Diskuze

Čína postaví superdálnici Pákistánem, získá přístup k Indickému oceánu

Čína posiluje své pozice v Pákistánu. V zemi investuje 1,17 bilionu korun do výstavby obřího dopravního koridoru, který jí umožní přístup k Indickému oceánu. Stavět se mají silnice, železnice i elektrárny. Prezident Si Ťin-pching má investice potvrdit při nadcházejících schůzkách s pákistánskými představiteli.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

J76a66n 65V77e55s59e48l37ý

21. 4. 2015 11:39

Jo, přeju jim, aby se to povedlo. Přece jen to Čínu více zainteresuje na tom, aby byl v oblasti "mír a klid" a zároveň by to do Pákistánu mohlo přitáhnout peníze a napapaný lid ztrácí revolučnost.

2 0
možnosti
PH

Neměla by Čína revolučního ducha spíše šířit?

0 0
možnosti
RK

Nestala se někde chyba v překladu a v desetiných čárkách v předpokládaných investicích? Za 1000 miliard postavit 3000 km dálic, železnic, elektráren a další infrastruktury, navíc přes takový hornatý území? Nebo jsem jenom zblblej z cen stavebních prací v ČR?

0 0
možnosti

J84a23n 19Č10e85k29a52l

21. 4. 2015 8:46

Korupce je tam stejná jak tady, pouze nahraďte cenu evropského dělníka cenou čínského dělníka, vynulujte veškeré náklady spojené s dodržováním ekologických a bezpečnostních norem, a vychází to.

0 0
možnosti
PK

na každém pořádném zpravodajském serveru by u takovéhoto článku nechyběla mapa! jasně, jenomže pro zaměstnance redakce udělat mapku s trochou grafiky už vyžaduje trochu víc práce než naškrábat pár odstavců překladu ze zahraničních agentur....

18 0
možnosti
JD

Presne! Dokonce jsem kvuli tomu otevrel komentare a chtel sem napsat neco podobneho. Dejte sem MAPU!!

0 0
možnosti
JN

Co je "superdalnice"?

4 1
možnosti
ZM

To je o něco lepší než "specialdálnice", ale zas horší než "hyperdálnice". Jasný ?! :-P

5 0
možnosti
JT

J73a59n 61T29u18r31o58ň

21. 4. 2015 0:16

Bude velká "sranda" až začnou místní kmeny v Pákistánu vybírat "mýtné"...

Z technického i provozního hlediska velmi smělý plán. Sem tam nějaká lavina, sem tam nějaké zemětřesení a sesuv půdy resp. skal. Navíc vysoké rozdíly teplot. Pro rozvoj západní části Číny by to bylo skvělé, ale rizik je poměrně dost.

Jen tak mimochodem, nebylo by jednodušší postavit vysokorychlostní železnici do Evropy přes Kazachstán a Rusko...? Cesta je skoro samá placka. Proč to ti Číňané neudělají...?

3 0
možnosti
PS

Vypada to ze Cinani pochopili jak se stat velmoci, narozdil od Putina.

6 0
možnosti
PV

P74a13v84e33l 51V66r79b28a

20. 4. 2015 22:43

Výzva pro Eurovii a Skansku :-)

2 0
možnosti
RJ

No, Eurovia patří do skupiny Vinci, což je dle obratu největší stavební firma na světě. Na svědomí má takové maličkosti jako tunel pod La Manche.

Takže pokud by jim to Čínani zadali, tak by i tohle postavili. Ale oni si to udělají sami, netrpí komplexem méněcennosti jako vy ...

0 0
možnosti
DZ

A u nas by taky neco postavit nechteli?Nam by stacilo tak 500 km

0 0
možnosti
AK

Ale né od Skanské nebo Eurovie!!!To by jsme se nedočkali ani za 10let,když vidíme jakou rychlostí staví tady!!!Tady začnou stavět a na druhém konci jim to začíná opadávat a to jsou zbýdou v polovině.Rv!!8-o!!

0 0
možnosti
TP

Schází mapka. Hlavně kudy chtějí překonat horskou a "nepřátelskou" horskou hradbu Afganistán-Kašmír-Indie!!

0 0
možnosti
RJ

Čína a Pákistán mají společnou hranici. Sice to je sporné území s Indií, ale spravuje ho Pákistán. "Drobný" technický problém je, že tam jsou Himaláje. Ale když jedna silnice už tam vede, č. N35. Čínani mají peníze i vůli.

Myšlenka to samozřejmě není nová, tratě, o kterých mluví tento článek, jsou vidět jako plánované, už na této mapě z roku 2012: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pakistan_Railways_Map.png

0 0
možnosti
MK

Čína mi čím dál víc připomíná Ňemecko.                                                                       Proč by měli válčit když si to mohou koupit.

0 1
možnosti