mimochodem, nebylo by jednodušší postavit vysokorychlostní železnici do Evropy přes Kazachstán a Rusko...? Cesta je skoro samá placka. Proč to ti Číňané neudělají...?

+3/0
21.4.2015 0:16

R60a21d15e52k 98J60a75n98a32t91a 9855216324802

Myslíte, že Číňané čekají na Vás, až jim poradíte? :-)

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/cina-postavi-trat-peking-moskva-za-10-let-a-ctvrt-bilionu-dolaru-1155829

+3/0
21.4.2015 0:50

J97a61n 81U37l56r43i30c71h 7610803158658

Taky si myslím, že Číňané nečekají na rady místních všeznalců.

+1/0
21.4.2015 7:11

J32a34n 50Č98e80k55a18l 7689825174724

Plánů dopranvích staveb mají Číňani skoro tolik, jako Rusáci prototypů válečných strojů... Obojí má většinou stejný konec - nula. :)

0/−1
21.4.2015 8:47

R53a48d88e93k 45J78a52n68a93t38a 9335926114922

Čína během posledních 15 let postavila cca 20 tisíc km nových vysokorychlostních tratí. Tím předstihla celý ostatní svět, je to více, než takových tratí existuje v celém ostatním světě dohromady.

Dokázala postavit trať (konvenční) do Lhasy, kde trať vede ve výšce přes 5000m a i ty jednu vysokorychlostní trať má celkem vysoko (trať Lanzhou-Xinjiang, 3600m, nejvyšší na světě).

0/0
21.4.2015 9:19

P40a57v25e72l 79M16a48t29o74u19š76e27k 5750837268384

To jen pro pana Čekala nula se smajlíkem. Druhá věc je, že když v Číně postaví či přestaví trať na 160 až 220 km/h, jakých je tam většina, tak to nestojí za to, aby se tom někde v Evropě psalo. Tady máme důležitější témata, jako třeba že se jim tam propadl 10 m dlouhý kus dálnice.

+1/0
21.4.2015 13:00

J25a18n 54T23u92r42o21ň 3631760130665

Na to, že jim začínají odcházet někteří zákazníci a investoři u teď z důvodu nefunkční logistiky ve vnitrozemí je 10 let celkem dlouhá doba...

0/0
21.4.2015 12:31

M52a80r72e31k 40H20r50u65b82y 6387622431868

U nas dlouhodobe odchazeji firmy z danovych duvodu - a znepokojuje to nekoho? ;-)

0/0
21.4.2015 13:38

P96a43v71e70l 28M61a61t23o52u85š83e20k 5980687818754

Teploty jsou tam poměrně stálé a zemětřesení v této oblasti moc nejsou. Pod horami to asi povede tunelem, o tom asi není sporu. Myslím, že přinejmenším nové švýcarské železniční tunely pod Alpami jsou dobrým příkladem, že něco podobného je technicky proveditelné.

0/0
21.4.2015 12:54

P79e22t15r 37S34k75o97k43a98n 3359619913559

Vypada to ze Cinani pochopili jak se stat velmoci, narozdil od Putina.

+6/0
20.4.2015 23:53

P62a93v37e20l 20V50r32b24a 3599121632596

Výzva pro Eurovii a Skansku :-)

+2/0
20.4.2015 22:43

R80a67d69e72k 62J57a43n70a53t76a 9105376674882

No, Eurovia patří do skupiny Vinci, což je dle obratu největší stavební firma na světě. Na svědomí má takové maličkosti jako tunel pod La Manche.

Takže pokud by jim to Čínani zadali, tak by i tohle postavili. Ale oni si to udělají sami, netrpí komplexem méněcennosti jako vy ...

0/0
20.4.2015 22:56

D63a44v46i19d 35Z16a98j28d25á74k 8725682760531

A u nas by taky neco postavit nechteli?Nam by stacilo tak 500 km

0/0
20.4.2015 22:35

A32n73t26o62n33í68n 63K12a45t85z64e64r 8182253546340

Ale né od Skanské nebo Eurovie!!!To by jsme se nedočkali ani za 10let,když vidíme jakou rychlostí staví tady!!!Tady začnou stavět a na druhém konci jim to začíná opadávat a to jsou zbýdou v polovině.Rv!!8-o!!

0/0
21.4.2015 7:35

P36a48v56e75l 14P23i87l53á13t 8441449165944

"zbýdou" - Kristovanoho 8-o

+5/0
21.4.2015 7:47

T11o94m18á34š 69P53a89p52á41k 5739648525779

Schází mapka. Hlavně kudy chtějí překonat horskou a "nepřátelskou" horskou hradbu Afganistán-Kašmír-Indie!!

0/0
20.4.2015 22:09

R78a81d10e20k 60J73a91n75a27t95a 9645636644782

Čína a Pákistán mají společnou hranici. Sice to je sporné území s Indií, ale spravuje ho Pákistán. "Drobný" technický problém je, že tam jsou Himaláje. Ale když jedna silnice už tam vede, č. N35. Čínani mají peníze i vůli.

Myšlenka to samozřejmě není nová, tratě, o kterých mluví tento článek, jsou vidět jako plánované, už na této mapě z roku 2012: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pakistan_Railways_Map.png

0/0
20.4.2015 22:26

J70a81n 28N27o72v62á16k 9375608934205

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kar%C3%A1k%C3%B3ramsk%C3%A1_d%C3%A1lnice

0/0
20.4.2015 23:51

T27o71m22a60s 70K94u78c95e32r22a 7777915390513

Tohle je nejlepsi co jsem nasel.

http://en.wikipedia.org/wiki/China-Pakistan_Economic_Corridor

0/0
21.4.2015 3:35

M67i87r98o45s41l52a55v 98K71a71š35p67a20r 3582257261841

Čína mi čím dál víc připomíná Ňemecko.                                                                       Proč by měli válčit když si to mohou koupit.

0/−1
20.4.2015 22:07

M70i82r48o47s22l31a79v 48K98a41š50p86a86r 3412397591391

Německo;-(

0/0
20.4.2015 22:08

J73a26r74m84i14l94a 48P54í45c54h50o22v79á 5612217604393

Hééézkej překlep, to Ňemecko! ;-D;-D;-D

0/0
21.4.2015 7:54

K39a53r26e30l 87P49e98t14e89r64k67a 8670419221949

Lepší, nežli stavět vojenské základny, jako jiné mocnosti.

+1/−2
20.4.2015 21:15

E92v92z82e40n 21S88o32u37k12u92p 1717184106858

To se jim to staví, když jim USA dluží biliony dolarů ....;-D;-D;-D

+5/−1
20.4.2015 19:54

T86o80m21a56s 43S24v19o71b88o74d22a 5837295465367

Zadluzenej můžete byt jak chcete, ale to jak jste bohatý určuje, jestli jste schopny ty obrovské dluhy splácet ... to určuje vasi silu ... To je jak s pujckiu na barák ... kdyt si málo vydelate, tak si ji vzít nemuzete ... jednoduché ...

0/0
21.4.2015 7:34

J16a42r50m60i56l38a 48P49í31c38h11o37v59á 5542217864633

Můžete. Akorát pak o něj přijdete, zbydou Vám dluhy a ty budete splácet do konce života. Dostanete se do stavu, kterému se říká ekonomické otroctví.

Nebo se budete věřiteli chechtat do očí. Jako Řecko.

0/0
21.4.2015 7:56

Z21d32e77n18ě34k 52P31o49l15á28k 3809989215742

Stavět se bude za 1,17 bilionu korun. Pak že není koruna lepší než dolar.;-D

+16/0
20.4.2015 19:43

L62a25d94i60s41l25a79v 61S45o64k51o20l 1290822695972

Plus minus deset miliard každý den...

+1/0
20.4.2015 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.