Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do českého přístavu v Hamburku se vrátí lodě, proinvestují se miliony

Do českého přístavu v německém Hamburku by se ještě do konce letošního roku mohly vrátit nákladní lodě. Ministerstvo dopravy jej plánuje rekonstruovat, což si vyžádá investice za sto až 150 milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i90c95h41a31l 55P85a26v10l25á23t 9433423374759

Ta investice se nikdy nevrati.

0/0
21.4.2015 16:16

P70e88t56r 31N44i86v98n67i62c88k32ý 3422674685887

1. Proč nevyužíváme přístav Hamburg jako daňový ráj. Podle Versailleské smlouvy mám nárok přes něj vozit zboží bez jakéhokolik cla a daní. Vždyť to může být skvělá konkurenční výhoda i v rámci EU.

2. Versailleská smlouva dala Československu DVA německé přístavy: Hamburg a Štětín (tehdy v německu). Jelikož jsme Štetín nikdy nedostali, je třeba žádat o prodoužení statusu Hamburgu o dalších 99 let jako kompenzaci.

Proč se zbavovat tak výhodných možnosti?

http://cepin.cz/cze/clanek.php?ID=859

+2/0
21.4.2015 11:04

R38a79d35o57s51l55a71v 42K28l46a50u23d51a 5314168174802

Tak za prvé. Přístav ve Štětíně jsme měli do roku 1956. Vyměnili jsme ho s Poláky za obec v Krkonoších a v u Karviné. Takže jakou kompenzaci? Němci o Štětín přišli, tak těžko po nich můžeme něco vymáhat. A za další. Ta část přístavu v Hamburgu je úplně na prd.  Zaoceánské lodě se tam nedostanou, takže tam můžou kotvit nákladní čluny.

0/−1
21.4.2015 12:23

V58l43a57s58t32i24m41i73l 69T32e42n51c97e22r 4280560217850

A že neinvestoval náš největší mořský vlk, velkoadmirál všech moří, Viktor Kožený.

+2/0
21.4.2015 9:31

V43a17c83l84a30v 97V56a38v84r92a 3737574465567

25 let po vládách komunistů to je teda pokrok.... Víte že Československo disponovalo námořní plavbou a desítkou zaoceánských nákladních lodí plující všemi oceány a moři? Tedy nejen po Labi, Dunaji ale o Vánocích se na rádiu i TV vzpomínalo na československé námořníky plující někde daleko od rodné vlasti a svých rodin.

Lodi se prožraly, ČS plavba zrušila, a laciná lodní doprava se s bohorovným klidem opustila. Až v r. 2015 někdo dostal jakýmsi záhadným způsobem rozum. Nápad. Oni ti komunisti asi zas všecko špatně nedělali a rozkradli toho o tisíce procent méně než všechny vlády a ničemové po nich. Komunisti uměli prodat české sklo ve všech světadílech, a česká auta se prodávala i v Kanadě. Tedy, než se prodala česká Škodovka (Laurin a Klement) Němcům za bakšiš. Dnes jdou zisky do Německa a modernizovat starou Škodovku pomocí Němců nebo Frantíků by  musel někdo kdo má fištróna a takového Češi neměli a nemají. Prodali by i vlastní babičku kdyby z ní něco káplo.

+7/−5
21.4.2015 3:35

V81a51c83l34a21v 39V15a65v93r83a 3817324395897

a 150 milionů? Tak to je bakšiš. Ta investice je výhodná v každém směru.

+1/0
21.4.2015 3:38

R29a33d32o65s39l45a71v 98K95l72a22u58d12a 5934388474982

To máš tak kecálisto. Do USA a Kanady exportoval auta Motokov a prodával je tamním dealerům. Nebyla to žádná sláva, za rok se prodaly desítky, max. stovky kusů. Počátkem sedmdesátých let byl export na severoamerický kontinent zastaven úplně. Tj. 20 let před příchodem VW do Škodovky.

+3/0
21.4.2015 6:58

P21a85v84e69l 56S38o92b45o81t79k76a 5230984

To není dobrý nápad.

Správné pravicové řešení je pole prodat, grunt zadlužit a peníze prošustrovat.

+12/−6
20.4.2015 19:51

A13l96e68x65a19n60d69r 17K28o10s83t82k54a 8202218616374

Však se pravicově pokusili. Rozkradli co nebylo přibité.

+10/−4
20.4.2015 20:00

M21i36l55a84n 69W46e53l30s71e94r 5382308578641

Myslíte jako když pravicový Zeman prodal OKD nastrčené firmě za směšnou částku?

Dnešní doba není o pravici a levici. Je o zlodějích a zbytku.

+18/0
20.4.2015 21:23

P94a85v96e68l 25S88o46b83o77t77k91a 5920854

Souhlas (levicový Klaus bránil privatizaci bank seč mohl), ale mám na mysli něco jiného. Např:

http://www.budvar.cz/cs/historie

Státní a městské firmy není vynález komunistů nebo socialistů....

Ale dnes? Vše rozprivatizovat a peníze na provoz města/státu vybrat na daních a poplatcích. Není divu, že to jde do kytek.

0/0
21.4.2015 9:33

D10a86v12i27d 81N82o53v67o50t66n24ý 2427602255449

Je vidět, že o pravicovém řešení víte ho u no :-)

0/0
20.4.2015 21:36

P46a64v40e86l 69S45o88b95o57t50k94a 5710904

No tak to asi Klaus a ODS také.

0/0
21.4.2015 9:23

M37i57r77o91s76l60a52v 43S69u76c56h46y 5130959540290

Ale zase je to jinak. Pár let se o tom bude mluvit, pak se bude hledat firma, která by to opravila. Oprava se "neplánovaně" protáhne a samozřejmě prodraží. Až se odstraní nedostatky, tak to slavnostně vrátíme Německu (pronájem končí v roce 2028).

Námořní flotilu jsme již dávno rozfofrovali, splavnost Labe nejsme schopni zajistit, kanál Dunaj-Odra-Labe je iluze a další ždímačka na peníze. Takže mi vychází jediný logický důvod - opravíme to pro někoho jiného.

+4/0
20.4.2015 21:51

R81a35d64e73k 11J46a23h46n 8146327495215

Stoletý nájem toho přístavu končí za 13 let. Pak ho vrátíme Němcům, i s těmi investicemi.

+8/0
20.4.2015 19:18

T89o53m75á85š 20T62a40t91í87č31e65k 5100712100768

To asi ne. Spíš začneme platit pacht. Ovšem asi by nás vyrazili, kdybysme to tam nechali zchátrat.

+1/0
20.4.2015 20:19

M86i83l49a66n 48W44e76l75s25e40r 5972888898441

Investicemi?  To je stejné, jako když se dneska vracejí rozpadlé kláštery.

+2/0
20.4.2015 20:21

M40a86r53t20i40n 53R25u10z69i35c49k65a 1612408596697

Jeste stale nam nemecko dluzi pristavni plochy ve Stetine, za ktere CSR nedostala nahradu.

0/0
20.4.2015 21:17

M63a11r10t69i35n 62R64u65z11i76c22k77a 1602548226737

A jeste chci dodat, ze toto uzemi je osvobozeno od dani...

0/0
20.4.2015 21:18

M49i56l57a43n 22W89e40l56s60e85r 5232248268821

Tomu nerozumím. Německo nám dluží za plochy v polském Štětíně?

0/0
20.4.2015 21:19

M81a46r25t55i76n 95R87u30z19i77c32k86a 1182638406477

Ano, smlouva ve Versailles cl. 363 pripsala CSR pronajem dvou pristavu ve mestech Hamburg a Stettin na 99 let. Stettin byl tehdy nemecke mesto. Polske je az po skonceni II. sv. valky.

0/0
20.4.2015 22:52

P49e25t23r 75N25i14v81n25i56c73k69ý 3532184485487

Ano, proto je třeba požádat o dalších 99 let Hamburg jako kompenzaci za Štětín.

0/0
21.4.2015 11:06

J50a48n 27S93v75a62č15i77n26a 7846297476780

Nevrátíme, po sto letech máme opci na dalších 50 let.

0/0
20.4.2015 21:42

M21i34l80a76n 25W23e46l97s10e49r 5672768638981

Vypadá to na další akci tuzemské betonové lobby. Nevím, jestli to má v dnešní době smysl.

Byl jsem tam před 30lety, to tam fungovala i jídelna..

+4/0
20.4.2015 18:36
Foto

I97m12r35i44c21h 69S38u81c48h89a68r64s84k43ý 8466963905941

Že bychom po 25 letech znovu začli budovat námořní plavbu, jo komunisti to byly hospodáři. R^

+1/−21
20.4.2015 18:09

J66i13r14k31a 92K92o37c94h 7114504493985

četl jsi článek ? přístav je určen pro říční lodě. v dnnšní době a  v podmínkáých, jak jsou splavné řeky - naprostý nesmysl

+8/0
20.4.2015 18:27

J59o27s21e62f 16V75a89l50a 9180763503383

no hned za rohem 2-3x za rok kotvi Queen Mary 2 (Terminal u Hafencity) a sam osobne jsem ji tam videl..... takze i mensi namorni lod by se tam mozna vesla.......otazka je, jak hluboko je tenhle postranni kanal vybagrovany. Ja jezdil na lodi s ponorem 6 m a byl to sice  cargocarier, ale mensiho vzrustu ( 5500 BRT, patril CNP, jmenoval se Sitno). ten by se tam asi v klidu vesel. V dobe, kdy je Cina nejvetsim svetovym exporterem budou pristavy zase moderni

+3/0
20.4.2015 18:44

T85o89m17á60š 38T12a61t13í57č71e20k 5600932750188

Jasně že se tam překládaly i ty zámořský lodě. Do které tonáže, to ale neřeknu.

0/0
20.4.2015 20:24

D41a16l26i68b86o42r 48R40o51z52s31y36p70a16l 7500863886619

Námořní flotilu rozprodal Kožený.

+9/0
20.4.2015 18:32

M75a45r13t85i75n 66R97u88z45i50c86k16a 1602678406667

Kteremu laskave a radi lide prodavali kuponove knizky...

0/0
23.4.2015 18:33

M57a43r90t18i62n 95K46y58p64r 2172165754894

Věřím, že takový nesmysl, aby měl vnitrozemský stát námořní plavbu už nikoho nenapadne. Jediný důvod, proč byla námořní plavba za komunistů byl právě v tom, že komunisti žádní hospodáři nebyli - neměli devizy a tak potřebovali námořního dopravce, co vozil za volně nesměnitelné koruny ať to stálo, co to stálo.

Pro zajímavost doporučuji nastudovat osud slovenské námořní plavby po rozdělení státu - Slováci tehdy dostali třetinu plavby a k tomu přiřadili říčněnámořní lodě Dunajské flotily, celkem měli sedm lodí. Plavbu z prestižních důvodů neprivatizovali a tedy ji nechali v majetku státu. Její osud byl ještě horší než v Česku - nikdy se nedostala do černých čísel, 15 let ji stát dotoval stále rostoucími sumami, až to nakonec slovenskou vládu přestalo bavit a flotilu po jednotlivých lodích hluboko pod cenou rozprodali. Takže už taky nemají nic a na rozdíl od nás, které to nakonec alespoň nic nestálo byl slovenský závěrečný účet výrazně záporný.

+3/−1
20.4.2015 18:44

D95a17v84i31d 97N28o40v15o55t39n58ý 2697972955979

Komunisti a hospodáři ... rozesmál jste mě :-) Stejně jako s tím holtem, co jste vzdával vojínovi ... vy budete asi hodně velký myslitel, že ? ;-D

+2/0
20.4.2015 21:38

P52a45v91e62l 95S13t58a16v94j79a98n78í97k 6538315677591

Když už, tak komunistky. Co se doučit česky? Obsah nemá smysl komentovat.

0/0
22.4.2015 0:20

O32n97d48ř42e12j 84S61e49m98e60c12k13ý 8421486648105

Vyplatí se to na těch zbývajících 13 let? Nebo se obnova týká jen toho přístavu, který ČR vlastní?

+6/0
20.4.2015 17:24

J48a16n 28M25u52c78h86a 8479116892516

ten pronajem asi pujde prodlouzit

+4/0
20.4.2015 18:16

J97a49n 41K61o34h71l 4973467981564

"With the abandonment of the Treaty of Versailles after World War II, the lease now has the character of a private contract between the city of Hamburg as property owner and the Czech Republic." Takže standardní smlouva mezi městem a ČR, kterou by případně neměl být problém prodloužit. Ale to asi i podle toho, jak moc velký zájem o ten přístav bude..

+4/0
20.4.2015 18:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.